Jakie przełozenie ma PTO?

G, Unimog

Moderator: Mroczny

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pt cze 08, 2007 8:42 am

Krecik pisze:adaś, nie warto...

extrem siedzi w tym biznesie JUZ sześć miesięcy

on wie wiecej od nas obu razem wziętych...

niech buduje ;)

ja zrobie mimo wszystko po swojemu, korzystając ze sprawdzonych i działających konstrukcji ;)
ano racja...
Było już paru konstruktorów na forum - może to kolejne wcielenie... Taki Neo z Matrixa :D

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt cze 08, 2007 8:43 am

AdAm pisze:
ExtremeG pisze: ale zawsze coś za coś, na laplanerach albo musisz pójść do góry albo zmniejszyć wykrzyż w stosunku do tego co możesz uzyskać na zwykłych mostach.
Bzdura.
Widziałeś wysokość i wykrzyż np. Tomcata w wersji na portalach ?
Obstawiam że ma wysokość mniejszą i wykrzyż większy od Twojej gelendy. Na volvo można zrobić tak samo.
A widziałeś mój wykrzyż ?? :D obawiam się że moja Gelenda ma większy.
Teraz załóżmy że montuję portale, rama pozostaje na tej samej wysokośći. Albo muszę skrócić sprężyny albo przesunąć mocowania do góry. W drugim przypadku wykrzyż mi pozostanie...[/i]
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pt cze 08, 2007 8:45 am

powiedz mi...

budujesz auto do przeprawówek

czy do rockcrawlingu...


bo w przeprawowce prześwit da więcej niż wykrzyż ;)
a w rc - odwrotnie :)


bo cos mi sie wydaje ze w zasadzie to nie wiesz do czego to auto ma słuzyc ;)
czegos takiego jak uniwersalne to nie ma... nie te czasy ;)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pt cze 08, 2007 8:50 am

ExtremeG pisze:
AdAm pisze:
ExtremeG pisze: ale zawsze coś za coś, na laplanerach albo musisz pójść do góry albo zmniejszyć wykrzyż w stosunku do tego co możesz uzyskać na zwykłych mostach.
Bzdura.
Widziałeś wysokość i wykrzyż np. Tomcata w wersji na portalach ?
Obstawiam że ma wysokość mniejszą i wykrzyż większy od Twojej gelendy. Na volvo można zrobić tak samo.
A widziałeś mój wykrzyż ?? :D obawiam się że moja Gelenda ma większy.
Teraz załóżmy że montuję portale, rama pozostaje na tej samej wysokośći. Albo muszę skrócić sprężyny albo przesunąć mocowania do góry. W drugim przypadku wykrzyż mi pozostanie...[/i]
Nie widziałem. Przyjedź na jakąś imprezę pucharową (czy to OR czy Poland) to pooglądam. I koniecznie weź aparat i wejdź pod parę samochodów (ale takich sprawnych terenowo) i obfotografuj jak mają rozwiązane pewne sprawy. W długie jesienne wieczory przeanalizuj zebrany materiał. Oszczędzi Ci to 2 lata prób i błędów.
Z mojej strony EOT. I tak dostałeś sporo informacji (może chociaż inni skorzystają ;-))

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt cze 08, 2007 8:51 am

Krecik pisze: bo w przeprawowce prześwit da więcej niż wykrzyż ;)

No zgoda, to samo też właśnie pomyślałem
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pt cze 08, 2007 8:51 am

[quote="AdAm"(może chociaż inni skorzystają ;-))[/quote]

I wyłącznie z tego powodu czasem warto cos z tego co kolega E. pisze poprawić... zeby innym nie mącił ;)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pt cze 08, 2007 8:52 am

ExtremeG pisze:
Krecik pisze: bo w przeprawowce prześwit da więcej niż wykrzyż ;)

No zgoda, to samo też właśnie pomyślałem
Brawo!!!

Dodatkowy wniosek na przyszłośc
Zmień kolejność
Najpierw pomyśl i przemyśl
A potem pisz ;)

oszczędzi to niepotrzebnego ruchu w internecie ;)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt cze 08, 2007 8:55 am

Kiedyś ktoś zamącił po raz pierwszy że można wrzucać portale od laplandera :wink:

Że tak za-mące/pytam, a jak to wygląda z wrzuceniem tych portali do G460?
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pt cze 08, 2007 8:57 am

nie moj drogi

najpierw w polszy pojawił sie laplander i op*dolił wszystkie pucharki ktore były to zrobienia

a potem sie zaczeły kombinacje garażowe z tymi mostami...

tylko naród był z tych inteligentniejszych, i zamiast godzinami na forum przesiadywać i swoje przemyslenia błędne opisywać, zabrali sie za robote warsztatową i zrobili, a potem pokazali tylko efekt ;)

tylko ze oni mieli o tym pojęcie ;)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt cze 08, 2007 9:13 am

Ja tu własnie robię przygotowanie teoretyczne a warsztatu i tak nie mam :P
Poza tym kto tu siedzi na forum razem ze mną :P
To jak z tym wsadzeniem laplandera do Geli, wiesz coś?
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pt cze 08, 2007 9:16 am

wiem


ale szkoda czasu na tłumaczenie ci tego, i tak wiesz lepiej


jak adam pisał, pojedź , połóz sie pod kilkoma autami, pogadaj na żywo
wszystko ogarniesz i zrozumiesz
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt cze 08, 2007 9:47 am

Dobra to nie mów :roll:
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pt cze 08, 2007 8:06 pm

ExtremeG pisze: To jak z tym wsadzeniem laplandera do Geli, wiesz coś?
W tym ponoć są http://rajdy4x4.pl/rajdy/2007/magam_tro ... GAM361.jpg
Był na MAGAMIE - było sobie pooglądać ;-)

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pt cze 08, 2007 9:21 pm

AdAm pisze:
ExtremeG pisze: To jak z tym wsadzeniem laplandera do Geli, wiesz coś?
W tym ponoć są http://rajdy4x4.pl/rajdy/2007/magam_tro ... GAM361.jpg
Był na MAGAMIE - było sobie pooglądać ;-)
jak na pilota tego pojazdu, to to 'ponoć' brzmi zatrważająco ;)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pt cze 08, 2007 9:31 pm

A to jest G?

Więc te mosty od Valpa niezbyt mi podchodzą, raz że za wąskie, bębnowe hamulce, kierunek obrotów pewnie nie podejdzie do 460. Już chyba łatwiej byłoby dorobić zwolnice do mostów G niż przypasować te Valpy. Ale są też jak widziałem prostsze patenty, odpowiedni stożek na dyfra i opór w bagnie maleje.

A propo, Szwedzi po wycofaniu Valpa wprowadzają z tego co wiem to:
Obrazek

Tak, to jest Fiat (Iveco) :)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt cze 08, 2007 11:16 pm

ExtremeG pisze:... odpowiedni stożek na dyfra i opór w bagnie maleje.
rozwin...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » pn cze 11, 2007 7:17 am

Krecik pisze:
AdAm pisze:
ExtremeG pisze: To jak z tym wsadzeniem laplandera do Geli, wiesz coś?
W tym ponoć są http://rajdy4x4.pl/rajdy/2007/magam_tro ... GAM361.jpg
Był na MAGAMIE - było sobie pooglądać ;-)
jak na pilota tego pojazdu, to to 'ponoć' brzmi zatrważająco ;)
Ja tam na mechanice się nie znam... z liną tylko biegam :D
Miskiller pisze:
ExtremeG pisze:... odpowiedni stożek na dyfra i opór w bagnie maleje.
rozwin...
Pewnie chodzi mu o osłonę dyfra w kształcie stożka. Zajedzie w błocie 20 cm dalej niż bez. Ale jak lubi to nich wsadza. Optymistycznie zakładając za 2 lata dojdzie do tego że do extremy auto trzeba zbudować a nie przerabiać :D

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn paź 15, 2007 11:18 am

Ja po pewnym czasie tez doszedlem to tego ze kombinowanie z przerabianiem auta nie ma sensu. Jak mam sie bawic w to konkretnie to auto od poczatku do konca trzeba zmotac samemu. A co do kolegi Extreme G i jego pomysłów to wystarczy popatrzec na wszystkie jego tematy a pnaumatyczna zmiana biegow to juz wogole nie wiem co ma na celu.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn paź 15, 2007 11:56 am

może ciągnik siodłowy chce zrobic...

tam jest sprzęgło z pneumatyką ;D

(co jest mocno wk*wiające na załadunku jak co chwile gasisz, odpalasz, przestawiasz i cos ci każą robić a sprzęgło po czwartej takiej operacji mowi 'poczekaj az sie instalacja nabije')
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn paź 15, 2007 3:05 pm

Ha ha. Mozna i tak. Ja w zimie chyba rozbieram gazika i biore sie za motanie jakiegos konkretnego syfa.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn paź 15, 2007 6:11 pm

Tempo prac mi się spowolniło, w tej chwili wygląda to tak że mam siłowniki na biegach i sprzęgle zamontowane, teraz muszę połączyć parę przewodów i napisać kawałek programu. Świetna zabawa w sumie :P taki Tiptronic własnej roboty na skrzynce od starej kaczki :) Sprzęgło można nadal tradycyjnie cisnąć nogą, pedału nie wywaliłem.

A cel jest taki (oprócz zabawy) żeby błyskawicznie zmieniać biegi np. na stromym podjeździe. Z tą wajchą mi jakoś nie wychodziło.

A głód terenu mam już dwumiesięczny :)11
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn paź 15, 2007 6:23 pm

Nawiązaując do wypowiedzi AdAma powyżej, zgadzam się auto trzeba zbudować. Gela to bardziej poligon doświadczalny i zawsze tak ją traktowałem (nie umniejszając że to wspaniały pojazd). Pomysł na auto mam ale to jeszcze wymaga czasu.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » pn paź 15, 2007 9:17 pm

miły, młody przyjacielu. wszystko już było. obejrzyj sobie to... http://video.google.com/videoplay?docid ... 34&pl=true

urodziłeś się w niewłaściwym kraju (ja też...). W Skandynawii, a szczególnie na Isalndii-vide film--byłbyś właściwie doceniony...
bez ironii, sarkazmu-tak jest.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt paź 16, 2007 9:32 pm

No nie przesadzajmy, teren jest (!!!), pieniądze da się zarobić, co do ludzi też nie jest źle, tylko tutaj była bieda długi czas i wielu ma ją jeszcze w głowach ;)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » wt paź 16, 2007 11:50 pm

Oj, to dobrze, że tylko w głowach. Odetchnąłem :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości