świece żarowe
Moderator: Kosiarz
Re: świece żarowe
ernil - ja pisalem w wielkim skrocie z tymi 6/12 - jest dokladnie tak jak napisales
a dokladniej
w fazie 1:
+12 jest podawane na dluga listwe, krotka zwarta do masy i idzie 12v na wszystkie 6 swiec
w fazie 2:
+12 jest podawane na krotka listwe i poprzez swiece 654 - dluga listwe - swiece 321 - zwarte do masy czyli dostaja 12v/2 i wtedy w zaleznosci co tam sobie sterownik wymysli dogrzewaja kilka kilkanascie minut
a dokladniej
w fazie 1:
+12 jest podawane na dluga listwe, krotka zwarta do masy i idzie 12v na wszystkie 6 swiec
w fazie 2:
+12 jest podawane na krotka listwe i poprzez swiece 654 - dluga listwe - swiece 321 - zwarte do masy czyli dostaja 12v/2 i wtedy w zaleznosci co tam sobie sterownik wymysli dogrzewaja kilka kilkanascie minut
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
heh... http://www.ngk.de/pl/produkty-i-technol ... ujace-sie/ernil pisze:Nie wiem o czym piszesz... Świeca nagrzewa się tak, jak to producent założył. Jest opornikiem, odpowiednio obliczonym dla zadanych warunków. Każda się spali, jeżeli przekroczysz założenia. Zwykła grzałka, mniej więcej taka sama jak w czajniku.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: świece żarowe
Poza tym CX i CZ to oznaczenia świec odpowiednio: z podwójnym izolatorem i "szybkogrzejnych" (qgs). Samoregulowane mają oznaczenie CY, a te chyba w Y60 nie występowały.
Źródło: http://www.ngk.de/fileadmin/templates/D ... zen_pl.pdf
Źródło: http://www.ngk.de/fileadmin/templates/D ... zen_pl.pdf
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
To że się nie spali i nie potrzebuje zewnętrznego sterowania... A wcześniej napisałem że być może takie dają do Y61 i dlatego sie nie palą...ernil pisze:No i? Czy to jest sprzeczne z tym, co napisałem?
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: świece żarowe
Twierdzisz, że świeca, która będzie się non-stop paliła ładnie na czerwono się nie spali? I nie potrzebuje sterowania? Nie ogarniam.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: świece żarowe
Teraz są takie świece z wewnętrznym regulatorem temperatury, które mają się nie palić nawet cały czas włączone.


Re: świece żarowe
Popatrz Ty się, jak technika skoczyła
I jeszcze pewnie wiedzą same, kiedy się mają włączyć, tak? I dodatkowo pobierają przy tym po 0.2W każda?

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
O to mi chodziło i takie zapodałem w linku. Oczywiście nie chodzi że ona ma chodzić 24/24h, chodzi o uproszczenie układu, jedna listwa jeden stycznik. Koniec. Do tego dwa, trzy czujniki temperatury sterujące długością świecenia. Wydaje mi się że taki układ jest prostszy i mniej awaryjny niż dwie listwy, lub inne sterowania prądami, a że te są wysokie stwarzają problemy...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: świece żarowe
Dalej nie ogarniam do czego zmierzasz.
Trzy czujniki temperatury czego? Powietrza, oleju, płynu? Może komory spalania?
To ma być proste?
Proste to są świece grzane guzikiem
A system w patrolu jest dobry i działa poprawnie - u mnie na przykład 20 lat. Widocznie miałem to szczęście, że użytkownicy wykazywali minimum kultury technicznej.
Ale jak ktoś bezrozumnie "serwisuje" wiedzę czerpiąc z instrukcji Poloneza 1.9d, to się dziwić nie należy...
Trzy czujniki temperatury czego? Powietrza, oleju, płynu? Może komory spalania?
To ma być proste?
Proste to są świece grzane guzikiem

A system w patrolu jest dobry i działa poprawnie - u mnie na przykład 20 lat. Widocznie miałem to szczęście, że użytkownicy wykazywali minimum kultury technicznej.
Ale jak ktoś bezrozumnie "serwisuje" wiedzę czerpiąc z instrukcji Poloneza 1.9d, to się dziwić nie należy...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: świece żarowe
poperam ernila, mam 2 parchy 24letnie i obydwa odpalaja od strzala
co do samoregulacji temp swiec - czy swieca ktora jest przewidziana przez producenta na zasilanie 6,5v te z Y60 jak im zapodacie bez wysterowania poprzez listwy i przekazniki 12-13,8v to sama se wyreguluje te 2x wieksze napiecie czy poprostu se ebnie baranka
uklad z y60 jest prosty, dzialajacy i poprawny - tyle ze niestety swieczki sa drogie bo w cenie jednej masz komplet beru idacych na 1wszy montarz do paska TDI
tak dla ciekawosci - zgadnijcie przy ilu padnietych swieczkach 1,9TDI jeszcze odpali przy temperature zakladamy -10'C do -15'C
co do samoregulacji temp swiec - czy swieca ktora jest przewidziana przez producenta na zasilanie 6,5v te z Y60 jak im zapodacie bez wysterowania poprzez listwy i przekazniki 12-13,8v to sama se wyreguluje te 2x wieksze napiecie czy poprostu se ebnie baranka

uklad z y60 jest prosty, dzialajacy i poprawny - tyle ze niestety swieczki sa drogie bo w cenie jednej masz komplet beru idacych na 1wszy montarz do paska TDI
tak dla ciekawosci - zgadnijcie przy ilu padnietych swieczkach 1,9TDI jeszcze odpali przy temperature zakladamy -10'C do -15'C
Re: świece żarowe
te co są na trzech pierwszych garach bną baranka, te na 4-6 nie, bo masa jest z listwy, a nie z bloku silnikamartii pisze:czy swieca ktora jest przewidziana przez producenta na zasilanie 6,5v te z Y60 jak im zapodacie bez wysterowania poprzez listwy i przekazniki 12-13,8v to sama se wyreguluje te 2x wieksze napiecie czy poprostu se ebnie baranka![]()
była vitara 1.6 16v long, był Y61 2.8TD, jest tylko plaskacz
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
Francuski Diselek z CR do - 20'C wcale nie grzeje świec, więc TDI pewnie na 1 odpali...martii pisze: tak dla ciekawosci - zgadnijcie przy ilu padnietych swieczkach 1,9TDI jeszcze odpali przy temperature zakladamy -10'C do -15'C
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: świece żarowe
Jest pewna drobna różnica między wtryskiem bezpośrednim a komorą wstępną 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: świece żarowe
Wirową panie, wirową.
Wstępna to jeszcze inna konstrukcja.

Wstępna to jeszcze inna konstrukcja.

Re: świece żarowe
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: świece żarowe
Jak widać komory wstępne mają silniki mercedesa.


Re: świece żarowe
Szkoda, że w każdym silniku z komorami wirowymi głowica po jakimś czasie pęka. Mercedesy były głośniejsze, ale ta konstrukcja była praktycznie niezajebliwa i mniej paliwa pochłaniała.


- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
Ojtam, ojtam.woyboy pisze:Tylko że świece żarowe w y60 są na 6V a nie na 12V jak w y61 więc pójdą w cholerę. Jedyny sensowny zamiennik ale inny konstrukcyjnie i nie tak trwały to HKT (Japan), który obecnie i tak kosztuje od 80 - 120 zł.
Oczywiscie ze sa 12 V NGK z zamiennika. czyli tgz. aftermarket. Ale prawda jest tez ze w katalogach nie ma o tym slowa




Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: świece żarowe
Kolego Jaszczur2 nic dziwnego ze te świece iskry nie działały. Według tego co pisza tu:http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... y-zarowej/ to te swiece sa z rdzeniem metalowym, natomiast do patrla stosowane sa ceramiczne.
Wyrób Samurajopodobny
Re: świece żarowe
Sawa GR pisze:O to mi chodziło i takie zapodałem w linku. Oczywiście nie chodzi że ona ma chodzić 24/24h, chodzi o uproszczenie układu, jedna listwa jeden stycznik. Koniec. Do tego dwa, trzy czujniki temperatury sterujące długością świecenia. Wydaje mi się że taki układ jest prostszy i mniej awaryjny niż dwie listwy, lub inne sterowania prądami, a że te są wysokie stwarzają problemy...
Tak sobie czytam o tym dziwnym rozwiązaniu dogrzewania świec w parchu i myślę, ze kolega Sawa GR ma racje. Jak powstawał ten model silnika prawdopodobnie nie było jeszcze świec z regulatorem temp. Dlatego aby uniknąć przepalenia "inżyniery" zastosowali system przełączania świec z połączenia równoległego na szeregowy (dwa szeregi po trzy świece), dzięki temu świeca dostaje dwa razy mniejsze napięcie i nie rozgrzewa się nadmiernie. Jednak teraz można by było zastosować świece typu CY i podłączyć je do sterownika tylko równolegle. To powinno załatwić sprawę przepalania świec. Bo jak przepalić coś co nie rozgrzewa się nadmiernie

Wyrób Samurajopodobny
Re: świece żarowe
No właśnie...ernil pisze:Po co poprawiać coś, co jest dobre?

Się podepne pod dyskusję bo w temacie jestem

Ten cudowny, jedyny, elektroniczy gadżet zwany sterownikiem grzania świec, jest jakoś naprawialny??
Zachciało mi się kąpać i zalałem ustrojstwo.
Na oko nic na nim nie widać! Cała reszta sprawdzona (bezpieczniki, przekaźniki i inne pierdyki)
Próbować jakoś to reanimować przez jakiegoś elektronika czy dać se spokój i zakupić nowy-stary?
Może kto ma, na zbyciu na kosztach

Nissan Patrol
Re: świece żarowe
U mnie najprawdopodobniej znowu padła któraś
karwa nawet roku nie wytrzymała


karwa nawet roku nie wytrzymała


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość