raczej na odwróternil pisze:Na moje to korektor sprawia, że oś odciążona "hamulcuje mniej".
korektor siły hamowania y61 2.8
Moderator: Kosiarz
- Marcin 260R
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
- Lokalizacja: Bystra
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Może moja logika jest błędna, ale jakoś nie przemawia do mnie Twoja argumentacja... Jeśli odciążysz oś tylną jednocześnie zwiększając siłę hamowania na niej to bardzo szybko zablokujesz koła. A tego raczej chcieliśmy uniknąć, prawda? Więc wnioskuję, że wraz z odciążeniem osi tylnej korektor "zmniejsza" siłę hamulców do niej przykręconych. Odwrotnie - jeśli oś tylna jest dociążona (w sensie, że w położeniu zero) to korektor umożliwia swobodny przepływ płynu hamulcowego nie ograniczając siły hamowania na tej osi.
Trzeba chyba będzie rozrysować siły, to wszystko stanie się jasne
Kwestia jaka pozostaje, to czy korektor czasem nie ogranicza siły zawsze, w niewielkim stopniu, nawet w położeniu "otwarty".
Przy lifcie, dużych kołach itp wszystko się dość drastycznie zmienia. Rozwiązaniem może być montaż regulowanego korektora.
Trzeba chyba będzie rozrysować siły, to wszystko stanie się jasne

Kwestia jaka pozostaje, to czy korektor czasem nie ogranicza siły zawsze, w niewielkim stopniu, nawet w położeniu "otwarty".
Przy lifcie, dużych kołach itp wszystko się dość drastycznie zmienia. Rozwiązaniem może być montaż regulowanego korektora.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Ernil ma rację - korektor służy właśnie temu, żeby uniknąć przy hamowaniu blokowania kół tylnej osi, co byłoby oczywiście niebezpieczne, poza tym w przypadku załadowania auta zwiększa siłę hamowania tyłu. Kto nie wie wierzy niech koniecznie przejedzie się motocyklem i sprawdzi czy przy ostrym hamowaniu przodem, równie ostre wciśnięcie tylnego hebla dociąży tylne koło, czy też je zablokuje.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Witam, zna ktoś z kolegów schemat podłączenia przewodów hamulcowych do korektora siły hamowania w GR Y60 ?
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 6:50 pm przez KarolZG, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Bardzo dziękuję Panie Kolego .
Korektor podłączony jak należy .
Kiedyś po odkreceniu haka holowniczego z tyłu auto poszło w górę o kolejne 2 cm , sam lift na sprężynach to 5 cm , do tego niemłoda sprężyna na korektorze skłoniły mnie do usunięcia jej i wykonania regulacji siły hamowania " na motylek " , gdyż obecnie auto hamuje 90% przodem a 10% tyłem przy nowych szczękach i klockach .
Korektor wyregulowany motylkiem ma swoje zalety ale i wadę - nie będzie korekcji siły w zalezności od obciążenia bagażnika i całego tyłu auta ,ale przy wzmocnionych sprezynach ustawienie "średnie" będzie chyba nienajgorszym rozwiązaniem .
Śrube ograniczającą skok dźwigni korektora zastąpiłem szpilką + na niej motylek . Metoda prób i błędów wyregulowałem ukłąd tak by koła tylne hamowały maxymalnie mocno ale bez blokowania się . Dalsza korekta już na stacji diagnostycznej 60% do70% na przód , 30%do40% na tył ?
Korektor podłączony jak należy .
Kiedyś po odkreceniu haka holowniczego z tyłu auto poszło w górę o kolejne 2 cm , sam lift na sprężynach to 5 cm , do tego niemłoda sprężyna na korektorze skłoniły mnie do usunięcia jej i wykonania regulacji siły hamowania " na motylek " , gdyż obecnie auto hamuje 90% przodem a 10% tyłem przy nowych szczękach i klockach .
Korektor wyregulowany motylkiem ma swoje zalety ale i wadę - nie będzie korekcji siły w zalezności od obciążenia bagażnika i całego tyłu auta ,ale przy wzmocnionych sprezynach ustawienie "średnie" będzie chyba nienajgorszym rozwiązaniem .
Śrube ograniczającą skok dźwigni korektora zastąpiłem szpilką + na niej motylek . Metoda prób i błędów wyregulowałem ukłąd tak by koła tylne hamowały maxymalnie mocno ale bez blokowania się . Dalsza korekta już na stacji diagnostycznej 60% do70% na przód , 30%do40% na tył ?
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Kurde, po co Ty kolego za kazdym razem chcesz tak kombinowac. Dlaczego nie moze byc tak, jak to sobie (jak sadze madrzejsi) konstruktorzy wyliczyli i wymyslili. Za kazdym razej jak cos motasz, musisz to zrobic inaczej, po swojemu, a przy okazji wywazasz otwarte drzwi.
Wystarczylo ustawic sprezyne tak jak ma byc na dlugosc, zgodnie z danymi katalogowymi i zakladajac ze korektor ci dziala, masz z glowy. Tak jak zostalo policzone.
Blokade do przodu, probujesz kombinowac, cudowac. Wez kup gotowa , jaka jest na calym swiecie i bedziesz mial z glowy. A Ty nie. Znow kmiisz jakby tu cos przykutwic, oszukac.
Wystarczylo ustawic sprezyne tak jak ma byc na dlugosc, zgodnie z danymi katalogowymi i zakladajac ze korektor ci dziala, masz z glowy. Tak jak zostalo policzone.
Blokade do przodu, probujesz kombinowac, cudowac. Wez kup gotowa , jaka jest na calym swiecie i bedziesz mial z glowy. A Ty nie. Znow kmiisz jakby tu cos przykutwic, oszukac.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Bo widzisz to nie jest z konieczności , a raczej z potrzeby duchownej ciągłego uczenia się na własnych błędach . Gotową... przecież to pójście na łatwiznę
, ale myślę ,że masz rację . Przez te swoje wynalazki sporo dobrze działających rzeczy popsułem chcąc je ulepszyć
.


Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
No i jak tam ? - będą jeszcze ze dwie strony w temacie korektora ? 

8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
I jakie to uczucie żyć tak długo w błędzie.... ?wojtek_kom pisze:A ja całe życie myślałem że korektor działa inaczej...chera pisze: Przy gwałtownym hamowaniu brak korektora wywoła tendencję do blokowania tyłu co ABS odbierze jako poślizg i ograniczy siłę hamowania również na przód.
Przy 100 km/h, 2 tonach masy i mokrej drodze możesz być zdziwiony dłuuuuuugością drogi hamowania....i nie ma nic wspólnego z ABS-em
![]()

P : Jakie jest zadanie korektora ?
O : Przeciwdziałać blokowaniu tylnej osi, odciążanej przy hamowaniu
P : Jak działa ABS ?
O : Mierzy prędkości obrotowe kół i jeżeli w trakcie hamowania wystąpi różnica na którymś kole obniża w sposób nieliniowy ciśnienie w układzie hamulcowym przeciwdziałając blokowaniu kół ( w starej generacji ABSy działają na cały układ hamulcowy a nie wybiórczo na koło które jest blokowane )
P : Co powoduje brak korektora ?
O : Tendencję do blokowania tylnej osi
P : Jak zachowa się ABS przy blokującej się tylnej osi ?
O : Odczyta to jako poślizg i zmniejszy siłę hamowania na wszystkie koła...
P : Jak wpłynie to na drogę hamowania...
O : Znacząco

Zasada ta działa w przypadku starych systemów (takich jak w Y60) w nowszych autach, gdzie zastosowano 4-ro kanałowy ABS, działa on wybiórczo tylko na koło które nie ma przyczepności. W takich samochodach nie stosuje się korektora bo ta funkcja jest przejęta przez ABS, tendencja do blokowania tyłu jest korygowana przez zmianę ciśnienia tylko na tylnej osi.
No.

Re: korektor siły hamowania y61 2.8
chera pisze: Zasada ta działa w przypadku starych systemów (takich jak w Y60) w nowszych autach, gdzie zastosowano 4-ro kanałowy ABS, działa on wybiórczo tylko na koło które nie ma przyczepności. W takich samochodach nie stosuje się korektora bo ta funkcja jest przejęta przez ABS, tendencja do blokowania tyłu jest korygowana przez zmianę ciśnienia tylko na tylnej osi.
No.



Adaś Ty jakiś Inżynier jesteś ?
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
ap4x4 pisze:chera pisze: Zasada ta działa w przypadku starych systemów (takich jak w Y60) w nowszych autach, gdzie zastosowano 4-ro kanałowy ABS, działa on wybiórczo tylko na koło które nie ma przyczepności. W takich samochodach nie stosuje się korektora bo ta funkcja jest przejęta przez ABS, tendencja do blokowania tyłu jest korygowana przez zmianę ciśnienia tylko na tylnej osi.
No.![]()
![]()
![]()
Adaś Ty jakiś Inżynier jesteś ?
Tia......
Absolwent WSTG....

- AHB
- jestem tu nowy...
- Posty: 96
- Rejestracja: pn cze 15, 2009 9:48 am
- Lokalizacja: Kaszuby, Żuławy
- Kontaktowanie:
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Zainteresowało mnie to... masz tak zrobione? tzn bez korektora? jest OK? Tył nie chamuje za mocno? Jestem po wymianie tarcz przód i tył i po stopniu docierania się widzę że tył prawie mi nie chamuje, nie byłem jeszcze na rolkach, żeby sprawdzić jak to wygląda procentowo ale planuję niewielki lift... upiekłbym dwie pieczenie na jednym rożnie...LSD pisze:Jak masz lift 2" lub więcej, to stanowczo lepiej nie mieć korektora niż mieć.ArchAdaM pisze:Wiesz co,
z czym jak z czym, ale z hamulcami to ja bym raczej nie kombinował... To są 2 tony żelastwa, rozpędzonego czasem dobrze ponad 100km/h.
Przy lifcie i bez przeróbek korektora tylko koła prakrycznie nie hamują.
NIVA ---> GR Y60 ---> LC LJ70
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Myślałem że FSO Żerańchera pisze: Tia......
Absolwent WSTG....![]()

Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
ap4x4 pisze: Myślałem że FSO Żerań

szary pisze:No i jak tam ? - będą jeszcze ze dwie strony w temacie korektora ?

Nomen omen... Chyba się na to zanosi...

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
No nie do konca.chera pisze:W takich samochodach nie stosuje się korektora bo ta funkcja jest przejęta przez ABS, tendencja do blokowania tyłu jest korygowana przez zmianę ciśnienia tylko na tylnej osi.

Musisz jescze rozwinac swe rozwazania, o cos co sie nazywa zawor proporcjonalny

Bo to nie abs rozdziela odpowiedni procentowy rozdzial sily na osie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Zgoda, trochę uprościłem....Marcin-Kraków pisze: Musisz jescze rozwinac swe rozwazania, o cos co sie nazywa zawor proporcjonalny![]()
Generalnie zasada działania zaworu jest taka sama w układach mechanicznych jak i elektronicznych...
Przy tradycyjnym korektorze ograniczanie ciśnienia w tylnej części układu jest sterowane przez wychylenie dźwigni zaworu, zależne od wychylenia nadwozia.
W układzie elektronicznym sam zawór jest w większości przypadków zintegrowany z pompą ABS ( systemy Boscha ) i sterowanie ciśnieniem odbywa się za pomocą zmiany natężenia prądu dopływającego do zaworu. Kontroluje to wszystko i tak sterownik ABS na podstawie otrzymywanych impulsów, więc można w sumie stwierdzić, ABS kontroluje rozkład sił...

- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
To może wyjaśnisz mi, bo nadal nie qmam...chera pisze: Tia......
Absolwent WSTG....
Po co do korektora dochodzi dodatkowo przewód, który wychodzi z części pompy odpowiedzialnej za przednią oś? Czy taki korektor "porównuje ciśnienie" w obu układach

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
chera pisze: Tia......
Absolwent WSTG....

No dobra....
Nie ma takiej uczelni jak WSTG , jest to stary żart.... Dawno temu byłem w Wawie na imprezie dla nadętych dzieciaków jeszcze bardziej nadętych rodziców... Rozmowa zeszła na tematy uczelni... I każdy z towarzystwa wymieniał SGH, SGGW itd.... Ja w pewnym momencie zapytany o szkołę odpowiedziałem WSTG*.... Towarzystwo pokiwało z aprobatą głowami i kontynuowało konwersację... Dopiero po dobrej pół godzinie jeden z facetów podszedł i zapytał : "Przepraszam, że tak pytam wprost, ale czy możesz mi powiedzieć gdzie jest siedziba Twojej uczelni.... ?"

Studiowałem prawo na UŁ, ale na swoje usprawiedliwienie mam to, że od dziecka interesuję się mechaniką...

Z problematyką układów hamulcowych zetknąłem się kilka lat temu podczas swapa zespołu napędowego S8 do A6 i z uwagi na osiągi auta oraz niezbędne informacje dla tiptronica układ hamulcowy musiał być również zaadoptowany... Wymagało to dogłębnej analizy działania systemu.
* Wyższa Szkoła Tańca Góralskiego

Do końca nie jestem przekonany. Takie rozwiązanie nie występuje w każdym układzie... Stawiałbym, że jest to by-pass wyrównujący ciśnienie... Sam zawór proporcjonalny nie porównuje ciśnienia, działa na zasadzie ograniczania ciśnienia wyjściowego liniowo w zależności od wartości sygnału sterującego. W zaworach sterowanych mechanicznie jest to zmiana wychylenia dźwigni, w elektronicznych zmiana natężenia prądu.....LSD pisze:
To może wyjaśnisz mi, bo nadal nie qmam...
Po co do korektora dochodzi dodatkowo przewód, który wychodzi z części pompy odpowiedzialnej za przednią oś? Czy taki korektor "porównuje ciśnienie" w obu układach
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Hmmmmmm... tutaj też znowu ZM czyli Zaawansowane Motactwo.Czy nie można tu gdzieś poczytać o normalnych ,prawidłowo zaprojektownych ,samochodach 4x9
? 


https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
montero pisze:Hmmmmmm... tutaj też znowu ZM czyli Zaawansowane Motactwo.Czy nie można tu gdzieś poczytać o normalnych ,prawidłowo zaprojektownych ,samochodach 4x9?
Można....

W 'Auto Świecie' albo w 'Brawo Girl'...

- azorek
- jestem tu nowy...
- Posty: 45
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 2:25 pm
- Lokalizacja: okolice Wolsztyna
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Ktoś się orientuje czy korektor z Y61 pasuje do Y60 ?
Patrol Y60 LONG
Nissan 720 pick-up w rozsypce.
Nissan 720 pick-up w rozsypce.
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Czy ktoś z posiadaczy patrola Y61 wyjaśnić do czego służy śruba na korektorze siły hamowania i jeśli tktoś ma to niech podrzuci fotkę korektora bez liftu jak ma ktoś przerobiny to z liftem 3". Własnie zauważyłem,że z pod tej śrubki kapie mi płyn i nie wiem o co kaman... 

Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
Fotki
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Też nie wiem jak wyglądał kolektor przed liftem, a właściwie w jakiej był pozycji
i odnoszę wrażenie że mam troche gorsze hamulce po lifcie, czyżby to z winy że kolektor się przestawił po lifcie
A co do twojego wycieku Nurku, to najwyraźniej padł ci ten kolektor skoro cieknie, pod to śrubką o której myślę że ty myślisz to chyba jest tłoczek ...
A fotkę wrzucałem na 32 stronię wątku - Nie wiesz gdzie pytać ... to luknij może coś ci pomoże 




Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Kolektor to może być zbiorczy. Hamulcowy mamy korektor 
Po lifcie powinieneś dokonać korekcji korektora
Ewentualnie wyrzucić, bo raczej nie działa poprawnie z uwagi na wiek i zastąpić korektorem regulowanym (wersja "profi") lub np. korektorkami na przewody, bodajże w oplu występują. Takie beczułki, można je wkręcić w pompę albo dać gdzieś po drodze na przewodach.

Po lifcie powinieneś dokonać korekcji korektora

Ewentualnie wyrzucić, bo raczej nie działa poprawnie z uwagi na wiek i zastąpić korektorem regulowanym (wersja "profi") lub np. korektorkami na przewody, bodajże w oplu występują. Takie beczułki, można je wkręcić w pompę albo dać gdzieś po drodze na przewodach.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości