TRIAL 4X4 SEZON 2011

czyli rajdy ze ściganiem i próbami przejazdu

Moderator: Pasza

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » ndz sty 23, 2011 7:08 pm

Witam wszystkich i zaczynam.

Ponieważ nasza strona na razie nie żyje, a zapewne wielu zawodników chciałoby już wiedzieć jak będzie wyglądać klasyfikacja samochodów do klas poniżej publikuję nowe i dość mocno zmienione warunki. Ponieważ w poprzednim sezonie regulamin posiadał wady oraz wielu zawodników wyrażało swoje uwagi na temat nie najszczęśliwszych zapisów spróbowaliśmy podeprzeć się na regulaminie jakiejś większej imprezy, a konkretnie "Eurotrialu".
W tym miejscu wypada podziękować koledze Radkowi (ZUN) za pracę jaką włożył w przetłumaczenie regulaminu Eurotrialu. :)2 :)2 :)2
Nie będę się wgłębiał w szczegóły co wzięliśmy z Eurotrialu, a czego nie. Oczywiście jest to wersja Beta z błędami językowymi. Właściwie korekty regulaminu nie przewidujemy ale jeśli ktoś wychwyci jakieś braki lub byki to proszę pisać.
W tym sezonie są klasy tak jak w poprzednim czyli O,S,M. Dodatkowo jest nowa klasa "B" (baby). W tej klasie kierowcą musi być kobieta i poruszać się samochodem zakwalifikowanym maksymalnie do klasy "S".

Zmianie uległa także punktacja za cofanie, która w tym roku zależy od rozstawu osi:
Rozstaw osi do 2000 mm = 6 pkt
Rozstaw osi 2001-2150mm = 5 pkt
Rozstaw osi 2151-2300mm = 4 pkt
Rozstaw osi 2301-2450mm = 3 pkt
Rozstaw osi 2451-2700mm = 2 pkt
Rozstaw osi pow. 2700mm = 1 pkt

Wstępny terminarz imprez:
IV-Ostrawa
V- Słowacja (Na Orawie Chyba)
VI-Jaworzno
VII-Wisła
VIII-Lędziny
IX-Ostrawa
Możliwe są jeszcze zawody zorganizowane przez Kojotów na „Wysokiej” we wrześniu zamiast Ostrawy.

No i wreszcie regulamin. Najpierw opisywany element samochodu potem w linijkach jak się ma to kolejno w klasie O, S i M.


DOPUSZCZONE POJAZDY
Samochody nie mogą być w modyfikowane chyba , że regulamin na to pozwala , jedynie wyposażenie udostępnione przez producenta samochodu jest dopuszczone. Samochód musi być homologowany do ruchu w Unii Europejskiej zarejestrowany i ubezpieczony.
Samochody nie mogą być w modyfikowane chyba , że regulamin na to pozwala , jedynie wyposażenie udostępnione przez producenta samochodu jest dopuszczone. Samochód musi być homologowany do ruchu w Unii Europejskiej zarejestrowany i ubezpieczony.
Samochody nie mogą być w modyfikowane chyba , że regulamin na to pozwala. Samochód musi być ubezpieczony.

Rama nadwozie
Wymiary samochodu muszą być identyczne z tymi podanymi przez producenta. Rama i nadwozia muszą być oryginalne
Wymiary samochodu muszą być identyczne z tymi podanymi przez producenta. Rozstaw osi musi zostać oryginalny. Modyfikowane mogą być błotniki w taki sposób , że ich wnęki mogą być powiększone o maksymalnie 100 mm. Elementy , które są przytwierdzone śrubami do nadwozia (maska , spojlery itp.) mogą zostać wymienione na identyczne w kształcie i wymiarach wykonane z plastiku lub włókna szklanego.
Dowolne modyfikacje

Szyby
Samochód musi posiadać wszystkie szyby.
Zaleca się aby szyby w samochodzie były wykonane z laminatów takich jak „LEXAN®” czy „MAKRALON®”. Wszelkiego rodzaju lusterka są dozwolone.
Samochód musi posiadać szybę przednią. Zaleca się aby szyby w samochodzie były wykonane z laminatów takich jak „LEXAN” czy „MAKRALON”. Wszelkiego rodzaju lusterka dozwolone.
Samochód nie musi posiadać szyb. Zaleca się aby szyby w samochodzie były wykonane z laminatów takich jak „LEXAN” czy „MAKRALON”. Wszelkiego rodzaju lusterka dozwolone.

Bodylift
Niedozwolony
Dozwolony . Nie może być zmienny.
Dozwolony

Zderzaki
Myszą być.
Dowolnie
Dowolnie

Przestrzeń pasażerska
Oryginalna
Przestrzeń pasażerska musi być oddzielona od silnika, układu chłodzenia, układu paliwowego. Musi być również zabezpieczona przed pożarem i wyciekiem płynów.
Przestrzeń pasażerska musi być oddzielona od silnika, układu chłodzenia, układu paliwowego. Musi być również zabezpieczona przed pożarem i wyciekiem płynów.

Fotele
Fotele muszą być pewnie zamocowane i posiadać zagłówki
Fotele muszą być pewnie zamocowane i posiadać zagłówki
Fotele muszą być pewnie zamocowane i posiadać zagłówki

Pasy
Oryginalne, co najmniej 3 punktowe.
Oryginalne, co najmniej 3 punktowe.
Co najmniej 3 punktowe.

Hardtop, tylne siedzenia, koło zapasowe wraz z jego mocowaniem
mogą być zdemontowane
mogą być zdemontowane
mogą być zdemontowane

Przewody z płynami
Oryginalne
Przewody z paliwem , olejem i płynem chłodzącym i hamulcowym na zewnątrz nadwozia muszą być zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi . Przewody poprowadzone wewnątrz nadwozia muszą być zabezpieczone przed ogniem oraz przypadkowym uszkodzeniem.
Przewody z paliwem , olejem i płynem chłodzącym i hamulcowym na zewnątrz nadwozia muszą być zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi . Przewody poprowadzone wewnątrz nadwozia muszą być zabezpieczone przed ogniem oraz przypadkowym uszkodzeniem.

haki holownicze
co najmniej jeden z przodu i jeden z tyłu pojazdu, solidnie wykonane podlegają subiektywnej ocenie sędziego na BT.
co najmniej jeden z przodu i jeden z tyłu pojazdu, solidnie wykonane podlegają subiektywnej ocenie sędziego na BT.
co najmniej jeden z przodu i jeden z tyłu pojazdu, solidnie wykonane podlegają subiektywnej ocenie sędziego na BT.

Osłony pod samochodem
dopuszczalne
dopuszczalne
dopuszczalne

Sprężyny i ich mocowanie
Oryginalne.
Wydłużone mocowanie sprężyn jest dozwolone Wybór sprężyn jest dowolny. SPOA (przełożenie resorów spod osi na oś) dozwolone. Zmiana mocowań resorów dozwolona , jednakże nie może mieć to wpływu na rozstaw osi
Dowolne. Niedozwolone sztywne zamocowania osi z ramą , poza tym wszelkiego rodzaju dozwolone.

Amortyzatory i ich mocowanie
Oryginalne
Dobór amortyzatorów jest dowolny. Punkty mocowań mogą być przesuwane dowolne.
Dowolne

Poziomowanie nadwozia
Może być obecne pod warunkiem , że dany pojazd posiadał je oryginalnie.
Może być obecne pod warunkiem , że dany pojazd posiadał je oryginalnie.
Dozwolone

Układ kierowniczy
Oryginalne
Wspomaganie układu kierowniczego może zostać domontowane.
Dowolny

Układ hamulcowy
Pojazdy z hamulcami bębnowymi na przedniej osi mogą zostać przerobione i wyposażone w hamulce tarczowe. Siła hamowania między kołami jednej osi musi być równa i musi być zachowany oryginalny sposób rozdziału sił hamowania między osią tylną i przednią.
Pojazdy z hamulcami bębnowymi na przedniej i tylnej osi mogą zostać przerobione i wyposażone w hamulce tarczowe. Siła hamowania między kołami jednej osi musi być równa i musi być zachowany oryginalny sposób rozdziału sił hamowania między osią tylną i przednią.
Układ hamulcowy dowolny , jednakże musi być zamontowany co najmniej jeden hamulec przy każdym kole.

Hamulec pomocniczy
Oryginalny.
Hamulec pomocniczy musi być w dobrej kondycji i działać równocześnie na obydwa koła hamowanej osi.
Hamulec pomocniczy musi być w dobrej kondycji.

Opony
Maksymalny rozmiar to 33 cale. Najbardziej agresywnym dozwolonym typem opony jest MT. Wszelkie wątpliwości odnośnie profilu opony rozstrzyga sędzia techniczny
Maksymalny rozmiar to 37 cali. Najbardziej agresywnym dozwolonym typem opony jest MT. Wszelkie wątpliwości odnośnie profilu opony rozstrzyga sędzia techniczny
Dowolne. Kolce , łańcuchy lub podwójne opony są niedopuszczone.

Beadlocki
Niedozwolone
Dozwolone
Dozwolone

Silnik
Oryginalny.
Dozwolona wymiana silnika na inny o tej samej ilości cylindrów i ich układzie. Dozwolona modyfikacja układu dolotowego i wydechowego
Dowolny.

Układ chłodzenia
Oryginalny.
Dozwolona modyfikacja. Jeśli chłodnica jest montowana z tyłu pojazdu przestrzeń pasażerska musi być zabezpieczona trwałą przegrodą przed wpływem chłodnicy i zalaniem płynem chłodzącym. Chłodnica oraz przewody z płynem chłodniczym muszą być zabezpieczone przed uszkodzeniem podczas rolowania samochodu.
Dozwolona modyfikacja. Jeśli chłodnica jest montowana z tyłu pojazdu przestrzeń pasażerska musi być zabezpieczona trwałą przegrodą przed wpływem chłodnicy i zalaniem płynem chłodzącym. Chłodnica oraz przewody z płynem chłodniczym muszą być zabezpieczone przed uszkodzeniem podczas rolowania samochodu.

Zbiornik paliwa
Oryginalny zamocowany w oryginalnym miejscu.
Zbiornik paliwa jest dowolny. Rekomendowany jest zbiornik wyczynowy. Musi być pewnie zamocowany w bezpiecznej pozycji. Nie może się znajdować przedziale pasażerskim. Musi być oddzielony od przestrzeni pasażerskiej przegrodą przeciwpożarową i być odporny na wycieki w obojętnej pozycji samochodu.
Zbiornik paliwa jest dowolny. Rekomendowany jest zbiornik wyczynowy. Musi być pewnie zamocowany w bezpiecznej pozycji. Nie może się znajdować przedziale pasażerskim. Musi być oddzielony od przestrzeni pasażerskiej przegrodą przeciwpożarową i być odporny na wycieki w obojętnej pozycji samochodu.

Skrzynia biegów, reduktor
Oryginalne.
Skrzynia biegów , reduktor i ich przełożenia są dowolne.
Dowolne , ale nie może to być napęd hydrauliczny.

Mosty
Oryginalne.
Oryginalne dopuszcza się modyfikacje.
Dowolne.

Blokady
Blokada tylnego dyferencjału jest dozwolona w obojętnej formie. Pozostałe blokady są dozwolone , jeżeli samochód został w nie wyposażony w fabryce, podobnie jak wszelkie rodzaje kontroli trakcji.
Dowolne.
Dowolne.

System rozłączania osi/napędów
Oryginalny
Oryginalny
Dowolny

Akumulator
Musi być pewnie zamocowany w oryginalnym miejscu.
Musi być pewnie zamocowany . Dopuszcza się zamocowanie w innym miejscu.
Musi być pewnie zamocowany.

Główny wyłącznik prądu
Główny wyłącznik prądu jest zalecany.
Główny wyłącznik prądu jest zalecany.
Główny wyłącznik prądu jest zalecany.

Światła
Samochód musi być wyposażony w sprawne wszystkie światła
Samochód musi być wyposażony w sprawne wszystkie światła
Dowolne.

Wyposażenie elektryczne
Niedozwolone jest używanie radia CB, kamer, różnego rodzaju czujników
Niedozwolone jest używanie radia CB, kamer, różnego rodzaju czujników
Niedozwolone jest używanie radia CB, kamer, różnego rodzaju czujników

Klatka bezpieczeństwa
Zalecana. W samochodach z nadwoziem otwartym obowiązkowo minimum pałąk bezpieczeństwa zgodny z załącznikiem FIA
Zalecana. W samochodach z nadwoziem otwartym obowiązkowo minimum pałąk bezpieczeństwa zgodny z załącznikiem FIA
Zalecana. W samochodach z nadwoziem otwartym obowiązkowo minimum pałąk bezpieczeństwa zgodny z załącznikiem FIA

Amen :)17
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

piotr bobowiec
Posty: 530
Rejestracja: sob paź 04, 2008 5:38 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: piotr bobowiec » pn sty 24, 2011 12:21 pm

Tak jak przeczytałem
To w klasie S najbardziej agresywnym dozwolonym typem opony jest MT ?????

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Maqlinka » pn sty 24, 2011 1:32 pm

Ta ... ale simex to też MT.
Life's Too Short For A Full Time Job

piotr bobowiec
Posty: 530
Rejestracja: sob paź 04, 2008 5:38 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: piotr bobowiec » pn sty 24, 2011 2:05 pm

OK !! żle to zinterpretowałem sobie.

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » pn sty 24, 2011 2:30 pm

Maqlinka pisze:Ta ... ale simex to też MT.
Tak i dlatego simex w tym sezonie może być w "O" :)21 Zadowoleni?
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
stopiw
Posty: 401
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 1:59 pm
Lokalizacja: Rogów k Wodzisławia Śl

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: stopiw » pn sty 24, 2011 3:27 pm

ale zato zapis o czujnikach i kamerach do D co niby przed każdą imprą mam wsio demontować :)11
WJ 2004 special edition 4,0 QD,Lift +6"+przeł 3,91
Klub KAJMAN

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » pn sty 24, 2011 4:13 pm

stopiw pisze:ale zato zapis o czujnikach i kamerach do D co niby przed każdą imprą mam wsio demontować :)11
A w ilu imprach brałeś udział?

Wydaje mi się, że jak zakleisz taśmą to wystarczy żeby nie działało?
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Maqlinka » pn sty 24, 2011 5:16 pm

To ja jeszcze poproszę o doprecyzowanie:
oblesnik pisze: Niedozwolone jest używanie radia CB,
Można mieć w aucie ... ale wyłączone na sekcji (domyślam się, że chodzi o wyeliminowanie ewentualnych podpowiedzi z "zewnątrz"

oblesnik pisze:kamer, różnego rodzaju czujników
Chodzi o urządzenia ułatwiające manewrowanie - kamery onboardowe są dozwolone?
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
stopiw
Posty: 401
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 1:59 pm
Lokalizacja: Rogów k Wodzisławia Śl

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: stopiw » pn sty 24, 2011 5:25 pm

Maqlinka pisze:To ja jeszcze poproszę o doprecyzowanie:
oblesnik pisze: Niedozwolone jest używanie radia CB,
Można mieć w aucie ... ale wyłączone na sekcji (domyślam się, że chodzi o wyeliminowanie ewentualnych podpowiedzi z "zewnątrz"

oblesnik pisze:kamer, różnego rodzaju czujników
Chodzi o urządzenia ułatwiające manewrowanie - kamery onboardowe są dozwolone?
ta ale te wszystkie bajery są na pokładzie :wink:
WJ 2004 special edition 4,0 QD,Lift +6"+przeł 3,91
Klub KAJMAN

piotr bobowiec
Posty: 530
Rejestracja: sob paź 04, 2008 5:38 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: piotr bobowiec » pn sty 24, 2011 5:57 pm

Pytanko

Jak zapodam simexa 195/80/15 do suzuki to załapie się na O
To 80 wychodzi chyba poza dopuszczalne normy ???????

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5556
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: kpeugeot » pn sty 24, 2011 6:04 pm

jakiej wysokości są wpisowe tak około - bo może warto przemyśleć temat
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: Maqlinka » pn sty 24, 2011 6:05 pm

stopiw pisze: ta ale te wszystkie bajery są na pokładzie :wink:
Ale o które bajery Ci się konkretnie rozchodzi? Bo czujniki parkowania i kamery ułatwiające parkowanie to raczej nie są na pokładzie :)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » pn sty 24, 2011 8:44 pm

piotr bobowiec pisze:Pytanko

Jak zapodam simexa 195/80/15 do suzuki to załapie się na O
To 80 wychodzi chyba poza dopuszczalne normy ???????
Piotrek czytaj regulamin. Możesz zapodać nawet 33 cale w klasie O!
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » pn sty 24, 2011 8:45 pm

kpeugeot pisze:jakiej wysokości są wpisowe tak około - bo może warto przemyśleć temat
Chyba zostanie z roku ubiegłego 220zł.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » pn sty 24, 2011 8:49 pm

stopiw pisze:ta ale te wszystkie bajery są na pokładzie :wink:
Wiadomo, że CB czy czujników cofania i innych nie będziesz wypruwał. Po prostu nie można ich używać. Czyli muszą być wyłączone jak już masz zainstalowane. Jak je włączysz to cię zdyskwalifikują :)21 .
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
marhuda_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 1:55 pm

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: marhuda_ » wt sty 25, 2011 9:13 pm

oblesnik pisze:
Pasy
Oryginalne, co najmniej 3 punktowe.
Oryginalne, co najmniej 3 punktowe.
...

Amen :)17


czyli tylko takie jak fabryka dała (w danym modelu auta) i to co najmniej 3 punktowe - czy takie jest rozumienie tego punktu??
Jeżeli coś może się zepsuć-zepsuje się na pewno-prawda ale
Always look on the bright side of life

danielZ
 
 
Posty: 160
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 2:24 pm
Lokalizacja: DG

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: danielZ » śr sty 26, 2011 3:46 pm

Skrzynia biegów, reduktor
Oryginalne.
Skrzynia biegów , reduktor i ich przełożenia są dowolne.
Dowolne , ale nie może to być napęd hydrauliczny.


Nie kumam klasy S, chodzi o dowolne skrzynie i reduktory o dowolnym przełożeniu, czy chodzi o oryginalne skrzynie i reduktory z dowolnymi przełożeniami ??
znany jako SIWY1313

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: protetyk » śr sty 26, 2011 6:41 pm

Mi się tylko nie podoba ta punktacja za cofanie.Dla każdego powinna byc taka sama(przynajmniej w M). Na podobnej zasadzie można inaczej punktowac dotknięcie tyczki w zależności od szerokości auta. Pomijam fakt, że większy wpływ na cofanie ma promień skrętu.
No cóż, trzeba będzie się z tym pogodzic.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5556
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: kpeugeot » śr sty 26, 2011 7:38 pm

wg mnie ta punktacja jest ok - bo długi czasami się nie może złamać i wtedy cofanie jest wymuszane, a krótki może zrobić coś na raz
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: protetyk » śr sty 26, 2011 8:03 pm

Zmoty z M skręcają w miejscu, ich długośc właściwie nie ma znaczenia, dlatego napisałem że przynajmniej w M.

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » czw sty 27, 2011 5:35 pm

marhuda_ pisze:
oblesnik pisze:
Pasy
Oryginalne, co najmniej 3 punktowe.
Oryginalne, co najmniej 3 punktowe.
...

Amen :)17


czyli tylko takie jak fabryka dała (w danym modelu auta) i to co najmniej 3 punktowe - czy takie jest rozumienie tego punktu??
No i wyłuskałeś błąd bo w S-klasse powinno być tak jak w M co najmniej 3-punktowe. :)2
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » czw sty 27, 2011 5:46 pm

protetyk pisze:Mi się tylko nie podoba ta punktacja za cofanie.Dla każdego powinna byc taka sama(przynajmniej w M). Na podobnej zasadzie można inaczej punktowac dotknięcie tyczki w zależności od szerokości auta. Pomijam fakt, że większy wpływ na cofanie ma promień skrętu.
No cóż, trzeba będzie się z tym pogodzic.
Ja też mam poważne zastrzeżenia do tej punktacji bo czy długi patrol w celu wjechania do konkretnej bramki musi cofać aż 6 raz(6*1pkt), a w tym samym miejscu samuraj zrobi to na jednym cofaniu(za 6 pkt)? Na pewno nie ale długi ma gorzej pewnie w wielu innych sytuacjach i tego nie jest w stanie rzetelnie ocenić. Jest jak jest i trzeba się z tym pogodzić. Oczywiście w cofaniu większą rolę gra promień skrętu niż długość auta, ale jaki na BT przyjąć książkowy? Badać każde auto? Z lewego skrętu czy z prawego? Koszmar organizacyjny. Punktacja jest wzięta z Eurotrialu i przynajmniej nikt nie powie, że ułożył ją pod swoje auto Honza.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » czw sty 27, 2011 5:50 pm

danielZ pisze:Skrzynia biegów, reduktor
Oryginalne.
Skrzynia biegów , reduktor i ich przełożenia są dowolne.
Dowolne , ale nie może to być napęd hydrauliczny.


Nie kumam klasy S, chodzi o dowolne skrzynie i reduktory o dowolnym przełożeniu, czy chodzi o oryginalne skrzynie i reduktory z dowolnymi przełożeniami ??
Jeśli chodziłoby o przełożenia to zapewne pisałoby "Skrzynia biegów i reduktor oryginalne. Ich przełożenia są dowolne."
A tak to znaczy że wszystko dowolne.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: protetyk » czw sty 27, 2011 8:03 pm

oblesnik pisze: Punktacja jest wzięta z Eurotrialu
Znaczy, że w tej jewropie też wszystkich rozumów nie pozjadali - patrz krzywizna banana :)21
W każdym razie o ile w przypadku klasy O i S mówimy o samochodach, to w przypadku M są to tylko ich podzespoły połączone
za pomocą kilku rurek. Dowolnośc konstrukcji właściwie nieograniczona i dlatego kryterium rozstawu osi jest wyssane z palca. No.

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TRIAL 4X4 SEZON 2011

Post autor: oblesnik » czw sty 27, 2011 8:17 pm

protetyk pisze:. Dowolnośc konstrukcji właściwie nieograniczona i dlatego kryterium rozstawu osi jest wyssane z palca. No.
Ale ma wpływ na promień skrętu.
Całość jest bardzo dyskusyjna bo długi np przy pokonywaniu rowu tam gdzie krótki strzeli dacha przez ryj delikatnie opuści się przednią osią do owego rowu, a tylna będzie jeszcze na na BT :lol:
Podyskutować można tylko czy to coś zmieni. Problem rozwiązałyby zawody gdzie można startować tylko jednym konkretnym modelem samochodu kompletnie seryjnych i wtedy wygrałby najlepszy kierowca i taktyk, a nie kierowca, taktyk i mechanik.
Chyba jeszcze trzeba za każde miejsce zrobić puchar dla mechanika zespołu :)21 :)21 :)21
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turystyczno-sportowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości