Eco Driving ...

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: iskra69 » ndz lis 23, 2008 1:11 pm

Poruszam się Patrolem na codzień z mojego eco-drajvingu na razie wynika tyle że jadąc drogą ekspresową z prędkościa do setki , wyprzedzają mnie wszystkie Lubliny , a tiry chcą zepchnąć z drogi :D .

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » ndz lis 23, 2008 1:45 pm

iskra69 pisze:Poruszam się Patrolem na codzień z mojego eco-drajvingu na razie wynika tyle że jadąc drogą ekspresową z prędkościa do setki , wyprzedzają mnie wszystkie Lubliny , a tiry chcą zepchnąć z drogi :D .
Z setki licznikowej, musisz odjąć jakieś 15-10% :)21. Oczywiście zależy od rozmiaru kółek...
Nissan-y

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Cajman » ndz lis 23, 2008 8:29 pm

Z tego co wiem to silnik można tylko ząłatwić jeżdżąc z zaniskimi obrotomai (naprężenia na ukł korbowym, panewkach).

I wklejanie tu tablicy rozdzielczej z ciężarówki to jakaś paranoja :lol:

Pierwsza sprawa aby móc porównywać zakresy obrotów tych samochodów to trzeba porównać wykresy mocy i momentu a nie - myślać że ciężarówka która robi bez remontu po 1 mln km i jest silnikiem typowo wolnoobrotowym.

A jak nie masz wykresów to porównaj chociaż przy jakich obrotach samochody osiągają max moment i max moc.

I jeszcze jedno - inaczej jest przy silniku zaturbionym a inaczej wolnoobrotowym - przecież jak w uturbionym parchu dasz przy obrotach niższych od 2 tyś pełny but to co osiągniesz ?? z tyłu bedzie czarno a samochód i tak nie bedzie jechać
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » ndz lis 23, 2008 9:18 pm

Cajman pisze:Z tego co wiem to silnik można tylko ząłatwić jeżdżąc z zaniskimi obrotomai (naprężenia na ukł korbowym, panewkach).

I wklejanie tu tablicy rozdzielczej z ciężarówki to jakaś paranoja :lol:

Pierwsza sprawa aby móc porównywać zakresy obrotów tych samochodów to trzeba porównać wykresy mocy i momentu a nie - myślać że ciężarówka która robi bez remontu po 1 mln km i jest silnikiem typowo wolnoobrotowym.

A jak nie masz wykresów to porównaj chociaż przy jakich obrotach samochody osiągają max moment i max moc.

I jeszcze jedno - inaczej jest przy silniku zaturbionym a inaczej wolnoobrotowym - przecież jak w uturbionym parchu dasz przy obrotach niższych od 2 tyś pełny but to co osiągniesz ?? z tyłu bedzie czarno a samochód i tak nie bedzie jechać
Weź przestań teoretyzować i przeczytaj jeszcze raz co napisałem, zanim zaczniesz z jakimiś paranojami wyskakiwać.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » ndz lis 23, 2008 9:24 pm

Cajman pisze: I wklejanie tu tablicy rozdzielczej z ciężarówki to jakaś paranoja :lol:
Charakterystyka jest bardzo zbliżona, nie chce napisać że taka sama :)21, maksymalny moment w:
- 2.7TDI to 2200 RPM,
- 2.8TDI to 2400 RPM, porównaj sobie z ciężarówką.
Diesel jest diesel... mogą być różnice, szczególnie w DCI gdzie typowo maksymalny moment obrotowy będzie przy 1800-2000 RPM - daje to turbina o zmiennej geometrii.

Reasumując, aby było oszczędnie Terrano 2.7TDi do 2200 i zmiana biegu, Patrol GR 2.8TDI 2400 RPM zmiana biegów.
Cajman pisze: I jeszcze jedno - inaczej jest przy silniku zaturbionym a inaczej wolnoobrotowym - przecież jak w uturbionym parchu dasz przy obrotach niższych od 2 tyś pełny but to co osiągniesz ?? z tyłu bedzie czarno a samochód i tak nie bedzie jechać
Gdzieś od 1500 przyśpieszy... nie będzie czarno za samochodem.
Kojarzę że przy zmianie biegów przy 2500RPM, na wyższy będzie po zmianie około 1500 RPM...

Cóż chcieć od 2.8TDI - to tylko silnik zaprojektowany do wózka widłowego :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Cajman » ndz lis 23, 2008 9:34 pm

wojtek_kom pisze: Charakterystyka jest bardzo zbliżona, nie chce napisać że taka sama :)21, maksymalny moment w:
- 2.7TDI to 2200 RPM,
- 2.8TDI to 2400 RPM, porównaj sobie z ciężarówką.
Diesel jest diesel... mogą być różnice, szczególnie w DCI gdzie typowo maksymalny moment obrotowy będzie przy 1800-2000 RPM - daje to turbina o zmiennej geometrii.

Przypuszczam że w zaprezentowanym volvo max moment jest koł 1500 obr. To jak się to ma Patrola ?? (2400 obr - gdzie w Volvo kończy się zielony zakres.

Jasne - można jedzić tak jak piszesz i pewnie bedzie oszczędnie - ale pisałem to nawiązując do tego zdjęcia gdzie sugerowano że skoro w Volvo zielony zakres jest w takim zakresie to pewnie dobrze to bedzie służyć przy jeździe Patrolem. No i stwierdzenie - 2 tyś obrotów zmiana biegu i but :-?
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » ndz lis 23, 2008 9:45 pm

Cajman pisze:
Przypuszczam że w zaprezentowanym volvo max moment jest koł 1500 obr. To jak się to ma Patrola ?? (2400 obr - gdzie w Volvo kończy się zielony zakres.
Napisał @lbl78 1800-2500 RPM dla 4.2, pełną analogię stosuję do 2.7 i zbliżony zakres dla 2.8.
Nissan-y

Awatar użytkownika
PG
 
 
Posty: 185
Rejestracja: wt lis 11, 2008 10:34 pm
Lokalizacja: KRK
Kontaktowanie:

Post autor: PG » ndz lis 23, 2008 10:31 pm

panowie jak chcecie zeby bylo oszczedne i ekonomiczne to kupcie tico z lpg...

musialo by mnie poku...c zebym po to kupil 4x4 zeby w miescie mnie skutery wyprzedzaly a ja bym na tym zaoszczedzil 4zl na 100km....

co innego jakby byla oszczednosc rzedu 5-6 l... ale 1-2 litra?? panowie smieszne... po co kupowac 4x4 skoro potem trzeba sie glowic jak to nakarmic...

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » ndz lis 23, 2008 11:05 pm

PG pisze:panowie jak chcecie zeby bylo oszczedne i ekonomiczne to kupcie tico z lpg...
Dziękuję za radę, mam już Patrola ON+LPG 8)
Nissan-y

Awatar użytkownika
PG
 
 
Posty: 185
Rejestracja: wt lis 11, 2008 10:34 pm
Lokalizacja: KRK
Kontaktowanie:

Post autor: PG » ndz lis 23, 2008 11:51 pm

wojtek_kom pisze:
PG pisze:panowie jak chcecie zeby bylo oszczedne i ekonomiczne to kupcie tico z lpg...
Dziękuję za radę, mam już Patrola ON+LPG 8)
no i dobrze masz lpg jezdzisz taniej ale nie jezdzisz jak niedzielny emeryt po miescie... a z lpg to pewnie wrazen klekot daje wiecej...
:)

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mopar » pn lis 24, 2008 12:49 am

a z lpg to pewnie wrazen klekot daje wiecej...
heh no własnie jestem ciekaw jak smierdzi z diesla na gaz lol

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pn lis 24, 2008 1:10 am

z tego co kojarzę z instalacji jaką ma (zaprojektował?) @wojtek_kom czyli ON z domieszką LPG to nie wania nic :)2 a dizelek dostaje troszkę lepszego kopa :)2 :)2 :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chera » pn lis 24, 2008 1:21 am

Jeżdze Patrolem 3.0 z automatem na co dzien i odpowiedz na pytanie ile pali jest prosta : tyle ile potrzebuje :D 11-12 trasa, 14-15 miasto.... (opony 33")
To 2,5 tony które trzeba wprawic w ruch a za darmo sie tego nie zrobi....
Jak ktoś szuka oszczedności to polecam Cinquecento 700 na gazie albo spinakera na dachu :)21 :)21 :)21

Kupujesz takie auto to licz sie z tym ze tanio nie bedzie...

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Post autor: krzys6505 » pn lis 24, 2008 10:07 am

Ja jak kupuję samochód to mu później nie wyliczam ile ma palić.
To tak jakby rodzinie wytykać, że za dużo żre.
Przypominają mi się czasy kiedy podstawowymi pytaniami były " ile pali" i "ile wyciąga"
Mój pali tyle ile się wleje i wyciąga traktor z błota. :)21

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » pn lis 24, 2008 10:47 am

Pytanie "Ile pali?" jest tak samo uprawnione do zadania jak "Ile kosztuje lift +2?" lub "Brać springi Ironmana czy drożesz OME?" albo podobne. Nie rozumiem dlaczego akurat pytanie o koszty eksploatacji mają być nie na miejscu. Postawa w typie "mucho-muchacho" prezentowana przez kilku kolegów wydaje się zalatywać jakimś kompleksem lub uprzywilejowanym dostępem do paliwa(tata ma firmę transportową, wujek jest szoferem itp.). Robiąc rocznie przykładowo 15kkm dieslem w rodzaju Patrol/LC/Pajero na paliwo wydamy ponad 7kzł. Czy jakimś nietaktem jest próba obniżenia tej kwoty? Weźcie się troszkę Panowie zastanówcie, bo zachowujecie się, delikatnie mówiąc, dziwnie - by nie rzec "śmiesznie".
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » pn lis 24, 2008 10:52 am

DamnIt! pisze:Pytanie "Ile pali?" jest tak samo uprawnione do zadania jak "Ile kosztuje lift +2?" lub "Brać springi Ironmana czy drożesz OME?" albo podobne. Nie rozumiem dlaczego akurat pytanie o koszty eksploatacji mają być nie na miejscu. Postawa w typie "mucho-muchacho" prezentowana przez kilku kolegów wydaje się zalatywać jakimś kompleksem lub uprzywilejowanym dostępem do paliwa(tata ma firmę transportową, wujek jest szoferem itp.). Robiąc rocznie przykładowo 15kkm dieslem w rodzaju Patrol/LC/Pajero na paliwo wydamy ponad 7kzł. Czy jakimś nietaktem jest próba obniżenia tej kwoty? Weźcie się troszkę Panowie zastanówcie, bo zachowujecie się, delikatnie mówiąc, dziwnie - by nie rzec "śmiesznie".
A widzialem jednego takiego ktory rozpizdzona pompe wtryski i reszte maneli (spalanie na poziomie 20l :lol:) tlumaczyl tym ze "to terenowka i ma duzo palic" :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn lis 24, 2008 11:38 am

Tia... co jeden, to wieksze jaja ma, albo przynajmniej tak mu sie wydaje :)21


Dyskusja nie jest o tym, czy kogos stac, czy nie, nie jest tez o tym, ile kto ma partoli i czy wyciagaja traktor, o dziwo nie jest tez o tym, jak skrecic pompe wtryskowa, zeby auto dymilo i nie jechalo.

Awatar użytkownika
PG
 
 
Posty: 185
Rejestracja: wt lis 11, 2008 10:34 pm
Lokalizacja: KRK
Kontaktowanie:

Post autor: PG » pn lis 24, 2008 1:25 pm

DamnIt! pisze:Czy jakimś nietaktem jest próba obniżenia tej kwoty? Weźcie się troszkę Panowie zastanówcie, bo zachowujecie się, delikatnie mówiąc, dziwnie - by nie rzec "śmiesznie".
jezdzac po miescie jak emeryt??
to tak jakby kupic 150 konnego scigacza i jezdzic nim tak jak na skuterze zeby zaoszczedzic litr paliwa...

nie mam nic do lpg bo sam na nim jezdze i tu owszem jest oszczednosc i to duza ale nie musze dzieki tej oszczednosci wykorzystywac 1/10 potencjalu auta...

a wszystkie ecodrajwingi magnetyzery cziptjuningi za 10zl .... pozostawie bez komentarza
cale szczescie kazdy jezdzi jak mu sie podoba czym mu sie podoba
ale kupujac zaluzmy 3 litrowe auto trzeba sie liczyc ze spalanie bedzie takie a nie inne a nie potem plakac na forum jak obnizyc spalanie.. dla mnei to jest smieszne...

wiem wiem jestem nowy na forum trzeba mnie zjebac na poczatku i wogole no ale taka prawda :P :P

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn lis 24, 2008 1:45 pm

Ja od kiedy mam RR zawsze jeżdżę jak emeryt. W trasie raczej przedział 90/100 w mieście prędkość dostosowana do natężenia ruchu. Zawalidrogą w mieście nie jestem, w trasie prawy pas (jak występuje…) Co tym złego? czy duży silnik zobowiązuje do szybkiej jazdy? Raczej nie. To że ten styl jazdy sprzyja oszczędności to tylko jest zaleta dodatkowa. Z możliwości silnika należy korzystać w terenie. Bo na płaskim 90% osobówek i tak cię wyprzedzi wcześniej bądź później. To po co spalać paliwo?
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » pn lis 24, 2008 2:15 pm

@PG: piszesz "cale szczescie kazdy jezdzi jak mu sie podoba czym mu sie podoba" a jednocześnie szydzisz z tych, którzy tak robią. piszesz "takie a nie inne" - znaczy jakie? Potrafisz ocenić "na oko" ile pali jakiś samochód na przewymiarowanych oponach? W takim razie zazdroszczę - ale znam sporo ludzi, którzy nie mają pojęcia a właśnie ich się czepiasz. Kupujesz samochód terenowy a masz aspiracje jakbyś kupił Hondę CRX i jeszcze chcesz aby inni mieli tak samo. Jeżdżenie "bezciśnieniowe" nie znaczy max 20km/h ale oznacza płynność i przewidywanie sytuacji na drodze z wyprzedzeniem(jak kol. @Pezet pięknie napisał) co wysokie terenówki wybitnie ułatwiają.

Nie wydaje mi się, aby ktoś chciał Cię tu dojechać - po prostu odrobinę spuść z tonu.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn lis 24, 2008 2:31 pm

Z tym oszczędzaniem jest zabawnie. Niektórzy wrzucają na luz jak tylko widzą czerwone światło mimo że na luzie pali więcej niż przy hamowaniu biegami (jak jest elektroniczny wtrysk paliwa) Inny hamują zawsze tylko hamulcami niezależnie od sytuacji mimo że redukcja biegów jest bardziej skuteczna (tym bardziej na śliskim) – ale to przecież skutkuje szybszym zużyciem skrzyni. Jeszcze inny nie włączają Klimy bo to zwiększa spalanie ale otwierają na oścież okna które zwiększają opór powietrza tak samo wpływając na spalanie. Różni ludzi, różne metody oszczędzania. Ważna oby człowiek czuł się dobrze w swoim samochodzie.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pn lis 24, 2008 2:52 pm

ja znam ludzi ktorzy wylaczaja silnik jadac z gorki :)21

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » pn lis 24, 2008 2:55 pm

chiquito83 pisze:ja znam ludzi ktorzy wylaczaja silnik jadac z gorki :)21
a hamują wyrzucając kotwicę :)21 lub rozłożony parasol na sznurku.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Post autor: krzys6505 » pn lis 24, 2008 3:22 pm

A mi tata nigdy na paliwo nie dał :cry:
Chyba byłem niegrzeczny :oops:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn lis 24, 2008 3:24 pm

krzys6505 pisze:A mi tata nigdy na paliwo nie dał :cry:
Chyba byłem niegrzeczny :oops:
znaczy żalisz się ??
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość