Jaki silnik najlepszy do GAZA
Moderator: Student
Jaki silnik najlepszy do GAZA
Pomocy. Chciałbym zmienic silnik w swoim gazie , bo mam org. dolnozaworówkę - chciałbym coś mocniejszego. zastanawialem sie nad silnikeim od merca 124 300 D , tylko nie wiem jak jest z przechyłami. Może mi ktoś pomóc w wyborze silnika ?
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
to źle słyszałeś....papuć to 123 czy 124 ?
w 124 5 cyl to był 2.5 a 3.0 to 6 cyl
6 cyl 3.0 były z turbo i w oryginale występowało tylko w automacie - 149 PS
wyjeb ma niechudy......troche dużo pali.....zdaża im sie wydmuchnąć uszczelke między kanałem olejowym a pierwszym cylindrem i buce wymieniają wtedy turbo....a turbo wytrzymałe....bardzo rzadko pada....
latałem zmotą 123 z 3.0 turbo 5 cyl perfekcyjnie ustawioną i zapodaną ręczną piątką z motoru bez turbo i tylnim mostem od 2.8 benzyna.......hmmm.....210 -215 km/h i od samego dołu właśnie taki jad, że aż onieśmiela....spalił chyba z 17/100 km ale warto było...
w 124 5 cyl to był 2.5 a 3.0 to 6 cyl
6 cyl 3.0 były z turbo i w oryginale występowało tylko w automacie - 149 PS
wyjeb ma niechudy......troche dużo pali.....zdaża im sie wydmuchnąć uszczelke między kanałem olejowym a pierwszym cylindrem i buce wymieniają wtedy turbo....a turbo wytrzymałe....bardzo rzadko pada....
latałem zmotą 123 z 3.0 turbo 5 cyl perfekcyjnie ustawioną i zapodaną ręczną piątką z motoru bez turbo i tylnim mostem od 2.8 benzyna.......hmmm.....210 -215 km/h i od samego dołu właśnie taki jad, że aż onieśmiela....spalił chyba z 17/100 km ale warto było...
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
papucie czyli 124 szły tylko 6 cyl - do momentu z wąską listwą turbo było 147 PS a z szeroką 149 PS , momentu nie pamiętam, żadnych 3.0 5 cyl nie było - o silniku słyszałem ale dawno i bez skrzyni nie wiem czy to aktualne....rozejrze się....składałem taki zestaw z 2 m-ce temu na automacie właśnie ale poszedł do auta......reszta na maila..
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
odp
a może silnik od peugota jakiegoś turbo desla ..... wysokoobrotowe.......
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
części kupisz wszędzie a książka jest nie potrzebna - to bardzo prosty silnik, a jak będziesz potrzebował dane do dokręcania, zapłonu , itp. to ci podeśle.keler pisze:Też mam zamontowany 2,3 od merca i teraz mam problem bo pracuje mi tylko na 2 cylindrach, więc czeka mnie rozbiórka silnika a nie mam żadnego Manuala, więc może ktoś ma pożyczyć instrukcje do silnika 2,3 od Merca.
A i jeszcze jedno może ktoś wie gdzie można kupić części do tego silnika
Uwaga!!! przy montażu trza zgrać płetwe w aparacie zapłonowym i pompie oleju bo silnik będzie chodził bez smarowania ( nie do końca wsadzony aparat i nie napędza pompy)
a tak ogólnie to se zmierz ciśnienie na cylindrach bo brak pracy na dwóch cyl. nie oznacza , że trza motor rozbierać.....jeśli to nie wina osprzętu i nie będzie ciśnienia to zacznij od luzów zaworowych....
co wy tam wiecie o silnikach do gaza
to jest motor
"Mazda zaprezentowała wczoraj na salonie samochodowym w Detroit produkcyjną wersję modelu RX. To wyposażone w silnik rotacyjny . Siłą napędowa to nowoczesny silnik rotacyjny RENESIS o pojemności 1,3 litra. Osiąga on moc 250 KM przy 8500 obr/min i moment obrotowy 220 Nm przy 7500 obr/min. Z jednostką współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia. "


to jest motor

"Mazda zaprezentowała wczoraj na salonie samochodowym w Detroit produkcyjną wersję modelu RX. To wyposażone w silnik rotacyjny . Siłą napędowa to nowoczesny silnik rotacyjny RENESIS o pojemności 1,3 litra. Osiąga on moc 250 KM przy 8500 obr/min i moment obrotowy 220 Nm przy 7500 obr/min. Z jednostką współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia. "


QWINTO.....po pierwsze jest to silnik wankla - i nie idzie obliczyć pojemności skokowej więc jest to wartość mniej więcej umowna.....z racji tego iż są trzy komory - jedna odpowiedzialna za prace, druga za napełnianie a trzecia za wydalanie....
po drugie silniki te mają trwałość około 150 tkm....
po trzecie przebieg momentu obrotowego jest nieciekawy - musisz kręcić go na wysokie obroty cały czas...
paliwożerność jest na poziomie V8 7.4 ltr....
a odgłos pracy silnika to szszszszszszszszszszsz........
jedynie przy odpuszczaniu potrafi ciekawie strzelić w wydech...
jeździłem RX7 zdjętą z toru niemieckiego.......hmm.....musieliśmy wymieniać całe zawieszenie (na gwintowanego sachs-a) bo na profexie nie szło jechać nawet po gładkiej płaszczyźnie - jak najechałeś na zapałke to tak jak by ktoś cię ołowianym butem w dupe kopnął.....
regulowane ciśnienie doładowania z kabiny potencjometrem - moc od 290 do 360 koni, brzęczyk włączający się przy 8000 rpm co by bieg zmienić, 3,8 sek. do setki, biegi jak w dżojstiku, opony michelen pół slicki - pół kapcia gładkie, pół z bieżnikiem, itp....
całkiem fajnie tylko na co dzień nie nadaje się do niczego

po drugie silniki te mają trwałość około 150 tkm....

po trzecie przebieg momentu obrotowego jest nieciekawy - musisz kręcić go na wysokie obroty cały czas...

paliwożerność jest na poziomie V8 7.4 ltr....
a odgłos pracy silnika to szszszszszszszszszszsz........

jedynie przy odpuszczaniu potrafi ciekawie strzelić w wydech...

jeździłem RX7 zdjętą z toru niemieckiego.......hmm.....musieliśmy wymieniać całe zawieszenie (na gwintowanego sachs-a) bo na profexie nie szło jechać nawet po gładkiej płaszczyźnie - jak najechałeś na zapałke to tak jak by ktoś cię ołowianym butem w dupe kopnął.....

regulowane ciśnienie doładowania z kabiny potencjometrem - moc od 290 do 360 koni, brzęczyk włączający się przy 8000 rpm co by bieg zmienić, 3,8 sek. do setki, biegi jak w dżojstiku, opony michelen pół slicki - pół kapcia gładkie, pół z bieżnikiem, itp....
całkiem fajnie tylko na co dzień nie nadaje się do niczego

banan pisze:QWINTO.....po pierwsze jest to silnik wankla - i nie idzie obliczyć pojemności skokowej więc jest to wartość mniej więcej umowna

spalanie ...to fakt - lubi sobie łyknąć...a pozatym ..jak Ci się wydaje ..jak kąstruktorzy robą taki silnik ..na "oko"

jak robiłem na Hożej w serwisie US. była taka mazda(blachy z us.) i na liczniku miała 160 k mil..własciciel upierał się że ma ją od nowości..i jest to auto bezawaryjne..jeżdzi..leje olej...wache...i nie wie co to kłopot z autem
btw
w mazdzie RX8 sprawdza sie ponoć doskonale .... a może by tak 2 połączyc razem jak w folksfagenie

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości