Chcę kupić G!

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Szoszon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 06, 2008 3:43 pm

Chcę kupić G!

Post autor: Szoszon » pn lis 03, 2008 5:53 pm

Witam jestem zupełnie nie w temacie tego samochodu, słyszalem że to dobry wybór i warto.
Proszę bardziej doświadczonych użytkowników o radę na jaką wersję najlepiej zwrócić uwagę i ile realnie musze przygotować pieniędzy.

Chodzi mi o:

1) Godnego następcę mojej Nivy ;)
2) Samóchód do jazdy na co dzień, na wakacje i w weekkendy teren (nie rajdy, ale góry, turystyka itp.)
3) Nie jestem Rockefelerem - chodzi mi o rozsądny koszt zakupu i eksploatacji

Co myślicie o tych dwóch przypadkach:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6784639

(jako taki co do niego trzeba cosik dołożyć)

oraz:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6716926

(ponoć nic tylko jeździć, 310 tys. udokumentowany przebieg, z tym że mała pomyłka: 93 a nie 95 rok i cena 35 a nie 37, ponoć to jest wersja wojskowa jakaś lepsza i mocniejsza).

Pozdrawiam

Grzesiek

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn lis 03, 2008 6:05 pm

to dobry wybór i warto :)21

a serio - kawał naprawdę fajnego żelaza

p.s. przykleję temat to sobie będziem ględzić o padaczkach z ogłoszeń

Awatar użytkownika
Szoszon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 06, 2008 3:43 pm

Post autor: Szoszon » pn lis 03, 2008 6:37 pm

A o ktorym mówisz? Tym starszym czy nowszym ?
(no wiem, pewnie głupie pytanie ;-)

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn lis 03, 2008 6:42 pm

250D nie jedzie niestety... Z 2.9 jest chyba kapke lepiej.

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » pn lis 03, 2008 6:52 pm

Sprawdź czy blokady działają ?
nie używane zanikają 8)

Awatar użytkownika
Szoszon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 06, 2008 3:43 pm

Post autor: Szoszon » pn lis 03, 2008 7:13 pm

Podobno blokady są sprawdzone.

sinkler
Posty: 339
Rejestracja: sob sty 15, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sinkler » pn lis 03, 2008 8:48 pm

ten z czarnego powinien Ci dać prawdziwe felgi bo te to chyba od fiacika.
Ale przebieg to chyba prawdziwy ,pedał hamulca guma zdarta do blachy.
dobrze by było jak by wszystko działało.Lepiej zaczynać remonty od działających rzeczy . Dość dużo przełączników nie wiadomo do czego .
W obu przypadkach sporo pracy dla blacharza . Silniki nietypowe nie są długowieczne.
stary dyfer

Awatar użytkownika
Szoszon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 06, 2008 3:43 pm

Post autor: Szoszon » pn lis 03, 2008 9:20 pm

Ten 250 czy 290 to jest nietypowy ? A które silniki polecasz ?
Słyszałem że najlepiej kupować Diesla i bez turbiny.

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Re: Chcę kupić G!

Post autor: Trout » pn lis 03, 2008 9:23 pm

Szoszon pisze: Co myślicie o tych dwóch przypadkach:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6784639

(jako taki co do niego trzeba cosik dołożyć)
Trzeba dołożyć koło zapasowe
1.Niech gość zrobi zdjęcie silnika-bo coś ta wersja mi nie pasuje jako 290 GD
2.Deska rozdzielcza na pewno nie jest z "wersji wojskowej jakieś lepszej"(?)
3.Także siedzenia nie są z Wolfa /nie ma zielonej dermy/
4.Jak kolega wspomiał wyżej-koła to ma chyba ze Sprintera /a szczególnie opony z jakiejś osobówki/

Pozdrawiam
TBB
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

sinkler
Posty: 339
Rejestracja: sob sty 15, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sinkler » pn lis 03, 2008 10:53 pm

Coraz ciężej będzie Ci kupic coś co od początku było w jednym kawałku .
Te auta w Niemczech też posiadają Halpsztarki (upalacze) potem gehenna upalania w kraju .
Widzę co i jak się dzieje bo jeżdzę czasami na takie błotowiska i piachy w rejonie Łodzi żal mi tych aut a jeszcze bardziej ich następnych właścicieli .Nie śmigana w terenie to podstawowe hasło sprzedaży .
Silniki które polecam to 300D i ich przeróżne głowice jak i turbiny .
300Gd 177koni najlepszy ale paliwożerny .Jeśli silnik współpracuje z automatem to masz większą gwarancję dobrego stanu napędów .NAgmininie zakładają skrzynie biegów od osobówek a to nie to samo.....itd. itp.
nie krępuj się pisz i pytaj .Gdybyś potrzebował pomocy któryś z kolegów chętnie obejrzy z Tobą samochód. Ja woj Łódzkie
stary dyfer

Awatar użytkownika
Szoszon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 06, 2008 3:43 pm

Post autor: Szoszon » wt lis 04, 2008 7:36 am

Czy mogę zatem prosić o krótki przewodnik po tym co warto a czego nie, tak żebym mógł już na etapie przeglądania ogłoszeń robić selekcję ?
Jestem na 99% zdecydowany na wersję 5d z dieslem, ale niezbyt paliwożernym (to będzie mój jedyny samochód do jazdy na co dzień)

Awatar użytkownika
Szoszon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 06, 2008 3:43 pm

Post autor: Szoszon » wt lis 04, 2008 7:37 am


sinkler
Posty: 339
Rejestracja: sob sty 15, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sinkler » wt lis 04, 2008 8:48 am

bardzo ładny ,silnik nie do zaj... przy automacie napędy napewno też nie wychechłane . Jedyna rzecz to do cywila drugie felgi i normalne opony bo na tych to nie usłyszysz własnych myśli....
No i musisz się pogdzić z tym że dogonisz tylko maluchy rowerzystów i niepodrasowane skutery.
Może być trochę podrdzewiały nad tylnymi lampami bo kżdy ma to w sobie.
stary dyfer

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt lis 04, 2008 8:56 am

Laćki jakieś 35" inaczej w terenie nie pojeździsz, za cięzki i łatwo się wiesza. Napędy bardzo trwałe sporo mogą wytrzymać. Generalnie drogi w serwisie jak coś padnie to parę zyli zostawisz tym bardziej, że nie ma tak dużego rynku wtórnych części jak do Patrola czy suzuki.

Dobrze sprawdz przed zakupem, bo jak trafisz na syfa to wydasz tyle kasy co przy serwisowaniu nowego LR-e lub troche mniej. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Szoszon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 06, 2008 3:43 pm

Post autor: Szoszon » wt lis 04, 2008 10:32 am

A jak się jeździ z automatem w terenie?
Może ja jakiś zacofany jestem, ale automat kojarzy mi się jednoznacznie z wynalazkiem tylko dla blondynek ;)

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kabal » wt lis 04, 2008 1:01 pm

No mnie się np. nie podoba, że ma różne opony z przodu i z tyłu, ale ja się nie znam...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: busz » wt lis 04, 2008 1:30 pm

Pytanie do właścicieli geli.

Jak jest naprawdę z wywrotnością G? Wszędzie podane jest, że max kąt pochylenia bocznego to 28 stopni. Gdzie jest haczyk, bo 28 stopni to bardzo mało, a nie widziałem jeszcze leżącej geli.
GG 2626465

Awatar użytkownika
Szoszon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 06, 2008 3:43 pm

Post autor: Szoszon » wt lis 04, 2008 1:41 pm


Awatar użytkownika
Szoszon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt maja 06, 2008 3:43 pm

Post autor: Szoszon » wt lis 04, 2008 3:08 pm

Ile realnie trzeba mieć pieniędzy na zakup G w stanie nie powodującym ruiny finansowej w przeciągu następnego roku-dwóch ?

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » wt lis 04, 2008 7:24 pm

Co do powyższego, nie jestem pewien-ale wydaje mi się że w 1988 nie było już z tył podwójnych drzwi-oraz ponawiam pytanie: gdzie koło zapasowe?
Jak malował to wszystko-czyli poszerzenia nadkoli też (orginał-czarny)

Co do jazdy automatem w terenie-orginał automat w Geni w terenie robi dobrze ale nie tak dobrze jak manual za to poza terenem jazda jest przyjemnością-szczególnie po mieście.


Pozdrawiam
TBB

PS
Moja rada nie kupuj Mercedes-Benz G 350 -będą kłopoty-było na forum.Głównie kłopoty z motorem.Mimo, że były tylko z orginalnym automatem
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

Awatar użytkownika
Świniak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 10, 2008 11:44 pm

Post autor: Świniak » czw lis 06, 2008 2:52 am

sinkler pisze:300Gd 177koni najlepszy ale paliwożerny.
300GD miał miał 5 cylindrów i zaledwie 88KM montowali go tylko do W460 czyli jakoś do 90 lub 91 roku.

177KM czyli G300 Turbodiesel montowano tylko do W463. Miały 6 cylindrów montowano je w latach 97/98 do 2000/01.
Ceny gelend z tym motorem, dorównują kosztom zakupu i sprowadzenia G500 z roczników 2002 wzwyż z USA (zakładając ze znamy przychylnego rzeczoznawcę i kurs dolca wroci do normalnego poziomu tj tego z wrzesnia ;) ). Silnik świetny, ostatni z mercedesowskich odrpornych na jakość paliwa motorów, bezwątpienia najlepszy diesel w G.


a co do G350TD to omijaj kolego szerokim łukiem. W w140 nie chciał zejsć poniżej 14 litrów, a co dopiero Gklasse która ma Cx jak garaż wolnostojacy.


nie wiem, dlaczego jeden z kolegów psioczył na 290GD późniejsze oznaczenie G290 Diesel ma co prawda tylko 95 koników, ale popytaj mechaników od merców nt. tego silnika.
Chyba najtrwalszy i najbardziej idiotoodporny diesel na świecie.



i generalnie co do spalania w g-klasie to nie licz, że diesel wyrobi się w 9-10 litrach zwłąszcza wersja 5d z automat. Nawet jeśli masz lekką nogę cieżko gelenda wyjsc srednio na mniej niz 12 litrów.

ktoś wsponiał o kosztach napraw gelendy i porownal do nowych landków... zazdrosze optymizmu. Gela zabija cenami gratów zwłaszcza napędy, bo reszta to normalnie jak mercedes czyli nie jest najgorzej.


btw. bardzo ładna gelenda -> http://www.auta4x4.pl/terenowe-wozy.php?id=145 moze warto obejrzec (ma wadę silnik KE-Jetronic czyli LPG odpada... )

[/url]

sinkler
Posty: 339
Rejestracja: sob sty 15, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sinkler » czw lis 06, 2008 7:06 am

Cena bialasa niezła ciekawe ile opłat bo to szwajcar .Jak na szwajcara i wersję GE300 to strasznie golasowaty . To nie jest W463 bo ma tylko dwie blokady . Czyli centralny ,mech daje 50na 50 jak w 461.
stary dyfer

sinkler
Posty: 339
Rejestracja: sob sty 15, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sinkler » czw lis 06, 2008 7:14 am

Gelendy z tym motorem znowu zdrożały , Minie się udało wypatrześ pół roku temu kilka okazji ( Turasy , Ruscy ) po okooło 20;25tys euro w Reichu. W większości z nich nie chciałbym walnąć kupy ....
Było kilka perełek ale wtedy nie śmierdziałem groszem .Przeważnie były to trszkę stARSSZE rocznikowo ale ładnie utrzymane ,albo dobrze domyte .Pamiętaj ,że to auta użytkowe ciągną przyczepy z końmi ,drobne maszyny rolnicze itd .
Normales niemiecki nie jeżdi na codzień Gelendą bo by go wąż oszczędności zeżarł. Stąd 15lat i 130tysięcy przeb się trafia .
Za 463 z porządnym dieslem 80tysięcy powinieneś coś wybrać .
stary dyfer

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw lis 06, 2008 7:54 am

Normales niemiecki nie jezdzi G bo go nie stać ...jezdzi golfem
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

mussur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: wt lis 11, 2008 3:15 pm

Post autor: mussur » czw lis 13, 2008 12:39 pm


ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości