Rozrusznik

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Rozrusznik

Post autor: Marek Glinka » śr gru 31, 2003 5:41 am

Czy jeśli na rozruszniku nie ma zadnych oznaczeń to można w jakiś sposób okreslić czy to jest 12 czy 24V :)5
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » śr gru 31, 2003 7:40 am

Najprościej jest zmierzyć woltomierzem (po odłączeniu rozrusznika) :wink: . A jakie masz choćby żarówki w Balzerze 12 czy 24V?
Nie możliwe żeby instalacja była "mieszana" !! No chyba, że się mylę ...
Bananek - do tablicy !!
Pozdro
Fox
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » śr gru 31, 2003 12:05 pm

Wyraziłem sie trochę nieprecyzyjnie. Nie chodzi mi o prąd dochodzący do rozrusznika tylko o sam rozrusznik. Są silniki np. Chevy 6,2 D które miały rozruch w zależności od opcji 12 lub 24V. U mnie jest akurat 24V a podejrzewam ze rozrusznik może być 12-to woltowy
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » czw sty 01, 2004 2:46 pm

24 voltowy będzie miał cieńsze uzwojenie od 12. I trochę więcej go będzie nawinięte.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt sty 02, 2004 9:50 am

nie wiem sam co mam powiedzieć...raczej masz prawidłowy bo na połowie napięcia by nie chodził...to połowa straty mocy...pisać na nim raczej nie będzie...

contik
 
 
Posty: 281
Rejestracja: sob mar 15, 2003 7:07 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: contik » pt sty 02, 2004 1:32 pm

fox100 pisze:Najprościej jest zmierzyć woltomierzem (po odłączeniu rozrusznika) :wink: . A jakie masz choćby żarówki w Balzerze 12 czy 24V?
Nie możliwe żeby instalacja była "mieszana" !! No chyba, że się mylę ...

Fox
Nawet w toyach jest mieszana. U mnie są dwa aku po 72 Ah. Jak daję start to taki specjalny "zajeb.." przekażnik z połączenia równoległego robi szeregowe i łączy do rozrusznika. a potem puszcza i dalej jest wszystko normalnie...

contik
 
 
Posty: 281
Rejestracja: sob mar 15, 2003 7:07 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: contik » pt sty 02, 2004 1:33 pm

zarówno Ryba jak i Banan mają rację. Ćwiczyłem to w zeszłym roku na wakacjach Banan sam wie jak to było.. :)21

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » pt sty 02, 2004 1:57 pm

contik pisze:
fox100 pisze:Najprościej jest zmierzyć woltomierzem (po odłączeniu rozrusznika) :wink: . A jakie masz choćby żarówki w Balzerze 12 czy 24V?
Nie możliwe żeby instalacja była "mieszana" !! No chyba, że się mylę ...

Fox
Nawet w toyach jest mieszana. U mnie są dwa aku po 72 Ah. Jak daję start to taki specjalny "zajeb.." przekażnik z połączenia równoległego robi szeregowe i łączy do rozrusznika. a potem puszcza i dalej jest wszystko normalnie...
No cóż - elektryka samochodowa nie jest moją mocną stroną :-? . Można powiedzieć, że też mam Toyotę (Hilux) choć to tylko VW Taro, ale patentu na "zajeb..." przekaźnik brak. U Mańka w HIlu też są 2 akumulatory ale instalacja jest tylko 12V.
A przy okazji - NAJLEPSZEGO ...

Pozdro Fox
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » pt sty 02, 2004 3:35 pm

banan pisze:nie wiem sam co mam powiedzieć...raczej masz prawidłowy bo na połowie napięcia by nie chodził...to połowa straty mocy...pisać na nim raczej nie będzie...
..u mnie podejrzewam jest odwrotnie do rozrusznika dochodzi 24V a rozrusznik jest chyba 12V bo kręci jak wściekły a przy tym ma tak zaj....te uderzenie w momencie startu, że po pół roku mam prawie wyciety zazębiacz. W dodatku odkręcając przewód zasilający nie miałem jak zablokować kontry i przednia część, ta bakielitowa poszła w piz..u. Tak że porażka całkowita :cry:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » pt sty 02, 2004 3:39 pm

contik pisze:zarówno Ryba jak i Banan mają rację. Ćwiczyłem to w zeszłym roku na wakacjach Banan sam wie jak to było.. :)21
wiem że wypaliłeś styki na wyłączniku elektromagnetycznym. To znaczy że rozrusznik miałeś 12V ?
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » pt sty 02, 2004 3:46 pm

fox100 pisze: ...są 2 akumulatory ale instalacja jest tylko 12V.
W Chevy 1009 rozruch i świece żarowe są 24V a cała reszta 12V
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob sty 03, 2004 12:56 pm

coś mnie teraz olśniło, że kiedyś ćwiczyłem takiego Oldsmobila - 5.7 D - i on w łaśnie miał rozruch na 24V - tak jak Toyoty...jeśli już gdzieś panie Marku będzie opisane napięcie to na elektromagnesie...jak nie to nie pomoge...chyba, że jakimś cudem boschowski to jest rozrusznik to moge sprawdzić po numerach...

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » sob sty 03, 2004 1:12 pm

banan pisze:... panie Marku...
Coś Ty się taki q..a oficjalny zrobił :lol: :lol:
Na elektromagnesie nie ma nic. Podejrzewam że to wogóle jest zmota wykonana przez tfu... serwis amerykanów ( jak kogoś interesuje nazwa to na PW). Jest tam jakiś numer seryjny na przednim deklu i nazwa producenta, ale to tez może zmylić (zmota :)23 ). Znalazłem gościa w Zabrzu ma nowe za 650 zł, więc chyba nie będę sie tratatitał i wybiore się do niego. Przy okazji Czesiowi w oczy popatrzę :roll: :wink: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob sty 03, 2004 1:18 pm

to już nie można być uprzejmym ? :P
prosze pana panie Marku :D

jak możesz kupić nowego za 650 to jak w dym... :)2

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob sty 03, 2004 1:20 pm

zostaw Czesława w spokoju...jemu w oczy się nie patrzy :D

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob sty 03, 2004 1:22 pm

byl taki jeden, co probowal (w dresie) :D

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob sty 03, 2004 1:24 pm

yyyy....mało się w podłoge nie wbił za drugim razem :D

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » sob sty 03, 2004 1:27 pm

banan pisze:to już nie można być uprzejmym ? :P
prosze pana panie Marku :D
..nooo nie jasne że można. Najlepiej dla teściowej :lol: :lol: :lol: ( kłódkę kupiłeś?) :)21
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » sob sty 03, 2004 1:28 pm

Misiek Bielsko pisze:byl taki jeden, co probowal (w dresie) :D
ale żyje i ma sie dobrze - mam nadzieję :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob sty 03, 2004 1:29 pm

spoko, Banan, nastepnym razem Ty bedziesz trzezwiejszy 8)

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob sty 03, 2004 1:31 pm

Marek Glinka pisze: ale żyje i ma sie dobrze - mam nadzieję :lol: :lol:
tylko dzieki zawartosci alkoholu to przezyl :lol:
btw. jak tam Twoj automat? Mowiles, ze cos glupieje.... moj nadal nie do konca ok, ale w poniedzialek jade zrobic z tym porzadek.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob sty 03, 2004 1:35 pm

Marek Glinka pisze: ale żyje i ma sie dobrze - mam nadzieję :lol: :lol:
nawet bardzo dobrze się ma :D
a co do trzeźwości to chyba ani on ani ja nie byliśmy wzorcami :P

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » sob sty 03, 2004 1:44 pm

banan pisze: a co do trzeźwości to chyba ani on ani ja nie byliśmy wzorcami :P
jak to śpiewał kiedyś Stuhr: " czasami człowik musi - inaczej sie udusi" :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » sob sty 03, 2004 1:46 pm

:D

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » sob sty 03, 2004 1:49 pm

Misiek Bielsko pisze: btw. jak tam Twoj automat? Mowiles, ze cos glupieje.... moj nadal nie do konca ok, ale w poniedzialek jade zrobic z tym porzadek.
Na razie stoi - rozrusznik. Ale wcześniej przepyciłem go zdrowo i wszystk wrócilo do normy. Mój jedyny problem to zaj...te szarpnięcie przy zmianie kierunku przod - tył, szczególnie na rozgrzanej skrzyni. Tak jakby było gdzieś ze ćwierć obrotu luzu.
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości