Ford Maverick 2.7TD :D

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Pitrek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 02, 2007 9:27 am
Lokalizacja: okolice Wysokiego
Kontaktowanie:

Ford Maverick 2.7TD :D

Post autor: Pitrek » śr maja 02, 2007 11:34 am

Witam serdecznie wszystkich! W poniedzialek zakupilem Forda Mavericka 95r.3d ale dopiero w sobote bede go mial w w domu,to jest chyba odpowiednik terrano II i mam kilka pytan. Czy maverick posiada swiece zarowe i jak je sie wlacza??, i ile on ma w koncu koni??(2.7TD)za wszelkie odpowiedzi z gory dziekuje

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Ford Maverick 2.7TD :D

Post autor: selim » śr maja 02, 2007 12:25 pm

Pitrek pisze: Czy maverick posiada swiece zarowe i jak je sie wlacza??

te pytanie to na serio ?
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » śr maja 02, 2007 12:33 pm

jasne, że na serio :lol:
chłop przecież poważny jak prezydent kaczyński w swieto niepodległości :)21
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » śr maja 02, 2007 12:45 pm

rocznikowo powinien miec 74kw ....na konie chyba se już sam przeliczysz :lol:
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Pitrek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 02, 2007 9:27 am
Lokalizacja: okolice Wysokiego
Kontaktowanie:

Post autor: Pitrek » śr maja 02, 2007 2:35 pm

to bedzie kolo 100KM, a co do swiec to serio sie pytalem i nie wiem co bylo w tym smiesznego bo jezdzilem kilkoma samochodami ktore nie posiadaly swiec zarowych. Wiec skoro je ma to jak je sie wlacza??

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » śr maja 02, 2007 2:47 pm

Wsiadasz :-), przekręcasz kluczyk jak kontrolka od świec żarowych zgaśnie - zapalasz silnik :-)
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » śr maja 02, 2007 2:47 pm

W normalnym dieslu przekręca się kluczyk w stacyjce, aż się zapalą lampki, potem chwila ciszy poświęcona pamięci Rudolfa Diesla (koniec tej chwili wyznacza zgaśnięcie lampki świec żarowych) i przekręca dalej by uruchomić rozrusznik. Nie trzeba więc ic robić poza poczekaniem chwilę, chyba, że jest coś zmotane, zepsute, lub archaiczne.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Pitrek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 02, 2007 9:27 am
Lokalizacja: okolice Wysokiego
Kontaktowanie:

Post autor: Pitrek » śr maja 02, 2007 3:06 pm

dzieki za szybkie odpowiedzi, duzo mi pomogliscie ale to jeszcze nie koniec moich pytan jeszcze jak to jest ze skrzynia w mavericku?? chyba jak ja ustawilismy na 2H to na jedną oś krecil a jak przezucilem na 4H to 4X4 bylo i kontrolka sie na desce rozdzielczej na zielono palila czy to jest dobrze?? I do czego sluza dalsze ustawienia czyli 2L i 4L czy to sie wiaze z jakas blokada mostow??

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr maja 02, 2007 4:11 pm

-ma się swiecić,
-przełaczając na 4h dołączyłeś przedni napęd i masz "4x4"
-2l i 4l to przełożenia skrzyni rozdzielczej - dalej masz 4x4 ale z 'reduktorem' czyli niejako 'ustawienia terenowe' przełożenie wyzsze i niższe
-u mnie jest co prawda tylko 4l, ale ja mam terano II:
2H
4H
N / dół
4L
-blokad Twoje auto nie ma.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Pitrek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 02, 2007 9:27 am
Lokalizacja: okolice Wysokiego
Kontaktowanie:

Post autor: Pitrek » śr maja 02, 2007 4:20 pm

darkman pisze:-
-2l i 4l to przełożenia skrzyni rozdzielczej - dalej masz 4x4 ale z 'reduktorem' czyli niejako 'ustawienia terenowe' przełożenie wyzsze i niższe
jak to terenowe czyli mniejsze predkosci na poszczegolnych biegach??

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr maja 02, 2007 4:26 pm

nooo, siła jakby, prędkość to rzecz wzglądna bowiem do kazdych z tych przełożeń dokładasz jeszcze 'normalne' przełozenia biegów 'lewarka głównego'.
-najlepiej by ktoś ci to pokazał w praktyce, bo zdalnie to sie troche dziwnie tłumaczy :roll:
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Pitrek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 02, 2007 9:27 am
Lokalizacja: okolice Wysokiego
Kontaktowanie:

Post autor: Pitrek » śr maja 02, 2007 4:31 pm

nie czaje tego, jakbys mogl mi to jakos wytlumaczyc to bylbym wdzieczny

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr maja 02, 2007 4:37 pm

blaa, o Q, ale sie wrąbałem :P
-wsiądź do auta się po prostu przejedź:

1. dołącz napęd przedni na 4x4 i się harnij (w tym przełaczeni - normalnie 1,2ka,3ka itd..) zwolnij znacznie/lub zatrzymaj sie choc to niekonieczne i:
2. teraz włacz pozycje np 4L i rusz jedynki, potem daj dwójkę i możesz trójkę - nie jedź szybko tylko delikatnie i spokojnie.
krótko mówiąc lataj synku nisko i powoli, jak mawiała mama lotnika.

-to proste jest tylko w tłumaczeniu brzmi idiotycznie 8) , więc sie wyluzuj i jedź śmiało.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Pitrek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 02, 2007 9:27 am
Lokalizacja: okolice Wysokiego
Kontaktowanie:

Post autor: Pitrek » śr maja 02, 2007 5:16 pm

hmmm darkman ale nadal nie jarze o co z tym chodzi napisz mi poprostu w czym tkwi roznica miedzy np.2H i 2L?? (tylko jasniej prosze bo cos jakos mi kojarzenie dzis nie idzie 8) ) mam nadzieje ze jestes dobrym nauczycielem, bo szkoda miec samochod i nie wiedziec co on potrafi

Awatar użytkownika
Pitrek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 02, 2007 9:27 am
Lokalizacja: okolice Wysokiego
Kontaktowanie:

Post autor: Pitrek » śr maja 02, 2007 5:44 pm

acha i jak jest z wymianą olejow(jakie rodzaje), plynow i łancucha rozrzadu??Przegladalem na forum i znalazlem tylko do mavericka z silnikiem benzynowym. Z gory dzieki za info :D

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr maja 02, 2007 5:48 pm

no,
"np 2H" jak napisałeś to napęd na oś tylnią tylko

4H - to "4x4" czyli z dołaczonym przednim napedem "do napedzanego już tylniego"
4L - to 4x4 z reduktorem w pozycji 4L (L-jak low)

-płyny zobacz sobie na forum - nissan/terranoII
-jest pasek główny i tego gościa się wymienia / rozrząd to w innych autach
Ostatnio zmieniony śr maja 02, 2007 5:52 pm przez darkman, łącznie zmieniany 1 raz.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Pitrek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 02, 2007 9:27 am
Lokalizacja: okolice Wysokiego
Kontaktowanie:

Post autor: Pitrek » śr maja 02, 2007 5:51 pm

a no widzisz teraz to czaje tylko ze co to jest ten reduktor 8) :D

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr maja 02, 2007 5:54 pm

reduktor to nazwa żargonowa skrzyni rozdzielczej.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Pitrek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 02, 2007 9:27 am
Lokalizacja: okolice Wysokiego
Kontaktowanie:

Post autor: Pitrek » śr maja 02, 2007 6:00 pm

acha czyli wszystko sie wydalo i lepiej jest jezdzic po szosach na 2H?? i jak jest z tymi olejami??

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr maja 02, 2007 6:07 pm

tak, po szosie 2H, a jak przyczepność spada lub warunki są śliskawe np zimą - błoro pośniegowe, szadź itdd.. to 4H.

-olej to zobacz choćby pierwszy z brzegu wątek olejowy na 'nissan'. masz tam wszystko łacznie z pojemnościami - co, ile i do czego wchodzi:
-silnik/miska
-skrzynia
-skrzynia rozdzielcza
-tylny most
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Pitrek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr maja 02, 2007 9:27 am
Lokalizacja: okolice Wysokiego
Kontaktowanie:

Post autor: Pitrek » śr maja 02, 2007 6:32 pm

dzieki darkman za info :wink: jestem twoim dluznikiem

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw maja 03, 2007 8:07 pm

Pitrek pisze:hmmm darkman ale nadal nie jarze o co z tym chodzi napisz mi poprostu w czym tkwi roznica miedzy np.2H i 2L?? (tylko jasniej prosze bo cos jakos mi kojarzenie dzis nie idzie 8) ) mam nadzieje ze jestes dobrym nauczycielem, bo szkoda miec samochod i nie wiedziec co on potrafi
Darek, to jakaś k.wa prowokacja jest - czemu sie angażujesz...n :lol:
a tak btw - ten silnik ma rozrząd na kołach zębatych - żadnych pasków, dupereli do wymiany - teoretycznie naped rozrządu powinien przeżyć silnik :)21
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw maja 03, 2007 8:37 pm

taaam sie angażuje od razu, 24 lata temu to sie zaangażowałem, że uwolnić sie do dziś nie mogę, a zupa permanentnie jak nie za zimna to za słona :P
Sebuś, moze kolega faktycznie se jaja robi, ale co mi tam - się nudziłem wczoraj, a tk btw - taż napisałem, że rozrząd to nie w tym aucie się robi, taż mnie nie ucz jaki mam rozrząd w tym moim króćcu :lol:

btw-psu na budę sie z Tobą umawiać, bo następny łykend leci i Q co ??
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw maja 03, 2007 8:49 pm

jak kcesz o słonej z...upie pogadać to szykuj sie na romaniu tak jak rozmawialim... a na razie dzieciaka mam chorego, prace ręczne przy aucie pod domem wykonuje (antene dalem na maske, taj jak mowilem - h. wie czy jest tak dobrze, czy tak źle - dziś ruchu w eterze nie bylo, a swr-miarki nimom)- jak bedziesz mial po drodze Pacanów zwany Mikołowem to zapraszam :D

aha, antene uziemiłem jak radziłeś osobnym kablem
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
JayJay
 
 
Posty: 228
Rejestracja: sob lis 04, 2006 5:34 pm
Lokalizacja: Kuślin

Post autor: JayJay » czw maja 03, 2007 9:03 pm

ten zwatocznie reduktor to jest cos takiego jak by druga skrzynia biegow
4L wlaczasz w ciezkim terenie
4H w lzejszym terenie (np na sniegu na szosie tez mozesz)
2H na codzien do jazdy
2L (nie wiem po co komu reduktor na 2 kola z napedem)
Samurai SJ410
Toyota Hilux

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość