...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 10:19 am
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Orientujecie sie moze kto i za ile robi pto do patrola GR Y60 Z góry dzięki za odpowiedz
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
a wiedzą, wiedza ta dostępna jest również w googlemarco_patrol pisze:Orientujecie sie moze kto i za ile robi pto do patrola GR Y60 Z góry dzięki za odpowiedz



pytanie do jakiego GRa bo nie podałeś

ogólnie PTO do GR 2.8 jest w Nowym Targu na przykład do kupienia a do 4.2 w ASO nissana

moge sprzedać moje ale cena wygórowana


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 10:19 am
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
do GR 2.8TD z 91r.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Czwarte serce 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Jakoś opcja szukaj dziwnie działa, a nei chce nowego tematu zakłądac.
Czasem w skrzyni biegów słychać takie dziwne odłgosy jakby ktoś nawrzucał tam suchych liści.
Olej był wymieniany jakieś 5.000 km temu, niedawno zostało wymienione kompletne sprzegło.
Ma ktoś pomysł co to może być?
Czasem w skrzyni biegów słychać takie dziwne odłgosy jakby ktoś nawrzucał tam suchych liści.
Olej był wymieniany jakieś 5.000 km temu, niedawno zostało wymienione kompletne sprzegło.
Ma ktoś pomysł co to może być?
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Wymieniles , no to maszRusek pisze: niedawno zostało wymienione kompletne sprzegło.

Ciezko jednoznacznie odpowiedziec nie widzac auta, ale jak znam takie przypadki to nic zlego sie nie dzieje. Tak poprostu sie robi po wymianie sprzegla. Teraz juz bedziesz mial tlukaca sie skrzynie.
Luzy miedzyzebne zaczynaja dawac znac o sobie. Za 100 tys. km , zagladnij do skrzyni

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witam,
Jestem nowym użytkownikiem Nissana Terrano 3.0 Di z 2003r. i mam problem przy skręcie kół przy załączonym napędzie 4x4 (4H), zresztą przy (4L) podpobie . Po wykonaniu prawie pełnego obrotu koła kierowniczego o około 270 stopni czyli w 1/3 maksymalnego skrętu samochodu , podczas jazdy samochód wyraźnie hamuje. Dalsze pogłębianie skrętu spowoduje trzaski w zawieszeniu i mocniejsze hamowanie. Po wyprostowaniu kół, blokada ustępuje i można kontynuwać jazdę z założeniem nie przekraczania skrętu powyżej 1/3 maksymalnej jego wielkości. Przy napędzie tylko na tylną oś (2H) podobny problem nie występuje i można dokonać pełnego skrętu i samochód nie będzie chamował.
Będę wdzięczny za podpowiedź czy takie działanie napędu jest prawidłowe czy też jest w samochodzie jakiś problem techniczny.
Witek
Jestem nowym użytkownikiem Nissana Terrano 3.0 Di z 2003r. i mam problem przy skręcie kół przy załączonym napędzie 4x4 (4H), zresztą przy (4L) podpobie . Po wykonaniu prawie pełnego obrotu koła kierowniczego o około 270 stopni czyli w 1/3 maksymalnego skrętu samochodu , podczas jazdy samochód wyraźnie hamuje. Dalsze pogłębianie skrętu spowoduje trzaski w zawieszeniu i mocniejsze hamowanie. Po wyprostowaniu kół, blokada ustępuje i można kontynuwać jazdę z założeniem nie przekraczania skrętu powyżej 1/3 maksymalnej jego wielkości. Przy napędzie tylko na tylną oś (2H) podobny problem nie występuje i można dokonać pełnego skrętu i samochód nie będzie chamował.
Będę wdzięczny za podpowiedź czy takie działanie napędu jest prawidłowe czy też jest w samochodzie jakiś problem techniczny.
Witek
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Wszystko poprawnie. Tak ma byc.
Jezli chcesz posiadac samochod z napedem 4x4, naucz sie jak jest zbudowany i kiedy Ci wolno uzywac tego napedu a kiedy nie.
Twoje auto nie posiada miedzyosionego mechanizmu roznicowego, a co za tym idzie nie wilno Ci jezdzic z zalaczonym napedem na zwiezlych nawierzchniach, bo doprowadzasz to niepotrzebnych naprezen. W konsekwencji tego, uklad napedu moze uledz powaznej awari.
Jezli chcesz posiadac samochod z napedem 4x4, naucz sie jak jest zbudowany i kiedy Ci wolno uzywac tego napedu a kiedy nie.
Twoje auto nie posiada miedzyosionego mechanizmu roznicowego, a co za tym idzie nie wilno Ci jezdzic z zalaczonym napedem na zwiezlych nawierzchniach, bo doprowadzasz to niepotrzebnych naprezen. W konsekwencji tego, uklad napedu moze uledz powaznej awari.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
To nie liście,to trocinyRusek pisze: Czasem w skrzyni biegów słychać takie dziwne odłgosy jakby ktoś nawrzucał tam suchych liści.
Olej był wymieniany jakieś 5.000 km temu
Ma ktoś pomysł co to może być?

Swoja drogą zajelistne określanie

Masz za nie dużego browca!

Większość moich postów mogła powstać pod wpływem używek zatem wyrażają jedynie moją aktualną opinię.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Zgłoszę się jak będzie okazjaigor pisze:To nie liście,to trocinyRusek pisze: Czasem w skrzyni biegów słychać takie dziwne odłgosy jakby ktoś nawrzucał tam suchych liści.
Olej był wymieniany jakieś 5.000 km temu
Ma ktoś pomysł co to może być?![]()
Swoja drogą zajelistne określanie![]()
Masz za nie dużego browca!

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Panowie taka sprawa bo cos wyszukwiarki nie robi tak jak powinna;/
Jakie olej i w jakich ilosciach wlac do y61 3.0 do mostów, reduktora, skrzyni? 75w90? 80w90?
Jakie olej i w jakich ilosciach wlac do y61 3.0 do mostów, reduktora, skrzyni? 75w90? 80w90?
Samurai 1.6 16v... in progress....
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Dzikuję za informacje. Teraz już wiem na czym stoję.
Mam jeszce jedną kwestię bo nie wiem co mi moglo zamarznąć i gdzie przyłożyć suszarkę w samochodzie który się uruchamia ale jak chce ruszyć to gaśnie i zapala się ikona silnika. Silnik pracuje tak na pół gwizdka. (temp na zewnątrz - 24 stopnie). Czasami po przegazowaniu samoistnie zapala się check engine i samochód nie gaśnie więc sam go wyłączam.
Terrano 3.0 Di 2003 r.
Pozdrawiam
Witek
Mam jeszce jedną kwestię bo nie wiem co mi moglo zamarznąć i gdzie przyłożyć suszarkę w samochodzie który się uruchamia ale jak chce ruszyć to gaśnie i zapala się ikona silnika. Silnik pracuje tak na pół gwizdka. (temp na zewnątrz - 24 stopnie). Czasami po przegazowaniu samoistnie zapala się check engine i samochód nie gaśnie więc sam go wyłączam.
Terrano 3.0 Di 2003 r.
Pozdrawiam
Witek
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Nic nie podgrzewaj, jak już odpali zostaw na kilka minut niech pochodzi.
Dolej uszlachetniacza i zatankuj na innej stacji, a o starej zapomnij.
Maiałem ten sam problem :
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=62832
Dolej uszlachetniacza i zatankuj na innej stacji, a o starej zapomnij.
Maiałem ten sam problem :
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=62832
Nissan PickUp 32" BFG AT
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
a cha czyli mój napęd mogę strosować tylko na śliskiej nawieżchni, tak aby w momencie skrętu koła mogły spokojnie się zablokować (przez wyhamowanie). Ale czy to jest bezpieczne. Przecież jak będę jechał szybciej i na zakrecie na ubitym śniegu jakieś koło się zablokuje to wpadne w poślizg.
Witek
Witek
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
A wracając do napędu, to rozumiem że mogę załączyć napęd jak jest ślisko i koniecznie muszę obserwować drogę czy gdzieś się droga się nie zrobi czarna bo wtedy to popsuję sobie napęd (jak to będzie zakręt - ponieważ koła nie będą miały uślizgu). A jeżeli zakręt będzie obśnieżony to śmiało można go pokonywać z napędem na 4 koła. Tylko czy w tym przypadku któreś z kół nie będzie hamować (blokować) - bo jeżeli tak to będzie to chyba mało bezpieczene, bo blokada koła na śliskiej nawierzni może nie być przyjazna.
Witek
Witek
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
żadne z koł nie bedzie się blokować chyba że deptasz po hamulcach
w trakcie skretu koło zewnętrzne pokonuje dłuższą drogę niż wewnętrzne ale od tego masz mechnizm różnicowy na każdej osi
przednia oś pokonuje dłuższą drogę niż tylna oś i z napędem 4x4 (bez centralnego mechnizmu różnicowego) przez co koła tylnej osi będą chciały pokonać tą samą odległość co koła przedniej i trudniej będzie ci poprostu skręcić (nie ma tragedji i tak lepiej niż z samym napędem na tył
)
inna sprawa że jak pokonasz jeden zakręt na 4x4 po suchym asfalcie to nic się nie stanie
no chyba że to będzie ten o jeden za dużo 


przednia oś pokonuje dłuższą drogę niż tylna oś i z napędem 4x4 (bez centralnego mechnizmu różnicowego) przez co koła tylnej osi będą chciały pokonać tą samą odległość co koła przedniej i trudniej będzie ci poprostu skręcić (nie ma tragedji i tak lepiej niż z samym napędem na tył

inna sprawa że jak pokonasz jeden zakręt na 4x4 po suchym asfalcie to nic się nie stanie


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
czyli jezeli samochód mi wyraznie przy skrecie na asfalcie zachowuje sie jak na zaciagnietym recznym to mam mam cos popsute w napedzie 4x4. Jak zdejme noge z gazu to samochod momentalnie staje, nawet jak zakret jest z górki i powinie sie stoczycz a on bez dodawania gazu i na skreconych kołach stoi. jak przełącze na naped tylny to sobie spokonie zjezdzam dalej.
Witek
Witek
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
czytaj ze zrozumieniemwitgor pisze:czyli jezeli samochód mi wyraznie przy skrecie na asfalcie zachowuje sie jak na zaciagnietym recznym to mam mam cos popsute w napedzie 4x4

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
uff, czyli nie muszę biec do warsztatu i porzegnać się z kolejną pajdą gotówki 
ale jeżeli mówisz o uślizgu to oznacza to chyba że na śliskim zakręcie, któreś z kół straci przyczepność i spowoduje (może spowodować) poślizg samochodu. Czy dobrze rozumiem ?
Witek

ale jeżeli mówisz o uślizgu to oznacza to chyba że na śliskim zakręcie, któreś z kół straci przyczepność i spowoduje (może spowodować) poślizg samochodu. Czy dobrze rozumiem ?
Witek
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
UWAGA
TROLL Witgor atakuje ponownie. NIE DOKARMIAĆ!
Pozdrawiam
Roman
TROLL Witgor atakuje ponownie. NIE DOKARMIAĆ!
Pozdrawiam
Roman
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Zanabyłem sprzęgiełka manualne Superwinch. Jest tam papierowa podkładka, zakłada się ją między sprzęgiełko a piastę? Musi być czy można sobie podarować a może poszukać cienkiego gumowego oringa?
No i przesmarować smarem teflonowym? Czy nie smarować?
No i przesmarować smarem teflonowym? Czy nie smarować?
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
kurde opcja szukaj nie działa za dobrze a ja mam pytanie na które bez tego nie znajde ODP
wiec nadszedł czas na zmiane opon w GR y60 wiec albo 32 albo 33 odlewy simexów więc moje pytanie takie
czy po podłożeniu podkładek pod sprężyny i dźwignięciu budy +2" wejdą mi te koła ? narazie brak kasiurexu na zawiecho ale pójdzie na drugi front
wiec nadszedł czas na zmiane opon w GR y60 wiec albo 32 albo 33 odlewy simexów więc moje pytanie takie
czy po podłożeniu podkładek pod sprężyny i dźwignięciu budy +2" wejdą mi te koła ? narazie brak kasiurexu na zawiecho ale pójdzie na drugi front

Suzuki Samurai lift +3" koła 31" na sprzedaż
Jeep WG - wycieczkowóz
Jeep WG - wycieczkowóz
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
na +2 cale spokojnie ci 33 wejdą na orginalne zawieszeni wchodzą 32 warunek nie klapnięte
ps masz +2 cale zmienialeś amory?? jak nie to troche skoku ci będzie brakowac

ps masz +2 cale zmienialeś amory?? jak nie to troche skoku ci będzie brakowac

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
lbl78 pisze:na +2 cale spokojnie ci 33 wejdą na orginalne zawieszeni wchodzą 32 warunek nie klapnięte![]()
ps masz +2 cale zmienialeś amory?? jak nie to troche skoku ci będzie brakowac
tak wiem ze wykrzyż będzie mniejszy, w celu usztywnienia podkładki a lift tylko budy
jak bedzie kasa to zrobie zawiecho + 2" i bude spowrotem obniże

no dobra to sprawdzimy to


Suzuki Samurai lift +3" koła 31" na sprzedaż
Jeep WG - wycieczkowóz
Jeep WG - wycieczkowóz
- goralski
-
- Posty: 10932
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
jutro jadę obejrzeć patrola z ogłoszenia i pytanko-gdzie lubi gnić rama w GRatach i ogólnie czego mogę się spodziewać po samochodzie za 12 tys. z '91 roku?? na co zwrócić szczególną uwagę?jeśli kupię to na wiosnę do pocięcia tyłu i przodu...byłbym wdzięczny za jakiekolwiek rady,z daniem sobie spokoju z tym lub podobnym rocznikowo/cenowo włącznie 

"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości