klatka
Moderator: Student
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
klatka
Zamierzam zrobic w najblizszym czasie klatke bezpieczenstwa i prosilbym o kilka porad:
1. Giąć rury czy wspawywac kolanka?
2. Jakie rury sie najlepiej nadaja( srednica, grubosc scianki)??
3. W który miejscu łączyć przedni palak z tylnym??
4. W którym miejscu mocowac ja do auta??
Mile widziane równiez zdjecia i rysunki.
1. Giąć rury czy wspawywac kolanka?
2. Jakie rury sie najlepiej nadaja( srednica, grubosc scianki)??
3. W który miejscu łączyć przedni palak z tylnym??
4. W którym miejscu mocowac ja do auta??
Mile widziane równiez zdjecia i rysunki.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
vandall1 pisze:Jak juz bedziesz te kolana wstawiał to chociaż wspawaj wkładki w środek.



BRAWO, BRAWO .... ale nie wstawiaj wkładek bo ograniczą przepływ
cieczy po połączeniu z chłodnicą............takie połączenie daje doskonałe
efekty zwłaszcza w upalne dni.
(ale pakuły trzeba nasączyć łojem)







JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
klaqtka
Mysle ze jednak zamiast kolanek poprostu wygne rury.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
klatka
Tylko chcialbym jeszcze wiedziec do czego ja zamocowac czy wystarczy do blach czy musze az ro ramy wypruc dziure??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Oj tiger!Zajrzyj jednak do tego załacznika-tam masz wszystko powiedziane.Jak piszesz,że chcesz robić dziury w budzie,żeby dojść do ramy-to widzę że możesz bigosu niezłego narobić.Masz tam srednice opisane,ścianki,mocowania i wzory kształtów.
A propos kolan-to nieprzepisowe rozwiazanie,ale niektórzy tak ryzykują.Przewaga polega na tym,że łatwiej to zespawać do kupy w miare prosto.Mało jest fachowców potrafiących wygiąć rurę w kształt U tak żeby utrzymać zadany wymiar.Czyli na własna odpowiedzialność można:
-zastosować kolana hamb,ale koniecznie z wspawanymi wkładkami średnicy wewnetrznej.Robisz to tak,że w kolano wspawujesz wkładkę,nadziewasz na nia drugą rurę i spawasz ją do tej wkładki.Potem zalewasz szparę.Jak tego nie zrobisz i np tylko podfazujesz krawędzie,to możesz przy szlifowaniu bardzo osłabić koństrukcję
-lepiej chyba kazać fachowcowi wygiąć długie łuki i spawać na prostych odcinkach/też z wkładką/poza łukiem
To powazna sprawa jest i wystarczy,że raz zawiedzie.Dlatego-patrz załącznik.Tam masz opisane minimum.
A propos kolan-to nieprzepisowe rozwiazanie,ale niektórzy tak ryzykują.Przewaga polega na tym,że łatwiej to zespawać do kupy w miare prosto.Mało jest fachowców potrafiących wygiąć rurę w kształt U tak żeby utrzymać zadany wymiar.Czyli na własna odpowiedzialność można:
-zastosować kolana hamb,ale koniecznie z wspawanymi wkładkami średnicy wewnetrznej.Robisz to tak,że w kolano wspawujesz wkładkę,nadziewasz na nia drugą rurę i spawasz ją do tej wkładki.Potem zalewasz szparę.Jak tego nie zrobisz i np tylko podfazujesz krawędzie,to możesz przy szlifowaniu bardzo osłabić koństrukcję
-lepiej chyba kazać fachowcowi wygiąć długie łuki i spawać na prostych odcinkach/też z wkładką/poza łukiem
To powazna sprawa jest i wystarczy,że raz zawiedzie.Dlatego-patrz załącznik.Tam masz opisane minimum.
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
klatka
Dajcie jakiegos linka gdzie mozna to znalesc.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Jak z wyginaniem rur, czyt jest na to jakiś patent. Kiedyś koleś robił u mnie CO w tunelu foliowym i miał takie urządzenie co wyginało, ale gdzieś przepadł i nie mam z nim kontaktu. Czy można zrobić to jakoś domowym sposobem, czy potrzebna jest wyginarka. Jeżeli dobrze pamiętam to składała się z 2 rolek i czegoś co popychało, ale dawno temu już to było. 

link ok,ew.wejdz na www.pzm.pl i poproś o polska wersję.
Bezdyskusyjnia sprawa jest, ze najlepiej klate wygiac i pospawac. Jednak jak sami piszecie malo jest fachowcow, ktorzy potrafia wygiac tak rure coby dobry ksztalt miala. Poza tym na byle jakiej gietarce to sie nie da zgiac rury fi 5cm o sciance 5mm. To jest jeb...ny kawal stali!
Zdecydowalem sie na hamburgi i tak bede robil. Oczywiscie bede wstawial wewnatrz tuleje. Spawanie kolana do rury bez takiej tulaji w srodku to totalny bezsens...
Zdecydowalem sie na hamburgi i tak bede robil. Oczywiscie bede wstawial wewnatrz tuleje. Spawanie kolana do rury bez takiej tulaji w srodku to totalny bezsens...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
W sumie to mi sie jeszcze jedna sprawa palenta po czaszce...
Jako ze moj gazik to komandorka. Napewno zdazy sie ze bede chcial nim przewiezc wiecej niz jedna osobe (czyt. 4 lekko pijane, sliczne nastolatki).
Podczas tej przejazdzki napewno by im przeszkadzal zastrzal skosny w tylnej czesci auta... Mam nadzieje ze rozumiecie o co chodzi.. albo nie.. dodam rysunek i zaznacze na nim o ktora rurke mi chodzi... Czy rozsadnym bedzie zmotac tak zeby ten zastrzal byl przykrecany?
To by bylo wygodne ale czy zadziala?
Tylko blagam bez tekstow w stylu "pojebalo cie matole..." itp..., ze mnie pojebalo to wiem juz dawno. Chcialbym sie dowiedziec czy moze tak byc a jak nie to czemu?

Jako ze moj gazik to komandorka. Napewno zdazy sie ze bede chcial nim przewiezc wiecej niz jedna osobe (czyt. 4 lekko pijane, sliczne nastolatki).
Podczas tej przejazdzki napewno by im przeszkadzal zastrzal skosny w tylnej czesci auta... Mam nadzieje ze rozumiecie o co chodzi.. albo nie.. dodam rysunek i zaznacze na nim o ktora rurke mi chodzi... Czy rozsadnym bedzie zmotac tak zeby ten zastrzal byl przykrecany?
To by bylo wygodne ale czy zadziala?
Tylko blagam bez tekstow w stylu "pojebalo cie matole..." itp..., ze mnie pojebalo to wiem juz dawno. Chcialbym sie dowiedziec czy moze tak byc a jak nie to czemu?

grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
Klatka może być skrecana jak najbardziej systemem rura w rure,tyle że w rurze wewnętrznej powinna być tuleja dystansowa/kontra zgniotu/.
Druga sprawa:tzw element przekatny nie musi być w tym miejscu-można go umieścic na pałąku głównym-popatrz zreszta na rysunki w linku banana.
Jezeli chcesz tak zrobić jak piszesz-to zdziełałbym to na zasadzie sruby rzymskiej-tak żeby po zamontowaniu było możliwe zlikwidowanie luzów połączenia.Czyli obustronnie widełki z prawym i lewym gwintem,oraz kontry.
Lepiej by było nie wstawiać demontowalnych elementów,bo najczęściej leżą one w garazu,z kolei element przekątny na pałąku głównym może nie wypalić z uwagi na oparcia foteli.Musisz go ale zastosować,bo klatka dostaje najpierw strzał z boku/przewaznie/.
Druga sprawa:tzw element przekatny nie musi być w tym miejscu-można go umieścic na pałąku głównym-popatrz zreszta na rysunki w linku banana.
Jezeli chcesz tak zrobić jak piszesz-to zdziełałbym to na zasadzie sruby rzymskiej-tak żeby po zamontowaniu było możliwe zlikwidowanie luzów połączenia.Czyli obustronnie widełki z prawym i lewym gwintem,oraz kontry.
Lepiej by było nie wstawiać demontowalnych elementów,bo najczęściej leżą one w garazu,z kolei element przekątny na pałąku głównym może nie wypalić z uwagi na oparcia foteli.Musisz go ale zastosować,bo klatka dostaje najpierw strzał z boku/przewaznie/.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości