Temp. w RD28T kolejna odsłona
Moderator: Kosiarz
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Temp. w RD28T kolejna odsłona
Czy ktoś spotkał sie z takim zjawiskiem?
Gdy jadę do 80km/h temp. jest ok około 1/3 wskaźnika. Gdy jadę 90km/h podchodzi pod połowę wskaz. 100km/h dochodzi do polowy wskaźnika i tak dalej z tym ze gdy przekroczy lekko polowe to dalej nie idzie (chyba wisko się wtedy zapina)
Gdy np. cisne pod górę na 3 biegu nic sie nie dzieje w terenie tez temp. jest w normie.
Płynu nie ubywa ciśnienie w układzie chłodzenia nie rośnie, termostat wymieniony, chłodnica nie zaklejona.
I teraz najwazniejsze sytuacja pojawiła sie mniej więcej po zamontowaniu wyciągarki a ze jest to grzechotnik to sam zderzak sporo zasłania no i winda tez dość mocno ogranicza przeplyw powietrza.
Może ktos miał kiedyś problem z temp. po zamontowaniu zderzaka? Trochę nie chce mi sie ściągać tego cholerstwa na próbę bo ciężkie okrutnie.
Gdy jadę do 80km/h temp. jest ok około 1/3 wskaźnika. Gdy jadę 90km/h podchodzi pod połowę wskaz. 100km/h dochodzi do polowy wskaźnika i tak dalej z tym ze gdy przekroczy lekko polowe to dalej nie idzie (chyba wisko się wtedy zapina)
Gdy np. cisne pod górę na 3 biegu nic sie nie dzieje w terenie tez temp. jest w normie.
Płynu nie ubywa ciśnienie w układzie chłodzenia nie rośnie, termostat wymieniony, chłodnica nie zaklejona.
I teraz najwazniejsze sytuacja pojawiła sie mniej więcej po zamontowaniu wyciągarki a ze jest to grzechotnik to sam zderzak sporo zasłania no i winda tez dość mocno ogranicza przeplyw powietrza.
Może ktos miał kiedyś problem z temp. po zamontowaniu zderzaka? Trochę nie chce mi sie ściągać tego cholerstwa na próbę bo ciężkie okrutnie.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Za mały przepływ powietrza, rozwiązaniem może być montaż większej chłodnicy - ta z 2,8TD jest wyjątkowo lipna.


Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Miałem to samo. Po wymontowaniu chłodnicy okazało się że jest zaklejona na amen!! Umycie gruntowne spowodowało że 100km/h pod górkę + 450kg na pace a wskaźnik temperatury jak zamurowany nawet nie śmie przekroczyć połowy.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Miastek nie pękaj, tak ma być.
Przetestowałem to w ciągu ostatnich dwóch tygodni w Rumunii.
Wskażnik zatrzymywał sie na 3/4 skali i dalej w górę już nie szedł.
A gorąco, stromo i cięzko pod górki było.
Przetestowałem to w ciągu ostatnich dwóch tygodni w Rumunii.
Wskażnik zatrzymywał sie na 3/4 skali i dalej w górę już nie szedł.
A gorąco, stromo i cięzko pod górki było.
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Ale problem w tym ze jak jade do 80km/h nawet pod górę na pełnym bucie to temp praktycznie nie wzrasta.
Wzrasta tylko przy szybszej jeździe.
I wcześniej tak nie było mogłem 130km/h cisnąć i wskaznik ani drgnął.
Ja co prawda jeszcze 3/4 wskaźnika u siebie nie widziałem.
Ale widze ze trzeba zwalic zderzak i przejechać się bez.
No i demontarz chłodnicy i porządne płukanie też mu się juz należy.
Wzrasta tylko przy szybszej jeździe.
I wcześniej tak nie było mogłem 130km/h cisnąć i wskaznik ani drgnął.
Ja co prawda jeszcze 3/4 wskaźnika u siebie nie widziałem.
Ale widze ze trzeba zwalic zderzak i przejechać się bez.
No i demontarz chłodnicy i porządne płukanie też mu się juz należy.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
To proponuję Ci wycieczke do Rumunii, przez pierwsze trzy-cztery dni wpadasz w panikę spoglądając na wskaźnik temp, a potem juz tylko go co jakis czas "monitorujesz"-



- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Pewnie bedzie kiedys okazja ale teraz wkur... mnie gdy lece sobie stówką nasza piekna autostrada i mi tu jakas wskazówka idzie do góry a nie szła



http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Dodatkowy wentylator z przodu załatwi sprawę, odnosnie montażu co i jak, to byłu gdzieś na forum parę razy.
Biały kuter Y60
tel: 502-358-221
tel: 502-358-221
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
wymontuj z samochodu i umyj chłodnicę
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Nie załatwi sprawy a jeszcze może pogorszyć.Katun pisze:Dodatkowy wentylator z przodu załatwi sprawę, odnosnie montażu co i jak, to byłu gdzieś na forum parę razy.
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
tak zrób, mi też się wydawało, ze mam czystą a jak wymontowałem i umyłem to miałem tam kilo, albo i więcej piachuPaveL pisze:wymontuj z samochodu i umyj chłodnicę
bo Patrol wysoki i szeroki musi być 

- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Sprawny układ nie potrzebuje pracy wentylatora w czasie jazdy. Nie dość ze dodatkowo ograniczy przepływ powietrza to jeszcze musiałby cały czas pracować.Katun pisze:Dodatkowy wentylator z przodu załatwi sprawę, odnosnie montażu co i jak, to byłu gdzieś na forum parę razy.
Nie ma co wyciągam chłodnice i czyszcze w pierwszej kolejności

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Wkładaj chłodnice na noc do wanny pełnej wody i zobaczysz co wypłynie z pomiędzy lamelek.


Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Jeśli masz zasłonięta chłodnice, halogenami i innymi pierdołami z przodu auta, to taki wentylatorek jak znalazł, sąsiad zamontował i sobie chwali, zrobisz jak uważasz. http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/128/8366.html coś takiego jest w sklepiku.
Przez twoj temat poszedłem umyć swoją chłodnice
Przez twoj temat poszedłem umyć swoją chłodnice

Biały kuter Y60
tel: 502-358-221
tel: 502-358-221
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Miałem takowy wiatrak z przodu chłodnicy w hiszpanie ,zaadoptowany był z mitsu sigmy, sprawdzał się super na długich podjazdach z ciężką przyczepą, tak to był niepotrzebny.
Były dwa 260, jedno D22,, chwilowo jest Pickup D40 ,i Parchol Y61
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
hm - ja też mam podobny objaw, tzn. temperatura do 80 km/h jest poniżej połowy [ponoć termostat załącza się nieco wcześniej niż fabryczny] a przy 90 - 100 temp dochodzi do połowy
ja do tej pory obstawiałem, że po prostu opór toczenia opon [33" x 12,5 " ] i opór powietrza robi się na tyle duży, że silnik osiąga nominalną temp pracy i tyle, szybciej nie jeżdżę więc na drodze wisko się raczej nie załącza [BTW wisko i chłodnica nowa]
robi się ciepło także na piasku [jak wiadomo wtedy tez są większe opory ruchu]
ja do tej pory obstawiałem, że po prostu opór toczenia opon [33" x 12,5 " ] i opór powietrza robi się na tyle duży, że silnik osiąga nominalną temp pracy i tyle, szybciej nie jeżdżę więc na drodze wisko się raczej nie załącza [BTW wisko i chłodnica nowa]
robi się ciepło także na piasku [jak wiadomo wtedy tez są większe opory ruchu]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
U mnie odpukać cału czas jest poniżej połowy, ostatnio zaliczyłem wycieczkę w 6 osób wraz z dwoma pakami na narty na górze i ani razu wskazówka nie przekroczyłą połowy, prędkości w zakresie 90 - 120 km/h. Jakiś inny jest ten mój.
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Nie jest inny bo u mnie tez tak bylo 

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
a przy jakim stanie licznika zmieniło sięmiastek pisze:Nie jest inny bo u mnie tez tak bylo

- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Odkąd go kupiłem to zrobiłem może z 20 tyś km teraz według licznika ma 256 tyś.
Zmieniło się po zamontowaniu zderzaka i nawijaka.
Jak wyczyszcze chłodnice to dam znać czy pomogło.
Zmieniło się po zamontowaniu zderzaka i nawijaka.
Jak wyczyszcze chłodnice to dam znać czy pomogło.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Jeszcze 3 tygodnie temu miałem identycznie w swoim 3.3 Wymiana chłodnicy załatwiła sprawę. W moim przypadku chłodnica była już w bardzo kiepskim stanie. Lamelki pomimo iż jeszcze były fizycznie, prawie całkowicie odkleiły się od kanalików. Wydajność zmalała i powyżej 80 dostawał świra. Przy mocno zakatowanej chłodnicy płukanie może nie styknąć 
Tera lata 120 bez zadyszki
Na lato dałem szybszy termostat.

Tera lata 120 bez zadyszki

Patrol W160 / SD33T / 87
http://www.ekipa4x4.pl
http://www.ekipa4x4.pl
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Na razie nie ma czasu na wyjęcie chłodnicy 

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
do czyszczenia wystarczy zdjąć węże 

Patrol W160 / SD33T / 87
http://www.ekipa4x4.pl
http://www.ekipa4x4.pl
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Ona nie jest zapchana wewnątrz tylko zaklejona błotem 

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona
Na pewno visko się załącza. A niby czemu miałoby się nie załączyćgkozi pisze:hm - ja też mam podobny objaw, tzn. temperatura do 80 km/h jest poniżej połowy [ponoć termostat załącza się nieco wcześniej niż fabryczny] a przy 90 - 100 temp dochodzi do połowy
ja do tej pory obstawiałem, że po prostu opór toczenia opon [33" x 12,5 " ] i opór powietrza robi się na tyle duży, że silnik osiąga nominalną temp pracy i tyle, szybciej nie jeżdżę więc na drodze wisko się raczej nie załącza [BTW wisko i chłodnica nowa]
robi się ciepło także na piasku [jak wiadomo wtedy tez są większe opory ruchu]

K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D
Dawniej Aro 243D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość