klatka

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

klatka

Post autor: tiger » wt maja 04, 2004 2:47 pm

Zamierzam zrobic w najblizszym czasie klatke bezpieczenstwa i prosilbym o kilka porad:
1. Giąć rury czy wspawywac kolanka?
2. Jakie rury sie najlepiej nadaja( srednica, grubosc scianki)??
3. W który miejscu łączyć przedni palak z tylnym??
4. W którym miejscu mocowac ja do auta??
Mile widziane równiez zdjecia i rysunki.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » wt maja 04, 2004 2:57 pm

gięte, bezszwowe /od CO/
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » wt maja 04, 2004 5:11 pm

tylko koszt bezszwówki obecnie kolooooosalny :)21
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt maja 04, 2004 7:04 pm

Załącznik "J"przepisów FIA i koniec....Do zdobycia w Pzmot.Jezeli chodzi o koszty-to najtaniej bedzie z rur PCV,albo papierowych-w końcu to przecież taki bajer tylko !

Awatar użytkownika
trasek
 
 
Posty: 230
Rejestracja: pn wrz 08, 2003 6:31 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: trasek » wt maja 04, 2004 9:37 pm

vandall1 pisze:Załącznik "J"przepisów FIA i koniec....Do zdobycia w Pzmot.Jezeli chodzi o koszty-to najtaniej bedzie z rur PCV,albo papierowych-w końcu to przecież taki bajer tylko !
:)2 no za darmo rury z rusztowań można lub ze złomu dobre bo tanie :D

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » śr maja 05, 2004 12:05 am

Im więcej kolanek ( z gwintem ) spawów tym śmieszniej!!!
Zwłaszcza po drugim fikołku :lol: :)6
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » śr maja 05, 2004 12:07 am

Gwinty najlepiej łączyć na pakuły :)2
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 05, 2004 1:23 am

Jeden mój koleś to też podpieprzał znaki drogowe-fi dobre i bez szwu podobno :lol:

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » śr maja 05, 2004 1:47 am

bazszwowki drogie sa...
za 12m rury bezszwowej srednica 48mm, scianka 4,8mm i 6 kolan takowej srednicy zaplacilem 130zl a to ponoc dobra cena...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 05, 2004 2:20 am

Jak juz bedziesz te kolana wstawiał to chociaż wspawaj wkładki w środek.Już widziałem kiedyś jak sie taka klatka składa...zajebiście szybko!
Poza tym zajrzyjcie najpierw do przepisów-scianka 4.8 nie jest wymagana,a w ciężar idzie jak cholera.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 05, 2004 2:23 am

Poza tym stosujac kolana-trzeba sie trzymać średnic hydraulicznych,bo inaczej syf...

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » śr maja 05, 2004 8:33 am

vandall1 pisze:Jak juz bedziesz te kolana wstawiał to chociaż wspawaj wkładki w środek.
:)6 :)6 :)6
BRAWO, BRAWO .... ale nie wstawiaj wkładek bo ograniczą przepływ
cieczy po połączeniu z chłodnicą............takie połączenie daje doskonałe
efekty zwłaszcza w upalne dni.
(ale pakuły trzeba nasączyć łojem) :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)12
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » śr maja 05, 2004 8:38 am

Ale i tak kazda klatka lepsza nawet spawana z kolan uprzednio zfazowanych niz żadna.

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

klaqtka

Post autor: tiger » śr maja 05, 2004 1:34 pm

Mysle ze jednak zamiast kolanek poprostu wygne rury.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr maja 05, 2004 1:49 pm

pewnie ze tak, wygieta rura to zawsze cala rura a te spawy czy do czola czy nawet zakladkowe nigdy nie beda tak wytrzymale jak jednolity matrial...
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

klatka

Post autor: tiger » śr maja 05, 2004 4:28 pm

Tylko chcialbym jeszcze wiedziec do czego ja zamocowac czy wystarczy do blach czy musze az ro ramy wypruc dziure??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 05, 2004 7:06 pm

Oj tiger!Zajrzyj jednak do tego załacznika-tam masz wszystko powiedziane.Jak piszesz,że chcesz robić dziury w budzie,żeby dojść do ramy-to widzę że możesz bigosu niezłego narobić.Masz tam srednice opisane,ścianki,mocowania i wzory kształtów.
A propos kolan-to nieprzepisowe rozwiazanie,ale niektórzy tak ryzykują.Przewaga polega na tym,że łatwiej to zespawać do kupy w miare prosto.Mało jest fachowców potrafiących wygiąć rurę w kształt U tak żeby utrzymać zadany wymiar.Czyli na własna odpowiedzialność można:
-zastosować kolana hamb,ale koniecznie z wspawanymi wkładkami średnicy wewnetrznej.Robisz to tak,że w kolano wspawujesz wkładkę,nadziewasz na nia drugą rurę i spawasz ją do tej wkładki.Potem zalewasz szparę.Jak tego nie zrobisz i np tylko podfazujesz krawędzie,to możesz przy szlifowaniu bardzo osłabić koństrukcję
-lepiej chyba kazać fachowcowi wygiąć długie łuki i spawać na prostych odcinkach/też z wkładką/poza łukiem
To powazna sprawa jest i wystarczy,że raz zawiedzie.Dlatego-patrz załącznik.Tam masz opisane minimum.

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

klatka

Post autor: tiger » śr maja 05, 2004 8:06 pm

Dajcie jakiegos linka gdzie mozna to znalesc.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr maja 05, 2004 8:13 pm


Awatar użytkownika
drwal
Posty: 339
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Jabłonna k. Wawy
Kontaktowanie:

Post autor: drwal » śr maja 05, 2004 8:33 pm

Jak z wyginaniem rur, czyt jest na to jakiś patent. Kiedyś koleś robił u mnie CO w tunelu foliowym i miał takie urządzenie co wyginało, ale gdzieś przepadł i nie mam z nim kontaktu. Czy można zrobić to jakoś domowym sposobem, czy potrzebna jest wyginarka. Jeżeli dobrze pamiętam to składała się z 2 rolek i czegoś co popychało, ale dawno temu już to było. :cry:

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 05, 2004 9:29 pm

link ok,ew.wejdz na www.pzm.pl i poproś o polska wersję.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr maja 05, 2004 9:35 pm

Drwal!To juz widać,że do fachowca musisz zapychać!To urzadzenie nazywa sie gietarka-bez niej ani rusz.Tylko jak Ci bedzie to robił,to nabij rury suchym piachem i zamknij końce/kołkiem,albo zaspawac/.I nie macajcie zbyt ostro palnikiem,bo te rury powinny być giete na zimno.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » czw maja 06, 2004 12:28 am

Bezdyskusyjnia sprawa jest, ze najlepiej klate wygiac i pospawac. Jednak jak sami piszecie malo jest fachowcow, ktorzy potrafia wygiac tak rure coby dobry ksztalt miala. Poza tym na byle jakiej gietarce to sie nie da zgiac rury fi 5cm o sciance 5mm. To jest jeb...ny kawal stali!

Zdecydowalem sie na hamburgi i tak bede robil. Oczywiscie bede wstawial wewnatrz tuleje. Spawanie kolana do rury bez takiej tulaji w srodku to totalny bezsens...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » czw maja 06, 2004 12:55 am

W sumie to mi sie jeszcze jedna sprawa palenta po czaszce...

Jako ze moj gazik to komandorka. Napewno zdazy sie ze bede chcial nim przewiezc wiecej niz jedna osobe (czyt. 4 lekko pijane, sliczne nastolatki).
Podczas tej przejazdzki napewno by im przeszkadzal zastrzal skosny w tylnej czesci auta... Mam nadzieje ze rozumiecie o co chodzi.. albo nie.. dodam rysunek i zaznacze na nim o ktora rurke mi chodzi... Czy rozsadnym bedzie zmotac tak zeby ten zastrzal byl przykrecany?
To by bylo wygodne ale czy zadziala?
Tylko blagam bez tekstow w stylu "pojebalo cie matole..." itp..., ze mnie pojebalo to wiem juz dawno. Chcialbym sie dowiedziec czy moze tak byc a jak nie to czemu?


Obrazek
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw maja 06, 2004 1:21 am

Klatka może być skrecana jak najbardziej systemem rura w rure,tyle że w rurze wewnętrznej powinna być tuleja dystansowa/kontra zgniotu/.
Druga sprawa:tzw element przekatny nie musi być w tym miejscu-można go umieścic na pałąku głównym-popatrz zreszta na rysunki w linku banana.
Jezeli chcesz tak zrobić jak piszesz-to zdziełałbym to na zasadzie sruby rzymskiej-tak żeby po zamontowaniu było możliwe zlikwidowanie luzów połączenia.Czyli obustronnie widełki z prawym i lewym gwintem,oraz kontry.
Lepiej by było nie wstawiać demontowalnych elementów,bo najczęściej leżą one w garazu,z kolei element przekątny na pałąku głównym może nie wypalić z uwagi na oparcia foteli.Musisz go ale zastosować,bo klatka dostaje najpierw strzał z boku/przewaznie/.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości