...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » sob lis 28, 2009 9:33 pm

vexx pisze:Probowalem dzis rozebrac tapicerke na drzwiach, zeby dostac sie do glosnika. Udalo mi sie odkrecic oslone 2 duzych srub, wyciagnac przyciski do sterowania szybami, nastepnie odkrecilem 2 duze sruby i wiecej srub nie stwierdzilem - to co pozostalo to zatrzaski i tylko pozostaje uzyc sily, czy jeszcze sa jakies ukryte dynkse?
u mnie tylko 2 śruby i korbka do szyb :)21 reszta na zatrzaskach :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: vexx » sob lis 28, 2009 10:20 pm

Zatrzaski jak mniemam potraktowac odpowiednio dużą siłą, prostopadłą do drzwi, skierowaną w kierunku przeciwnym do nich ? ;)
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » sob lis 28, 2009 10:24 pm

vexx pisze:Zatrzaski jak mniemam potraktowac odpowiednio dużą siłą, prostopadłą do drzwi, skierowaną w kierunku przeciwnym do nich ? ;)
tak tylko uważaj zebyś sobie ich z tapicerki nie powyrywał :-?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Marcin-Kraków » sob lis 28, 2009 10:25 pm

I tak wyrwie :lol:
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » sob lis 28, 2009 10:28 pm

widelec jakiś i nie wyrwie
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » sob lis 28, 2009 10:29 pm

Marcin-Kraków pisze:I tak wyrwie :lol:
eee może ma fuksa :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: vexx » sob lis 28, 2009 10:32 pm

i tak wyrwe :), gdzie ten widelec wpychac? w okolice zatrzaskow? uzywac niczym łoma?
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Ba » ndz lis 29, 2009 10:50 am

Pod zatrzask.. Odchylasz delikutaśnietapiecerke. Czyli jeden i tak muszisz wyrwać. a potem miedzy zatrzastki blachę. Dla pocieszenia powiem, że w Y61 równie radośnie wyrywają się z tej badziewnej dykty.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » ndz lis 29, 2009 12:10 pm

ja ciągnę z wyczuciem za dyktę , na 95 % zatrzaski wyskakują z drzwi, czasami pęka zatrzask . Z dykty wyrywają się zazwyczaj na dole jeśli dykta przemoknięta jak ktoś topił regularnie auto
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » ndz lis 29, 2009 6:20 pm

To jednak kiedyś dykty/zatrzaski były mocniejsze - u mnie jakoś nie pękają ani nie wyrywają się.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » ndz lis 29, 2009 9:24 pm

N2O pisze:To jednak kiedyś dykty/zatrzaski były mocniejsze - u mnie jakoś nie pękają ani nie wyrywają się.
:)21
raczej umiejętności inne :)21 u mnie "ktoś" wyrwał 1 reszta pomimo 20 lat jest nadal jak nówka :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jekke » ndz lis 29, 2009 9:43 pm

Bodylift 1" i do tego np. Dobinsons 2"- ktoś przerabiał temat- dużo przedłużania czegokolwiek, dropboxy, obniżenia itp. czy w miarę bezpiecznie?
Krótki GRY60, mimośrody na wahaczach są.

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » ndz lis 29, 2009 11:00 pm

przy 2 calach liftu na sprężynach drophboxy nie są potrzebne a nawet zastosowanie ich jest niewłaściwe, bo one są do większych liftów , nie musisz też przedłuzać przewodów hamulcowych , do 2 cali stykną te co masz ,warto dac dłuższe łączniki stabilizatorów ,ja podebrałem od Terrano tylne bodajże i inne odboje, daj bycze jaja od stara ,są tanie i pasują

przy bodylifcie 1 cal to teraz piszę z tego co widze pod patrolem ,bo bodylifu nigdy nie robiłem , ale tak : po prawej stronie koło koła pasażera masz przejście z budy na rame przewodó hamulcowych ,a po lewej koło koła kierowcy przejście z budy na rame odpowietrzenia - gumowa rurka łącząca i przewody do blokady ( też chyba łączy gumowa rurka ,bo normalnie to metalowe w ramie i budzie, więc koło koła kierowcy masz uproszczoną robote . ( spręzyny dłuższe Dobisnons, czy Ironman w Patrolu swoim , brata i znajomego to tak )

elektrykę myślę że przy 1 calu popuścisz na mocowaniach i nie będzie trzeba przedłużać , a przewody paliwowe - sam zobaczysz , bo ja mam nieoryginalne,częściowo gumowe więc jak jest z metalowymi Ci nie powiem
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jekke » ndz lis 29, 2009 11:16 pm

to o odbojach i łącznikach stabi wiem, ale własnie o lift budy mi bardziej chodzi, zastanawiam się coraz bardziej nad tym, czy nie lepsze to niż podcinanie błotników

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » ndz lis 29, 2009 11:28 pm

zalezy w jakim masz stanie nadkola , jak w kiepskim to lepiej podcinać, od razu z rdzą masz kłopot z głowy, w patrolu nadkole z tyłu jest podwinięte do wewnątrz i zbiera się tam wszelkie błoto więc kolejny argument za niepodnoszeniem środka ciężkości

rozumiem że 35 cali zakłądasz, bo do 33 cali nic nie trzeba bodyliftować jak masz Dobinsona 2 cale ,

no i jeszcze jedno przypomniało mi się , jak planujesz 35 cali to bodylift i tak nie uratuje Cie przed podcinaniem tyłu przedniego nadkola tam gdzie ten gumowy fartuch jest bo opona będzie w tym miejscu wadzić
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » ndz lis 29, 2009 11:29 pm

Lift budy to nie najlepsze rozwiązanie, jak ci nie szkoda to tnij błotniki. Po bodylifcie buda lubi pękać w okolicach mocowań do ramy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: martii » pn lis 30, 2009 9:36 am

etam, jak ma wyjechac to wyjedzie nawet bez liftu

robiac bodylifta robisz odrazu poprawki ramy i budy,
bodylift poza samymi doznaniami terenowymi, ma jedna podstawowa zalete, o wiele latwiej czysci sie podwozie co znaczaco zmniejsza balast blota
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Maqlinka » pn lis 30, 2009 10:08 am

KarolSawiak pisze: .... nie uratuje Cie przed podcinaniem tyłu przedniego nadkola tam gdzie ten gumowy fartuch jest bo opona będzie w tym miejscu wadzić
Można się obejść bez cięcia. Faktycznie po podniesieniu zawieszenia most cofa się lekko do tyłu - wynika to najzwyczajniej w świecie z geometrii :wink:
Są specjalne podkładki dystansowe pozwalające wrócić do oryginalnych wartości - przy zmianie wahaczy problem nie występuje ponieważ wahacz przystosowany do liftu jest dłuższy od standardowego.
KarolSawiak pisze: .... no i jeszcze jedno przypomniało mi się , jak planujesz 35 cali to bodylift i tak nie uratuje Cie przed podcinaniem ....
Wracając do 2 cali liftu i opon 35 - problem pojawi się w wykrzyżu, ponieważ koło chowając się w nadkolu będzie wadzić o błotnik .... a o oryginalnych plastikowych nakładkach na błotniki można w ogóle zapomnieć.

Na zdjęciu auto z liftem 3 cale kolami 33x12,5 liftem budy, podciętymi nadkolami (+oryginalne nakładki) wahacze przednie Superflex do liftu 3 cale wahacze tylne górne i dolne regulowane (prawidłowo ustawiona geometria tylnego mostu).

Obrazek

Jak widać koło mieści się na styk.

Na focie poniżej auto podniesione prawie 4 cale + wycięte nadkola ( z tyłu podcięta karoseria), nakładki na błotniki zastąpione pasami gumowymi konfiguracja zawieszenia jak wyżej i opona 35 cali.

Obrazek


Jak widać mieści się na styk :wink:
Ostatnio zmieniony pn lis 30, 2009 10:23 am przez Maqlinka, łącznie zmieniany 1 raz.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » pn lis 30, 2009 10:15 am

To samo przy oponach 33 calowych co na fotce z liftem 3 cale na spręzynach i specjalnymi wahaczami można osiągnąć liftem 2 cale na spręzynach i bodyliftem 1 cal . W zasadzie do 2 cali na sprężynach i 33 calowych x 12,5 R15 na oryginalnych felgach stalowych nic nie trze na wykrzyżach i też kółka ładnie się chowają w nadkola , więc ten 1 cal bodyliftu można odpuścić . Przy felgach z większym ET - nie wiem,ale chyba już by tarło o plastiki w nadkolach . Kolega nadal nie powiedział jakie opony chce założyć .
Maglinka, snolker jak podłączyłeś? Ciąłeś puszke ,czy dałeś filtr stożkowy ?
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Maqlinka » pn lis 30, 2009 10:30 am

KarolSawiak pisze: Maglinka, snolker jak podłączyłeś? Ciąłeś puszke ,czy dałeś filtr stożkowy ?
Ten ze snorklem to akurat Mika jest ...... z tego co pamiętam to puszka jest dłubnięta i odwrócona ... ale to Miku więcej pewnie powie na ten temat.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jekke » pn lis 30, 2009 10:43 am

są i będą 33"x12,5 ale ET mam -30 i na wykrzyżach i przy dobiciu oponę przycina błotnik, dlatego myślałem, żeby dać więcej miejsca w nadkolach liftując delikatnie budę, ale z tego co czytam jednak podetnę nadkola, przy jednej robocie. Chyba, że zestaw 2" i odbojnik spowoduje zmiany :lol:

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: miastek » czw gru 03, 2009 9:07 am

Przy 33" i ET-30 jak nie dasz odbojów to przy lifcie 2" na wykrzyżu bedzie tarło z tylu. Podetnij błotniki i po sprawie.
Ja mam dokładnie taki zestaw.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jekke » pt gru 04, 2009 10:08 am

miastek pisze:Przy 33" i ET-30 jak nie dasz odbojów to przy lifcie 2" na wykrzyżu bedzie tarło z tylu. Podetnij błotniki i po sprawie.
Ja mam dokładnie taki zestaw.
o właśnie o to chodziło :)2 jakże się cieszę, że posiadasz taką samą kompilację :)21

Awatar użytkownika
Tank
 
 
Posty: 190
Rejestracja: sob mar 29, 2008 11:24 pm
Lokalizacja: Stolica Podbeskidzia:)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Tank » pt gru 04, 2009 4:34 pm

Nabyłem terrano II 2.4 1994 długi z gazem(najprostrza instalacja)

Ponieważ dałem auto do regulacji gazu mam pytanie

Ile mi spali GAZU na miescie oraz na trasie?

Awatar użytkownika
papazulu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr lis 25, 2009 2:53 am

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: papazulu » pt gru 04, 2009 5:49 pm

Mój Maverick pali 14,5 litra gazu w cyklu mieszanym, raczej za miastem.

Pozdrawiam
Łukasz szymaniak
Ford Maverick KA24E 1994

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości