dodatkowy wskaźnik

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

leszek torbicki

dodatkowy wskaźnik

Post autor: leszek torbicki » ndz lut 03, 2008 8:55 pm

witam szanowne grono , mam zamiar założyć do mojej dyskoteki dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju , aby na podstawie obserwacji tego parametru określić stan silnika żeby z większym spokojem wsiadać do auta przed np. trasą do rumuni , i pytanie czy ktoś przerabiał temat

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » ndz lut 03, 2008 8:59 pm

Żebyś tylko się kolego nie zapatrzył "ślepo" w ten parametr, moim zdaniem nie określi Ci on kiedy i dlaczego silnik umrze...

Awatar użytkownika
Bucz
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 02, 2002 11:56 pm
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: Bucz » ndz lut 03, 2008 9:23 pm

Lepiej zaloz dodatkowy termometr w miejsce korka chłodnicy wody, oryginał ma taka zwłoke ze czerwone pole pokazuje sie razem z para z pod maski :cry:
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » ndz lut 03, 2008 10:20 pm

sprawdzenie ciśnienia na postoju u mechanika nic nie daje , ciśnienie może zacząć spadać wtedy gdy auto dostanie po garach ,w terenie , obroty +temperatura , tego na dobry słuch raczej nie da się ocenić

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Post autor: bert » ndz lut 03, 2008 10:32 pm

leszek torbicki pisze:sprawdzenie ciśnienia na postoju u mechanika nic nie daje , ciśnienie może zacząć spadać wtedy gdy auto dostanie po garach ,w terenie , obroty +temperatura , tego na dobry słuch raczej nie da się ocenić
w ryndzach takich bylo od groma...
przydatnym byl woltomierz /w przypadku wyciagarki/ i
temperatura oleju, znacznie wczesniej przestrzega przed problemami niz wskaznik cisnienia, przynajmniej moim zdaniem
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » ndz lut 03, 2008 11:27 pm

temperatura napewno ma kluczowe znaczenie , szczególnie przy gorszej jakośći oleju , w takim razie trzeba by zamontować czujnik ciśnienia i temp. oleju , temp. wody i jeszcze wskaźnik doładowania - pełny tjuning :lol:
ciekawy jestem co są warte te wskaźniki tuningowe z allegro, jest tego do wyboru do koloru

Awatar użytkownika
Bucz
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 02, 2002 11:56 pm
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: Bucz » pn lut 04, 2008 12:00 am

Warto ja kupilem 2 lata temu 3 szt.+ obudowa (turbo,temp. wody, woltomierz ) zamontowałem i działa w kompletach jest wszystko co potrzebne do montazu redukcje, wężyki itp., tylko trzeba wybrać jakis ludzki kolor podświetlenia - chyba że ktos lubi fiolet, zielony, róż itd 8)
mam zamontowane na srodku na desce rozdzielczej:

prawy dolny róg
http://www.flickr.com/photos/85231259@N ... 212684282/
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Post autor: LANDEK » pn lut 04, 2008 8:05 am

Ja w tym tygodniu odbieram swj kpl. dodatkwych wskaźników.
Wybrałem na allegro, ale te z silniczkami krokowymi.
Podobno są dokładniejsze, bo po każdym odpaleniu auta dokonują skalowania wskaźnika. Ponadto posiadają sygnał dźwiękowy i świetlny w wypadku przekroczenia ustawionej wartości. No i kolory podświetlenia są ok - biały i amber - na diodach.
Jak będą zamontowane to dam foty.
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn lut 04, 2008 8:18 am

Ja bym sie najpierw zastanawial nad wskaznikiem turbiny.
Ściślej mówiąc - właśnie się zastanawiam :)

Ale z tym chyba nie powinno być problemu?..
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

sgt_raffie
Posty: 347
Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
Lokalizacja: Siepraw

Post autor: sgt_raffie » pn lut 04, 2008 2:33 pm

dzialac to beda zawsze, pytanie jak z dokladnoscia. Jesli traktujesz temat powaznie to idz w japonskie wskazniki Defi / Omori / Blitz / HKS ale to gruuuba kasa. AutoGauge ma "losowa" jakosc. Znam ludzi majacych te wskazniki i pokazuja idealnie, znam takiech ktorym przeklamywaly o 30%.
To samo AutoMeter, ale ponoc odrobinke lepiej z precyjza.
Na pewno trzymaj sie z dala od wszelkich cool-wskaznikow z 7 kolorami itd, bo to nie pokazuje wogole.

Kolejna decyzja co czy chcesz elektroniczne czy mechaniczne. Elektroniczne sa drozsze ale unikasz wezy z goracym olejem w kabinie.

Jak bedziesz mial wiecej pytan wal bo temat dokladnie przerobilem drifto-wozem.
Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi

Rafal

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » pn lut 04, 2008 7:44 pm

pezet wskaźnik turbiny jak najbardziej , ale jak na wysokich obrotach zaczyna spadać ciśnienie oleju to pierwsza umiera turbina

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » pn lut 04, 2008 7:48 pm

czy te AutoGauge to produkt wykonany w żółtej krainie

sgt_raffie
Posty: 347
Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
Lokalizacja: Siepraw

Post autor: sgt_raffie » wt lut 05, 2008 12:45 am

zalezy, kiedys AutoMeter i AutoGauge to byla ta sama firma tylko z przeznaczeniem na inne rynki (AutoMeter jest zadaniczo dla USA) i wtedy autogauge trzymalo parametry. Teraz juz raczej nie (prawdopodobnie made in china) ale jak napisalem czesci ludzi twierdzi ze dzialaja dobrze (dobre zrodlo opinii - streetracing.pl).
Zasadniczo najlepsza opinia panuje o japoncach (HKS etc). Znam rowniez typa ktory uzywa w swoim 200sx wskaznikow technicznych uzywanych przy budowie statkow bo ma taka prace i udalo mu sie takie wyhaczyc.
Musisz sie zastanowic jak dokladne chcesz wskazniki. Ja do swojego 200sx mam zalozone defi ale docelowo mialy sluzyc razem z laptopem do strojenia ECU wiec zalezalo mi na precyzji.
Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi

Rafal

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » wt lut 05, 2008 2:54 pm

jak już wałkujemy temat np ciśnienia oleju to może ktoś napisze jakie powinno to ciśnienie być do silnika 200/300 tdi i jakie odchylenia od normy powinny wprowadzać w niepokój własciciela

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Post autor: LANDEK » wt lut 05, 2008 3:32 pm

leszek torbicki pisze:jak już wałkujemy temat np ciśnienia oleju to może ktoś napisze jakie powinno to ciśnienie być do silnika 200/300 tdi i jakie odchylenia od normy powinny wprowadzać w niepokój własciciela
I to samo proponuję z turbiną i temp. oleju :)2
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » wt lut 05, 2008 7:01 pm

widać że za trudne było te pytanie :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lut 05, 2008 8:51 pm

jakieś takie śmiesznie niskie...minimalne to okolice 3atm przy 2tys obrotów
ciśnienie gaśnięcia kontrolki 0.6atm
turbina 1bar dla cysetki
0.7-0.8 dla dwusetki

mata wszystkie manuale ściągnięte z internetu na dyskietkę i nie umieta se sprawdzić?

normalny człowiek sobie nie zaśmieca umysłu takimi pierdołami bo od tego jest książka
#noichuj

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » wt lut 05, 2008 8:57 pm

ale my nie umieta po anglacki
:)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lut 05, 2008 9:25 pm

to trza sie było uczyć.
#noichuj

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » wt lut 05, 2008 9:40 pm

nie wszystkie mogom studyja mieć skonczone bo kto by woreczki nosił :wink:
dzięki za konkret odpowiedż :)2

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lut 05, 2008 10:00 pm

sbb pisze:ale my nie umieta po anglacki
:)
1.0 bar
którego dokładnie fragmentu nie rozumiesz?

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lut 05, 2008 10:05 pm

#noichuj

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » wt lut 05, 2008 11:04 pm

" 1.0 bar " to łatwe ale zawsze trudniejsze to co przed napisane lub po :)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » wt lut 05, 2008 11:21 pm

a na prawde wam potrzeba takich fajerwerków? od kiedy to w disco bywa problem z temperaturą albo ciśnieniem?
przecież to nie są jakieś wysilone motory...
ale może czegoś nie wiem
LR Disco 96' katowice limited edition

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » śr lut 06, 2008 2:29 pm

nie są to motory wysilone, ale z duuuużymi przebiegami , więc sprawdzenie ciśnienia smarowania daje ci jakiś tam obraz stanu tego silnika , przynajmniej tak mi się wydaje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość