
pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
- Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Witam. Po miesiącu szukania / czekania udało mi się dostać chłodnice do L200 oczywiście nową w dobrych pieniądzach , po założeniu i przejechaniu max. 10 km po asfalcie prawie mi ją rozerwało, woda się zagotowała, a wskaźnik pokazywał normalną temperaturę , z poprzednią było to samo tylko że tamtą rozwaliło , i moje pytanie brzmi : DLACZEGO???? Niby wszystko jest w porządku nic nie przytkane żaden wąż nie sparciały czy tam stary , wentylator działa , zbiorniczek wyrównawczy pełny i czyściutki nie przytkany jedyna rzecz jaka kiepsko działa a może mieć z tym coś wspólnego ( choć nie jestem pewien bo się na tym aż tak nie znam ) to ogrzewanie które nie grzeje , zimne leci jak najbardziej , ciepłego nie ma wcale. Ma Ktoś może jakiś pomysł co to może być , lub co trzeba wymienić / sprawdzić
??

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
zrób test na obecność co2 w płynie chłodniczym
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
- Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
N2O pisze:Przedmuch.
Zlałem całą wodę z układu , przedmuchałem sprężarką i nic , jest bardzo dobry "przewiew" , ale tak się zacząłem zastanawiać czy mogła po prostu paść pompa wody i dlatego mi się tak grzeje że nie mam obiegu bo pompa nie pcha wody , albo czy termostat może mieć coś z tym wspólnego

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
gacek-69 pisze:N2O pisze:Przedmuch.
Zlałem całą wodę z układu , przedmuchałem sprężarką i nic , jest bardzo dobry "przewiew" , ale tak się zacząłem zastanawiać czy mogła po prostu paść pompa wody i dlatego mi się tak grzeje że nie mam obiegu bo pompa nie pcha wody , albo czy termostat może mieć coś z tym wspólnego???


Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
- Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
bazylisek pisze:gacek-69 pisze:N2O pisze:Przedmuch.
Zlałem całą wodę z układu , przedmuchałem sprężarką i nic , jest bardzo dobry "przewiew" , ale tak się zacząłem zastanawiać czy mogła po prostu paść pompa wody i dlatego mi się tak grzeje że nie mam obiegu bo pompa nie pcha wody , albo czy termostat może mieć coś z tym wspólnego???
Koledzy sugerują żeby się przyjrzał głowicy i ewentualnie blokowi silnika a nie karva sprężarce
"Przyjrzał" to znaczy co


Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
tym tropem podążając bardzo szybko będziesz wiedział czy się gazy z komory spalania nie przedostają się do układu chłodzenia [mikropęknięcia bloku/głowicy, uszczelka może do roboty?] i nie powodują powstawania ciśnienia w układzie [ i Twoje kłopoty]pawel80 pisze:zrób test na obecność co2 w płynie chłodniczym
Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
- Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
bazylisek pisze:tym tropem podążając bardzo szybko będziesz wiedział czy się gazy z komory spalania nie przedostają się do układu chłodzenia [mikropęknięcia bloku/głowicy, uszczelka może do roboty?] i nie powodują powstawania ciśnienia w układzie [ i Twoje kłopoty]pawel80 pisze:zrób test na obecność co2 w płynie chłodniczym
Tylko jest taki problem że mieszkam na niezłym zadupiu i do najbliższego miasteczka jest koło 15km , a do większego ( Jelenia Góra ) ze 30km i nie ma szans żebym tym L200 tam dojechał bo mi po prostu rozsadzi drugą chłodnice poza tym nie znam w okolicy jakiegoś przyzwoitego mechanika który mi powie co jest naprawdę nie tak ( bo jak zacząłem czytać to może być uszczelka , pompa wody , termostat , korek od zbiorniczka i jeszcze wiele innych powodów ) a nie od razu skasuje za na przykład naprawę uszczelki pod głowicą. Więc to co mogę sprawdzić wolałbym sam a w ostateczności ciągnąć tą krowę po tych górach do jakiegoś mechanika. Więc jak ktoś ma jakieś pomysły co można sprawdzić prosiłbym o podsuwanie

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
niewiem jakie to l200 ale odkręć dekiel ze zbiornika wyrównawczego i patrz czy bąble idą 
ewentualnie korek od chłodnicy jeśli bąbli to już wiesz ale czasami nie widać temu się robi test na co2
o samym tescie np tu http://www.jonnesway.pl/pdf/988.pdf choć w googlach znajdziesz jeszcze sporo

ewentualnie korek od chłodnicy jeśli bąbli to już wiesz ale czasami nie widać temu się robi test na co2
o samym tescie np tu http://www.jonnesway.pl/pdf/988.pdf choć w googlach znajdziesz jeszcze sporo
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
- Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
pawel80 pisze:niewiem jakie to l200 ale odkręć dekiel ze zbiornika wyrównawczego i patrz czy bąble idą
ewentualnie korek od chłodnicy jeśli bąbli to już wiesz ale czasami nie widać temu się robi test na co2
o samym tescie np tu http://www.jonnesway.pl/pdf/988.pdf choć w googlach znajdziesz jeszcze sporo
L200 z 97 roku 2,5 TD 100KM jutro sprawdzę ale pamiętam że jak miałem starą i patrzyłem to żadne bąble nie szły ale zobaczę . Dzięki.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
potrzebuję łopatologicznej instrukcji jak wymienić dolny sworzeń wahacza w L200 95r / Pajero 1, może 2...
narozkręcałem się i dalej nie mogę go ruszyć, ręce mi opadają
narozkręcałem się i dalej nie mogę go ruszyć, ręce mi opadają
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Odkręć śruby sworznia i pier .... Młotkiem zejdzie... Kiedyś....


wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
zszedl.. centymetr, teraz nie moge wyjąc sworznia ze zwrotnicy bo jego łeb oparł się o przegub, sworznia z wahacza nie mogę wyjąć bo śruby opierają się o przegub, wyjąć półosi nie mogę póki nie rozepnę dolnego sworznia.. błędne koło
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Musisz rozebrać sprzęgiełko(zabierak) i zrzucić zwrotnicę.Sworzeń wyleci sam.
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA

- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Zwal sprzęgiełka i końc.drążka odchyl zwrotnicę wysuń przegub..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Mam pytanie.
Jak wyglądałoby zamontowanie klimatyzacji w L200. 2.5dizel. lata około 98-02
Czy ktoś już przeprowadzał taką operację? Czy lepiej wciąż czekać i szukać aby kupić auto od razu z klimą..?
Jak wyglądałoby zamontowanie klimatyzacji w L200. 2.5dizel. lata około 98-02
Czy ktoś już przeprowadzał taką operację? Czy lepiej wciąż czekać i szukać aby kupić auto od razu z klimą..?
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56
L200 4d56
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
szukaj z klima
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Siema!
omijam powitalnie, bo jako były pajeroujeżdzaćz można mój wpis tam odnaleźć.
Pytanie krótkie i oczekuje rzeczowej odpowiedzi
Czy do PII 3,0 v6 da rade przemontować motor z sigmy 3,0 V^, czy te silniki są tożsame, czy aby podobne.
Po wstępnej weryfikacji okazało się ze np mocowanie filtra oleju w innym miejscu ponoc jest. Piszę ponoć bo to mnie kolega męczy żebym się w jego interesie wywiedział coby swe padło do stanu użytku doprowadzić mógł.
Jak wygląda spasowanie sigmowego silnika z pajerową skrzynią, kolektorem dolotowym, lapami itp.
Oczywiscie oba silniki w wersji 12v
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
omijam powitalnie, bo jako były pajeroujeżdzaćz można mój wpis tam odnaleźć.
Pytanie krótkie i oczekuje rzeczowej odpowiedzi

Czy do PII 3,0 v6 da rade przemontować motor z sigmy 3,0 V^, czy te silniki są tożsame, czy aby podobne.
Po wstępnej weryfikacji okazało się ze np mocowanie filtra oleju w innym miejscu ponoc jest. Piszę ponoć bo to mnie kolega męczy żebym się w jego interesie wywiedział coby swe padło do stanu użytku doprowadzić mógł.
Jak wygląda spasowanie sigmowego silnika z pajerową skrzynią, kolektorem dolotowym, lapami itp.
Oczywiscie oba silniki w wersji 12v
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
PiotrBe gaawangarda.org
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
- Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Polsky pisze:Mam pytanie.
Jak wyglądałoby zamontowanie klimatyzacji w L200. 2.5dizel. lata około 98-02
Czy ktoś już przeprowadzał taką operację? Czy lepiej wciąż czekać i szukać aby kupić auto od razu z klimą..?
Min. 1000 zł bo się akurat nie dawno orientowałem więc lepiej szukać z klimą
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Według danych z kompa kolegi, który to odpalił wszystko co miał wynika, że to to samo. To samo siedzi też w le baronie i villagerze i czymś tam jeszcze. Różnią się deklami na dachu silnika. Kolektory dolotowe inne itd. Trzeba przezbroić silnik. Oznaczenie silnika jest identyczne. To samo oznaczenie nosi też silnik 150-cio konny, ten jednak zapewne ma zmienioną jedynie mapę wtrysku i pewnie same wtryskiwacze aby te 9 KM dołożyćbugasb pisze:Siema!
Czy do PII 3,0 v6 da rade przemontować motor z sigmy 3,0 V^, czy te silniki są tożsame, czy aby podobne.

Dziadek 2,5TD `98
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
w Voyagerze i w kilku innych autach jest ten silnik, różni się osprzętem
Czwarte serce 

- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
szukam bardzo pilnie schematy - rysunki, zdjęcia ramy (+ zawieszenia tył) pajero 1 ale na spręzynach
mam zamiar wywalić resor i pobawić się troszkę w wstawianie zawieszenia na sprężynach ..
rama pajero 1 na resorach a sprężynie ma tylko inny tył ? tz. mocowanie gniazda spr. itd
da radę przeszczepić graty ? czy będzie jakaś lipa
mam zamiar wywalić resor i pobawić się troszkę w wstawianie zawieszenia na sprężynach ..
rama pajero 1 na resorach a sprężynie ma tylko inny tył ? tz. mocowanie gniazda spr. itd
da radę przeszczepić graty ? czy będzie jakaś lipa

wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
Już to robiliśmy - najprościej jest to do zrobienia kupując most od PII z wahaczami i drążkiem panharda. Kupując most od PII zyskujesz blokadę mostu oraz, hamulce tarczowe zamiast bębnowych i zero motania z mocowaniami przy moście.bilans pisze:szukam bardzo pilnie schematy - rysunki, zdjęcia ramy (+ zawieszenia tył) pajero 1 ale na spręzynach
mam zamiar wywalić resor i pobawić się troszkę w wstawianie zawieszenia na sprężynach ..
rama pajero 1 na resorach a sprężynie ma tylko inny tył ? tz. mocowanie gniazda spr. itd
da radę przeszczepić graty ? czy będzie jakaś lipa
W ramie robisz mocowania radiusów oraz mocowanie drążka panharda. Sprawa do ogarnięcia w jeden weekend.
Kształt ramy PI&PII jest identyczny - biorąc pod uwagę ceny resorów z osprzętem taniej jest kupić most + manele + sprężyny i zrobić konwersje na sprężynę.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
panowie szukam ramy od pajero do pocięcia czyli szrota ale
takiej na sprężynach mam zamiar powycinać kilka elementów ....
kto ma
?
takiej na sprężynach mam zamiar powycinać kilka elementów ....
kto ma

wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
- PAJERO Driver
- Posty: 421
- Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
- Lokalizacja: Stargard
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu
bilans pisze:panowie szukam ramy od pajero do pocięcia czyli szrota ale
takiej na sprężynach mam zamiar powycinać kilka elementów ....
kto ma?
Zadzwoń do Leszka...

Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455
GG: 4883455
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości