świece żarowe

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: martii » czw mar 07, 2013 1:41 pm

ernil - ja pisalem w wielkim skrocie z tymi 6/12 - jest dokladnie tak jak napisales

a dokladniej
w fazie 1:
+12 jest podawane na dluga listwe, krotka zwarta do masy i idzie 12v na wszystkie 6 swiec
w fazie 2:
+12 jest podawane na krotka listwe i poprzez swiece 654 - dluga listwe - swiece 321 - zwarte do masy czyli dostaja 12v/2 i wtedy w zaleznosci co tam sobie sterownik wymysli dogrzewaja kilka kilkanascie minut
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Sawa GR » czw mar 07, 2013 2:52 pm

ernil pisze:Nie wiem o czym piszesz... Świeca nagrzewa się tak, jak to producent założył. Jest opornikiem, odpowiednio obliczonym dla zadanych warunków. Każda się spali, jeżeli przekroczysz założenia. Zwykła grzałka, mniej więcej taka sama jak w czajniku.
heh... http://www.ngk.de/pl/produkty-i-technol ... ujace-sie/
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: świece żarowe

Post autor: ernil » czw mar 07, 2013 3:05 pm

No i? Czy to jest sprzeczne z tym, co napisałem?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: świece żarowe

Post autor: ernil » czw mar 07, 2013 3:09 pm

Poza tym CX i CZ to oznaczenia świec odpowiednio: z podwójnym izolatorem i "szybkogrzejnych" (qgs). Samoregulowane mają oznaczenie CY, a te chyba w Y60 nie występowały.
Źródło: http://www.ngk.de/fileadmin/templates/D ... zen_pl.pdf
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Sawa GR » czw mar 07, 2013 3:46 pm

ernil pisze:No i? Czy to jest sprzeczne z tym, co napisałem?
To że się nie spali i nie potrzebuje zewnętrznego sterowania... A wcześniej napisałem że być może takie dają do Y61 i dlatego sie nie palą...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: świece żarowe

Post autor: ernil » czw mar 07, 2013 5:08 pm

Twierdzisz, że świeca, która będzie się non-stop paliła ładnie na czerwono się nie spali? I nie potrzebuje sterowania? Nie ogarniam.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: świece żarowe

Post autor: N2O » czw mar 07, 2013 5:12 pm

Teraz są takie świece z wewnętrznym regulatorem temperatury, które mają się nie palić nawet cały czas włączone.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: świece żarowe

Post autor: ernil » czw mar 07, 2013 5:13 pm

Popatrz Ty się, jak technika skoczyła :)21 I jeszcze pewnie wiedzą same, kiedy się mają włączyć, tak? I dodatkowo pobierają przy tym po 0.2W każda?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Sawa GR » czw mar 07, 2013 5:15 pm

O to mi chodziło i takie zapodałem w linku. Oczywiście nie chodzi że ona ma chodzić 24/24h, chodzi o uproszczenie układu, jedna listwa jeden stycznik. Koniec. Do tego dwa, trzy czujniki temperatury sterujące długością świecenia. Wydaje mi się że taki układ jest prostszy i mniej awaryjny niż dwie listwy, lub inne sterowania prądami, a że te są wysokie stwarzają problemy...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: świece żarowe

Post autor: ernil » czw mar 07, 2013 5:33 pm

Dalej nie ogarniam do czego zmierzasz.
Trzy czujniki temperatury czego? Powietrza, oleju, płynu? Może komory spalania?
To ma być proste?
Proste to są świece grzane guzikiem :)21
A system w patrolu jest dobry i działa poprawnie - u mnie na przykład 20 lat. Widocznie miałem to szczęście, że użytkownicy wykazywali minimum kultury technicznej.
Ale jak ktoś bezrozumnie "serwisuje" wiedzę czerpiąc z instrukcji Poloneza 1.9d, to się dziwić nie należy... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: martii » pt mar 08, 2013 9:06 am

poperam ernila, mam 2 parchy 24letnie i obydwa odpalaja od strzala

co do samoregulacji temp swiec - czy swieca ktora jest przewidziana przez producenta na zasilanie 6,5v te z Y60 jak im zapodacie bez wysterowania poprzez listwy i przekazniki 12-13,8v to sama se wyreguluje te 2x wieksze napiecie czy poprostu se ebnie baranka :D

uklad z y60 jest prosty, dzialajacy i poprawny - tyle ze niestety swieczki sa drogie bo w cenie jednej masz komplet beru idacych na 1wszy montarz do paska TDI

tak dla ciekawosci - zgadnijcie przy ilu padnietych swieczkach 1,9TDI jeszcze odpali przy temperature zakladamy -10'C do -15'C
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
klark
 
 
Posty: 174
Rejestracja: wt lut 12, 2008 5:34 pm
Lokalizacja: gdansk

Re: świece żarowe

Post autor: klark » pt mar 08, 2013 9:11 am

martii pisze:czy swieca ktora jest przewidziana przez producenta na zasilanie 6,5v te z Y60 jak im zapodacie bez wysterowania poprzez listwy i przekazniki 12-13,8v to sama se wyreguluje te 2x wieksze napiecie czy poprostu se ebnie baranka :D
te co są na trzech pierwszych garach bną baranka, te na 4-6 nie, bo masa jest z listwy, a nie z bloku silnika
była vitara 1.6 16v long, był Y61 2.8TD, jest tylko plaskacz

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Sawa GR » pt mar 08, 2013 12:13 pm

martii pisze: tak dla ciekawosci - zgadnijcie przy ilu padnietych swieczkach 1,9TDI jeszcze odpali przy temperature zakladamy -10'C do -15'C
Francuski Diselek z CR do - 20'C wcale nie grzeje świec, więc TDI pewnie na 1 odpali...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: świece żarowe

Post autor: ernil » pt mar 08, 2013 7:13 pm

Jest pewna drobna różnica między wtryskiem bezpośrednim a komorą wstępną :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: świece żarowe

Post autor: N2O » pt mar 08, 2013 7:22 pm

Wirową panie, wirową.
Wstępna to jeszcze inna konstrukcja.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: świece żarowe

Post autor: ernil » pt mar 08, 2013 7:35 pm

Srutututu, aż tak się nie rozdrabniajmy :)21
http://www.auto-wiedza.pl/articles.php?article_id=45
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: świece żarowe

Post autor: N2O » pt mar 08, 2013 7:43 pm

Jak widać komory wstępne mają silniki mercedesa.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: świece żarowe

Post autor: ernil » pt mar 08, 2013 7:48 pm

Jak widać Patrol jest najlepszy :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: świece żarowe

Post autor: N2O » pt mar 08, 2013 7:55 pm

Szkoda, że w każdym silniku z komorami wirowymi głowica po jakimś czasie pęka. Mercedesy były głośniejsze, ale ta konstrukcja była praktycznie niezajebliwa i mniej paliwa pochłaniała.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Marcin-Kraków » sob mar 09, 2013 8:34 pm

woyboy pisze:Tylko że świece żarowe w y60 są na 6V a nie na 12V jak w y61 więc pójdą w cholerę. Jedyny sensowny zamiennik ale inny konstrukcyjnie i nie tak trwały to HKT (Japan), który obecnie i tak kosztuje od 80 - 120 zł.
Ojtam, ojtam.
Oczywiscie ze sa 12 V NGK z zamiennika. czyli tgz. aftermarket. Ale prawda jest tez ze w katalogach nie ma o tym slowa :)

ObrazekObrazekObrazek
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Perkos
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:13 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: świece żarowe

Post autor: Perkos » pt kwie 19, 2013 10:46 pm

Kolego Jaszczur2 nic dziwnego ze te świece iskry nie działały. Według tego co pisza tu:http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... y-zarowej/ to te swiece sa z rdzeniem metalowym, natomiast do patrla stosowane sa ceramiczne.
Wyrób Samurajopodobny

Perkos
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:13 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: świece żarowe

Post autor: Perkos » pt kwie 19, 2013 11:06 pm

Sawa GR pisze:O to mi chodziło i takie zapodałem w linku. Oczywiście nie chodzi że ona ma chodzić 24/24h, chodzi o uproszczenie układu, jedna listwa jeden stycznik. Koniec. Do tego dwa, trzy czujniki temperatury sterujące długością świecenia. Wydaje mi się że taki układ jest prostszy i mniej awaryjny niż dwie listwy, lub inne sterowania prądami, a że te są wysokie stwarzają problemy...

Tak sobie czytam o tym dziwnym rozwiązaniu dogrzewania świec w parchu i myślę, ze kolega Sawa GR ma racje. Jak powstawał ten model silnika prawdopodobnie nie było jeszcze świec z regulatorem temp. Dlatego aby uniknąć przepalenia "inżyniery" zastosowali system przełączania świec z połączenia równoległego na szeregowy (dwa szeregi po trzy świece), dzięki temu świeca dostaje dwa razy mniejsze napięcie i nie rozgrzewa się nadmiernie. Jednak teraz można by było zastosować świece typu CY i podłączyć je do sterownika tylko równolegle. To powinno załatwić sprawę przepalania świec. Bo jak przepalić coś co nie rozgrzewa się nadmiernie 8)
Wyrób Samurajopodobny

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: świece żarowe

Post autor: ernil » sob kwie 20, 2013 9:33 am

Po co poprawiać coś, co jest dobre?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: sebson » pn kwie 22, 2013 5:09 pm

ernil pisze:Po co poprawiać coś, co jest dobre?
No właśnie... :wink:

Się podepne pod dyskusję bo w temacie jestem :)21

Ten cudowny, jedyny, elektroniczy gadżet zwany sterownikiem grzania świec, jest jakoś naprawialny??
Zachciało mi się kąpać i zalałem ustrojstwo.

Na oko nic na nim nie widać! Cała reszta sprawdzona (bezpieczniki, przekaźniki i inne pierdyki)
Próbować jakoś to reanimować przez jakiegoś elektronika czy dać se spokój i zakupić nowy-stary?

Może kto ma, na zbyciu na kosztach :wink:
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: świece żarowe

Post autor: Raymund » pn lis 11, 2013 11:14 pm

U mnie najprawdopodobniej znowu padła któraś :roll:
karwa nawet roku nie wytrzymała :o :)16

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości