...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Miecho
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: śr maja 25, 2005 11:44 am
Lokalizacja: Brzesko Okocim
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Miecho » pt kwie 03, 2009 8:37 pm

Oczywiście docisk też wymieniałem. - sprawdzę to co piszesz o samym pedale sprzęgła. Dziękuję. Choć wydaje mi się to o tyle mało prawdopodobne, że po samej naprawie wszystko było OK, bo przecież "lekko wciśnięte sprzęgło" da się wyczuć.
Pozdrawiam,
mieszko
Wybuchowy. Jak Rysio z Klanu.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pt kwie 03, 2009 8:44 pm

Wyjmij przetyczkę (z pedału i popychacza) i zobacz czy jest luz na popycchaczu w stosunku do pedału.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Miecho
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: śr maja 25, 2005 11:44 am
Lokalizacja: Brzesko Okocim
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Miecho » pt kwie 03, 2009 9:09 pm

Bardzo dziękuję, tak zrobię. Wrócę z wiadomością o efektach.
Pzdr,
M
Wybuchowy. Jak Rysio z Klanu.

dan179
 
 
Posty: 126
Rejestracja: pt wrz 05, 2003 3:38 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: dan179 » sob kwie 04, 2009 9:01 am

Witam :) pare dni temu kupiłem patrola z 2003 roku :) . Poprzedni wlasciciel lał do niego Castrola EDGE 10W/60 . LAc go dalej czy zmienic na cos innego ? Tj czy ten olej mu nie zaszkodzi? ;p

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: gebels » ndz kwie 05, 2009 7:27 am

nie zaszkodzi choć w zupełności 10W40 by styknął (serwis przedaje to z czego najszybciej realizuje umowe olejewą) :)3 :)21

a co do oleju to patrz na jego klase nie marke, na dole ci podkresliłem na co masz patrzeć, patrzy się też na zakres temperatur danej strefy klimatycznej, to co oni leją to zakres na ameryke pólnocną gdzie temp. od prawie zwrotnikowej do bieguna :)21
firma w zależności od upodobań :)21

poniżej zestawienie olei do tego wybuchowego strucla

Make NISSAN
Model Patrol GR 3.0 Di (Y61) (ZD30DDTi)
Engine DT
Year 2000-

Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (DT) HAVOLINE EXTRA 10W-40 (i,p) 5.7
Manual Transmission MULTIGEAR 75W-90 R (aa) (d)
Automatic Transmission TEXAMATIC 7045/E (k) 11.8
Differential MULTIGEAR 80W-90 (d)
Coolant (30%) HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE/COOLANT 12 - 14
Power Steering TEXAMATIC 4291
Transfer Box TEXAMATIC 7045/E
Auto-lock free running hubs (where fitted) Contact your supplier
Multi-purpose grease MULTIFAK EP 2
Front Axle Joint & Propellor Shaft Grease MOLYTEX EP 2
Mechanical steering MULTIGEAR 80W-90
Brake & Clutch Fluid BRAKE FLUID DOT 4
Hide Notes Oil Change Intervals

Lubricant / Capacity Notes
i. Do not use CG-4
p. Additional engine oil quality recommendations: G4 may replace SG, D4 may replace CD and CE; Models 1999/2000 onward: petrol, SG/SH/SJ/SL/GF-1/GF-2/GF-3/A2 also suitable; diesel, CF-4/B1/B3 also suitable (never use CG-4)
aa. Alternative recommendations, Gears (oil): <-30°C to 10°C, 75W; <-30°C to 30°C, 80W; <-30°C to 40°C, 75W-90; <-30°C to 40°C, 80W-90; -10°C to 30°C, 85W; 0°C to 40°C, 90; 10°C to >40°C, 140

d. Capacity unquoted
k. Auto. transmissions: models fitted with CVT transmissions may use different CVT fluids. Where conventional ATF fluids are shown against a particular model it is essential to check that later versions have not been fitted with a CVT transmission. Different CVT fluids and/or conventional ATF must not be mixed
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40602
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » ndz kwie 05, 2009 8:52 am

Miecho pisze:Bardzo dziękuję, tak zrobię. Wrócę z wiadomością o efektach.
Pzdr,
M

włóż głowę pod auto na okoliczność wycieku na łączeniu skrzyni z silnikiem..
druga możliwość to zatkany otworek na tymże łączniu przez który woda i syfy opuszczają obudowę sprzęgła

Awatar użytkownika
hellboy73
 
 
Posty: 251
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 9:41 am
Lokalizacja: Poznań / Łódź

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: hellboy73 » pn kwie 06, 2009 6:00 pm

Witam
mam pytane czysto teoretyczne bo jestem dopiero na etapie szukania terenówki dla siebie.
Wybaczcie jeśli będzie naiwne lub banalne ale rozważmy taka hipotetyczną sytuację ;) :

- parkuję sobie Y61 zimą na drodze gruntowej (napęd tylny, sprzęgiełka na "auto" lub "free")
- rano jest cieplej i okazuje się, że mam błoto pod jednym z kół tylnej osi
- ruszam - koło buksuje - samochód stoi

co mogę teraz zrobić?
1. załączam napęd na przód a sprzęgiełka na "lock" i jadę :)2 (a moze przednie koła muszą się obrócić żeby sprzęgiełka zasprzęgliły i jest doopa? :)3 )
2. zapinam blokadę tylnego mostu i jadę :)2 (a może blokada wymaga dołączenia przedniego napędu i jest doopa? :)3 )

Powyższy case podał mi kumpel, który ma Pajero z SS więc nie bijcie tylko pomóżcie w odparciu argumentu :-?
long Y60 4.2D @MT33"+2" 8)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pn kwie 06, 2009 6:15 pm

załączasz przód i delikatnie ruszasz, nic więcej :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
hellboy73
 
 
Posty: 251
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 9:41 am
Lokalizacja: Poznań / Łódź

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: hellboy73 » pn kwie 06, 2009 6:50 pm

ale jak sprzęgiełka nie zasprzeglą to kręci się tylko wał i stoję w miejscu...
dobrze rozumiem ?
long Y60 4.2D @MT33"+2" 8)

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Browning » pn kwie 06, 2009 6:53 pm

kup Pajero z SS :)21 :)21
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pn kwie 06, 2009 7:35 pm

Jak masz Automaty to po przełączeniu wajchy na 4 i jak przedni wał zacznie się kręcić to sprzęgiełka się zapną.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
hellboy73
 
 
Posty: 251
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 9:41 am
Lokalizacja: Poznań / Łódź

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: hellboy73 » pn kwie 06, 2009 8:25 pm

Dzięki , myślałem że to koła muszą się zakręcić żeby zasprzęgliło :)
a czy blokadę tyłu można załączać niezależnie od napędu na przód ?
long Y60 4.2D @MT33"+2" 8)

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Rusek » wt kwie 07, 2009 6:37 am

hellboy73 pisze:Dzięki , myślałem że to koła muszą się zakręcić żeby zasprzęgliło :)
a czy blokadę tyłu można załączać niezależnie od napędu na przód ?
tak

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: reeb » wt kwie 07, 2009 7:10 am

Rusek pisze:...

tak
w Y61??? gdzie Ty to widziales? moze w pierwszych egz. serii
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Rusek » wt kwie 07, 2009 7:51 am

reeb pisze:
Rusek pisze:...

tak
w Y61??? gdzie Ty to widziales? moze w pierwszych egz. serii
ups...myslałem ,ze chodzi o Y60.

Awatar użytkownika
Pit-Bull
Posty: 556
Rejestracja: wt maja 31, 2005 6:15 pm
Lokalizacja: Powsinoga

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Pit-Bull » wt kwie 07, 2009 12:15 pm

Witajcie
moż ktoś coś wie na temat , pojawiam się i znikam, szafa w Terrano II z 2002 ?? :o
FIGHT NO MORE
To nie prawda co Ci mówiła mama, że przemoc nie rozwiązuje problemów.








www.pitbull4x4.pl

Awatar użytkownika
Łokciu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: pn lut 04, 2008 9:50 pm
Lokalizacja: Koszałkowo

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Łokciu » wt kwie 07, 2009 8:37 pm

Koledzy zabieram się za mojego Patrolka i mam parę pytań:

1. Czy?podczas wymiany tarcz hamulcowych mogą pojawić się jakieś dziwne utrudnienia?
2. Jak zdjąć bębny, czy podczas zmiany szczęk mogę napotkać jakiś standardowy rebus?
3. Jakie mogą być skutki przespawania o 5 do 7 cm mocowań resorów?

Dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam Łokciu
W160 SD33T 1987 dobry rocznik :D MT 33x12,5

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt kwie 07, 2009 9:08 pm

1. Trzeba odkręcić łożyska piast i zdjąć piastę, i dopiero wtedy da się zdjąć tarcze - co też nie będzie łatwe - chyba, że je potłuczesz młotkiem. :)21
2. Przed zdjęciem bębna przydałoby się od tyłu poluzować samoregulator(zaślepka gumowa na dole tarcz osłonowych bębna.) - najlepiej skręcić na maksa - patrząc od strony tylnej bębna należy kręcić zębatką w dół.
Do zdjęcia bębna może być konieczne wkręcenie dwóch śrub 8mm w otwory w bębnie widoczne po zdjęciu koła.
3. Zależy co, gdzie i jak chcesz przespawać.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Łokciu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: pn lut 04, 2008 9:50 pm
Lokalizacja: Koszałkowo

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Łokciu » wt kwie 07, 2009 9:32 pm

Dzięki.

Chcę przespawać wszystkie mocowania o taką samą wartość.Odciąc od ramy i o te ok 6 cm niżej.

Myślę, że to lepsze niż większe wieszaki.

Plan jest taki co by mi 33x12,5 weszło i miało miejsce bo mogę je teraz wsadzić ale będzie kiepsko z nadkolami.


Pozdrawiam
W160 SD33T 1987 dobry rocznik :D MT 33x12,5

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt kwie 07, 2009 10:20 pm

Można tak zrobić(ja mam tak zrobione), ale licz się z tym że trzeba zrobić to bardzo dokładnie - inaczej geometria może się rozjechać. W długim parchu zdecydowanie lepszym pomysłem jest zrobienie SPOA na płaskich, nigdy nie klepanych resorach. Przynajmniej nie będzie się zaczepiał resorami
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Łokciu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: pn lut 04, 2008 9:50 pm
Lokalizacja: Koszałkowo

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Łokciu » wt kwie 07, 2009 10:46 pm

Dziękuje .

SPOA.... jeszcze pomyśle

Pozdrawiam
W160 SD33T 1987 dobry rocznik :D MT 33x12,5

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Peepuck! » śr kwie 08, 2009 6:08 am

Tak jak mówi N2O w długim parchu SPOA to rozsądny lift. I wtym przypadku trzeba sporo dokładności. Niedbale zrobione SPOA znacząco odbija sie na jakości prowadzenia pojazdu. Jeśli nigdy nie robiłes takich rzeczy lepiej zleć to warsztatowi. Pracy niemało a i doświadczenie gra tu dużą rolę. Jeśli sie zdecydujesz na przespawanie mocowań resorów (u mnie działa to od 3 lat i bardzo zadowolony jestem http://www.peepuck.pijemy.pl/lift/base0.html) to uważaj zwłaszcza przy tylnim mocowaniu przedniego resora. Jak sie przyglądniesz leży ono na łuku ramy. Łatwo zgubić rozstaw mocowania tylniego wględem przedniego. I pamietaj o podcięciu przedniej poprzeczki ramy. Jeśli tego nie zrobisz przedni wał szybko powie: adios amigo... :)
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40602
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » śr kwie 08, 2009 6:14 am

nigdy do mnie nie przemawiało spawanie klocków do ramy.. szczególnie do starej ramy

lepiej podciąć błotniki -bo do 33 wiele nie trzeba

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Peepuck! » śr kwie 08, 2009 6:28 am

Mroczny pisze:nigdy do mnie nie przemawiało spawanie klocków do ramy.. szczególnie do starej ramy

lepiej podciąć błotniki -bo do 33 wiele nie trzeba
To już zależy od kondycji ramy. Moja choć ma 20 lat jest zdrowiutka. Przy 33 to wiele nie trza ale sam wiesz, że 33 to mało ...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: GR Y60 sprzęgło

Post autor: gkozi » śr kwie 08, 2009 10:20 am

Miecho pisze:Przy okazji dodam, że sprzęgło nie zostało spalone dlatego, że "pyrkam sobie z do połowy wciśniętym pedałem", albo nóżka mi odpoczywa na pedale w trakcie jazdy - aż takiej wiochy nie robię. Może jest inny powód o którego istnieniu nie mam pojęcia i bez sensu te tarcze naparzam tam i z powrotem?
może być przez wjeżdżanie w kałuże z białą/szarą gliną
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości