SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Moderator: Kosiarz
- wskodziana
- Posty: 415
- Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
- Lokalizacja: Legionowo
SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Witam wszystkich !
Jestem tu nowy ale od dłuższego czasu śledzę to forum .Mam Patrola Y60 i chciałbym włożyć do niego silnik z BMW 740 4,0 V8(M60) . Czy ktoś wie z jaką najlepiej skrzynią to zmontować ( czy istnieje montaż oryginalnej skrzyni 5HP-30 automatu z BMW ) i czy dużo jest motania z upakowaniem tego silnika.Za wszystkie info z góry dzięki.
Jestem tu nowy ale od dłuższego czasu śledzę to forum .Mam Patrola Y60 i chciałbym włożyć do niego silnik z BMW 740 4,0 V8(M60) . Czy ktoś wie z jaką najlepiej skrzynią to zmontować ( czy istnieje montaż oryginalnej skrzyni 5HP-30 automatu z BMW ) i czy dużo jest motania z upakowaniem tego silnika.Za wszystkie info z góry dzięki.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
skrzynia oryginalna od silnika BMW, najlepiej 5 biegów manualna, nie 6
automat bmw sobie odpuść bo to syf jest
roboty jest sporo, jak przy każdej przekładce
automat bmw sobie odpuść bo to syf jest
roboty jest sporo, jak przy każdej przekładce
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

-
- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Był temat już pożadnie obgadany.
W niektórych postach tego tematu wszystko napisane
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... ilit=300zx
Mam nadzieje że pomogłem i pozdrawiam
W niektórych postach tego tematu wszystko napisane
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... ilit=300zx
Mam nadzieje że pomogłem i pozdrawiam

Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

Czyli moje potwory i spółka


Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
dlaczego nie 6-tka która ma lepsze przełożenia i grubszy wałek sprzęgła?Patry pisze:skrzynia oryginalna od silnika BMW, najlepiej 5 biegów manualna, nie 6
automat bmw sobie odpuść bo to syf jest
roboty jest sporo, jak przy każdej przekładce
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
przełożenia ma prawie identyczne jak 5, różnica na jedynce wynosi około 0,03
poza tym 6 to tak naprawde 5 z dodanym jednym przełożeniem
5 jest mocniejsza od 6, ciutkę lżejsza, co do zalet 6 to niższa cena i jest prostsza do kupienia
ja wybrałem 5 ze względu na większą niezawodność
poza tym 6 to tak naprawde 5 z dodanym jednym przełożeniem
5 jest mocniejsza od 6, ciutkę lżejsza, co do zalet 6 to niższa cena i jest prostsza do kupienia

ja wybrałem 5 ze względu na większą niezawodność

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
chyba coś pomyliłeś od dłuższego czasu szukam 6 i nie moge namierzyć , za to 5 jest sporo
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
o to to ...
jak kupywałem 6 to też 5-tek było więcej i taniej.
@anatol
jak znajdę kontakt do chłopaków z Siedlec ,od których kupiłem ,to podam(ciągną i rozbierają angliki)
za swoją na wiosnę dałem 2700.
jak kupywałem 6 to też 5-tek było więcej i taniej.
@anatol
jak znajdę kontakt do chłopaków z Siedlec ,od których kupiłem ,to podam(ciągną i rozbierają angliki)
za swoją na wiosnę dałem 2700.
-
- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
a jak z pracą 300zx pod wodą 

Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

Czyli moje potwory i spółka


- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
a jaka ma byćK260 Inowrocław pisze:a jak z pracą 300zx pod wodą

do zabezpieczenia masz kopułkę i świece, jak chcesz zero elektroniki to wywalasz kolektor ssący z zx czy tam z maximy (co kupisz), i montujesz kolektor ssący od terrano/pathfinder (od dualpointa), i w miejsce tego posranego przepływomierza i 2 wtryskiwaczy zakładasz gaźnik (wtedy odpada ci komputer)
mam w pajero 3.0V6, aparat też u góry (wielopunkt) i pod wodą przy jedzie po wyrobiskach (na maske woda wchodziła) problemów nie było, kable pryskam sprayem (izolator, raz na jakieś 6 miesięcy) stosowany w TV do transformatorów WN, oring pod kopułką ok nic się nie działo, przejazd powtarzany kilka razy
skoro umiejscowienie kopułki w ZX 300 jest prawie identyczne jak w Pajero z takim silnikiem to problemów być nie powinno, jedyna rzecz do poprawy to przeniesienie altka z dołu silnika na samą górę w miejsce kompresora klimy
Czwarte serce 

-
- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Interesuje mnie jedno, chlapanie woda osprzetu a stanie w niej to co innego i w ogóle
CHodzi mi czy np. zakowie sie i bede stał w wodzie ponad maske i zanim ktos zaczepi line czy wysciągrke czy niezgaśnie czy pochodzi te 10 minut pod wodą.
i czy np wypad z kumplami przeprawiamy sie przez jezioro i jedziemy ponad 10 km brzegiem, cały czas woda utrzymuje sie ponad maske, 2.8 td nie zwraca na to w w ogóle uwagi ale wku***a mnie ciagły brak mocy tlatego kusi mnie twinturbo
Jak mozesz to powiedz jak wygląda praca tego motoru pod wodą kiedy stoi zakopany i musie chodzic pod wodą i wyciągnąc auto po 10 minutach postoju w tej wodzie mechanikiem
CHodzi mi czy np. zakowie sie i bede stał w wodzie ponad maske i zanim ktos zaczepi line czy wysciągrke czy niezgaśnie czy pochodzi te 10 minut pod wodą.
i czy np wypad z kumplami przeprawiamy sie przez jezioro i jedziemy ponad 10 km brzegiem, cały czas woda utrzymuje sie ponad maske, 2.8 td nie zwraca na to w w ogóle uwagi ale wku***a mnie ciagły brak mocy tlatego kusi mnie twinturbo

Jak mozesz to powiedz jak wygląda praca tego motoru pod wodą kiedy stoi zakopany i musie chodzic pod wodą i wyciągnąc auto po 10 minutach postoju w tej wodzie mechanikiem
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

Czyli moje potwory i spółka


- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
jeszcze nie zdarzyło mi się stać aż tak długo, ale jak sprawdze dam znać 

Czwarte serce 

- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
@Wojtek zdaje się sprawdza, swoje V6 z Maximy zanurzone w wodzie
działa...

Nissan-y
-
- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
a z maximy też pasuje tak samo jak z 300zx 
Które roczniki ?

Które roczniki ?
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

Czyli moje potwory i spółka


- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
na 100% z maximy do 96 generalnie pasi silnik o symbolu VG30E i VG30...... czyli 3.0V6 moce od 150 =>
Czwarte serce 

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
a jaką lepiej skrzynie wybrać do tych silników z bmw czy automat czy może manual
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Przecież pisali wyżej że manual, bo automat to masakra jakaś 

Super Patrol Super 
Blue Jimny 1.3

Blue Jimny 1.3

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Jak byś nie zrobil to będzie problem wsadzisz automat to będzie padal co jakiś czas nie przystosowany do pracy w terenie (kilka pionowych podjazdów i skrzynia do roboty) wsadzisz manualną to zaczną się problemy ze sprzęglem (dwu masowe sprzęglo) a do tego reduktor wsadzisz robura będziesz musial zmienić przelorzenia w mostach na wolniejsze alternatywa reduktor z gaza, ogólnie kupa roboty i kasy żeby wszystko zgrać żeby robilo. To nie jest takie proste wsadzić mocne V8 i po sprawie idzie za tym mnóstwo innych przeróbek. wiem co mówie bo mam w garażu taką zmote.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Co do silników V8 i innych kwesti..
W pierwszym samochodzie mam silnik,skrzynia(5) bmw,rama,mosty i reduktor(460)gelenda.Można smiało katować i naprawdę zero problemów.
W drugim mam seryjnego patrola i włożony silnik BMW wraz ze skrzynią bmw(5).Jedyne co bym w tym samochodzie zmienił to mosty na 4,2 bo oryginały sa ciut nieodpowiednie do szybkościówki.Skrzyni 6 do BMW raczej nie polecam,jest za długa i co za tym idzie wał tylny ma przerąbane.Alternatywą jest budowa zmoty na parchu długim.Generalnie to w pełni zgadzam sie z kolegą @Robo4x4 naprawdę mnóstwo przeróbek.
W pierwszym samochodzie mam silnik,skrzynia(5) bmw,rama,mosty i reduktor(460)gelenda.Można smiało katować i naprawdę zero problemów.
W drugim mam seryjnego patrola i włożony silnik BMW wraz ze skrzynią bmw(5).Jedyne co bym w tym samochodzie zmienił to mosty na 4,2 bo oryginały sa ciut nieodpowiednie do szybkościówki.Skrzyni 6 do BMW raczej nie polecam,jest za długa i co za tym idzie wał tylny ma przerąbane.Alternatywą jest budowa zmoty na parchu długim.Generalnie to w pełni zgadzam sie z kolegą @Robo4x4 naprawdę mnóstwo przeróbek.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
ile jest dłuższa 5-ka od 6-ki ?
i kto dobrze zrobi spiek, z dwumasu robiąc jednomasowe koło?
rozmawiałem telefonicznie z człowiekiem z warszawy, który robił sprzęgła prawdopodobnie Oleszczakowi, ale zgubiłem namiar.
Ma ktoś kontakt?
i kto dobrze zrobi spiek, z dwumasu robiąc jednomasowe koło?
rozmawiałem telefonicznie z człowiekiem z warszawy, który robił sprzęgła prawdopodobnie Oleszczakowi, ale zgubiłem namiar.
Ma ktoś kontakt?
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Nie wiem czy to ten o którego pytasz, ale ten sobie dobrze radzi: http://www.sprzegla.com/ (Marek Radzikowski)
Mam sprzeglo ich produkcji i zlego slowa nie moge powiedziec.
Pozdr.
Andrzej
Mam sprzeglo ich produkcji i zlego slowa nie moge powiedziec.
Pozdr.
Andrzej
Patrol Y60 V8 long 1990r.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
jo
dzięki

dzięki
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
Grzywacki pisze:Nie wiem czy to ten o którego pytasz, ale ten sobie dobrze radzi: http://www.sprzegla.com/ (Marek Radzikowski)
Mam sprzeglo ich produkcji i zlego slowa nie moge powiedziec.
Pozdr.
Andrzej
Dokładnie..bardzo dobre mocne sprzęgła.
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
a może macie schemat wiązki silnika m60b40?
Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60
dobra , bo właśnie wszedłem w temat sprzęgła i mam pytanie : czy ktoś robił spiek do beemki 4,4 z dwumasem i może powiedzieć czy to działa? Dzwoniłem do zakładu z linka i pan nie był zachwycony łączeniem dwumasu ze spiekiem. Czy przy większej ilości spieków to "półsprzęgło" jest wyczuwalne , da się powolutku ruszyć w terenie , czy tylko mam opcję 0-but. Może jest jakiś zakład który ten zestaw przećwiczył.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość