Temp. w RD28T kolejna odsłona

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: miastek » pn lip 13, 2009 11:13 am

Czy ktoś spotkał sie z takim zjawiskiem?
Gdy jadę do 80km/h temp. jest ok około 1/3 wskaźnika. Gdy jadę 90km/h podchodzi pod połowę wskaz. 100km/h dochodzi do polowy wskaźnika i tak dalej z tym ze gdy przekroczy lekko polowe to dalej nie idzie (chyba wisko się wtedy zapina)
Gdy np. cisne pod górę na 3 biegu nic sie nie dzieje w terenie tez temp. jest w normie.
Płynu nie ubywa ciśnienie w układzie chłodzenia nie rośnie, termostat wymieniony, chłodnica nie zaklejona.
I teraz najwazniejsze sytuacja pojawiła sie mniej więcej po zamontowaniu wyciągarki a ze jest to grzechotnik to sam zderzak sporo zasłania no i winda tez dość mocno ogranicza przeplyw powietrza.
Może ktos miał kiedyś problem z temp. po zamontowaniu zderzaka? Trochę nie chce mi sie ściągać tego cholerstwa na próbę bo ciężkie okrutnie.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: N2O » pn lip 13, 2009 12:04 pm

Za mały przepływ powietrza, rozwiązaniem może być montaż większej chłodnicy - ta z 2,8TD jest wyjątkowo lipna.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: mayer » pn lip 13, 2009 12:19 pm

Miałem to samo. Po wymontowaniu chłodnicy okazało się że jest zaklejona na amen!! Umycie gruntowne spowodowało że 100km/h pod górkę + 450kg na pace a wskaźnik temperatury jak zamurowany nawet nie śmie przekroczyć połowy.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Piotrek M » pn lip 13, 2009 12:44 pm

Miastek nie pękaj, tak ma być.
Przetestowałem to w ciągu ostatnich dwóch tygodni w Rumunii.
Wskażnik zatrzymywał sie na 3/4 skali i dalej w górę już nie szedł.
A gorąco, stromo i cięzko pod górki było.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: miastek » pn lip 13, 2009 12:54 pm

Ale problem w tym ze jak jade do 80km/h nawet pod górę na pełnym bucie to temp praktycznie nie wzrasta.
Wzrasta tylko przy szybszej jeździe.
I wcześniej tak nie było mogłem 130km/h cisnąć i wskaznik ani drgnął.
Ja co prawda jeszcze 3/4 wskaźnika u siebie nie widziałem.
Ale widze ze trzeba zwalic zderzak i przejechać się bez.
No i demontarz chłodnicy i porządne płukanie też mu się juz należy.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Piotrek M » pn lip 13, 2009 1:00 pm

To proponuję Ci wycieczke do Rumunii, przez pierwsze trzy-cztery dni wpadasz w panikę spoglądając na wskaźnik temp, a potem juz tylko go co jakis czas "monitorujesz"- :D :D
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: miastek » pn lip 13, 2009 1:07 pm

Pewnie bedzie kiedys okazja ale teraz wkur... mnie gdy lece sobie stówką nasza piekna autostrada i mi tu jakas wskazówka idzie do góry a nie szła :evil: :)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Katun
 
 
Posty: 1355
Rejestracja: wt lip 03, 2007 1:34 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Katun » pn lip 13, 2009 2:13 pm

Dodatkowy wentylator z przodu załatwi sprawę, odnosnie montażu co i jak, to byłu gdzieś na forum parę razy.
Biały kuter Y60

tel: 502-358-221

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: PaveL » pn lip 13, 2009 2:44 pm

wymontuj z samochodu i umyj chłodnicę
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: N2O » pn lip 13, 2009 3:23 pm

Katun pisze:Dodatkowy wentylator z przodu załatwi sprawę, odnosnie montażu co i jak, to byłu gdzieś na forum parę razy.
Nie załatwi sprawy a jeszcze może pogorszyć.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: rabarbar_pn » pn lip 13, 2009 3:28 pm

PaveL pisze:wymontuj z samochodu i umyj chłodnicę
tak zrób, mi też się wydawało, ze mam czystą a jak wymontowałem i umyłem to miałem tam kilo, albo i więcej piachu
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: miastek » pn lip 13, 2009 3:36 pm

Katun pisze:Dodatkowy wentylator z przodu załatwi sprawę, odnosnie montażu co i jak, to byłu gdzieś na forum parę razy.
Sprawny układ nie potrzebuje pracy wentylatora w czasie jazdy. Nie dość ze dodatkowo ograniczy przepływ powietrza to jeszcze musiałby cały czas pracować.

Nie ma co wyciągam chłodnice i czyszcze w pierwszej kolejności 8)
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: N2O » pn lip 13, 2009 3:38 pm

Wkładaj chłodnice na noc do wanny pełnej wody i zobaczysz co wypłynie z pomiędzy lamelek.

:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Katun
 
 
Posty: 1355
Rejestracja: wt lip 03, 2007 1:34 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Katun » pn lip 13, 2009 8:35 pm

Jeśli masz zasłonięta chłodnice, halogenami i innymi pierdołami z przodu auta, to taki wentylatorek jak znalazł, sąsiad zamontował i sobie chwali, zrobisz jak uważasz. http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/128/8366.html coś takiego jest w sklepiku.

Przez twoj temat poszedłem umyć swoją chłodnice :)2
Biały kuter Y60

tel: 502-358-221

Awatar użytkownika
KJarosław
Posty: 600
Rejestracja: ndz cze 20, 2004 10:00 pm
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: KJarosław » pn lip 13, 2009 8:55 pm

Miałem takowy wiatrak z przodu chłodnicy w hiszpanie ,zaadoptowany był z mitsu sigmy, sprawdzał się super na długich podjazdach z ciężką przyczepą, tak to był niepotrzebny.
Były dwa 260, jedno D22,, chwilowo jest Pickup D40 ,i Parchol Y61

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: gkozi » pn lip 13, 2009 10:29 pm

hm - ja też mam podobny objaw, tzn. temperatura do 80 km/h jest poniżej połowy [ponoć termostat załącza się nieco wcześniej niż fabryczny] a przy 90 - 100 temp dochodzi do połowy

ja do tej pory obstawiałem, że po prostu opór toczenia opon [33" x 12,5 " ] i opór powietrza robi się na tyle duży, że silnik osiąga nominalną temp pracy i tyle, szybciej nie jeżdżę więc na drodze wisko się raczej nie załącza [BTW wisko i chłodnica nowa]

robi się ciepło także na piasku [jak wiadomo wtedy tez są większe opory ruchu]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Rusek » wt lip 14, 2009 6:36 am

U mnie odpukać cału czas jest poniżej połowy, ostatnio zaliczyłem wycieczkę w 6 osób wraz z dwoma pakami na narty na górze i ani razu wskazówka nie przekroczyłą połowy, prędkości w zakresie 90 - 120 km/h. Jakiś inny jest ten mój.

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: miastek » wt lip 14, 2009 8:03 am

Nie jest inny bo u mnie tez tak bylo :roll:
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Rusek » wt lip 14, 2009 2:03 pm

miastek pisze:Nie jest inny bo u mnie tez tak bylo :roll:
a przy jakim stanie licznika zmieniło się ;-)

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: miastek » wt lip 14, 2009 2:13 pm

Odkąd go kupiłem to zrobiłem może z 20 tyś km teraz według licznika ma 256 tyś.
Zmieniło się po zamontowaniu zderzaka i nawijaka.
Jak wyczyszcze chłodnice to dam znać czy pomogło.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Talib
 
 
Posty: 113
Rejestracja: czw sty 29, 2009 10:35 am
Lokalizacja: Warszawa Praga Pł

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Talib » wt lip 14, 2009 9:07 pm

Jeszcze 3 tygodnie temu miałem identycznie w swoim 3.3 Wymiana chłodnicy załatwiła sprawę. W moim przypadku chłodnica była już w bardzo kiepskim stanie. Lamelki pomimo iż jeszcze były fizycznie, prawie całkowicie odkleiły się od kanalików. Wydajność zmalała i powyżej 80 dostawał świra. Przy mocno zakatowanej chłodnicy płukanie może nie styknąć :)3
Tera lata 120 bez zadyszki :D Na lato dałem szybszy termostat.
Patrol W160 / SD33T / 87
http://www.ekipa4x4.pl

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: miastek » wt lip 14, 2009 9:19 pm

Na razie nie ma czasu na wyjęcie chłodnicy :evil:
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Talib
 
 
Posty: 113
Rejestracja: czw sty 29, 2009 10:35 am
Lokalizacja: Warszawa Praga Pł

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Talib » wt lip 14, 2009 9:24 pm

do czyszczenia wystarczy zdjąć węże :)21
Patrol W160 / SD33T / 87
http://www.ekipa4x4.pl

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: miastek » wt lip 14, 2009 10:03 pm

Ona nie jest zapchana wewnątrz tylko zaklejona błotem :roll:
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

Post autor: Lecho » wt lip 14, 2009 10:19 pm

gkozi pisze:hm - ja też mam podobny objaw, tzn. temperatura do 80 km/h jest poniżej połowy [ponoć termostat załącza się nieco wcześniej niż fabryczny] a przy 90 - 100 temp dochodzi do połowy

ja do tej pory obstawiałem, że po prostu opór toczenia opon [33" x 12,5 " ] i opór powietrza robi się na tyle duży, że silnik osiąga nominalną temp pracy i tyle, szybciej nie jeżdżę więc na drodze wisko się raczej nie załącza [BTW wisko i chłodnica nowa]

robi się ciepło także na piasku [jak wiadomo wtedy tez są większe opory ruchu]
Na pewno visko się załącza. A niby czemu miałoby się nie załączyć :o
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości