Lift Gelendy, jak zrobić mądrze i dobrze??

G, Unimog

Moderator: Mroczny

car-hus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 3:17 pm

Lift Gelendy, jak zrobić mądrze i dobrze??

Post autor: car-hus » ndz lis 28, 2004 9:16 pm

Witam wszystkich ponownie.

Od dwóch m-cy jestem posiadaczem G 460 z 88r.z silnikiem 2,8 benzyna. Zalożyłem koła 35" i po kilku jazdach widzę, że niezbędny będzie mały lift. Myślę, że jakieś 4cm nadwozie względem ramy. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie robiłem, w związku z tym, pytanie i prośba do osób, które podnosiły swoje "gelendy".
Jak to zrobić?? Jak, żeby zrobić to dobrze?? I nie nakombinować za bardzo. Na co zwracać uwagę?? żależy mi, żeby nie popełnić żadnych błędów. Bardzo chętnie skorzystam z doświadczenia, rad i podpowiedzi kolegów. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i porady.

Z góry dziękuję i Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn lis 29, 2004 12:46 pm

Przynajmniej trzeba:
-podniesc
-wzmocnić mosty
-wzmocnić drązki kierownicze
-wystawic fele
-założyc nakładki na nadkola
-założyć snurkel

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » pn lis 29, 2004 3:51 pm

Artur pisze:Przynajmniej trzeba:
-podniesc
-wzmocnić mosty
-wzmocnić drązki kierownicze
-wystawic fele
-założyc nakładki na nadkola
-założyć snurkel
Bardzo ciekaw jestem jak te mosty wzmacniasz(lejesz do środka redbula)i drążki, że o wystawianiu foteli nie wspomne.
Leo II

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn lis 29, 2004 7:19 pm

Fotele to się wystawia w czasie jak się fele wystawia ! Można spocząć i piffko sobie wypić. RANY !!! Człowiek proste pytanie zadaje - chce ciut ciut podnieść budę a dostaje wykład. Miłosierdzia w sercu nie macie.

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » pn lis 29, 2004 7:28 pm

Panowie nauczcie sie czytac. On o rzadnych foltelach nie pisze tylko o wystawienie czyli odsadzeniu na zewnątrz felg.

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pn lis 29, 2004 7:44 pm

o ja pier,,,,le a chołp tylko o lifta pytał a wy mu pół syfa przebudować chcecie.
ci od mercy to jeszcze większe leszcze niż ci od suzuk :)21

a może porada coś w tym sęsie odkręć 8 śrób zmień na dłuższe daj podkładki pod bude z alu lub polimeru przedłuż przewód od tego drążek od tego czy jak to się w śmietniku merca robi.

a ci odrazu fele/fotele koniobijka do gniazdka zapalniczki :)21

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » pn lis 29, 2004 8:55 pm

Ale wstyd przed ryśkiem !! !! !! :oops:
tam faktycznie stoi FELE :oops:
Leo II

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » pn lis 29, 2004 8:57 pm

Ale drążki to i tak bym se wzmocnił...bo mnie fotele osłabiły :wink:
Leo II

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » pn lis 29, 2004 9:41 pm

Polch pisze:Bardzo ciekaw jestem jak te mosty wzmacniasz(lejesz do środka redbula)i drążki, że o wystawianiu foteli nie wspomne.
w "G" da sie do mostu spawac, z tego co mi wiadomo, a jesli tak to:
-wspawac "wsporniczki" przy jabłkach zwrotnic coby sie nie gieły na wyjebach,
-ładnie podocinany plaskownik pionowo u góry mostu wzdloz calej jego szerokosci coby cały sie nie wyginal albo
-opcjonalnie podobnie u dolu (mocniej stal trzyma na rozciaganie) choc to preswit ograniczy troche
-wlac do srodka redbula i wystawic fotele albo i kanape :)21

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn lis 29, 2004 10:31 pm

Ze mnie proszę zejść - podsumowałem dwa posty, o felach i fotelach. A poza tym ten tytuł ! Kto to widział w tym sporcie: mądrze i dobrze - to się tak da ?

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » wt lis 30, 2004 12:13 pm

Ta sprawe feli i foteli mamy rozwiązaną :lol: mosty też da się obspawać, ale ja dalej będe drążył - co z tymi drążkami ??
Leo II

Maciej Szczepański
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 26, 2004 12:06 pm

Post autor: Maciej Szczepański » wt lis 30, 2004 12:32 pm

Na dr±¿ku to siê æwiczy,ze s³yszenia wiem,bom za ciê¿ki ¿eby sprawdziæ.Co do liftu,najpro¶ciej i najszybciej to troszkê wy¿sze sprê¿yny i po sprawie.Szybko,zwarcie i na temat. Pospring rz±dzi (cen±).
Gdzie my,tam granica!

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » wt lis 30, 2004 1:46 pm

Polch pisze:Ta sprawe feli i foteli mamy rozwiązaną :lol: mosty też da się obspawać, ale ja dalej będe drążył - co z tymi drążkami ??
Drążek który trzyma dwa koła równolegle jest za mostem i wystarczy lekko zapierdolić o jakąś skarpę czy pień czy hu..wie co i masz drążek banan bo jeżeli jest za mostem to działa na niego siła ściskająca. Tak samo z dekielkami są wykonane z blaszek od konserwy po rybach i cofając czy jadąc do przodu można łatwo te coś rozj... , przebić i w nieświadomosci swojej zgubić olej a nie wspominam jak te mosty można łatwo pogiąć a zwłaszcza na 35” butach.

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » wt lis 30, 2004 2:02 pm

To że mientkie som to wiem, przerabialiśmy raz z kumplem szybką naprawę w ogniu walki :D Ale czy masz jakiś patent jak je wzmocnić, bo chyba spawarka nie zda sie tu na wiele ??
Leo II

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Post autor: SHEYR » wt lis 30, 2004 9:37 pm

Nie mam aspiracji na 35'. Proszę poradźcie jakie maxymalnie duże opony można założyć na standardowe 16 calowe stalówki bez żadnych przeróbek zawieszenia. No i bez kłopotów z obcieraniem. Mam ochotę na Goodricze 235/85R16

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » wt lis 30, 2004 10:05 pm

255/85/16 czyli 33/10/16'' optymalny rozmiar.

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr gru 01, 2004 12:47 am

SHEYR pisze:Nie mam aspiracji na 35'. Proszę poradźcie jakie maxymalnie duże opony można założyć na standardowe 16 calowe stalówki bez żadnych przeróbek zawieszenia. No i bez kłopotów z obcieraniem. Mam ochotę na Goodricze 235/85R16
ja mam takie bfg all i wszystko ok. jakby opony stworzone do tego auta. nic nie trze. smiem twierdzic ze nawet 255 by weszlo.

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » śr gru 01, 2004 1:13 am

Drako to ty teraz Mercedesy kochasz!!! :wink:
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr gru 01, 2004 1:19 am

Kochac to kocham moja Karoline a G- wolfa poprostu uwielbiam. ale suzukowillis dalej w moich lapach :)21 a g sluzy jako plackowoz :)

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » śr gru 01, 2004 1:21 am

No i wsio jasne. :D Tak trzymać!!
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr gru 01, 2004 1:23 am

a ty sie suzi pozbywaasz ( gielda) - co teraz..." kochasz" ??

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » śr gru 01, 2004 1:29 am

Kocham nadal tę samą kobietę. A Suzuczka niestety musi mnie opóścić, choć nie chętnie o tym myślę. Po niej będzie kolejna ale kiedy to nie wiem.
FORTITUDINE VINCIMUS

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Post autor: SHEYR » śr gru 01, 2004 10:34 am

Drako pisze:
SHEYR pisze:Nie mam aspiracji na 35'. Proszę poradźcie jakie maxymalnie duże opony można założyć na standardowe 16 calowe stalówki bez żadnych przeróbek zawieszenia. No i bez kłopotów z obcieraniem. Mam ochotę na Goodricze 235/85R16
ja mam takie bfg all i wszystko ok. jakby opony stworzone do tego auta. nic nie trze. smiem twierdzic ze nawet 255 by weszlo.

A Ty Drako jeździsz na tych oponach zimą? Bo dopiero teraz zauważyłem że te BFG AT to są chyba letnie... Z całorocznych w cenie poniżej 500 zł są FULDA TRAMP albp BFG M-T. Macie jakieś doświadczenia? Czy te BFG MT nadają się na asfalt?

autopunkt
 
 
Posty: 105
Rejestracja: wt sty 06, 2004 3:05 pm
Lokalizacja: wałcz

Post autor: autopunkt » śr gru 01, 2004 10:45 am

witam ja jeżdżę na BFG mt dużo po asfalcie i nie zauważyłem żeby się jakoś szczególnie zużywały .pozdrawiam

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr gru 01, 2004 10:55 am

SHEYR pisze:
A Ty Drako jeździsz na tych oponach zimą? Bo dopiero teraz zauważyłem że te BFG AT to są chyba letnie... Z całorocznych w cenie poniżej 500 zł są FULDA TRAMP albp BFG M-T. Macie jakieś doświadczenia? Czy te BFG MT nadają się na asfalt?
mam pierwszy rok te opony i ssamochod. ale jak narazie ( bylo juz troche sniegu i lodu) opony dzialaja... wiadomo ze nie jest to typowa zimowka. ale jakos to dziala.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości