obrotomierz w k-160/SD-33(założyłem-działa!)

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn cze 19, 2006 3:35 pm

Michał4x4 pisze:wskazania np. na wolnych obrotach raz pokazuje 3000 obr/min raz 3500 obr/min.
Wyglada jakby nie dzielil tego na 6. Czyli na 6 garkow. Jakos dziwnie to.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Post autor: Michał4x4 » wt cze 20, 2006 1:09 pm

elektryk twierdzi, że zrobił wszystko ok. wyprowadził przewód z alternatora, podzielił listwę z diodami, podłączył (że robił to nie pierwszy raz).
ale na obrotomierzu nie miałem wskazówki poniżej 2500 obr. w ogóle on dziwnie się zachowuje.
jak zapalę silnik jest ok. 3000 obr. dodam gazu zaraz jest 5000 obr. potem wychodzi za 5000 obr (choć licznik ma max 5000) potem spada do 3000 i albo rosnie albo maleje. poza tym jest np. taki objaw że jak włączę kierunkowskaz to skacze obrotami jak wskaźnik ładowania. podobnie skacze jak załaczone są wycieraczki.
elektryk twierdzi, że sama tarcza obrotomierza jest do bani i trzeba było ją przerabiać ale czy to możliwe.
Dzika Koza

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » sob sty 20, 2007 6:15 pm

jako ze zamienilem jeepa na parcha czas zacząc drobne korekty... !! :)21

podepne sie wieć pod temat z małą prośbą...

jakis schemacik jak obrotomierz podlaczyc do altka posiada moze ktos??

szukam dobrego miejsca na obrotomierz oraz mozliwosci podlaczenia... !!

co do miejsca to jakos sobie poradze ale juz z tym podpieciem pod ALT to bez schematu nie podchodze... !! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

martinnus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:36 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: martinnus » czw lut 22, 2007 8:55 pm

Tak sobie poczytałem i też bardzo bym chciał posiadać taki obrotomierz, bo to fajna sprawa. Wymyśliłem sobie że w miejsce orginalnego zegarka (który i tak już nie działa) włożył bym taki obrotomierz od k 260. Tylko on jest na 12V :cry: A moje 3.3td ma 24V.
Pisaliście że da się przerobić. Mam prośbę o jakieś konkretniejsze instrukcje jak to się przerabia.
Albo poradźcie czy może lepiej kupić jakiś inny, nowy.
Patrol K160 +3", kijowy BFG MT 33x12.5x15 :)

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt paź 16, 2007 5:15 pm

odświeżę z leeka temat...

zdobyłem w końcu kompletne zegary do 160 tki z obrotomierzem... :lol:

no i mam problem... !!

jak toto podłączyć... ?? mam 4 piny tylko do podłączenia... !!

przerabiał może ktoś już ten problem?? jakiś schemacik ?? ktory PIN do czego ??

jak w alternatorze podłączyć zczytywanie impulsów coby było jak w oryginale ??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » wt paź 16, 2007 8:18 pm

hehe , ale Pan PINdolisz :)21

a na słuch to się jeździć nie da???

heheheh hihihhihi :)21 :)21
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt paź 16, 2007 9:30 pm

bartosiak pisze:hehe , ale Pan PINdolisz :)21

a na słuch to się jeździć nie da???

heheheh hihihhihi :)21 :)21
da da... !! ale lubie "mieć" :)21

powiedz lepiej ze zazdroscisz... :)21

ja uzbrajam twoje byłe "dziecko" w nowe gadżety ... !! ciesz sie... !!

może kiedyś powróci w ręce swojego "stworzyciela" :)21 ??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » wt paź 16, 2007 9:49 pm

XJeep pisze: jak w alternatorze podłączyć zczytywanie impulsów coby było jak w oryginale ??
W oryginale nigdy nie było :D W K160 nie montowano obrotomierzy. Pojawiły sie dopiero w przejściowej wersji samochodu składanego już w Hiszpani od '89 do bodaj '91 roku. Tam obrotmierz ma sensor wstawiony w obudowe rozrządu (sd33). Ja chcesz to mogę Ci jutro fote zrobić.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt paź 16, 2007 9:57 pm

Peepuck! pisze:
XJeep pisze: jak w alternatorze podłączyć zczytywanie impulsów coby było jak w oryginale ??
W oryginale nigdy nie było :D W K160 nie montowano obrotomierzy. Pojawiły sie dopiero w przejściowej wersji samochodu składanego już w Hiszpani od '89 do bodaj '91 roku. Tam obrotmierz ma sensor wstawiony w obudowe rozrządu (sd33). Ja chcesz to mogę Ci jutro fote zrobić.
mam zegary od k 160tki z sd33T - na 100% oryginały... !!

co do fotki to poproszę... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » wt paź 16, 2007 10:03 pm

XJeep pisze:
mam zegary od k 160tki z sd33T - na 100% oryginały... !!

co do fotki to poproszę... !!
Nie przecze, że wyglądają jak oryginał :). Jak bys wsiadł do mojego auta to bys powiedział, ze to oryginal 160ka. A tak nie jest 8) Jest to juz k260 (vin ma już hiszpański) tyle, ze z motorem sd33. Takie własnie przejściowe wersje przez dwa lata składano w Nissan Motor Iberica

Fotke machne jutro i powiesze na stronce.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt paź 16, 2007 10:05 pm

a instalacje masz tez 24V ??

czylize byly "hiszpany" z sd33??

no prosze... !! :o
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » wt paź 16, 2007 10:15 pm

Były. Zasadniczo wszystko jest identyczne jak w K160. Rózni sie dosłownie kilkoma nieznaczącymi szcegółami. Ma pochwę przedniego mostu taką jak K260 z chromowanymi kulami, troszke inna cykorłapkę, wentylator dmuchawy jest inny(ale widac to dopiero po zdjęciu obudowy). Reszta cała jak k160, łacznie z piekna niebieską krateczką na tapicerce :)
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt paź 16, 2007 10:22 pm

Peepuck! pisze:Były. Zasadniczo wszystko jest identyczne jak w K160. Rózni sie dosłownie kilkoma nieznaczącymi szcegółami. Ma pochwę przedniego mostu taką jak K260 z chromowanymi kulami, troszke inna cykorłapkę, wentylator dmuchawy jest inny(ale widac to dopiero po zdjęciu obudowy). Reszta cała jak k160, łacznie z piekna niebieską krateczką na tapicerce :)
dobrze wiedzieć... !! :roll:

czyli jeszcze 160 tka ... a jeszcze nie 260tka... !! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » wt paź 16, 2007 10:28 pm

XJeep pisze:[
czyli jeszcze 160 tka ... a jeszcze nie 260tka... !! :)21
Raczej już nie 160ka a jeszcze nie 260ka :D
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt paź 16, 2007 10:36 pm

Peepuck! pisze:
XJeep pisze:[
czyli jeszcze 160 tka ... a jeszcze nie 260tka... !! :)21
Raczej już nie 160ka a jeszcze nie 260ka :D
ni to 160 a ni to 260... !! taz zwany PARERAS *... :)21

* (PARĘ RAS NA RAZ...) :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
hobotnica
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: hobotnica » wt paź 16, 2007 11:31 pm

Panowie, a czy w K260 do obrotomierza tez jest sygnał brany z alternatora. Ja nic takiego u siebie nie znalazłem , a obrotomierz działał.
Teraz nie działa bo coś szlag trafił w jednym błocie, i nie wiem gdzie szukać.
Jakies pomysły /
Zuzia

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » śr paź 17, 2007 6:16 pm

A oto fota rzeczonego sensora:
Obrazek
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr paź 17, 2007 6:22 pm

hmmmmmm ... !!

dzieki za fotke... !!

czyli w SD 33 nie podłącza sie pod alternator w oryginale ??

"skendy" ja teraz wezmę czytnik impulsów na kolo pasowe ?? jak potem skalibrować teki obrotomierz... ??

ma moze ktos jakies parametry takiego czujnika ??

ten kabelek ma jakaś kostkę po drodze?? możesz sprawdzić ile przewodów idzie ??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » śr paź 17, 2007 6:38 pm

XJeep pisze:hmmmmmm ... !!

dzieki za fotke... !!

czyli w SD 33 nie podłącza sie pod alternator w oryginale ??

"skendy" ja teraz wezmę czytnik impulsów na kolo pasowe ?? jak potem skalibrować teki obrotomierz... ??

ma moze ktos jakies parametry takiego czujnika ??

ten kabelek ma jakaś kostkę po drodze?? możesz sprawdzić ile przewodów idzie ??
jutro zaglądne do smieciary to postaram sie zrelacjonowac..
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » czw paź 18, 2007 9:58 am

No wiec tak:
Od sensora odchodza dwa kabelki (niebieski i zielony) i są zakonczone wtyczką , która znajduje sie tuż przy prawym reflektorze. Nie pytaj mnie gdzie ida dalej te kabelki bo to już grubsza dłubanina. Kable odchodzące od drugiej czesci wtyczki wchodzą w tą grubą wiąche kabli, która miedzy innymmi połączona jest z modułem gaszenia i wiązką idącą w strone kabiny... Pewnie gdybym odkręcił deske rozdzielcza to powinny sie tam gdzies pojawić ale na to niestety nie mam czasu.... :roll:
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw paź 18, 2007 8:26 pm

wielkie dzięki...już to mój "elektromagik" rozpracowuje... !! :)21

dałem mu schematy i wyczytał ze jedna z diod w alternatorze daje jakieś tam impulsy po sinusoidzie czy jakoś tak... i ze to wykorzysta... !!

powiedz mi tylko jeszcze coś bliżej o wspomnianym module gaszenia... !!

bo mnie to zainteresowało... od jakiegoś czasu po przekręceniu stacyjki motor nadal chodzi... no i rano nie che odpalać (świece OK) ... stawiam na te odcięcie w pompie... !! bo jak parę razy pomacham zapłonem to sie odblokowuje i pali na tyk... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » czw paź 18, 2007 10:11 pm

XJeep pisze:
powiedz mi tylko jeszcze coś bliżej o wspomnianym module gaszenia... !!

!!
Za prawym akumulatorem masz taka metalową puszke. W niej siedzi rzeczony moduł. Steruje on silniczkiem krokowym, który ustawia pompe w pozycje pracy lub gaszenia. Najprawdopodobniej dogorywa przkaźnik, który sie w nim znajduje. Niektórzy jakoś to regenerują wszczepiając przekaźnik rodzimej produkcji (oryginalny jest malutki). Zawsze możesz kupić używany moduł. Fazi pewnie ma jakis w na półce w garażu 8)
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » pt paź 19, 2007 7:42 am

co byśmy bez Faziego poczęli :)21
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt paź 19, 2007 9:02 pm

bartosiak pisze:co byśmy bez Faziego poczęli :)21
oj taaaak... siekierki dla faziego i jego zawsze niepowtarzalny i najwyzszej jakosci towar... !!

co do puszeczki to musze to obklukac dokladnie... a pomyslec ze juz prawie pompe wyrywalem zeby to ustrojstwo opanowacc...

dzieki za info...
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » sob paź 20, 2007 10:21 am

taka czarna , blaszana, :D pamietam, ze nigdy, przez 8 lat do niej nie zagladalem
Michał Bartosiak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości