SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: wskodziana » wt lip 14, 2009 6:27 pm

Witam wszystkich !
Jestem tu nowy ale od dłuższego czasu śledzę to forum .Mam Patrola Y60 i chciałbym włożyć do niego silnik z BMW 740 4,0 V8(M60) . Czy ktoś wie z jaką najlepiej skrzynią to zmontować ( czy istnieje montaż oryginalnej skrzyni 5HP-30 automatu z BMW ) i czy dużo jest motania z upakowaniem tego silnika.Za wszystkie info z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Patry » śr lip 15, 2009 12:58 pm

skrzynia oryginalna od silnika BMW, najlepiej 5 biegów manualna, nie 6

automat bmw sobie odpuść bo to syf jest

roboty jest sporo, jak przy każdej przekładce
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: K260 Inowrocław » śr lip 15, 2009 4:32 pm

Był temat już pożadnie obgadany.

W niektórych postach tego tematu wszystko napisane
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... ilit=300zx

Mam nadzieje że pomogłem i pozdrawiam :wink:
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » sob lip 18, 2009 10:21 am

Patry pisze:skrzynia oryginalna od silnika BMW, najlepiej 5 biegów manualna, nie 6

automat bmw sobie odpuść bo to syf jest

roboty jest sporo, jak przy każdej przekładce
dlaczego nie 6-tka która ma lepsze przełożenia i grubszy wałek sprzęgła?

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Patry » sob lip 18, 2009 1:27 pm

przełożenia ma prawie identyczne jak 5, różnica na jedynce wynosi około 0,03

poza tym 6 to tak naprawde 5 z dodanym jednym przełożeniem

5 jest mocniejsza od 6, ciutkę lżejsza, co do zalet 6 to niższa cena i jest prostsza do kupienia :wink:

ja wybrałem 5 ze względu na większą niezawodność :wink:
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: anatol » sob lip 18, 2009 1:39 pm

chyba coś pomyliłeś od dłuższego czasu szukam 6 i nie moge namierzyć , za to 5 jest sporo

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » sob lip 18, 2009 2:15 pm

o to to ...
jak kupywałem 6 to też 5-tek było więcej i taniej.
@anatol
jak znajdę kontakt do chłopaków z Siedlec ,od których kupiłem ,to podam(ciągną i rozbierają angliki)
za swoją na wiosnę dałem 2700.

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: K260 Inowrocław » sob lip 18, 2009 7:13 pm

a jak z pracą 300zx pod wodą ??
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: gebels » ndz lip 19, 2009 11:57 am

K260 Inowrocław pisze:a jak z pracą 300zx pod wodą ??
a jaka ma być ??

do zabezpieczenia masz kopułkę i świece, jak chcesz zero elektroniki to wywalasz kolektor ssący z zx czy tam z maximy (co kupisz), i montujesz kolektor ssący od terrano/pathfinder (od dualpointa), i w miejsce tego posranego przepływomierza i 2 wtryskiwaczy zakładasz gaźnik (wtedy odpada ci komputer)

mam w pajero 3.0V6, aparat też u góry (wielopunkt) i pod wodą przy jedzie po wyrobiskach (na maske woda wchodziła) problemów nie było, kable pryskam sprayem (izolator, raz na jakieś 6 miesięcy) stosowany w TV do transformatorów WN, oring pod kopułką ok nic się nie działo, przejazd powtarzany kilka razy

skoro umiejscowienie kopułki w ZX 300 jest prawie identyczne jak w Pajero z takim silnikiem to problemów być nie powinno, jedyna rzecz do poprawy to przeniesienie altka z dołu silnika na samą górę w miejsce kompresora klimy
Czwarte serce :cry:

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: K260 Inowrocław » ndz lip 19, 2009 1:10 pm

Interesuje mnie jedno, chlapanie woda osprzetu a stanie w niej to co innego i w ogóle
CHodzi mi czy np. zakowie sie i bede stał w wodzie ponad maske i zanim ktos zaczepi line czy wysciągrke czy niezgaśnie czy pochodzi te 10 minut pod wodą.

i czy np wypad z kumplami przeprawiamy sie przez jezioro i jedziemy ponad 10 km brzegiem, cały czas woda utrzymuje sie ponad maske, 2.8 td nie zwraca na to w w ogóle uwagi ale wku***a mnie ciagły brak mocy tlatego kusi mnie twinturbo :)17

Jak mozesz to powiedz jak wygląda praca tego motoru pod wodą kiedy stoi zakopany i musie chodzic pod wodą i wyciągnąc auto po 10 minutach postoju w tej wodzie mechanikiem
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: gebels » ndz lip 19, 2009 2:15 pm

jeszcze nie zdarzyło mi się stać aż tak długo, ale jak sprawdze dam znać :wink:
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: wojtek_kom » ndz lip 19, 2009 2:35 pm

@Wojtek zdaje się sprawdza, swoje V6 z Maximy zanurzone w wodzie :)21 działa...
Nissan-y

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: K260 Inowrocław » ndz lip 19, 2009 3:44 pm

a z maximy też pasuje tak samo jak z 300zx ??

Które roczniki ?
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: gebels » ndz lip 19, 2009 3:59 pm

na 100% z maximy do 96 generalnie pasi silnik o symbolu VG30E i VG30...... czyli 3.0V6 moce od 150 =>
Czwarte serce :cry:

tomekY60
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: wt lip 14, 2009 9:24 pm

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: tomekY60 » ndz lip 26, 2009 11:15 am

a jaką lepiej skrzynie wybrać do tych silników z bmw czy automat czy może manual

Awatar użytkownika
Szupryk46
 
 
Posty: 3879
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szupryk46 » śr sie 05, 2009 10:51 am

Przecież pisali wyżej że manual, bo automat to masakra jakaś :)11
Super Patrol Super :)21
Blue Jimny 1.3 :)21

Robo4X4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw sie 10, 2006 2:31 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Robo4X4 » ndz sie 09, 2009 7:57 pm

Jak byś nie zrobil to będzie problem wsadzisz automat to będzie padal co jakiś czas nie przystosowany do pracy w terenie (kilka pionowych podjazdów i skrzynia do roboty) wsadzisz manualną to zaczną się problemy ze sprzęglem (dwu masowe sprzęglo) a do tego reduktor wsadzisz robura będziesz musial zmienić przelorzenia w mostach na wolniejsze alternatywa reduktor z gaza, ogólnie kupa roboty i kasy żeby wszystko zgrać żeby robilo. To nie jest takie proste wsadzić mocne V8 i po sprawie idzie za tym mnóstwo innych przeróbek. wiem co mówie bo mam w garażu taką zmote.

pixel
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn sty 08, 2007 9:16 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pixel » ndz sie 09, 2009 9:30 pm

Co do silników V8 i innych kwesti..
W pierwszym samochodzie mam silnik,skrzynia(5) bmw,rama,mosty i reduktor(460)gelenda.Można smiało katować i naprawdę zero problemów.
W drugim mam seryjnego patrola i włożony silnik BMW wraz ze skrzynią bmw(5).Jedyne co bym w tym samochodzie zmienił to mosty na 4,2 bo oryginały sa ciut nieodpowiednie do szybkościówki.Skrzyni 6 do BMW raczej nie polecam,jest za długa i co za tym idzie wał tylny ma przerąbane.Alternatywą jest budowa zmoty na parchu długim.Generalnie to w pełni zgadzam sie z kolegą @Robo4x4 naprawdę mnóstwo przeróbek.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » pn sie 10, 2009 8:31 am

ile jest dłuższa 5-ka od 6-ki ?
i kto dobrze zrobi spiek, z dwumasu robiąc jednomasowe koło?
rozmawiałem telefonicznie z człowiekiem z warszawy, który robił sprzęgła prawdopodobnie Oleszczakowi, ale zgubiłem namiar.
Ma ktoś kontakt?

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Grzywacki » pn sie 10, 2009 9:50 am

Nie wiem czy to ten o którego pytasz, ale ten sobie dobrze radzi: http://www.sprzegla.com/ (Marek Radzikowski)
Mam sprzeglo ich produkcji i zlego slowa nie moge powiedziec.

Pozdr.
Andrzej
Patrol Y60 V8 long 1990r.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » pn sie 10, 2009 11:31 am

jo :)2
dzięki

pixel
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn sty 08, 2007 9:16 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pixel » pn sie 10, 2009 2:26 pm

Grzywacki pisze:Nie wiem czy to ten o którego pytasz, ale ten sobie dobrze radzi: http://www.sprzegla.com/ (Marek Radzikowski)
Mam sprzeglo ich produkcji i zlego slowa nie moge powiedziec.

Pozdr.
Andrzej

Dokładnie..bardzo dobre mocne sprzęgła.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » wt sie 11, 2009 9:26 pm

a może macie schemat wiązki silnika m60b40?

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: 9mm » śr sie 12, 2009 2:16 pm

dobra , bo właśnie wszedłem w temat sprzęgła i mam pytanie : czy ktoś robił spiek do beemki 4,4 z dwumasem i może powiedzieć czy to działa? Dzwoniłem do zakładu z linka i pan nie był zachwycony łączeniem dwumasu ze spiekiem. Czy przy większej ilości spieków to "półsprzęgło" jest wyczuwalne , da się powolutku ruszyć w terenie , czy tylko mam opcję 0-but. Może jest jakiś zakład który ten zestaw przećwiczył.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: gebels » śr sie 12, 2009 2:21 pm

a nie lepiej zrobic normalne koło zamachowe ??
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości