Ponieważ nasza strona na razie nie żyje, a zapewne wielu zawodników chciałoby już wiedzieć jak będzie wyglądać klasyfikacja samochodów do klas poniżej publikuję nowe i dość mocno zmienione warunki. Ponieważ w poprzednim sezonie regulamin posiadał wady oraz wielu zawodników wyrażało swoje uwagi na temat nie najszczęśliwszych zapisów spróbowaliśmy podeprzeć się na regulaminie jakiejś większej imprezy, a konkretnie "Eurotrialu".
W tym miejscu wypada podziękować koledze Radkowi (ZUN) za pracę jaką włożył w przetłumaczenie regulaminu Eurotrialu.



Nie będę się wgłębiał w szczegóły co wzięliśmy z Eurotrialu, a czego nie. Oczywiście jest to wersja Beta z błędami językowymi. Właściwie korekty regulaminu nie przewidujemy ale jeśli ktoś wychwyci jakieś braki lub byki to proszę pisać.
W tym sezonie są klasy tak jak w poprzednim czyli O,S,M. Dodatkowo jest nowa klasa "B" (baby). W tej klasie kierowcą musi być kobieta i poruszać się samochodem zakwalifikowanym maksymalnie do klasy "S".
Zmianie uległa także punktacja za cofanie, która w tym roku zależy od rozstawu osi:
Rozstaw osi do 2000 mm = 6 pkt
Rozstaw osi 2001-2150mm = 5 pkt
Rozstaw osi 2151-2300mm = 4 pkt
Rozstaw osi 2301-2450mm = 3 pkt
Rozstaw osi 2451-2700mm = 2 pkt
Rozstaw osi pow. 2700mm = 1 pkt
Wstępny terminarz imprez:
IV-Ostrawa
V- Słowacja (Na Orawie Chyba)
VI-Jaworzno
VII-Wisła
VIII-Lędziny
IX-Ostrawa
Możliwe są jeszcze zawody zorganizowane przez Kojotów na „Wysokiej” we wrześniu zamiast Ostrawy.
No i wreszcie regulamin. Najpierw opisywany element samochodu potem w linijkach jak się ma to kolejno w klasie O, S i M.
DOPUSZCZONE POJAZDY
Samochody nie mogą być w modyfikowane chyba , że regulamin na to pozwala , jedynie wyposażenie udostępnione przez producenta samochodu jest dopuszczone. Samochód musi być homologowany do ruchu w Unii Europejskiej zarejestrowany i ubezpieczony.
Samochody nie mogą być w modyfikowane chyba , że regulamin na to pozwala , jedynie wyposażenie udostępnione przez producenta samochodu jest dopuszczone. Samochód musi być homologowany do ruchu w Unii Europejskiej zarejestrowany i ubezpieczony.
Samochody nie mogą być w modyfikowane chyba , że regulamin na to pozwala. Samochód musi być ubezpieczony.
Rama nadwozie
Wymiary samochodu muszą być identyczne z tymi podanymi przez producenta. Rama i nadwozia muszą być oryginalne
Wymiary samochodu muszą być identyczne z tymi podanymi przez producenta. Rozstaw osi musi zostać oryginalny. Modyfikowane mogą być błotniki w taki sposób , że ich wnęki mogą być powiększone o maksymalnie 100 mm. Elementy , które są przytwierdzone śrubami do nadwozia (maska , spojlery itp.) mogą zostać wymienione na identyczne w kształcie i wymiarach wykonane z plastiku lub włókna szklanego.
Dowolne modyfikacje
Szyby
Samochód musi posiadać wszystkie szyby.
Zaleca się aby szyby w samochodzie były wykonane z laminatów takich jak „LEXAN®” czy „MAKRALON®”. Wszelkiego rodzaju lusterka są dozwolone.
Samochód musi posiadać szybę przednią. Zaleca się aby szyby w samochodzie były wykonane z laminatów takich jak „LEXAN” czy „MAKRALON”. Wszelkiego rodzaju lusterka dozwolone.
Samochód nie musi posiadać szyb. Zaleca się aby szyby w samochodzie były wykonane z laminatów takich jak „LEXAN” czy „MAKRALON”. Wszelkiego rodzaju lusterka dozwolone.
Bodylift
Niedozwolony
Dozwolony . Nie może być zmienny.
Dozwolony
Zderzaki
Myszą być.
Dowolnie
Dowolnie
Przestrzeń pasażerska
Oryginalna
Przestrzeń pasażerska musi być oddzielona od silnika, układu chłodzenia, układu paliwowego. Musi być również zabezpieczona przed pożarem i wyciekiem płynów.
Przestrzeń pasażerska musi być oddzielona od silnika, układu chłodzenia, układu paliwowego. Musi być również zabezpieczona przed pożarem i wyciekiem płynów.
Fotele
Fotele muszą być pewnie zamocowane i posiadać zagłówki
Fotele muszą być pewnie zamocowane i posiadać zagłówki
Fotele muszą być pewnie zamocowane i posiadać zagłówki
Pasy
Oryginalne, co najmniej 3 punktowe.
Oryginalne, co najmniej 3 punktowe.
Co najmniej 3 punktowe.
Hardtop, tylne siedzenia, koło zapasowe wraz z jego mocowaniem
mogą być zdemontowane
mogą być zdemontowane
mogą być zdemontowane
Przewody z płynami
Oryginalne
Przewody z paliwem , olejem i płynem chłodzącym i hamulcowym na zewnątrz nadwozia muszą być zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi . Przewody poprowadzone wewnątrz nadwozia muszą być zabezpieczone przed ogniem oraz przypadkowym uszkodzeniem.
Przewody z paliwem , olejem i płynem chłodzącym i hamulcowym na zewnątrz nadwozia muszą być zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi . Przewody poprowadzone wewnątrz nadwozia muszą być zabezpieczone przed ogniem oraz przypadkowym uszkodzeniem.
haki holownicze
co najmniej jeden z przodu i jeden z tyłu pojazdu, solidnie wykonane podlegają subiektywnej ocenie sędziego na BT.
co najmniej jeden z przodu i jeden z tyłu pojazdu, solidnie wykonane podlegają subiektywnej ocenie sędziego na BT.
co najmniej jeden z przodu i jeden z tyłu pojazdu, solidnie wykonane podlegają subiektywnej ocenie sędziego na BT.
Osłony pod samochodem
dopuszczalne
dopuszczalne
dopuszczalne
Sprężyny i ich mocowanie
Oryginalne.
Wydłużone mocowanie sprężyn jest dozwolone Wybór sprężyn jest dowolny. SPOA (przełożenie resorów spod osi na oś) dozwolone. Zmiana mocowań resorów dozwolona , jednakże nie może mieć to wpływu na rozstaw osi
Dowolne. Niedozwolone sztywne zamocowania osi z ramą , poza tym wszelkiego rodzaju dozwolone.
Amortyzatory i ich mocowanie
Oryginalne
Dobór amortyzatorów jest dowolny. Punkty mocowań mogą być przesuwane dowolne.
Dowolne
Poziomowanie nadwozia
Może być obecne pod warunkiem , że dany pojazd posiadał je oryginalnie.
Może być obecne pod warunkiem , że dany pojazd posiadał je oryginalnie.
Dozwolone
Układ kierowniczy
Oryginalne
Wspomaganie układu kierowniczego może zostać domontowane.
Dowolny
Układ hamulcowy
Pojazdy z hamulcami bębnowymi na przedniej osi mogą zostać przerobione i wyposażone w hamulce tarczowe. Siła hamowania między kołami jednej osi musi być równa i musi być zachowany oryginalny sposób rozdziału sił hamowania między osią tylną i przednią.
Pojazdy z hamulcami bębnowymi na przedniej i tylnej osi mogą zostać przerobione i wyposażone w hamulce tarczowe. Siła hamowania między kołami jednej osi musi być równa i musi być zachowany oryginalny sposób rozdziału sił hamowania między osią tylną i przednią.
Układ hamulcowy dowolny , jednakże musi być zamontowany co najmniej jeden hamulec przy każdym kole.
Hamulec pomocniczy
Oryginalny.
Hamulec pomocniczy musi być w dobrej kondycji i działać równocześnie na obydwa koła hamowanej osi.
Hamulec pomocniczy musi być w dobrej kondycji.
Opony
Maksymalny rozmiar to 33 cale. Najbardziej agresywnym dozwolonym typem opony jest MT. Wszelkie wątpliwości odnośnie profilu opony rozstrzyga sędzia techniczny
Maksymalny rozmiar to 37 cali. Najbardziej agresywnym dozwolonym typem opony jest MT. Wszelkie wątpliwości odnośnie profilu opony rozstrzyga sędzia techniczny
Dowolne. Kolce , łańcuchy lub podwójne opony są niedopuszczone.
Beadlocki
Niedozwolone
Dozwolone
Dozwolone
Silnik
Oryginalny.
Dozwolona wymiana silnika na inny o tej samej ilości cylindrów i ich układzie. Dozwolona modyfikacja układu dolotowego i wydechowego
Dowolny.
Układ chłodzenia
Oryginalny.
Dozwolona modyfikacja. Jeśli chłodnica jest montowana z tyłu pojazdu przestrzeń pasażerska musi być zabezpieczona trwałą przegrodą przed wpływem chłodnicy i zalaniem płynem chłodzącym. Chłodnica oraz przewody z płynem chłodniczym muszą być zabezpieczone przed uszkodzeniem podczas rolowania samochodu.
Dozwolona modyfikacja. Jeśli chłodnica jest montowana z tyłu pojazdu przestrzeń pasażerska musi być zabezpieczona trwałą przegrodą przed wpływem chłodnicy i zalaniem płynem chłodzącym. Chłodnica oraz przewody z płynem chłodniczym muszą być zabezpieczone przed uszkodzeniem podczas rolowania samochodu.
Zbiornik paliwa
Oryginalny zamocowany w oryginalnym miejscu.
Zbiornik paliwa jest dowolny. Rekomendowany jest zbiornik wyczynowy. Musi być pewnie zamocowany w bezpiecznej pozycji. Nie może się znajdować przedziale pasażerskim. Musi być oddzielony od przestrzeni pasażerskiej przegrodą przeciwpożarową i być odporny na wycieki w obojętnej pozycji samochodu.
Zbiornik paliwa jest dowolny. Rekomendowany jest zbiornik wyczynowy. Musi być pewnie zamocowany w bezpiecznej pozycji. Nie może się znajdować przedziale pasażerskim. Musi być oddzielony od przestrzeni pasażerskiej przegrodą przeciwpożarową i być odporny na wycieki w obojętnej pozycji samochodu.
Skrzynia biegów, reduktor
Oryginalne.
Skrzynia biegów , reduktor i ich przełożenia są dowolne.
Dowolne , ale nie może to być napęd hydrauliczny.
Mosty
Oryginalne.
Oryginalne dopuszcza się modyfikacje.
Dowolne.
Blokady
Blokada tylnego dyferencjału jest dozwolona w obojętnej formie. Pozostałe blokady są dozwolone , jeżeli samochód został w nie wyposażony w fabryce, podobnie jak wszelkie rodzaje kontroli trakcji.
Dowolne.
Dowolne.
System rozłączania osi/napędów
Oryginalny
Oryginalny
Dowolny
Akumulator
Musi być pewnie zamocowany w oryginalnym miejscu.
Musi być pewnie zamocowany . Dopuszcza się zamocowanie w innym miejscu.
Musi być pewnie zamocowany.
Główny wyłącznik prądu
Główny wyłącznik prądu jest zalecany.
Główny wyłącznik prądu jest zalecany.
Główny wyłącznik prądu jest zalecany.
Światła
Samochód musi być wyposażony w sprawne wszystkie światła
Samochód musi być wyposażony w sprawne wszystkie światła
Dowolne.
Wyposażenie elektryczne
Niedozwolone jest używanie radia CB, kamer, różnego rodzaju czujników
Niedozwolone jest używanie radia CB, kamer, różnego rodzaju czujników
Niedozwolone jest używanie radia CB, kamer, różnego rodzaju czujników
Klatka bezpieczeństwa
Zalecana. W samochodach z nadwoziem otwartym obowiązkowo minimum pałąk bezpieczeństwa zgodny z załącznikiem FIA
Zalecana. W samochodach z nadwoziem otwartym obowiązkowo minimum pałąk bezpieczeństwa zgodny z załącznikiem FIA
Zalecana. W samochodach z nadwoziem otwartym obowiązkowo minimum pałąk bezpieczeństwa zgodny z załącznikiem FIA
Amen
