Diff Lock - zasady użytkowania

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
8uka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: śr sty 17, 2007 1:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Diff Lock - zasady użytkowania

Post autor: 8uka » pt sie 17, 2007 11:20 am

Witam,

Jakie są zasady użytkowania Diff Locka ? Tzn. kiedy go załączmy, w jakich warunkach ? Jak powinno się prowadzić przy załączonej blokadzie i czego nie powinno się robić ? Np. niedawno gdzieś zasłyszałem, że podczas włączonej blokady nie można jechać szybciej niż 40 km\h i koła mogą być skierowane tylko prosto... Nie znam się na tym wszystkim bo od niedawna mam parcha i stąd właśnie takie wydawało by się błache pytania.

Pozdrawiam 8)
Short GRY60 ------> Uaz 87'

Wpadajcie na YT: KuchniaKwasiora !

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pt sie 17, 2007 11:41 am

Szybciej niż 40km/h na włączonej blokadzie? :o

Blokadę zapinasz tylko i wyłącznie w natrudniejszych warunkach terenowych, gdzie i tak fizycznie niemożliwe jest osiągnięcie prędkości wyższych niż 5-10km/h

Jest to mechanizmu różnicowego osi, więc oba koła pracują z równomierną prędkością - wyobraź sobie co się stanie na asfalcie podczas skręcania.

Zapinasz w warunkach gdy koła tracą trakcję, najczęściej z powodu wykrzyżu, ostrego podjazdu, rzadziej w warunkach bagna bez podłoża - i tak wtedy wkleisz, tylko dalej i głębiej :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » pt sie 17, 2007 3:56 pm

Oj jeździło się szybciej z włączoną blokadą, ale na OS-ach w piachach :wink: O dziwo blokada żyje do dziś. Nie zmienia to faktu, że na czarnym praktycznie nie ma potrzeby włączania blokady.
Co do zasady użytkowania, trzeba pamiętać, by włączyć ją przed trudnym fragmentem trasy, włączenie po zatrzymaniu się z reguły kończy się tak, jak stwierdził przedmówca. Należy pamiętać o utrudnionym skręcaniu, auto usilnie chce jechać prosto.....
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Katun
 
 
Posty: 1355
Rejestracja: wt lip 03, 2007 1:34 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Katun » sob sie 18, 2007 12:49 am

jakie macie patenty na rozłączenie blokady która nie chce się rozłączyć? w sensie rozłącza się ale po dłuższym dłuższym czasie..
Biały kuter Y60

tel: 502-358-221

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » sob sie 18, 2007 7:53 am

Najprostszy patent to częste używanie :wink: Często używana blokada łatwo zapina i rozpina się. Kumpel przy rozpinaniu (długim) blokady w swojej G-klasie stosował taktykę lekkiego kluczenia - prawa, lewa, prawa. Co w/g Ciebie znaczy długo? Moja rozpina się 1-2 sek po wyłączeniu.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob sie 18, 2007 11:29 am

Damian pisze:Szybciej niż 40km/h na włączonej blokadzie? :o

Blokadę zapinasz tylko i wyłącznie w natrudniejszych warunkach terenowych, gdzie i tak fizycznie niemożliwe jest osiągnięcie prędkości wyższych niż 5-10km/h
Kompletna bzdura.
Oczywiscie ze mozna przy wiekszej predkosci. Tyle ze zapinac i odpinac powinno sie jadac wolno. Przy szybszej jezdzie i przy duzym obciazeniu moze poprostu nie reagowac na zalaczanie czy wypinanie.
Standardowa blokada w GR jest sterowana slabiutkim podcisnieniem i to jest tego powodem.

Blokade zalacza sie zawsze przed przeszkoda a nie w trakcie jej pokonywania. I tam gdzie wedlug oceny moze ona pomoc. natomiast czy dana przeszkoda tego wymaga trzeba to juz ocenic wedle doswiadczenia, nabieanego z czasem.

Ani blokada , ani wyciagarka nie zwalnia z myslenia. Moze pomoc ale nie wyreczy.

Jezdzic, jezdzic i jeszcze az jezdzic. Uczyc sie auta i jego zachowania w roznych ustawianiach i sytuacjach. Wtedy nie bedzie problemu z ocena kiedy i czy uzywac blokady.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Katun
 
 
Posty: 1355
Rejestracja: wt lip 03, 2007 1:34 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Katun » sob sie 18, 2007 2:44 pm

długo miałem na myśli z dobre 5min. Może coś w tym jest im częściej.. ;)
Biały kuter Y60

tel: 502-358-221

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 435
Rejestracja: pt paź 25, 2002 6:37 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Darecki » ndz sie 19, 2007 8:32 am

Marcin-Kraków pisze:...
Blokade zalacza sie zawsze przed przeszkoda ...
A fantazję? :)21 :)20
ort? e tam :)21

Obrazek

kloos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: krakow

Post autor: kloos » ndz sie 19, 2007 11:08 am

Przy wyłączniu w trakcie wolnej jazdy trzeba mieć pewność że oba elektrozaworki działają. Tylko raz wyłączałem blokadę jadąc wolno i mi ją zmieliło. :cry: drugi raz tego błędu nie popełnię
Patrol GR 2.8td 93'

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz sie 19, 2007 2:08 pm

Marcin-Kraków pisze:
Damian pisze:Szybciej niż 40km/h na włączonej blokadzie? :o

Blokadę zapinasz tylko i wyłącznie w natrudniejszych warunkach terenowych, gdzie i tak fizycznie niemożliwe jest osiągnięcie prędkości wyższych niż 5-10km/h
Kompletna bzdura.
Oczywiscie ze mozna przy wiekszej predkosci. Tyle ze zapinac i odpinac powinno sie jadac wolno. Przy szybszej jezdzie i przy duzym obciazeniu moze poprostu nie reagowac na zalaczanie czy wypinanie.
Kompletna bzdura powiadasz? To ja się pytam po co zamęczać układ szybką jazdą na blokadzie? Na oesach z zapiętą blokadą jest trudno jeździć.

To może na 1/4 mili żeby start był lepszy? :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Katun
 
 
Posty: 1355
Rejestracja: wt lip 03, 2007 1:34 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Katun » ndz sie 19, 2007 3:18 pm

dzieki dzieki seba. Dzis sporo czochrałem i czas odpinania sie systematycznie skracał teraz działa cacy :)

Znajomy dziś mi powiedział żebym WD40 w rureczki popsikał, co powiecie?
Biały kuter Y60

tel: 502-358-221

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz sie 19, 2007 3:26 pm

Katun pisze:dzieki dzieki seba. Dzis sporo czochrałem i czas odpinania sie systematycznie skracał teraz działa cacy :)

Znajomy dziś mi powiedział żebym WD40 w rureczki popsikał, co powiecie?
Nie WD bo to gówno :)3 jest spec. środek do instalacji pneumatycznych podjedź tam gdzie robią ciężarówki to za parę zeta ci zapuszczą
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz sie 19, 2007 6:31 pm

Damian pisze:To ja się pytam po co zamęczać układ szybką jazdą na blokadzie? Na oesach z zapiętą blokadą jest trudno jeździć.
OK. Podam przyklad czysto teoretyczny.
Przejazd przez spory lagier z ostrym wyjazdem. Bierzesz rozped, predkosc masz wieksza niz zakladana przez Ciebie 5-10 km/h. Zakladajac ze jedziesz wolno w tym lagrze, nie dojechalbys nawet do wyjazdu. A wlasnie pod koniec zapieta blakada potrzebna jest najbardziej. W trakcie przeszkody zapiecie blokady nic nie da. Jak sadze nawet nie zdarzylaby sie zapiac. Przynajmniej standardowo sterowana podcisnieniem.

PS/ Jak nie wierzysz przyjedz :)21 , pojedziemy w to miejsce i sam zobaczysz jak rozne techniki daja rozne rezultaty :)
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn sie 20, 2007 9:16 am

Marcin, no ok, zgadzam się że wykorzystujesz blokadę podczas dynamicznego pokonywania gluta. Prędkość rzeczywiście jest większa niż 5-10km/h, no ale chyba nie wyższa niż 40km/h, co? :)21

Jeśli tak to koniecznie chcę to zobaczyć :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
KJarosław
Posty: 600
Rejestracja: ndz cze 20, 2004 10:00 pm
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: KJarosław » pn sie 20, 2007 7:59 pm

Kiedyś gdzieś wyczytałem że po rozłączeniu wszstkich napędów, blokad itd. najlepiej cofnąć metr do tyłu, podobno wszystko najlepiej się wtedy rozsprzęga...nie wiem ile w tym prawdy więc sie pod tym nie podpisuje.Niemniej jednak mam plaskate audi quattro (czwarte w tym wcieleniu) i tam blokada rozpina sie sama przy prętkości 35km/h , załącza ją siłownik pneumatyczny.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn sie 20, 2007 8:57 pm

Damian pisze:Jeśli tak to koniecznie chcę to zobaczyć :)21
Zapraszam :)21 Zawsze mozna jescze przy tym wykonac widowiskowa figure :)21
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
heniu w berecie
 
 
Posty: 916
Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: heniu w berecie » pn sie 20, 2007 9:51 pm

klucz13 pisze:
Katun pisze:dzieki dzieki seba. Dzis sporo czochrałem i czas odpinania sie systematycznie skracał teraz działa cacy :)

Znajomy dziś mi powiedział żebym WD40 w rureczki popsikał, co powiecie?
Nie WD bo to gówno :)3 jest spec. środek do instalacji pneumatycznych podjedź tam gdzie robią ciężarówki to za parę zeta ci zapuszczą
taaa spec srodek
nazywa sie pneumatir
w naszej dzielnicy ma nazwe robocza dykta i koasztuje 6zeta :)21

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn sie 20, 2007 10:02 pm

zacytuję Wam mniej lub bardziej dokładnie co napisali w instrukcji od toyki:


żeby rozłączyć (przyspieszyć rozłączenie) blokady międzyosiowej (w parchu nie ma tego problemu) należy lekko dodać gazu i zdjąć nogę z gazu

żeby rozłączyć blokadę na tylnej osi należy lekko skręcac w prawo i lewo


a idea jest taka, żeby zróżnicowac prędkości elementow które były poprzednio zblokowane


a cofanie po rozłączeniu napedów ma chyba na celu rozłączenie sprzegiełek w przednich kołach
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Baleron78
 
 
Posty: 286
Rejestracja: śr lip 25, 2007 6:55 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Baleron78 » pt sie 31, 2007 9:48 pm

No własnie "cofanie ma na celu rozłanczanie sprzęgiełek w przednich kołach" Czy w takim razie przedni napęd nie działa na wstecznym biegu skoro sprzęgiełka są rozłączone??
wymarzone V8!
HondaVTR1000diabeł
Jestem wielki, jestem łysy, i wpierd... wciąż irysy!

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt sie 31, 2007 9:54 pm

działa jeśli ma napęd od półosi.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

greq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn maja 08, 2006 10:04 pm
Kontaktowanie:

Post autor: greq » śr wrz 05, 2007 10:13 am

A ja jeszcze raz łopatologicznie, bo kiedyś sam miałem problem ze zrozumieniem tematu.

Podstawowa (oczywista) sprawa - przy zakrętach koła kręcą się z różną prędkością.

Blokada mechanizmu różnicowego wyłączona: lewe i prawe koło chodzi niezależnie - by móc łatwo skręcać - ale więcej mocy dostaje to koło które się może łatwiej obracać, więc jeśli np prawe koło się ślizga w błocku to lewe koło stoi i nie da się z błota wyjechać.

Blokada mechanizmu różnicowego włączona: oba koła są ze sobą połączone na sztywno i dostają po połowie mocy. W sytuacji kiedy jedno koło jest w błocie i się ślizga, drugie będzie się obracało i zapewni napęd.
W przypadku kiedy się skręca, koła zniwelują różnicę dróg zewnętrznej i wewnętrznej, uślizgiem pomiędzy oponą a podłożem - co w sytuacji, kiedy jest dobra sczepność spowoduje ścieranie opon i bardzo duże obciążenie mechanizmu blokady i półosi.

Blokadę wolno więc bez szkody dla mechaniki stosować, kiedy jest ślisko co najmniej dla jednego koła. Powinno zaś się ją stosować - kiedy uważamy, że to konieczne ;)

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr wrz 05, 2007 1:25 pm

greq pisze:Blokadę wolno więc bez szkody dla mechaniki stosować, kiedy jest ślisko co najmniej dla jednego koła. Powinno zaś się ją stosować - kiedy uważamy, że to konieczne ;)
Proponuje jak spadnie snieg, zalaczyc blokade i pojechac kawalek po miescie :)21 8)
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr wrz 05, 2007 1:44 pm

ale to chyba z pługiem :)23
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości