...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Moderator: Kosiarz
- Miecho
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: śr maja 25, 2005 11:44 am
- Lokalizacja: Brzesko Okocim
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Oczywiście docisk też wymieniałem. - sprawdzę to co piszesz o samym pedale sprzęgła. Dziękuję. Choć wydaje mi się to o tyle mało prawdopodobne, że po samej naprawie wszystko było OK, bo przecież "lekko wciśnięte sprzęgło" da się wyczuć.
Pozdrawiam,
mieszko
Pozdrawiam,
mieszko
Wybuchowy. Jak Rysio z Klanu.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Wyjmij przetyczkę (z pedału i popychacza) i zobacz czy jest luz na popycchaczu w stosunku do pedału.
- Miecho
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: śr maja 25, 2005 11:44 am
- Lokalizacja: Brzesko Okocim
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Bardzo dziękuję, tak zrobię. Wrócę z wiadomością o efektach.
Pzdr,
M
Pzdr,
M
Wybuchowy. Jak Rysio z Klanu.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witam
pare dni temu kupiłem patrola z 2003 roku
. Poprzedni wlasciciel lał do niego Castrola EDGE 10W/60 . LAc go dalej czy zmienic na cos innego ? Tj czy ten olej mu nie zaszkodzi? ;p


- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
nie zaszkodzi choć w zupełności 10W40 by styknął (serwis przedaje to z czego najszybciej realizuje umowe olejewą)
a co do oleju to patrz na jego klase nie marke, na dole ci podkresliłem na co masz patrzeć, patrzy się też na zakres temperatur danej strefy klimatycznej, to co oni leją to zakres na ameryke pólnocną gdzie temp. od prawie zwrotnikowej do bieguna
firma w zależności od upodobań
poniżej zestawienie olei do tego wybuchowego strucla
Make NISSAN
Model Patrol GR 3.0 Di (Y61) (ZD30DDTi)
Engine DT
Year 2000-
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (DT) HAVOLINE EXTRA 10W-40 (i,p) 5.7
Manual Transmission MULTIGEAR 75W-90 R (aa) (d)
Automatic Transmission TEXAMATIC 7045/E (k) 11.8
Differential MULTIGEAR 80W-90 (d)
Coolant (30%) HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE/COOLANT 12 - 14
Power Steering TEXAMATIC 4291
Transfer Box TEXAMATIC 7045/E
Auto-lock free running hubs (where fitted) Contact your supplier
Multi-purpose grease MULTIFAK EP 2
Front Axle Joint & Propellor Shaft Grease MOLYTEX EP 2
Mechanical steering MULTIGEAR 80W-90
Brake & Clutch Fluid BRAKE FLUID DOT 4
Hide Notes Oil Change Intervals
Lubricant / Capacity Notes
i. Do not use CG-4
p. Additional engine oil quality recommendations: G4 may replace SG, D4 may replace CD and CE; Models 1999/2000 onward: petrol, SG/SH/SJ/SL/GF-1/GF-2/GF-3/A2 also suitable; diesel, CF-4/B1/B3 also suitable (never use CG-4)
aa. Alternative recommendations, Gears (oil): <-30°C to 10°C, 75W; <-30°C to 30°C, 80W; <-30°C to 40°C, 75W-90; <-30°C to 40°C, 80W-90; -10°C to 30°C, 85W; 0°C to 40°C, 90; 10°C to >40°C, 140
d. Capacity unquoted
k. Auto. transmissions: models fitted with CVT transmissions may use different CVT fluids. Where conventional ATF fluids are shown against a particular model it is essential to check that later versions have not been fitted with a CVT transmission. Different CVT fluids and/or conventional ATF must not be mixed


a co do oleju to patrz na jego klase nie marke, na dole ci podkresliłem na co masz patrzeć, patrzy się też na zakres temperatur danej strefy klimatycznej, to co oni leją to zakres na ameryke pólnocną gdzie temp. od prawie zwrotnikowej do bieguna

firma w zależności od upodobań

poniżej zestawienie olei do tego wybuchowego strucla
Make NISSAN
Model Patrol GR 3.0 Di (Y61) (ZD30DDTi)
Engine DT
Year 2000-
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (DT) HAVOLINE EXTRA 10W-40 (i,p) 5.7
Manual Transmission MULTIGEAR 75W-90 R (aa) (d)
Automatic Transmission TEXAMATIC 7045/E (k) 11.8
Differential MULTIGEAR 80W-90 (d)
Coolant (30%) HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE/COOLANT 12 - 14
Power Steering TEXAMATIC 4291
Transfer Box TEXAMATIC 7045/E
Auto-lock free running hubs (where fitted) Contact your supplier
Multi-purpose grease MULTIFAK EP 2
Front Axle Joint & Propellor Shaft Grease MOLYTEX EP 2
Mechanical steering MULTIGEAR 80W-90
Brake & Clutch Fluid BRAKE FLUID DOT 4
Hide Notes Oil Change Intervals
Lubricant / Capacity Notes
i. Do not use CG-4
p. Additional engine oil quality recommendations: G4 may replace SG, D4 may replace CD and CE; Models 1999/2000 onward: petrol, SG/SH/SJ/SL/GF-1/GF-2/GF-3/A2 also suitable; diesel, CF-4/B1/B3 also suitable (never use CG-4)
aa. Alternative recommendations, Gears (oil): <-30°C to 10°C, 75W; <-30°C to 30°C, 80W; <-30°C to 40°C, 75W-90; <-30°C to 40°C, 80W-90; -10°C to 30°C, 85W; 0°C to 40°C, 90; 10°C to >40°C, 140
d. Capacity unquoted
k. Auto. transmissions: models fitted with CVT transmissions may use different CVT fluids. Where conventional ATF fluids are shown against a particular model it is essential to check that later versions have not been fitted with a CVT transmission. Different CVT fluids and/or conventional ATF must not be mixed
Czwarte serce 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Miecho pisze:Bardzo dziękuję, tak zrobię. Wrócę z wiadomością o efektach.
Pzdr,
M
włóż głowę pod auto na okoliczność wycieku na łączeniu skrzyni z silnikiem..
druga możliwość to zatkany otworek na tymże łączniu przez który woda i syfy opuszczają obudowę sprzęgła
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witam
mam pytane czysto teoretyczne bo jestem dopiero na etapie szukania terenówki dla siebie.
Wybaczcie jeśli będzie naiwne lub banalne ale rozważmy taka hipotetyczną sytuację
:
- parkuję sobie Y61 zimą na drodze gruntowej (napęd tylny, sprzęgiełka na "auto" lub "free")
- rano jest cieplej i okazuje się, że mam błoto pod jednym z kół tylnej osi
- ruszam - koło buksuje - samochód stoi
co mogę teraz zrobić?
1. załączam napęd na przód a sprzęgiełka na "lock" i jadę
(a moze przednie koła muszą się obrócić żeby sprzęgiełka zasprzęgliły i jest doopa?
)
2. zapinam blokadę tylnego mostu i jadę
(a może blokada wymaga dołączenia przedniego napędu i jest doopa?
)
Powyższy case podał mi kumpel, który ma Pajero z SS więc nie bijcie tylko pomóżcie w odparciu argumentu
mam pytane czysto teoretyczne bo jestem dopiero na etapie szukania terenówki dla siebie.
Wybaczcie jeśli będzie naiwne lub banalne ale rozważmy taka hipotetyczną sytuację

- parkuję sobie Y61 zimą na drodze gruntowej (napęd tylny, sprzęgiełka na "auto" lub "free")
- rano jest cieplej i okazuje się, że mam błoto pod jednym z kół tylnej osi
- ruszam - koło buksuje - samochód stoi
co mogę teraz zrobić?
1. załączam napęd na przód a sprzęgiełka na "lock" i jadę


2. zapinam blokadę tylnego mostu i jadę


Powyższy case podał mi kumpel, który ma Pajero z SS więc nie bijcie tylko pomóżcie w odparciu argumentu

long Y60 4.2D @MT33"+2" 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
załączasz przód i delikatnie ruszasz, nic więcej 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
ale jak sprzęgiełka nie zasprzeglą to kręci się tylko wał i stoję w miejscu...
dobrze rozumiem ?
dobrze rozumiem ?
long Y60 4.2D @MT33"+2" 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Jak masz Automaty to po przełączeniu wajchy na 4 i jak przedni wał zacznie się kręcić to sprzęgiełka się zapną.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Dzięki , myślałem że to koła muszą się zakręcić żeby zasprzęgliło 
a czy blokadę tyłu można załączać niezależnie od napędu na przód ?

a czy blokadę tyłu można załączać niezależnie od napędu na przód ?
long Y60 4.2D @MT33"+2" 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
takhellboy73 pisze:Dzięki , myślałem że to koła muszą się zakręcić żeby zasprzęgliło
a czy blokadę tyłu można załączać niezależnie od napędu na przód ?
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
w Y61??? gdzie Ty to widziales? moze w pierwszych egz. seriiRusek pisze:...
tak
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
ups...myslałem ,ze chodzi o Y60.reeb pisze:w Y61??? gdzie Ty to widziales? moze w pierwszych egz. seriiRusek pisze:...
tak
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witajcie
moż ktoś coś wie na temat , pojawiam się i znikam, szafa w Terrano II z 2002

moż ktoś coś wie na temat , pojawiam się i znikam, szafa w Terrano II z 2002


FIGHT NO MORE
To nie prawda co Ci mówiła mama, że przemoc nie rozwiązuje problemów.
www.pitbull4x4.pl
To nie prawda co Ci mówiła mama, że przemoc nie rozwiązuje problemów.
www.pitbull4x4.pl
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Koledzy zabieram się za mojego Patrolka i mam parę pytań:
1. Czy?podczas wymiany tarcz hamulcowych mogą pojawić się jakieś dziwne utrudnienia?
2. Jak zdjąć bębny, czy podczas zmiany szczęk mogę napotkać jakiś standardowy rebus?
3. Jakie mogą być skutki przespawania o 5 do 7 cm mocowań resorów?
Dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam Łokciu
1. Czy?podczas wymiany tarcz hamulcowych mogą pojawić się jakieś dziwne utrudnienia?
2. Jak zdjąć bębny, czy podczas zmiany szczęk mogę napotkać jakiś standardowy rebus?
3. Jakie mogą być skutki przespawania o 5 do 7 cm mocowań resorów?
Dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam Łokciu
W160 SD33T 1987 dobry rocznik
MT 33x12,5

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
1. Trzeba odkręcić łożyska piast i zdjąć piastę, i dopiero wtedy da się zdjąć tarcze - co też nie będzie łatwe - chyba, że je potłuczesz młotkiem. 
2. Przed zdjęciem bębna przydałoby się od tyłu poluzować samoregulator(zaślepka gumowa na dole tarcz osłonowych bębna.) - najlepiej skręcić na maksa - patrząc od strony tylnej bębna należy kręcić zębatką w dół.
Do zdjęcia bębna może być konieczne wkręcenie dwóch śrub 8mm w otwory w bębnie widoczne po zdjęciu koła.
3. Zależy co, gdzie i jak chcesz przespawać.

2. Przed zdjęciem bębna przydałoby się od tyłu poluzować samoregulator(zaślepka gumowa na dole tarcz osłonowych bębna.) - najlepiej skręcić na maksa - patrząc od strony tylnej bębna należy kręcić zębatką w dół.
Do zdjęcia bębna może być konieczne wkręcenie dwóch śrub 8mm w otwory w bębnie widoczne po zdjęciu koła.
3. Zależy co, gdzie i jak chcesz przespawać.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Dzięki.
Chcę przespawać wszystkie mocowania o taką samą wartość.Odciąc od ramy i o te ok 6 cm niżej.
Myślę, że to lepsze niż większe wieszaki.
Plan jest taki co by mi 33x12,5 weszło i miało miejsce bo mogę je teraz wsadzić ale będzie kiepsko z nadkolami.
Pozdrawiam
Chcę przespawać wszystkie mocowania o taką samą wartość.Odciąc od ramy i o te ok 6 cm niżej.
Myślę, że to lepsze niż większe wieszaki.
Plan jest taki co by mi 33x12,5 weszło i miało miejsce bo mogę je teraz wsadzić ale będzie kiepsko z nadkolami.
Pozdrawiam
W160 SD33T 1987 dobry rocznik
MT 33x12,5

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Można tak zrobić(ja mam tak zrobione), ale licz się z tym że trzeba zrobić to bardzo dokładnie - inaczej geometria może się rozjechać. W długim parchu zdecydowanie lepszym pomysłem jest zrobienie SPOA na płaskich, nigdy nie klepanych resorach. Przynajmniej nie będzie się zaczepiał resorami


Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Dziękuje .
SPOA.... jeszcze pomyśle
Pozdrawiam
SPOA.... jeszcze pomyśle
Pozdrawiam
W160 SD33T 1987 dobry rocznik
MT 33x12,5

- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Tak jak mówi N2O w długim parchu SPOA to rozsądny lift. I wtym przypadku trzeba sporo dokładności. Niedbale zrobione SPOA znacząco odbija sie na jakości prowadzenia pojazdu. Jeśli nigdy nie robiłes takich rzeczy lepiej zleć to warsztatowi. Pracy niemało a i doświadczenie gra tu dużą rolę. Jeśli sie zdecydujesz na przespawanie mocowań resorów (u mnie działa to od 3 lat i bardzo zadowolony jestem http://www.peepuck.pijemy.pl/lift/base0.html) to uważaj zwłaszcza przy tylnim mocowaniu przedniego resora. Jak sie przyglądniesz leży ono na łuku ramy. Łatwo zgubić rozstaw mocowania tylniego wględem przedniego. I pamietaj o podcięciu przedniej poprzeczki ramy. Jeśli tego nie zrobisz przedni wał szybko powie: adios amigo... 

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
nigdy do mnie nie przemawiało spawanie klocków do ramy.. szczególnie do starej ramy
lepiej podciąć błotniki -bo do 33 wiele nie trzeba
lepiej podciąć błotniki -bo do 33 wiele nie trzeba
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
To już zależy od kondycji ramy. Moja choć ma 20 lat jest zdrowiutka. Przy 33 to wiele nie trza ale sam wiesz, że 33 to mało ...Mroczny pisze:nigdy do mnie nie przemawiało spawanie klocków do ramy.. szczególnie do starej ramy
lepiej podciąć błotniki -bo do 33 wiele nie trzeba
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: GR Y60 sprzęgło
może być przez wjeżdżanie w kałuże z białą/szarą glinąMiecho pisze:Przy okazji dodam, że sprzęgło nie zostało spalone dlatego, że "pyrkam sobie z do połowy wciśniętym pedałem", albo nóżka mi odpoczywa na pedale w trakcie jazdy - aż takiej wiochy nie robię. Może jest inny powód o którego istnieniu nie mam pojęcia i bez sensu te tarcze naparzam tam i z powrotem?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości