Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: iras01 » pn lis 23, 2009 11:53 pm

LSD pisze: Gdyby tylko to spalanie było mniejsze :-? 100/100 nie jest problemem na 36" Simexach w terenie.
Piniądze to nie wszystko :D
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » pn lis 23, 2009 11:54 pm

A... i jeszcze jedno. Kompa od silnika i skrzyni nie uszczelniaj. Jakby miał być szczelny, to Nissan by to zrobił. Podczas pracy w różnych warunkach pogodowych w środku zbiera się i skrapla wilgoć. Komp musi mieś przewiew. Jeżeli boisz się o ich zalanie, to zamontuj je pod dachem. Widziałem tak zmotanego Parcha i przedłużony kabel o 2m nie miał wpływu na funkcjonowanie kompów.
Bardzo ważne jest również odpowietrzenie automatu. Jest on wyjątkowo czuły na wodę. Nie może być opcji, żeby dostała się po środka.
No i jeszcze rozdzielacz zapłonu trza zabezpieczyć.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: iras01 » pn lis 23, 2009 11:59 pm

Licznik w km/h da sie pewnie znalesc bo benzynki tez szly na europe...kolega ostatnio kupil 97 rok z Danii
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » wt lis 24, 2009 12:34 am

iras01 pisze:Licznik w km/h da sie pewnie znalesc bo benzynki tez szly na europe...kolega ostatnio kupil 97 rok z Danii
To znajdź mi taki :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: iras01 » wt lis 24, 2009 12:42 am

Moge ci powiedziec gdzie stoi :D
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: Harley » wt lis 24, 2009 8:35 pm

Z licznikiem to no problem, bo ten co mam jest głównie w milach ale km też są na nim naniesione, więc zostawiam orginał.

Co do kompa, i jego przenoszenia, to pomyślę, choć mam fefra ciąć kable od kompa, ale skoro mówisz ,że nie ma problemu to cóż, kto nie ryzykuje ....

A co do profesjonalnego łączenia kabli, to ostatnio rozmawiając z kilkoma ludźmi - elektronikami, niezależnymi od siebie , to powiedzieli mi ,że łączenie kabli na lut , nie jest dobrym rozwiązaniem. Że lepiej już kable bez lutowania połączyć i zamknąć w osłonkach termo.
Trochę zgłupiałem. Inna opcja to była - połączyć wszystko konektorkami zaciskając goły kabel bez lutowania i na to koszulka termo - wszyscy jednogłośnie byli przeciwni lutowaniu.

W każdym razie pomyślę, jak to zrobić.

Umieszczenie kompa - znaczy obu - tj. od silnika i od skrzyni będzie pewnie na suficie , bo autko ma być typowo do przeprawy i mimo ,że do klasy wyczyn - bez wincha - to jednak woda może przepływać raz po raz przez siedzenia.
Komp od silnika rzeczywiście jest obecnie mało fajnie położony.
Zapomniałeś mi tylko napisać co z pedałami i linką gazu. Czy moga pozostać te angielskie czy coś trzeba znaleźć zastępczego ??

P.S. LSD - doceniam Twoje skupienie na odpowiedzi na moje pytania :)21 , będę w skupieniu oczekiwał dalszych info :)24
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » wt lis 24, 2009 11:05 pm

Pedalce mjusisz mieć od europejskiego. Od Angola nie pasują. Ja jak przerabiałem automata, to pedał hamulca sam zmotałem, bo oczywiście dostać europejski jest nierealne. Jak przyłożysz do grodzi, to będziesz wiedział o co chodzi.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
crocop
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt mar 11, 2005 9:50 pm
Lokalizacja: płn-zach

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: crocop » śr lis 25, 2009 7:13 pm

LSD a nie pasuje pedał hamulca od Y61 europejskiego? Wydaje mi się ze powinien a jest ich troche w automacie a mocowania do grodzi kojarze ze są takie same... :roll:
Pablo
był: K160 3.3TD/Y60 4.2D/Y61 4.2TD/ obecnie Navara V6

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: iras01 » śr lis 25, 2009 7:32 pm

Mi sie dzisiaj posypal rozrusznik w 4.2d i mnie juz tak wk..wil ze jutro motor wyciagam i wkladam 4.2 benzynke tez w automacie.Pedały to zaden problem bo juz raz dorabialem do dizla automata i teraz tez se zmotam.Mysle tylko gdzie butle od Lpg zamontowac bo mi miejsca szkoda.
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: Harley » śr lis 25, 2009 10:03 pm

LSD pisze:Pedalce mjusisz mieć od europejskiego. Od Angola nie pasują. Ja jak przerabiałem automata, to pedał hamulca sam zmotałem, bo oczywiście dostać europejski jest nierealne. Jak przyłożysz do grodzi, to będziesz wiedział o co chodzi.
Znaczy mam pedały od manuala. Myślę sobie ,że hamulec zostawie orginalny z manuala, tylko przeszczepię stopkę ,żeby byłą większa jak w automatach przystało, a pedał gazu zastosuję od manuala, tylko jest tam jakiś czujnik, który chyba trzeba przeszczepić , bo daje przy maksymalnym wciśnieciu gazu jakąś informację do kompa prawdopodobnie skrzyni biegów, pewnie do szybkiej reakcji przy zmianie biegu.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » czw lis 26, 2009 1:52 am

Harley pisze:
LSD pisze:Pedalce mjusisz mieć od europejskiego. Od Angola nie pasują. Ja jak przerabiałem automata, to pedał hamulca sam zmotałem, bo oczywiście dostać europejski jest nierealne. Jak przyłożysz do grodzi, to będziesz wiedział o co chodzi.
Znaczy mam pedały od manuala. Myślę sobie ,że hamulec zostawie orginalny z manuala, tylko przeszczepię stopkę ,żeby byłą większa jak w automatach przystało, a pedał gazu zastosuję od manuala, tylko jest tam jakiś czujnik, który chyba trzeba przeszczepić , bo daje przy maksymalnym wciśnieciu gazu jakąś informację do kompa prawdopodobnie skrzyni biegów, pewnie do szybkiej reakcji przy zmianie biegu.
Ten czujnik to "kick down" i działa tak jak opisujesz. A pedał od manuala może być, ja też tak mam (ze stopką od automatu).
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: Harley » czw lis 26, 2009 8:20 am

LSD pisze: Ten czujnik to "kick down" i działa tak jak opisujesz.

To rozumiem dotyczy pedału gazu ??


LSD pisze:A pedał od manuala może być, ja też tak mam (ze stopką od automatu).
A to dotyczy pedału hamulca ??

Dobrze rozumiem ??
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » czw lis 26, 2009 8:43 am

Dokładnie tak :)
Miejsce na kick down sobie po prostu dospawaj do europejskiego pedalca.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: Harley » czw lis 26, 2009 9:20 am

No włąśnie tak myślałem.
Jakkbyś miał możłiwość podesłania mi fotki, jak masz to zrobione u siebie to byłbym wdzięczny ;-)
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: lbl78 » czw lis 26, 2009 1:40 pm

iras01 pisze:Mi sie dzisiaj posypal rozrusznik w 4.2d i mnie juz tak wk..wil ze jutro motor wyciagam i wkladam 4.2 benzynke tez w automacie.
:o z powodu rozrusznika?? a co mu się stało ?? rozumiem że nie chcesz naprawiać ani wymienić :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: Harley » czw lis 26, 2009 4:59 pm

No wiesz, jak się jest takim potentatem silnikowym jak Iras, to jak się zapełnia popielniczka to zmienia parcha na innego , albo go np. kolor wk...wił ... :)21
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: iras01 » czw lis 26, 2009 7:03 pm

lbl78 pisze:
iras01 pisze:Mi sie dzisiaj posypal rozrusznik w 4.2d i mnie juz tak wk..wil ze jutro motor wyciagam i wkladam 4.2 benzynke tez w automacie.
:o z powodu rozrusznika?? a co mu się stało ?? rozumiem że nie chcesz naprawiać ani wymienić :)21

Plan byl juz dawno zeby ciszej bylo w aucie i szybciej ale jakos czasu brakowalo.Teraz jak Harley tez zaklada to mi gul skacze ze ja taki zacofany sprzetowo :D

Mysle ze wiekszosc z nas jak by pojezdzila benzyna w patrolu to by chciala taki ale ze wzgledow ekonomicznych wciaz kroluje klekot.

Te Harley ja ci pacjentow nie licze :D na zdrowie :D
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » czw lis 26, 2009 7:16 pm

Harley pisze:No włąśnie tak myślałem.
Jakkbyś miał możłiwość podesłania mi fotki, jak masz to zrobione u siebie to byłbym wdzięczny ;-)
Może w weekend mi się uda.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: iras01 » czw lis 26, 2009 7:26 pm

ja juz dzis motor pozyskalem :D tylko teraz trzeba w wekend przemyslec przy kielichu jak to wszystko ugrysc :D
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: Harley » czw lis 26, 2009 10:44 pm

ja już myślenie zacząłem, ale póki co mam wdrożony proces wypruwania
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: Harley » czw lis 26, 2009 10:45 pm

LSD pisze:
Harley pisze:No włąśnie tak myślałem.
Jakkbyś miał możłiwość podesłania mi fotki, jak masz to zrobione u siebie to byłbym wdzięczny ;-)
Może w weekend mi się uda.

Liczę na to - możesz w razie czego od razu porobić fotki "strategicznych punktów" , np. jak rozwiązałeś linkę gazu i takie tam :)21
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » czw lis 26, 2009 11:19 pm

Tylko, że ja już nie mam 4,2EFI. Pedały o których piszę mam w 4,2TD z automatem - będą takie same. Linka gazu pędzie zupełnie inna.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: lbl78 » pt lis 27, 2009 12:08 am

iras01 pisze: Mysle ze wiekszosc z nas jak by pojezdzila benzyna w patrolu to by chciala taki ale ze wzgledow ekonomicznych wciaz kroluje klekot.
z chęcią bym GU4 z silniczkiem 4,8 w benzynie przygarnął :)21 nawet bym go tankował :)21 tylko kto mi taki da?? :)16 :)16 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: iras01 » pt lis 27, 2009 8:06 am

Modlic sie Panie,modlic... :D
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: lbl78 » pt lis 27, 2009 8:52 am

iras01 pisze:Modlic sie Panie,modlic... :D
chyba na islam przejde i szyb postawie może Allach da i ropa sie znajdzie :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości