tuleja czopu zwrotnicy

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

tuleja czopu zwrotnicy

Post autor: hekselw » ndz cze 13, 2004 4:58 pm

Robie remont przedniego mostu i tylnego zresztą też. Ale jest pytanie tuleja wchodząca w czop zwrotnicy a na nią podkładka oporowa czy nakrętka oporowa czy tą tuleje należy wymienioć czy poprostu regulować samą nakrętką czy wogule se daĆ SPOKUJ JEŻELI LUZ WZDŁUŻNY BĘDZIE STOSUNKOWO MAŁY. i czy wystarczy w razie W odkręcić lekko nakretke oporową czy ona sie sama nie dokręci?
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz cze 13, 2004 7:48 pm

O kurna! :o :o :o O czym to jest?Czop zwrotnicy z nakretką?
Może mówisz o tym otworze przez który półoś przechodzi?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz cze 13, 2004 7:56 pm

tez nie wiem co koles gawari :)23 :)23
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » ndz cze 13, 2004 8:08 pm

To cos napewno przyspiesza perkinsa... :)20

Przepraszam... to niepoprwane... ale nie moglem sie powstrzymac :oops:
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » ndz cze 13, 2004 8:15 pm

Jeżeli chodzi o tuleje to ją wymienioć - jeżeli masz nową pod ręką to wymienioć - reszty nie bardzo rozumiem ale jeżeli faktyczne w ten sposób chcesz przyspieszyć perkinsa, to nie umiem ci pomóc - tak czy owak pozdrawiam wszystkich dyslektyków :)21
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » ndz cze 13, 2004 8:18 pm

Przy okazji chciałbym sobie pogratulowac II gwiazdki...

Pragnę gorąco podziękować tym którzy swoimi pytaniami prowokowali kasztany...


:)21 :)21 :)21
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz cze 13, 2004 9:30 pm

co to czop zwrotnicy to ja wiem ale gdzie on tam ma podkładke i nakrętke oporową to tego nie kumam......
:o :o :o :o :o

a można jaśniej :)5
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » pn cze 14, 2004 8:13 pm

To nie przyspiesza perkinsa zaakładam nitro :o
Nie jestem dyslektykiem ale dysortografem :oops:
A to o czym ja pisze po w instrukcji obsłubi w języku polskim częsć poświęcona zkładaniu mostu przedniego a dokładniej zwrotnicy kulowej.Tak to jest tam gdzie półoś wchodzi w most. I dlatych co nie czytali lub nie mają instrukcji powiem że jest napisane tuleje wsadzić i rozwierciś do wymiaru. Nakrętke oporową czy podkładke ustawić by nie było luzu wzdużnego.Kupić tuleje to żaden problem. Wymierzyć by nie było luzu to też da sie zrobić. Ale rozwiercić do wymaru czy chodzi o średnice półosi z zamian za łożysko którego tam nie ma? Tego niewiem. A jak ktoś jeszcze nie kapuje to jaśniej już nie wytłumacze :)6
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » pn cze 14, 2004 9:36 pm

Chyba wiem o czym on pisze.
Zwrotnica kulowa - owszem i tuleje rozwiercane i sworznie i podkładki , to wszystko tam jest i to nawet w miejscu gdzie półoś wchodzi do mostu.
hekselw ty przeczytałęś o sworzniu i tulei zwrotnicy w instrukcji, a przyglądasz sie czopowi na którym są lożyska i piasta koła.
Niby blisko ale to nie to.

Chyba dobrze rozszyfrowałem :)5

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn cze 14, 2004 9:45 pm

chyba jednak pomieszał dwa tematy :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn cze 14, 2004 10:43 pm

Mówisz o przejsciu półosi przez zwrotnicę.Tam jest tulejka brązowa i podkładka oporowa/z nacieciami/.Więc po wymianie tej tulejki trzeba przejechać ja rozwiertakiem na wymiar srednicy półosi-tak sie zawsze robi i nie tylko w tym miejscu/również ośki zwrotnic/.Te podkładki z nacięciami ustalają luz wzdłuzny półosi-ale nie sa to rzeczy gwintowane-podejrzewam,że tu tez są jakies nadwymiary-po prostu pewnie trza osadzić grubsze.One zapobiegają rozwaleniu się przegubu/ukreceniu/
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » czw cze 17, 2004 8:33 pm

Tak wandall1 mówi do żeczy reszta sie uczy.!?!?
KAZIU przyglądam sie ale od wewnętrznej strony.
A nie od zewnętrznej.
Przepraszam za dygresje ale zaczynacie mnie wkurzać ! Ja pytam a wy zamiast odpowiadać jak wandall1 to se jaja próbujecie robić i nawet niewiadomo z czego?
Ale nie biore do siebie bo wyrozumiały jestem.
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » czw cze 17, 2004 9:16 pm

hekselw pisze:Tak wandall1 mówi do żeczy reszta sie uczy.!?!?
KAZIU przyglądam sie ale od wewnętrznej strony.
A nie od zewnętrznej.
Jak tam u licha wlazłeś, coby od środka toto zabaczyć :D
pozdro :)2

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » czw cze 17, 2004 9:51 pm

to wez katalog i zacznij po polsku gadac a nie pierdolic to moze przestaniemy cie wkurzac
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw cze 17, 2004 10:03 pm

noo...

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » czw cze 17, 2004 10:26 pm

jeszce pozwole sobie dodac...

dystans zachowaj do wszystkiego...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw cze 17, 2004 11:51 pm

hekselw pisze:Tak wandall1 mówi do żeczy reszta sie uczy.!?!?
KAZIU przyglądam sie ale od wewnętrznej strony.
A nie od zewnętrznej.
Przepraszam za dygresje ale zaczynacie mnie wkurzać ! Ja pytam a wy zamiast odpowiadać jak wandall1 to se jaja próbujecie robić i nawet niewiadomo z czego?
Ale nie biore do siebie bo wyrozumiały jestem.
Heks!Ja też nie zawsze otwieram szafę i mówię "do rzeczy".Kasztanienie koniecznością jest :lol:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » czw cze 24, 2004 10:58 am

Przepraszam i poprawiam tuleja jest w czopie zwrotnicy :oops: a podkładki oporowe z wuch stron. Ale już sie wszystkiego dowiedziałem.
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » czw cze 24, 2004 6:15 pm

hekselw pisze:Przepraszam i poprawiam tuleja jest w czopie zwrotnicy :oops: a podkładki oporowe z wuch stron. Ale już sie wszystkiego dowiedziałem.
Ja też. Pisałes na początku trochę niezrozumiałym językiem, ale jest tak jak pisałeś. Właśnie rozmontowałem jakiś stary most co walał się w garażu i wszystko jasne. :lol:
Ponieważ czeka mnie wymiana półośki to podziel się swoją wiedzą na temat luzów wzdłużnego i poprzecznego - regulowac, wymieniac :)5

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » śr cze 30, 2004 7:10 pm

Wymieniłem tuleje bo za duży luz miały podkładki oporowe też wymieniłem dławice i sworznie. Ze sworzniami mały jest problem bo dłuższe są i podkładek musze dokupić ze 20. Ale nie ma co kombinować jak już sie dobierasz do przedniej półosi to sprawdż najpierw luzy bo jak będziesz miał za duży luz na tuleji to ci dławice złapie i przeora półoś. mi troche zeżłobiło ale jeszcze dławica trzymać będzie.
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » śr cze 30, 2004 9:46 pm

Cholera jak tego słucham to sie mozna żeczywiści udławić :lol:

No ale taki to już ten język branżowy...

A swoja drogą jak sie patrzy od środka to mówi sie nie "do rzeczy" tylko "od rzeczy" :lol: :lol: :lol:
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość