ściągający Y60 - konkurs

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » czw maja 15, 2008 5:51 pm

Marcin-Kraków pisze:
gebels pisze: trzeba by zrobic nowy inaczej podgiety za to przeglądu nie przejdzie, no chyba ze za falszke go robi i jedzie z samymi papierami na przegląd
Po pierwsze kto to zobaczy ze jest inny jak bedzie dobrze zrobiony ? Dobrze zrobic i tyle, choc nie jest to prosta robota i trzeba miec o tym pojecie. Ale sa tacy co to potrafia, tylko trzeba miec zaplecze, a nie warsztat ze spawarka.

a jak go chcesz przerobić ?? przeca to odkówka, chyba nie chcesz do odkówki czegoś dospawywać ??

ps. metalurgiem nie jestem ale chyba odkówki sie nie spawa z tego co pamietam
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40601
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz maja 18, 2008 8:33 pm

halo halo
kto wygrał końkurs?

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » ndz maja 18, 2008 11:19 pm

Mroczny pisze:halo halo
kto wygrał końkurs?
Powiem skromnie.

Ja uważam, że wygrałem ja ;)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn maja 19, 2008 11:21 am

eeee, konkurs na razie nie rozstrzygniety :wink:
brak postepow diagnostycznych a tym bardziej naprawczych, nawet geometria jeszcze nie zrobiona... jedno jest pewne - dalej ściąga :-?
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » pn maja 19, 2008 12:37 pm

a spróbuj prowadzić z siedzenia pilota...
może za dużo ważysz?
:)21


ps.
stawiam na zaburzenie harmonii pracy drążek względem panharda
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn maja 19, 2008 12:45 pm

MaciekK pisze:a spróbuj prowadzić z siedzenia pilota...
może za dużo ważysz?
ale ściąga na prawo... :wink:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt maja 20, 2008 8:45 pm

Panowia

rozwiązania konkursa nie budiet :wink: (przynajmniej na razie)
otóż zastosowane leczenie objawowe (gazowy amor skrętu Koni) przyniósł spodziewany efekt - tj. rozpierając się spowodował sciąganie w lewo, które to ściąganie zniwelowało ściąganie w prawo :)21

mam świadomość ułomności metody, ale na razie musi wystarczyć :wink:

jednakże jak kto czuje sie poszkodowany to adresy wysyłkowe poprosze na pw 8)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40601
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr maja 21, 2008 5:30 am

eee lepiej zaoszczędzone na nagrodach pieniądze wydaj na.... opony
:)21

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » śr maja 21, 2008 9:00 am

ha! przejrzałem Cię ! :D
życzysz żeby mi rżnęło opony... niedoczekanie... pomiary geometrii i tak zrobie, ale poza ustawieniem zbieżności raczej w celach poznawczych :wink:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw gru 18, 2008 10:08 am

To ja nieco odswieze temat i zapytam: jakie poprawne wartosci (ksiazkowe) powinny sie pokazac na przyrzadach pomiarowych przy ustawianiu geometrii w krotkim Y60? Dodam, ze auto rosnie aktualnie o dwa cale i nastepuje wymiana wszelkich "stawów". Dodatkowo nowe opony, wiec na koniec chce to wszystko posprawdzac i poustawiac (o ile sie da :)21 ) tudziez zaczac wprowadzac poprawki.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw gru 18, 2008 9:50 pm

k.wa, a mnie teraz dżip ściąga w prawo... fatwa jakaś, czy co :(
ostatnia tojota też sciągała w prawo - hmmm, poszedłbym do lekarza, ale to fakt :-?
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » czw gru 18, 2008 9:58 pm

no wiesz w Polszy wszystkie drogi pochylone na prawo :-? .....
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw gru 18, 2008 10:16 pm

nie dajcie sie temu kutwie wkręcać
:)21

niech odżałuje 50 zyli na szarpaki i drugie 50 na diagnozę i kosztorys w warsztacie.

za darmo umarło.
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: iskra69 » czw gru 18, 2008 10:26 pm

A , a , a , a ja nie mam liftu i też mnie ściąga , więc postanowiłem mało hamować i jak na razie działa :)2.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pt gru 19, 2008 5:48 pm

ernil pisze:To ja nieco odswieze temat i zapytam: jakie poprawne wartosci (ksiazkowe) powinny sie pokazac na przyrzadach pomiarowych przy ustawianiu geometrii w krotkim Y60? Dodam, ze auto rosnie aktualnie o dwa cale i nastepuje wymiana wszelkich "stawów". Dodatkowo nowe opony, wiec na koniec chce to wszystko posprawdzac i poustawiac (o ile sie da :)21 ) tudziez zaczac wprowadzac poprawki.
Proszzze. Tu masz wsio.

Obrazek
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt gru 19, 2008 10:33 pm

Dzieki Marcin - wlasnie zakonczylem dzialania zwiazane z zawiasem i jutro stawiam syfa na przyrzady. Dam znac o wynikach :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob gru 20, 2008 10:44 am

Tak sie przygladam wlasnie tym powyzszym danym i cos mi nie pasuje. Mianowicie:
Camber angle to zarowno z tlumaczenia jak i z wartosci nic innego jak kat pochylenie kola (ma byc pomiedzy 0^ a 1^) (rozumiem jako pochylenie kola w pionie "poprzecznie" do osi pojazdu).
Kingpin inclination natomiast to wedlug tlumaczenia kat pochylenia sworznia zwrotnicy (pomiedzy 7^ a 8^) (rozumiem, ze pochylenia w pionie wzdluznie do osi pojazdu).
ALE! Wg. wikipedii angielskiej ( http://en.wikipedia.org/wiki/Caster_angle) caster angle (2^20' - 3^20') to chyba ten sam parametr co kingpin inclination... ? A tak raczej nie jest, prawda?
Albo ja sie jeszcze nie obudzilem i cos mi sie ubzduralo, albo cos jest nie halo. Brakuje mi parametru okreslajacego zbieznosc/rozbieznosc kol.
Na logike rozumiem te dane tak:
Kat pochylenia kola ma sie miescic w przedziale 0^ - 1^
Kat pochylenia sworznia zwrotnicy ("wyprzedzenia" ? ) ma sie miescic w przedziale 7^ - 8^.
Natomiast co to karwia jest caster ?
Tutaj mozna zobaczyc sobie wydruk z programu do geometrii znaleziony w necie. Ewidentnie widac wyszczegolnione wszystkie powyzsze parametry http://www.mitchellsoftware.com/prod01.htm .

EDIT 1:
Patrze nadal na ten rysunek z wikipedii i nie czaje. Moze to jest jednak dobrze i chodzi wlasnie o zbieznosc? :)21
Ide sie kawy napic, to mi sie pojasni, problemy mam ze zrozumieniem tekstu pisanego i obrazkow... :)21
Wiem, ze pan ustawiacz powinien wiedziec co jest co, ale ja jestem ciekawy juz teraz :)

EDIT 2:
Juz mi sie pojasnia, hehe. Parametr Toe-in to przeciez zbieznosc kol :)21 Nie wiem czemu nie zauwazylem tego wczesniej :oops:

EDIT 3:
Kwestia zbieznosci jest powiazana z rozmiarem kol. W autach tylnonapedowych zbiezne kola ulatwiaja utrzymanie stabilnosci auta przy jezdzie na wprost, ale opozniaja reakcje auta na ruchy kierownica przy skrecaniu. Wg tej tabelki przy rozmiarze kola 215/80/16 (30x8.5x16) zbieznosc ma byc pomiedzy 0 mm - 2 mm (0'-12'). Przy oponie wiekszej - 265/75/15 (10R15LT, 31x10.5x15) ma byc wprost przeciwnie, bo od minus (-)2mm - 0mm (minus (-)12' - 0' ).
A co sie dzieje przy wiekszych rozmiarach kol? Nadal zwiekszamy ujemny kat?

EDIT 4:
Jest tez cos takiego jak geometria Ackermann'a. Nie wiedzialem o tym. Ciekawe. W parchu nie jest to wlasnie zastosowane? A moze we wszystkich autach? :)

Ide przygotowac obiadek. Za chwile wroce i dalej bede przynudzal :)21
Ja sobie bede pisal, a ktos madrzejszy niech poprawia bledy :)21
Jak juz ustalimy wszystko poprawnie, co jak i dlaczego, to zrobie ladne rysunki z wyjasnienem powyzszych pojec i je wkleje - moze sie komus kiedys przydadza.

EDIT 5: A wiec - postawilem auto na przyrzady, ale nie zrobilem wszystkiego, co planowalem - musialem zjechac wczesniej z warsztatu. Niemniej wyniki czastkowe sa nastepujace:
- kat pochylenia kola lewego przedniego wynosi zero, prawego przedniego rowniez zero.
- kola sa minimalnie rozbiezne (przy rozmiarze 265/70/16), mieszcza sie w zakresie.

Wiecej pomiarow w przyszlym tygodniu.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

sergan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr lip 16, 2008 10:40 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: ściągający Y60 - konkurs

Post autor: sergan » ndz lut 08, 2009 3:53 pm

Temat stary ale może nadal aktualny.
Sprawdź proszę czy masz idealnie prosty drążek kierowniczy (ten pierwszy od zderzaka)
Ja jak miałem skrzywiony też darło mi w prawo .Po prostu jak trzymałem prosto kierownicę było ok jak puściłem jechał w prawo,opony też ciął .
Przyłóż coś prostego do drążka i sprawdź.
Prozaiczna rzecz lecz może to jest właśnie to.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: ściągający Y60 - konkurs

Post autor: seburaj » czw lut 26, 2009 5:17 pm

ten drążek kierowniczy odpowiada raczej za położenie koła kierownicy... nawet krzywy sciagania nie powinien powodowac :-?
robok rzępoli w harapuciu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości