Problem z Wiskoza w GR ??? czy warto blokowac na stałe ????

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Problem z Wiskoza w GR ??? czy warto blokowac na stałe ????

Post autor: Mixiorek » pt cze 22, 2007 11:02 pm

Witam... :D Mamy w tym roku cieple lato, a wiec... przy tym ida i kozyści i problemy :D Wiec tak ostatnio zauwazylem jezdzac po gorkach ze nieczekiwanie temperatura mi sie odchyla powyzej polowy wskaznika co nigdy mi tego nie robil.Rowniez jesli przekraczam 110km/h na czarnym zaczyna rosnac tez powyzej polowy...Zauwazylem ze wiskoza kreci sie tak samo czy motor jest zimny czy cieply caly czas tak samo.Z tego co sie orientuje to wiem ze powinien byc lekki szum wentylatora jesli zaczyna sie grzac a tu nic... :cry: rowniez dostalem rade na forum przy rozgrzanym motorze na sucho zakrecic i zobaczyc czy jest opor, niestety kreci sie bardzo lekko :cry: Teraz mam taka mala obiekcje czy nie wstawic elementu ktory znajduje sie na allegro czyli zblokowac na stale...Ze wzgledu na to ze zbyt duza cena jest tej wiskozy 1699zl :cry: masakra :cry: a zadnych tanszych nie oryginalnych rzeczy nie kaza mi kupowac...Teraz takie pytanko czy aby zblokowane wisko na stale nie bedzie mi go za mocno wychladzac...Generalnie jezdzac normalnie mam temperature 1-2 mm nizej polowy czyli oryginal jak w ksiazcze pisze...Czy warto sobie sprawic takie cos... :D no...i nie mowie juz o efekcie dzwiekowym wentylatora...odrazu zamienia sie w bestie 4 litrowa jesli chodzi o SZUM :D ?? Termostat igla czyli bajka trzyma czy jesli bede mial wiskoze rowniez bedzie dalej trzymaj w normie nawet na trasie ??

o to link tego urzadzenia http://allegro.pl/item208300121_nissan_ ... skoza.html
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Post autor: whisky_snake » pt cze 22, 2007 11:09 pm

wisko wniosek mas zrypane
jak masz za duzo kasy kupuj org jak nie to to co wskazales jest ok
temperature reguluje tez i to glownie termostat

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » pt cze 22, 2007 11:17 pm

wstawisz takie zblokowane i padnie lozysko na pompie :)3
king cab 2.4
ramcharger 5,9

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Post autor: whisky_snake » pt cze 22, 2007 11:21 pm

jakies uzasadnienie czemu mialo by pasc ?

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » pt cze 22, 2007 11:28 pm

Sprawdzone organoleptycznie :lol:
Te samochody ktore maja fabrycznie na stale maja mniejsza ilosc lopatek na wiatraku .
Lepszym rozwiazaniem jest zamontowanie elektrycznych wentylatorow np;od scorpio
king cab 2.4
ramcharger 5,9

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Post autor: whisky_snake » pt cze 22, 2007 11:35 pm

dodanie elektrycznych wiatrakow jest jak najbardziej ok nie mowiac o szumie

a dobrze wytoczone tj wywazone nie ma najmniejszego wplywu na lozysko pompy bo niby jaki mialo by miec ilosc lopatek tez nie ma znaczenia

nie mam pojecia jak zrobiony jest wskazany produkt

ew mozna pogadac z znajomym tokarzem nie sadze by material plus robota wyszla wiecej niz 200 a wydawanie na orginal moim skromnym niczego nie znajacego czlowieka jest pomylka

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » pt cze 22, 2007 11:44 pm

Szum w elektrycznych ?przy zblokowanym to jest dopiero szum jakby pod maska siedzialo co najmniej 5 litrów.
king cab 2.4
ramcharger 5,9

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Post autor: Mixiorek » pt cze 22, 2007 11:56 pm

mysle ze racja moze byc obustrona ze jednak przy chodzacym na stale wisku mozne w pewnym sesie faktycznie miec krótsza zywotnosc to wisko, a z drugiej strony kolegi whisky_snake wypowiedz rowniez sluszna ze jezeli jest to rzecz sprawdzona,przede wszystkim dobrze spasowana i wyważona to nie powinno to na nic wplywac bo jesli ktos bedzie caly czas w ciezkich warunkach jezzdzil to jednak tez to kreci sie calym pedem...i jest to sytuacja przybizona do wiska stalego...
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt cze 22, 2007 11:58 pm

mam zblokowane od dawna.. pompie nic, ale...

wjeżdżasz do wody i stały wiatrak robi jak śruba :)21 to jest dla mnie jedyny minus tego patentu (dłuższe nagrzewanie pomijam - sprawny termostat minimalizuje problem)

wiatraczki elektryczne są ok - ale już raz robiłem remont silnika przez zawieszony przekaźnik od tychże.. więc dziękuję, postoję. Kolejny minus elektrycznych to wydatek oryginalnego alternatora..

drugi raz też bym zablokował.. nie tyle z oszczędności co dla pewności chłodzenia, ale ja przewrażliwiony jestem

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Post autor: whisky_snake » sob cze 23, 2007 12:25 am

hajdi pisze:Szum w elektrycznych ?przy zblokowanym to jest dopiero szum jakby pod maska siedzialo co najmniej 5 litrów.
albo ja za malo browara wypilem albo nie kumam

szum elektrykow rozumie inaczej niz szum wiskozy ( staly )

przdecie jasne ze elektryczne nie szumia tak jak stale czy wisko i sa znacznie cichsze juz nie mowiac o efekcie startujaceko an28 ech wypadl by czlowiek za jakiegos samoliota :)

p.s. a szanowny pan mroku czego sie nie raczyl zjawic w kocie

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Post autor: Mixiorek » sob cze 23, 2007 12:59 am

Nissan bardzo szybko osiaga temparature, dlatego mysle ze przy zblokowanym wisku i Sprawnym dzialajacym Termostacie mysle ze nie powinno byc dluzsze nagrzewanie silnika...bo przeciez poki nie osiagnie swojej tempetaruty nie otwiera termostatu, a na zamknetym mysle ze raz dwa dojdzie do swego punktu otwarcia...a wtedy to tylko on bedzie kontrolowal otwieranie...Tak jak kolega wyzej pisal jedyny minus to krecaca sie sruba w wodzie :D
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Post autor: Mixiorek » sob cze 23, 2007 1:01 am

...a i mam nadzieje ze od zblokowanego wiska chyba motor nie bedzie z opoznieniem wchodzil na obroty lub palil litra ropy wiecej 8) :D ?
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » sob cze 23, 2007 1:34 am

Mixiorek pisze:...a i mam nadzieje ze od zblokowanego wiska chyba motor nie bedzie z opoznieniem wchodzil na obroty lub palil litra ropy wiecej 8) :D ?
nadzieja matka glupich... pewnie, ze bedzie...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Post autor: Mixiorek » sob cze 23, 2007 2:01 am

Miskiller pisze:
Mixiorek pisze:...a i mam nadzieje ze od zblokowanego wiska chyba motor nie bedzie z opoznieniem wchodzil na obroty lub palil litra ropy wiecej 8) :D ?
nadzieja matka glupich... pewnie, ze bedzie...
nie przasadzaj kolego nie srzesadzaj ?? :D chyba takich roznic to nie bedzie co ? :D
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

Awatar użytkownika
KJarosław
Posty: 600
Rejestracja: ndz cze 20, 2004 10:00 pm
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: KJarosław » sob cze 23, 2007 6:44 am

A może spróbuj naprawić swoje wisco, gdzieś widziałem specjalne zestawy, wiercisz orworek wlewasz odpowiednią ilośc specjalnego oleju, gwintujesz i zaślepiasz śrubką. Toyota oferuje nawet taki zestaw a ASO, więc może warto spróbowac.
Tu sie komuś podobno udało -> http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... ight=wisko

Pawełek 1971
Posty: 374
Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pawełek 1971 » sob cze 23, 2007 7:11 am

mam zblokowane wisko , i nie zauważyłem różnicy przynajmniej przy wkręcaniu silnika , a łożysko pompy ,hm.. pompa nowa kosztuje 180 zł ,to jak padnie może za 2 lata to chyba nie problem :)
GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Post autor: Mixiorek » sob cze 23, 2007 9:09 am

Pawełek 1971 pisze:mam zblokowane wisko , i nie zauważyłem różnicy przynajmniej przy wkręcaniu silnika , a łożysko pompy ,hm.. pompa nowa kosztuje 180 zł ,to jak padnie może za 2 lata to chyba nie problem :)
kolego powiedz a czy temp jest caly czas w normie ?? czy nie poniezej ?? i czy autko tak samo szybko sie zagrzewa niz przed tem ?? w sumie za to termostat odpowiada ale...zawsze jednak to powietrze stale wieje,chlodzi ??
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

mikhey
 
 
Posty: 233
Rejestracja: czw paź 06, 2005 10:27 pm
Lokalizacja: z leśnej chatki
Kontaktowanie:

Post autor: mikhey » sob cze 23, 2007 10:33 am

Kumpel ma w Y60 włożone wisko od Laguny 2.2, działa w porządku, pasuje idealnie. Może spróbuj takiego czegoś poszukac ?

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » sob cze 23, 2007 10:41 am

jak jedziesz to tez powietrze stale wieje


jezdzilem ze spietym wikiem ponad rok i nic zlego sie nie dzialo z pompa, poza tym pompa jak juz wspomniano kosztuje 180 pln a nowe wisko 1800pln to pier... to wisko

a po spieciu wisko samochod ewidentnie robi sie mniej dynamiczny i wiecej pali

co do kwestii przechlodzenia silnika, to problem nie wystepuje, ale jesli ktos naprawde sie o to martwi to zawsze na zime mozna zdjac tunel wiatraka w ten sposob wydajnosc wentylatora sie mocno zmniejsza
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob cze 23, 2007 11:13 am

Pomijajac sprawe wiskozy, nalezy przyjzec sie calemu ukladowi chlodzenia. Przedewszystkim wydajna chlodnica. Wydajna czyli taka co nie jest zakamieniona, nie ma polamanych lamelek. W wiekszosci naszych aut, chlodnice maja ponad 10 lat i z pierwotna wydajnoscia maja malo wspolnego. Wiec po pierwsze uzdatnienie chlodnicy. Wymiana rdzenia na nowy, czy tez przeglad, mechaniczne czyszczenie (nie zadne tak mega czyszczace wlewane srodki bo to i tak g.. da). Przedewszystkim wymycie jej z blota.
Jak sadze w 70% przypadkow juz takie dzialania przyniosa skutek i auto przestanie sie przegrzewac.

Kolejnym krokiem, (pomijajac pomniejsze jak korek chlodnicy czy termostat ktore sa rownie wazne) moze byc walka z wiskoza. Wiadomo rozwiazan jest kilka. Mozna ja zblokowac na stale, co wg mnie jest kiepskim rozwiazaniem, zarowno z powodu wiekszgo obciazenia pompy wody, jak i zmulenia auta (spalanie pomijam, ale tez wieksze). Mozna probowac je reanimowac, podobnie jak w temacie http://www.rajdy4x4.pl/forum/search.php ... 18&start=0, ale nie zawsze jest to mozliwe. Czasem wiskoza jest nieszczelna przy osce i juz nic jej nie uratuje, bo nawet jak zalejemy ja swiezym olejem to i tak go zaraz zgubimy. Jedynym mozliwym rozwiazaniem jest stosowanie innego wisko z auta po podobnej charakterystyce pracy motoru. To znaczy rowniez diesel o podobnych predkosciach obrotowych pracy, wisko ktre z wiatrakiem bedzie podobnej wydajnosci, i bedzie sie krecic w dobra strone o czym nie nalezy zapominac. Sa wiskozy prawe i lewe.

Jednym z pomijanych przez nas aspektow, jest permanentne przyslanianie chlodnicy. Bo a to zamontujemy sobie dodatkowe oswietlenie, a to wyciagarka. Pamietajmy ze to rowniez ma wplyw na ilosc przepychanego w strone chlodnicy powietrza.

Bylbym hipokryta gdybym napisal ze sam nie mam problemow z przegrzewaniem sie motoru. Walcze z tym systematycznie i metodycznie, wykluczajac czy naprawiajac poszczegolne elementy. Zostala mi jedynie wiskoza. Jak juz zmotam jakas i zadziala tak jak powinno napewno zrecenzuje.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Pawełek 1971
Posty: 374
Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pawełek 1971 » sob cze 23, 2007 3:10 pm

Mixiorek pisze:
Pawełek 1971 pisze:mam zblokowane wisko , i nie zauważyłem różnicy przynajmniej przy wkręcaniu silnika , a łożysko pompy ,hm.. pompa nowa kosztuje 180 zł ,to jak padnie może za 2 lata to chyba nie problem :)
kolego powiedz a czy temp jest caly czas w normie ?? czy nie poniezej ?? i czy autko tak samo szybko sie zagrzewa niz przed tem ?? w sumie za to termostat odpowiada ale...zawsze jednak to powietrze stale wieje,chlodzi ??
Nagrzewa się identycznie , wskazówka stoi na środku cały czas :)
GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty

MANEY 81
Posty: 468
Rejestracja: sob mar 04, 2006 8:22 pm
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontaktowanie:

Post autor: MANEY 81 » ndz cze 24, 2007 9:02 am

Ja też jeżdże na zblokowanym na stałe(właśnie tym przedmiotem z allegro :lol: ) jestem wyjatkowym katem(wiem ze to źle :oops: ) i temperatura jeszcze nigdy mi nie wzniosła się powyżej połowy, generalnie pozytyw-polecam :wink: ...
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Post autor: Mixiorek » ndz cze 24, 2007 11:19 am

mikhey pisze:Kumpel ma w Y60 włożone wisko od Laguny 2.2, działa w porządku, pasuje idealnie. Może spróbuj takiego czegoś poszukac ?
kolego ktory rok tej laguny aby dopasowac ??
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

Awatar użytkownika
betlin
 
 
Posty: 282
Rejestracja: sob lis 25, 2006 12:49 pm
Lokalizacja: Piła tango
Kontaktowanie:

Post autor: betlin » ndz cze 24, 2007 11:19 am

Witam

Temat również przerabiam już od jakiegoś czasu. Zaczęło się od padającego wisko – wymieniłem na podwójny elektryk ze Scorpio i przez krótki czas było o.k. Potem znowu wskazówka irytująco wędrowała do góry. Przepłukałem układ chłodniczy wynalazkiem który miał go odkamienić – po tym manewrze było jeszcze gorzej. No i przyszedł czas zabrać się do tematu po całości, wymieniłem rdzeń chłodnicy, pompę wody i zamieniłem elektryki na wisko tyle że tym razem na sztywno.
Efekt – temperatura nie przekracza połowy, efekt dźwiękowy startującej awionetki (da się przyzwyczaić) i niestety odczuwalne zmulenie silnika ( to niestety jest dosyć irytujące).
Czyli rozwiązanie ma swoje plusy i minusy.
http://www.4x4pila.kadan.pl

I ride where i want because i want.

Awatar użytkownika
Mixiorek
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 10:11 pm

Post autor: Mixiorek » ndz cze 24, 2007 11:20 am

MANEY 81 pisze:Ja też jeżdże na zblokowanym na stałe(właśnie tym przedmiotem z allegro :lol: ) jestem wyjatkowym katem(wiem ze to źle :oops: ) i temperatura jeszcze nigdy mi nie wzniosła się powyżej połowy, generalnie pozytyw-polecam :wink: ...
kolego widze ze masz tez to cos z allegro ;p;p :lol: skuchaj a czy nie pali ci teraz wiecej albo wolniej sie wkreca sa jakies minusy ?? :D
Człowiek nie wielbłąd musi jebnąć - (chlup)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości