pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

gacek-69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gacek-69 » czw cze 07, 2012 2:38 pm

Witam. Po miesiącu szukania / czekania udało mi się dostać chłodnice do L200 oczywiście nową w dobrych pieniądzach , po założeniu i przejechaniu max. 10 km po asfalcie prawie mi ją rozerwało, woda się zagotowała, a wskaźnik pokazywał normalną temperaturę , z poprzednią było to samo tylko że tamtą rozwaliło , i moje pytanie brzmi : DLACZEGO???? Niby wszystko jest w porządku nic nie przytkane żaden wąż nie sparciały czy tam stary , wentylator działa , zbiorniczek wyrównawczy pełny i czyściutki nie przytkany jedyna rzecz jaka kiepsko działa a może mieć z tym coś wspólnego ( choć nie jestem pewien bo się na tym aż tak nie znam ) to ogrzewanie które nie grzeje , zimne leci jak najbardziej , ciepłego nie ma wcale. Ma Ktoś może jakiś pomysł co to może być , lub co trzeba wymienić / sprawdzić ????

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: N2O » czw cze 07, 2012 3:51 pm

Przedmuch.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

pawel80
 
 
Posty: 122
Rejestracja: sob cze 26, 2010 9:29 am
Lokalizacja: racibórz / slask

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pawel80 » czw cze 07, 2012 5:45 pm

zrób test na obecność co2 w płynie chłodniczym

gacek-69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gacek-69 » czw cze 07, 2012 5:58 pm

N2O pisze:Przedmuch.


Zlałem całą wodę z układu , przedmuchałem sprężarką i nic , jest bardzo dobry "przewiew" , ale tak się zacząłem zastanawiać czy mogła po prostu paść pompa wody i dlatego mi się tak grzeje że nie mam obiegu bo pompa nie pcha wody , albo czy termostat może mieć coś z tym wspólnego ?????

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bazylisek » czw cze 07, 2012 6:04 pm

gacek-69 pisze:
N2O pisze:Przedmuch.


Zlałem całą wodę z układu , przedmuchałem sprężarką i nic , jest bardzo dobry "przewiew" , ale tak się zacząłem zastanawiać czy mogła po prostu paść pompa wody i dlatego mi się tak grzeje że nie mam obiegu bo pompa nie pcha wody , albo czy termostat może mieć coś z tym wspólnego ?????
:)21 Koledzy sugerują żeby się przyjrzał głowicy i ewentualnie blokowi silnika a nie karva sprężarce :lol:
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

gacek-69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gacek-69 » czw cze 07, 2012 6:10 pm

bazylisek pisze:
gacek-69 pisze:
N2O pisze:Przedmuch.


Zlałem całą wodę z układu , przedmuchałem sprężarką i nic , jest bardzo dobry "przewiew" , ale tak się zacząłem zastanawiać czy mogła po prostu paść pompa wody i dlatego mi się tak grzeje że nie mam obiegu bo pompa nie pcha wody , albo czy termostat może mieć coś z tym wspólnego ?????
:)21 Koledzy sugerują żeby się przyjrzał głowicy i ewentualnie blokowi silnika a nie karva sprężarce :lol:



"Przyjrzał" to znaczy co ???? Mechanikiem nie jestem więc nie bardzo wiem na co mam tam zwrócić uwagę?? , a nie mogła paść pompa po prostu???? i jeśli tak to jak to sprawdzić ??

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bazylisek » czw cze 07, 2012 7:11 pm

pawel80 pisze:zrób test na obecność co2 w płynie chłodniczym
tym tropem podążając bardzo szybko będziesz wiedział czy się gazy z komory spalania nie przedostają się do układu chłodzenia [mikropęknięcia bloku/głowicy, uszczelka może do roboty?] i nie powodują powstawania ciśnienia w układzie [ i Twoje kłopoty]
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

gacek-69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gacek-69 » czw cze 07, 2012 9:34 pm

bazylisek pisze:
pawel80 pisze:zrób test na obecność co2 w płynie chłodniczym
tym tropem podążając bardzo szybko będziesz wiedział czy się gazy z komory spalania nie przedostają się do układu chłodzenia [mikropęknięcia bloku/głowicy, uszczelka może do roboty?] i nie powodują powstawania ciśnienia w układzie [ i Twoje kłopoty]



Tylko jest taki problem że mieszkam na niezłym zadupiu i do najbliższego miasteczka jest koło 15km , a do większego ( Jelenia Góra ) ze 30km i nie ma szans żebym tym L200 tam dojechał bo mi po prostu rozsadzi drugą chłodnice poza tym nie znam w okolicy jakiegoś przyzwoitego mechanika który mi powie co jest naprawdę nie tak ( bo jak zacząłem czytać to może być uszczelka , pompa wody , termostat , korek od zbiorniczka i jeszcze wiele innych powodów ) a nie od razu skasuje za na przykład naprawę uszczelki pod głowicą. Więc to co mogę sprawdzić wolałbym sam a w ostateczności ciągnąć tą krowę po tych górach do jakiegoś mechanika. Więc jak ktoś ma jakieś pomysły co można sprawdzić prosiłbym o podsuwanie :)

pawel80
 
 
Posty: 122
Rejestracja: sob cze 26, 2010 9:29 am
Lokalizacja: racibórz / slask

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pawel80 » czw cze 07, 2012 10:06 pm

niewiem jakie to l200 ale odkręć dekiel ze zbiornika wyrównawczego i patrz czy bąble idą :)
ewentualnie korek od chłodnicy jeśli bąbli to już wiesz ale czasami nie widać temu się robi test na co2
o samym tescie np tu http://www.jonnesway.pl/pdf/988.pdf choć w googlach znajdziesz jeszcze sporo

gacek-69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gacek-69 » czw cze 07, 2012 10:16 pm

pawel80 pisze:niewiem jakie to l200 ale odkręć dekiel ze zbiornika wyrównawczego i patrz czy bąble idą :)
ewentualnie korek od chłodnicy jeśli bąbli to już wiesz ale czasami nie widać temu się robi test na co2
o samym tescie np tu http://www.jonnesway.pl/pdf/988.pdf choć w googlach znajdziesz jeszcze sporo



L200 z 97 roku 2,5 TD 100KM jutro sprawdzę ale pamiętam że jak miałem starą i patrzyłem to żadne bąble nie szły ale zobaczę . Dzięki.

Awatar użytkownika
DeMaDeS
 
 
Posty: 201
Rejestracja: pn maja 21, 2012 5:05 pm
Lokalizacja: Lubawa/Przasnysz

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: DeMaDeS » pt cze 08, 2012 6:52 pm

potrzebuję łopatologicznej instrukcji jak wymienić dolny sworzeń wahacza w L200 95r / Pajero 1, może 2...
narozkręcałem się i dalej nie mogę go ruszyć, ręce mi opadają

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » pt cze 08, 2012 7:15 pm

Odkręć śruby sworznia i pier .... Młotkiem zejdzie... Kiedyś....
:)21
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
DeMaDeS
 
 
Posty: 201
Rejestracja: pn maja 21, 2012 5:05 pm
Lokalizacja: Lubawa/Przasnysz

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: DeMaDeS » pt cze 08, 2012 7:28 pm

zszedl.. centymetr, teraz nie moge wyjąc sworznia ze zwrotnicy bo jego łeb oparł się o przegub, sworznia z wahacza nie mogę wyjąć bo śruby opierają się o przegub, wyjąć półosi nie mogę póki nie rozepnę dolnego sworznia.. błędne koło

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Blues_M07 » pt cze 08, 2012 7:34 pm

Musisz rozebrać sprzęgiełko(zabierak) i zrzucić zwrotnicę.Sworzeń wyleci sam.
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » pt cze 08, 2012 7:43 pm

Zwal sprzęgiełka i końc.drążka odchyl zwrotnicę wysuń przegub..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Polsky » sob cze 09, 2012 8:48 am

Mam pytanie.
Jak wyglądałoby zamontowanie klimatyzacji w L200. 2.5dizel. lata około 98-02
Czy ktoś już przeprowadzał taką operację? Czy lepiej wciąż czekać i szukać aby kupić auto od razu z klimą..?
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

pawel80
 
 
Posty: 122
Rejestracja: sob cze 26, 2010 9:29 am
Lokalizacja: racibórz / slask

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: pawel80 » sob cze 09, 2012 10:07 am

szukaj z klima

Awatar użytkownika
bugasb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt mar 28, 2008 2:14 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bugasb » ndz cze 10, 2012 8:05 pm

Siema!
omijam powitalnie, bo jako były pajeroujeżdzaćz można mój wpis tam odnaleźć.
Pytanie krótkie i oczekuje rzeczowej odpowiedzi :D
Czy do PII 3,0 v6 da rade przemontować motor z sigmy 3,0 V^, czy te silniki są tożsame, czy aby podobne.
Po wstępnej weryfikacji okazało się ze np mocowanie filtra oleju w innym miejscu ponoc jest. Piszę ponoć bo to mnie kolega męczy żebym się w jego interesie wywiedział coby swe padło do stanu użytku doprowadzić mógł.
Jak wygląda spasowanie sigmowego silnika z pajerową skrzynią, kolektorem dolotowym, lapami itp.
Oczywiscie oba silniki w wersji 12v
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
PiotrBe gaawangarda.org

gacek-69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gacek-69 » pn cze 11, 2012 8:31 pm

Polsky pisze:Mam pytanie.
Jak wyglądałoby zamontowanie klimatyzacji w L200. 2.5dizel. lata około 98-02
Czy ktoś już przeprowadzał taką operację? Czy lepiej wciąż czekać i szukać aby kupić auto od razu z klimą..?


Min. 1000 zł bo się akurat nie dawno orientowałem więc lepiej szukać z klimą

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: acinski » wt cze 12, 2012 9:21 am

bugasb pisze:Siema!

Czy do PII 3,0 v6 da rade przemontować motor z sigmy 3,0 V^, czy te silniki są tożsame, czy aby podobne.
Według danych z kompa kolegi, który to odpalił wszystko co miał wynika, że to to samo. To samo siedzi też w le baronie i villagerze i czymś tam jeszcze. Różnią się deklami na dachu silnika. Kolektory dolotowe inne itd. Trzeba przezbroić silnik. Oznaczenie silnika jest identyczne. To samo oznaczenie nosi też silnik 150-cio konny, ten jednak zapewne ma zmienioną jedynie mapę wtrysku i pewnie same wtryskiwacze aby te 9 KM dołożyć :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gebels » wt cze 12, 2012 10:46 am

w Voyagerze i w kilku innych autach jest ten silnik, różni się osprzętem
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » wt cze 12, 2012 11:49 am

szukam bardzo pilnie schematy - rysunki, zdjęcia ramy (+ zawieszenia tył) pajero 1 ale na spręzynach
mam zamiar wywalić resor i pobawić się troszkę w wstawianie zawieszenia na sprężynach ..
rama pajero 1 na resorach a sprężynie ma tylko inny tył ? tz. mocowanie gniazda spr. itd
da radę przeszczepić graty ? czy będzie jakaś lipa ??
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Eskapada » wt cze 12, 2012 5:42 pm

bilans pisze:szukam bardzo pilnie schematy - rysunki, zdjęcia ramy (+ zawieszenia tył) pajero 1 ale na spręzynach
mam zamiar wywalić resor i pobawić się troszkę w wstawianie zawieszenia na sprężynach ..
rama pajero 1 na resorach a sprężynie ma tylko inny tył ? tz. mocowanie gniazda spr. itd
da radę przeszczepić graty ? czy będzie jakaś lipa ??
Już to robiliśmy - najprościej jest to do zrobienia kupując most od PII z wahaczami i drążkiem panharda. Kupując most od PII zyskujesz blokadę mostu oraz, hamulce tarczowe zamiast bębnowych i zero motania z mocowaniami przy moście.
W ramie robisz mocowania radiusów oraz mocowanie drążka panharda. Sprawa do ogarnięcia w jeden weekend.

Kształt ramy PI&PII jest identyczny - biorąc pod uwagę ceny resorów z osprzętem taniej jest kupić most + manele + sprężyny i zrobić konwersje na sprężynę.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » śr cze 13, 2012 9:50 am

panowie szukam ramy od pajero do pocięcia czyli szrota ale
takiej na sprężynach mam zamiar powycinać kilka elementów ....
kto ma ???
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
PAJERO Driver
Posty: 421
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:57 pm
Lokalizacja: Stargard

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: PAJERO Driver » śr cze 13, 2012 12:11 pm

bilans pisze:panowie szukam ramy od pajero do pocięcia czyli szrota ale
takiej na sprężynach mam zamiar powycinać kilka elementów ....
kto ma ???

Zadzwoń do Leszka... :wink:
Pajero Classic 2.5 IntercoolerTurbo do przeróbki.....
GG: 4883455

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości