Buggy 4x4 jimny,samurai

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

jimnytrn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 4:33 pm

Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: jimnytrn » ndz gru 13, 2009 10:45 pm

Podzespoły

Przede wszystkim chodzi mi o wagę buggy chce żeby ważyło maksymalnie 550 kg.Zeby można było je zarejestrować na kat.b1
(2 OSOBOWE).(Samochodu terenowego raczej tak nie odchudzę!).
UŻYTKOWANIE:Czasami na drogę i większość użytku w terenie!Chodzi mi głównie o dojazd do terenu muszę dojeżdrzać przez drogę publiczną !Dlatego przydała by się rejestracja!
Chodzi mi żeby buggy wyglądało tak jak na fotkach!Silnik z tyłu taka sama rama tylko grubsze bezszwowe rury (gięte).
Na zdjęciach widoczny silnik motocyklowy (ale będzie tak jak niżej Suzuki jimny)!

ZDJĘCIA RAMY : http://picasaweb.google.pl/jimnytrn/JimnytrnBuggy#


-Silnik z kompletem elektroniki (komputer itp…) potrzebnej do uruchomienia.
*Suzuki Jimny (NOWY MODEL)
-Skrzynia biegów z układem zmiany biegów (drążki)
*Suzuki Jimny (NOWY MODEL)
-Reduktor
*Suzuki Samurai (sj410).Przy skrzyni automatycznej Reduktor jimny.
-Wał napędowy
*Suzuki jimny.(WZMOCNIONY)
-Układ hamulcowy
*Suzuki Samurai lub Jimny.(Tylne hamulce przerobione na tarczowe).
-Układ kierowniczy (kompletny)
*Suzuki Samurai Sj .
-Mosty z kolami
*Mosty Suzuki Samurai Sj 410 lub sj413 + dystanse 30mm.
*Mosty wzmocnione (obspawane drugą pochwą).
* Sprężyny OME (mosty na sprężynach przerobione)
-Felgi
*odsadzone et -23 (Grand vitara)
komplet amortyzatorów
* inne
*Amortyzator skrętu : Calmini.
-Część układu wydechowego
* Suzuki jimny końcówka apex n1 replica
-Sprzęgło
*Suzuki Jimny (sportowa tarcza sprzęgła 4 spiekowa)

(NIEPEŁNE PLANY)


Dodatkowo przód zostanie dociążony (żeby nie skakał) wyciągarką mechaniczną star. Buggy zostanie wykonany przez Madmax.
Mam pytanie jaka skrzynia biegów lepsza w teren automatyczna czy manualna (raz słyszałem że automatyczna raz że manualna)-(Jeżeli automat reduktor jimny , jeżeli manual samurai sj410).
Jaki silnik od jimnego diesel (lepszy pod podjazdy) .Prosiłbym o wypowiedż użytkowników diesla autka suzuki jimny (ponieważ widziałem jak się spisuje Benzyna (nie mam porównania)!!!!
Przełożenie lepsze w mostach chyba sj 410 (wolniejsze) pod silnik suzuki jimny , ale sj 413 za to szerokie!.Jeszcze nie wiem jakie mosty zastosować sj410 lub sj413.?
Pytanie do tych którzy posiadają pojazd terenowy JAK WYWAŻYĆ (jaki docisk na przednią i tylnią oś w terenie) ????
Ostatnio zmieniony ndz gru 13, 2009 11:04 pm przez jimnytrn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: jpi » ndz gru 13, 2009 10:50 pm

tą klatkę to bym wzmocnił jeszcze
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

jimnytrn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 4:33 pm

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: jimnytrn » ndz gru 13, 2009 10:54 pm

Na pewno zostanie jeszcze wzmocniona (dach,tyłek,podłoga)Tam gdzie tzw. kokpit w samochodach (deska rozdzielcza w buggy).
Klatka jeszcze nie gotowa to jest tylko jeszcze wstępny projekt !Będzie z grubszych rur niż na zdjęciach i giętych nie spawanych!

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: Michal_R » pn gru 14, 2009 12:34 am

550kg ?? jak dla mnie nierealne :roll:

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: alfik » pn gru 14, 2009 10:14 am

Michal_R pisze:550kg ?? jak dla mnie nierealne :roll:
Rama i klatka z rur aluminiowych, mosty rezane CNC z tytanu, karbonowe poszycie, magnezowe felgi, silnik Hayabusa - i co nie da się? A przy 550 kg to najlepsze będą sprężyny OME HD+200 od patrola. :lol:

Tak poważnie - przeniesienie silnika do tyłu to już taka mega rzeźba, że nie trzeba się przejmować masą 550kg, bo w trakcie przeróbek kierowca dorośnie do pełnego prawa jazdy kat B :)
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: DamnIt! » pn gru 14, 2009 10:31 am

@jimnytrn: jeśli chcesz lekkie buggy zrobić, to zapomnij o mostach/skrzyni/reduktorze od suzuki. Nie zmieścisz się w 550 kg.

Moim zdaniem masz 2 wyjścia:
- 4x4: układ napędowy z Subaru Libero/T3 synchro - gotowy, działający - jest chyba na forum wątek gdzie taki pojazd na Libero był opisany. Klatka i reszta jak w każdym bugim - możesz wzorować się na dobrze oklepaniej Piranii;
- 4x2: zespół napędowy od VW T3, lub sama skrzynia + jakiś inny lekki motorek;

Zawias musisz POLICZYĆ - bo np. sprężyny dobiera się do konstrukcji pojazdu a nie do mostu albo dlatego że są w jakimś "modnym" kolorze.

Moim zdaniem powinieneś najpierw trochę poczytać i się dowiedzieć, bo mam wrażenie, że nie bardzo się orientujesz na co się porywasz. Jestem prawie pewien, że budując buggy nic Ci się ani z OME ani z Calmini nie przyda :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

jimnytrn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 4:33 pm

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: jimnytrn » pn gru 14, 2009 10:43 am

Wymieniłem tu miedzy innymi sprężyny Ome ponieważ chciałem zastosować przód na tył.Większy ciężar jest z tyłu w buggy ,a w samochodzie terenowym z przodu !Poza tym komplet sprężyn na tył już posiadam!

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: Ziołek » pn gru 14, 2009 6:31 pm

Generalnie powodzenia, ale @alfik ma rację, zanim to skończysz będziesz już pewnie miał normalne prawko. :wink:
Hakuna matata madafaka!

jimnytrn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 4:33 pm

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: jimnytrn » pn gru 14, 2009 6:44 pm

Ja tego buggy nie będę wykonywał!Bedzie wykonywał Madmax!Powiedział że budowa potrwa około 2 miesięcy!Jeżeli chodzi o wage chciałbym żeby osiągnęła ona 550 kg (na czas wagi).Czyli jechać na wagę zważyć i póżniej dołożyć resztę wyciągarke ......

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: Kostuch » wt gru 15, 2009 11:30 am

jimnytrn pisze:Podzespoły
...
-Część układu wydechowego
* Suzuki jimny końcówka apex n1 replica
...
Słusznie :)2
Skup się przede wszystkim na końcówce wydechu.
Bez tego ani rusz :)21
jimnytrn pisze: Dodatkowo przód zostanie dociążony (żeby nie skakał) wyciągarką mechaniczną star.
Taniej wyjdzie worek z piaskiem narzucić - też nie będzie skakał !!
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: Ziołek » wt gru 15, 2009 12:18 pm

jimnytrn pisze:Ja tego buggy nie będę wykonywał!Bedzie wykonywał Madmax!Powiedział że budowa potrwa około 2 miesięcy!
No to powodzenia, czekam na relację :)21
Hakuna matata madafaka!

jimnytrn
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 4:33 pm

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: jimnytrn » wt gru 15, 2009 4:08 pm

Worek z piaskiem?!!!Wolę zamontować wyciągarkę a nie żeby mnie ktoś szarpał!!!!!!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: DamnIt! » wt gru 15, 2009 4:12 pm

a ja tak tylko dla porządku zapytam: czy Ty wogóle wiesz jaki typ pojazdu zwyczajowo nazywa się "buggy"?
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: jarekstryszawa » wt gru 15, 2009 8:42 pm

A drugie pytanie dla pewności- ile masz lat kolego?
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: Ziołek » śr gru 16, 2009 11:21 am

Jeśli może zdawać na B1, to teoretycznie co najmniej 16. :wink:
PS. Możesz zdradzić jak Madmax zamierza przesunąć silnik na tył? (pomijam celowość tego rozwiązania)
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: kacper44 » śr gru 16, 2009 11:59 am

Ale to homologację jeszcze musi mieć na b1, nie?
Co on chce zrobić? SAM? Da się? O opłacalności nie wspominam....
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: Ziołek » śr gru 16, 2009 12:36 pm

Da się zrobić z tego SAM, homologacji nie potrzeba chyba.
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: DamnIt! » śr gru 16, 2009 1:31 pm

Wobec tego zacznij jeszcze raz od nowa.

"Mam sprężyny OME na tył oraz ochotę na "* Suzuki jimny końcówka apex n1 replica". Trzeba do tego resztę max 550kg, a wincha później się dokręci...


:)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: Ziołek » czw gru 17, 2009 10:40 am

To teraz kolego policz sobie wagę silnika, skrzyni, reduktora i mostów, dodaj do tego jeszcze "parę" kilo na wzmocnienie mostów i zobaczysz ile ci zostanie pola do manewru z innymi duperelami, jak na przykład klatka.
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: Albert_N » czw gru 17, 2009 11:38 am

Zastanawia mnie jak ma byc zamontowany uklad napedowy skoro ma byc silnik z normalna skrzynia i reduktor. Chyba ze mosty tez dasz na odwrot, bo inaczej to za wiele sensu nie ma... Juz lepiej motor dac od plaskacza z polskami ze skrzyni, i zrobic klasyczne buggy, a nie jakies cudo niewiadomo do czego. Albo wez kup calego jimnasa, wywal bude w krzaki i z drutow zbrojeniowych i folii po nawozach zrob taka mala budke o dowolnym ksztalcie. Tez bedzie lekko.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: Ziołek » czw gru 17, 2009 11:53 am

Albert_N pisze:Zastanawia mnie jak ma byc zamontowany uklad napedowy skoro ma byc silnik z normalna skrzynia i reduktor. Chyba ze mosty tez dasz na odwrot, bo inaczej to za wiele sensu nie ma... Juz lepiej motor dac od plaskacza z polskami ze skrzyni, i zrobic klasyczne buggy, a nie jakies cudo niewiadomo do czego. Albo wez kup calego jimnasa, wywal bude w krzaki i z drutow zbrojeniowych i folii po nawozach zrob taka mala budke o dowolnym ksztalcie. Tez bedzie lekko.
Możesz tak zrobić bez odwracania mostów.
Jedziesz wtedy jak Francuski czołg, z 1 biegiem do przodu i 5 do tyłu. :)21
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
pulsarus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 7:03 pm

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: pulsarus » czw gru 17, 2009 8:30 pm

Autor tematu chyba za dużo się nasłuchał opowieści z lasu

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: przemo650 » pn gru 28, 2009 12:11 pm

żeby nie zakładać nowego tematu to zapytam tutaj! Noszę sie z myślą zbudowania lekkiego baggy 4x4. Ramę chciałbym zbudować własnoręcznie gdyż zależy mi na wadze! silniczek (1.6td z golfa połączony ze skrzynią od poloneza) i nie wiem jaki układ napędowy zastosować tak by cechował sie on dobrym wykrzyżem bez skomplikowanych przeróbek i wytrzymał jakieś większe koła. Do tego nie wiem jaki zastosować reduktor,
myślę ze w tak leciutkim pojeździe nie ma potrzeby stosowania wyciągarki mechanicznej i jakiś elektryk wystarczy więc wybrać reduktor muszę pod względem wytrzymałości i przełożeń. Macie może jakieś pomysły??? :)

Awatar użytkownika
pulsarus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 7:03 pm

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: pulsarus » wt gru 29, 2009 5:45 pm

Może ciut odmienna konstrukcja ale ...


Obrazek

Awatar użytkownika
NumeR
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice

Re: Buggy 4x4 jimny,samurai

Post autor: NumeR » wt gru 29, 2009 7:58 pm

Ale to jest na niezależnym zawiasie, a oni bardziej pytają o sztywne mosty. Choć jak dla mnie to buggy powinno mieć niezależny zawias o stosunkowo dużym skoku i jakis mocniejszy silnik(niekoniecznie 1.6td z golfa mi pasuje do pojęcia buggy).
nie ważne jak! ważne że w teren

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości