4x4 starszy - co wybrać ? potrzeba pomoc

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Penetrarore
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 05, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: kRaKóW / PoDhAle

4x4 starszy - co wybrać ? potrzeba pomoc

Post autor: Penetrarore » czw cze 05, 2008 1:05 pm

Witam

To mój pierwszy post, wiec z góry wszystkich pozdrawiam.

Jednak do rzeczy.

Pisze w imieniu mojego ojca (lat 55) bo ja jestem tylko okazjonalnym użytkownikiem terenówki. (ale będe pisał w 1-szej osobie)


Aktualnie mamy Lade Nive 1,7 benz.-> gaz `95.
Auto super. - opowiadać nie trzeba

Ale trzeba zmienić auto bo i warunki sie zmieniły.

Aktualnie potrzebujemy mocniejszej terenówki z przeznaczeniem :
- laweta/przyczepka - zaczynam budowę i potrzebuje przewieźć materiał z Podhala do Kraka
- żeby dawał sobie rade w lesie - (bez hardcorowych wyjazdów)
- poza okazjonalnymi trasami do Kraka(->100km) to zasięg jazdy pod asfalcie to max 50km
- spokojna jazda po bezdrożach- pola - łaki - pagórki

Inne warunki:
- auto powinno być na PB->Gaz ... bo to sie teraz chyba opłaca.
- prostota - maksymalnie mało elektorniki pod maską (NO sensorki, komputery etc) -> coś w stylu Łady Nivy - najlepiej
- w miare tanie i dostępne cześci zamienne
- możliwe auto z exporty -> europa + USA
- ze względu na elekronike to auto pewnie będzie starsze niż rok 2000
- cena to chyba 10 tyś +- 5 tysiące - nie wiem jeszcze co chce więc i nie wiem w jaką cene uderzać

Wstępnie myśleliśmy o Jeep Grande Cherokee, ale to była na zasadzie .. ojciec poszedł na giełde i zobaczył że autko mam mało kabli pod maską .. bez większego zgłębiania tematu.

Proszę o pomoc was .. jako że znacie już te maszyny

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » czw cze 05, 2008 1:12 pm

napisz ile osób miało by w nim jeździć bo nie wiem czy Vitara czy RR :) :D
student

rafiknt
 
 
Posty: 163
Rejestracja: śr sty 19, 2005 12:30 pm
Lokalizacja: NOWY TARG PODHALE

Post autor: rafiknt » czw cze 05, 2008 1:15 pm

stary jeep 4,0 bęzyna zagazowana dosc fajna furka mocne ,wąskie do lasu sie nadaje tylko nie wdzięczna przy modyfikacjach cholera ,a jak diselos w tej kasie to tylko patrol- k -160 k -260 ony tak chodzą, jest do nich kupa częsci są mocne małozawodne szczeg. 3.3 dlud 3.3 td
teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw cze 05, 2008 1:28 pm

jakiś nieskomplikowany wół roboczy jest Wam potrzebny

patrol
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » czw cze 05, 2008 1:29 pm

RRC z silnikiem 3.9l plus gaz. Duży, wygodny.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
trawers
 
 
Posty: 1371
Rejestracja: śr lut 15, 2006 8:03 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: trawers » czw cze 05, 2008 1:31 pm

K 160. Prosty i niezawodny.
Uaz and GR Y61

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw cze 05, 2008 1:35 pm

k-160, byle nie w benzynie.
A jak ma tanio jezdzic, to moze vitara 1.6lpg...
RR zbyt zawodny i sporo czujnikow-pierdow.
Wzialbym jeszcze pod uwage nissana pick-up 2.5d, albo isuzu.

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » czw cze 05, 2008 1:38 pm

stoi jasno że ma być bendzin :D
jakby tego nie pisało od razu pisałbym że PArch :wink: :wink:
student

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw cze 05, 2008 6:16 pm

K-160 3,3TD, prosty, mało pali jak na tą masę, wprost stworzony do pracy :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » czw cze 05, 2008 8:27 pm

Może być jeszcze Hilux w benzynie. Niezawodny jest, a pali ile musi ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw cze 05, 2008 9:00 pm

Jeepa jako holownika bym nie polecał. Zarówno Grand jak i Cherokee są samonośne. Wrangler z kolei za lekki. Automaty też przyczep nie lubią za bardzo. Chyba że mowa tu o niewielkiej przyczepie, ale jak słyszę o materiałach budowlanych to widzę raczej coś w okolicach 2 ton ;)
O elektronice to chyba nie ma co pisać, bo jest tego trochę- elektryczne szybki, komputerek pokładowy itd. Są to co prawda systemy nie wpływające na jazdę, więc to auto praktycznie nigdy nie stanie bo mu się tak akurat widzi, ale fakt faktem, że z elektrycznymi chochlikami trzeba się liczyć.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » czw cze 05, 2008 9:13 pm

vitara 2.0 v6 byłaby w miarę -elekroniki niewiele
pociągnie dwuosiówkę ok 2 T [ na haku można 1900 kg z groszami ]
wielkość w sam raz , a jak założyć gaz to się przeżyje ,
można za opisaną kasę coś wyrwać
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Penetrarore
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 05, 2008 12:16 pm
Lokalizacja: kRaKóW / PoDhAle

Post autor: Penetrarore » pt cze 06, 2008 8:11 am

Wow ... dzięki za odzew .. :D

co do materiałów to będą to głównie deski, krokwie, legary .. ogólnie drewno ..
Więcej niż 2 tony to na jeden raz nie będzie ..

Jeżeli chodzi o wyposażenie .. to czym mniej tym lepiej ..
Po budowie ten samochodzik będzie maił lightowy żywot ..
Automat odpada ..
na co dzień bedą jeździły 2 osoby .. ale jak wnuki sie zjadą to autobus mały :D
Jeep Cherokee ->Modyfikacje ?? jedyna planowana to LPG

Pisałem o benzynie .. bo gaz tani .. większa kultura pracy .. no i zima .. jak już jest zimno to za zwyczaj diselki mają problemy.

jak tak patrze to nissan pick-up nawet nieźle wyglada :D

Ps. jak możecie to piszecie też w jakich rocznikach dany model występuje.

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » pt cze 06, 2008 11:08 pm

vitara 2.0 v6 byłaby w miarę -elekroniki niewiele
pociągnie dwuosiówkę ok 2 T
Proszę Cię... pociągnąć to pikuś, ale jedź w zimie po pagórkach z 2 tonami na haku...

Ja swego czasu też dużo targałem lawetę, a teraz mam przyczepę do jazdy na zawody (w sumie z tona na haku). Wybrałem Lond Rovera Disco bo:
1) tani w zakupie
2) tani w eksploatacji
3) prosty w konstrukcji jak UAZ
4) ma stały napęd na 4 koła - więc nie zastanawiasz się, czy zapiąć przednią oś, a może jeszcze nie bo szkoda kasy.
5) jaki inny samochód pojedzie z pustą lawetą 110 km/h i spali przy tym 8-10 litrów?

Modele z 1990-94 masz za około 15000 zł. Tylko jeżeli się na coś zdecydujesz pojedź kupować z kimś, kto się na tym zna, żeby nie utopić kasy.

Pozdro
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » sob cze 07, 2008 5:04 am

z tą zimą to racja - trzeba dobrze się pilnować
a i ze spalaniem - no cóż , ale na gazie idzie wytrzymać
natomiast co do landka to nie wiem czy z niezawodnością da radę czy nie będzie stał po warsztatach - wszystko zależy ile wyda przy zakupie
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: daniel b » sob cze 07, 2008 12:17 pm

Ja polecam k160 cieżko go zamordować ,niezawodny duża ładowność ja swoim woziłem cement z niemiec najpierw po500kg ,a pożniej po1000kg i dawał rade tylko nie polecam tak robić bo resory wyginają się w drugą stronę :D
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9396
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » sob cze 07, 2008 6:40 pm

Jeśli to Ci pomoże w decyzji, słyszałem o planach podniesienia akcyzy na gaz. Skutek na stacjach będzie ok. + 23-25 gr/l
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12653
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob cze 07, 2008 6:45 pm

Krees pisze:Jeśli to Ci pomoże w decyzji, słyszałem o planach podniesienia akcyzy na gaz. Skutek na stacjach będzie ok. + 23-25 gr/l
to i tak będzie mniej niż połowa ceny ropy :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9396
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » sob cze 07, 2008 6:49 pm

No nie wiem... 2,45 : 3,30 :)21
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12653
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob cze 07, 2008 6:52 pm

Krees pisze:No nie wiem... 2,45 : 3,30 :)21
tia tia rozmawiamy o paliwie a nie o alternatywnych środkach napędowych :)21 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
yoda4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt cze 01, 2007 7:05 am
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: yoda4 » sob cze 07, 2008 6:58 pm

a może po prostu ...UAZ

za taką kwotę kupisz cudo-diabła

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9396
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » sob cze 07, 2008 6:59 pm

Jak najbardziej, o oleju napędowym, kolor zółtawy, nie czerwony. Tylko dystrybutor... :)21


A na poważnie - do ciągania przyczep wg mnie znacznie lepszy jest diesel, bo ciągnie od niskich obrotów. Porównanie holowania przyczepy z łodzią benzyniakiem i dieslem jednoznacznie wskazuje na diesla, nawet słabego.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12653
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob cze 07, 2008 7:12 pm

Krees pisze:Jak najbardziej, o oleju napędowym, kolor zółtawy, nie czerwony. Tylko dystrybutor... :)21
gdzie w polsce na stacji bęzynowej dostane rope po 3.30 :o ??? [cenzura] u mnie jest po 4.70 :evil:
a gaz narazie po 2.05 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9396
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » sob cze 07, 2008 7:31 pm

U znajomego... Chyba, że teraz poszła w górę, ale wciąż te rejony cenowe.
PS. Popatrz gdzie ja mieszkam :wink:

A gaz u nas około 2,15
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Post autor: EDEK:):):) » sob cze 07, 2008 8:09 pm

Kupuj diesla tak jak radzą Patrol 3.3 jak mały czołg ,w miarę oszczędny holować można większe gabaryty ,większy moment obrotowy przy niższych obrotach itp,itd same zalety a zaprzyjażnionego kierowcę ciężarówki zawsze znajdzięsz :wink:
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości