silnik diesla do nivy

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » sob mar 04, 2006 9:53 pm

Założyłem silnik 2,100 TD z Reno 21. Krótki opis w tematach :Jeszcze raz diesel w nivie.
kugel NIVKA 2,1 TD

Awatar użytkownika
tanto
Posty: 1996
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Dobra

Post autor: tanto » czw cze 28, 2007 4:33 pm

Potrzebuję opini na temat tego silnika
Obrazek

Od Citroena, 78 KM, 1789 cm3, do tego skrzynia 5 biegowa od poldka.
Zastanawiam się nad zakupem (jeśli uda się uzyskać dobrą cenę za niviaste) ale wolał bym dowiedzieć się więcej na jego temat i to nie koniecznie z ust sprzedającego ;-)
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw cze 28, 2007 9:47 pm

napewno większe momenty - mimo że teoretyczne moc 78 a benzyny w orginale 76 - ale disel bardziej pasuje do niwki i napewno osiągi będzie miał lepsze :)2 chociaz wygląda wiekowo :)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
tanto
Posty: 1996
Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Dobra

Post autor: tanto » pt cze 29, 2007 9:59 am

Właśnie ten wiek mnie martwi i ewentualne problemy z jego serwisowaniem jesli jest to jakiś rzadki wynalazek.
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl

Awatar użytkownika
kugel2
Posty: 431
Rejestracja: sob mar 04, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: kugel2 » pt cze 29, 2007 9:04 pm

tanto pisze:Właśnie ten wiek mnie martwi i ewentualne problemy z jego serwisowaniem jesli jest to jakiś rzadki wynalazek.
Na pewno słyszałeś o długo wieczności diesli starszej generacji więc bardzo bym się nie martwił, ale oczywiście jeśli możesz to sprawdź silnik u fachowca.
kugel NIVKA 2,1 TD

panag
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:25 pm

Silnik Niva

Post autor: panag » wt lip 10, 2007 1:18 pm

Czy ktoś montował silnik od Poldak 1,6 benzyna?

Awatar użytkownika
mql
 
 
Posty: 215
Rejestracja: śr sie 31, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: mql » śr lip 11, 2007 8:41 pm

"Weź przestań".
FSO 1,6 gaźnikowy - nie da się nie wyrażać. 1,6 wtrysk lepiej, ale po co? Silnik Łady, nawet 1,6, jest nowocześniejszy, trwalszy, lepiej zbudowany - sztywny, ma 5 podpór, łańcuch i ogólnie bardziej odpowiednie parametry. Nie wspomnę o problemach z zamontowaniem przedniej przekładni.
Moim zdaniem najlepiej pozostać przy oryginale, albo kombinować z dieslem 1,9.

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr lip 11, 2007 11:13 pm

Prawda jest to co mniej więcej mql pisze.
1,6 z FSO to totalna pomyłka do nivy - w porównaniu z ładowskimi motorami wszystkie silniki FSO były o kant d.... rozbić. Praktycznie w każdych parametrach a także w trawłości i niezwaodnosci silniki ładowskie rozkładały na łopatki odpowiedzniki z FSO. Poza tym w.g mnie silnik w nivie jest ok tylko trzeba wiedzieć jak go używać i mieć jakies pojęcie o regulacji jego pracy osprzętem aparat zapłonowy/ gaźnik. 8)
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

panag
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:25 pm

silnik citroen c 15

Post autor: panag » wt lip 17, 2007 11:58 am

Koledzy,
jestem nowiciuszem i zastanwiam sie nad zakupem silnika 1,8 od cytryn c 15. Czy musze jescze dużo zainwestować aby go umieścic w Nivce. Czy skrzynia od poldka bedzie pasować i załatwi sprawę tylniego napędu?
Doradźcie co najlepiej zamontować?

madcar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pt paź 10, 2003 4:31 pm
Lokalizacja: toruń

Post autor: madcar » sob sie 04, 2007 3:18 pm

a ja mam konkretne pytanie i poprosilbym o konkretna odpowiedz jesli mozna prosic :lol:

a wiec...czy silnik citroen/peugeot XUD... czyli ten sam co w citroenach ZX...polonezach...C15 itd 1,9D i 1,9TD...
czy bedzie bezproblemowo pasowal pod skrzynie z lady ?? czy trzeba cos przerabiac z walkiem sprzeglowym??
jesli nie pasuje to jaka skrzynie najprosciej zaadoptowac ??

i druga sprawa...czy silniki te nowoczesniejsze HDi..tez by pasowaly do skrzyni z lady ?? maja te same bloki co XUD ??
:lol:
+48604146096

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz sie 05, 2007 3:03 pm

1,9D podejdzie pod skrzynie lady przy zastosowaniu dzwona od poloneza z silnikiem 1,9. Trzeba tylko rozwiercic jeden otwor jesli dobrze pamietam zreszta kiedys juz był taki temat poruszany na forum.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » czw sie 09, 2007 8:50 pm

Bart03 pisze:1,9D podejdzie pod skrzynie lady przy zastosowaniu dzwona od poloneza z silnikiem 1,9.
Bart dalej drążysz temat motania silnika wysokoprężnego do skrzyni benzyniaka? Myślałem, że wyjaśniliśmy sobie już te kwestie. A może ostatnimi czasy zrobiłeś taką zmotę z niwki?
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt sie 21, 2007 8:11 pm

nivek juz nie motam bo dla mnie te auta sa zbyt delikatne :)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
artlab
 
 
Posty: 199
Rejestracja: wt mar 27, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Bog-gorce

Post autor: artlab » śr wrz 05, 2007 9:02 pm

Gorbi pisze:chlopak wylewny jest......
ps. ja zostaje na gazie u mnie znowu 1.73 zl wiec JADA DZIKI JADA>>
a o dieslu pomysle jak bedzie 2 zl 1 litr gazu kosztowal hihih
No i co kolego disla załozyłes jak tak to jakiego :wink: gaz 2.09
Nic na chama wszystko młotkiem!!
RR 3,5 V8 Nissan Terano 2 2.7 TD

Awatar użytkownika
Analityk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 10:24 am
Lokalizacja: Sulęcin

Post autor: Analityk » sob paź 06, 2007 11:46 pm

Czy włożenie do nivki 1.9 z polda razem ze skrzynią wiąże się z dużymi problemami. chodzi mi głownie o łapy silnika, zamocowanie skrzyni biegów, czy trzeba skrócić wał, czy miska olejowa podejdzie. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia proszę o pomoc moje gg 5473776 (niewidoczny)

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » sob paź 27, 2007 8:29 pm

Analityk pisze:Czy włożenie do nivki 1.9 z polda razem ze skrzynią wiąże się z dużymi problemami. chodzi mi głownie o łapy silnika, zamocowanie skrzyni biegów, czy trzeba skrócić wał, czy miska olejowa podejdzie. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia proszę o pomoc moje gg 5473776 (niewidoczny)
witam kolegów własnie zakupiłem nivke (w dobrej kasie) ale silnik padlinka i mam ten sam dylemat.........diesel czy orginał. za orginałem przemawia prostota jego przekładki ale za dieslem ekonomia . powiedzcie mi (bo z postów nie wynika jednoznacznie) czy ktoś to już zrobił i jak do tego podejść. przeraza mnie głównie miska i mocowanie dyfra do silnika. moze ktos ma jakies zdjęcia takiego silnika w nivie(1.9 peguot) .pozdrawiam
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości