
perkins w uazie
Moderator: Student
reduktor przyda cie tylko wtedy gdy będziesz ciągnął za sobą płóg lub przyczepe ze 7 ton. Ale jak będziesz ciągną przyczepe to pamiętaj że ona ma swoją mase i może cie zaciągnąc tam gdzie niechcesz
Ale o mosty sie nie bój perkinsem nic nie ukręcisz

UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA

Nie żadne mity bo skałda się tak że w naszym clubie mamy persiaka i poniekąt nic w terenie nie da sie nic zrobić A tylnego mosty nie ukręcisz ale od tych rgań tarcza żukowa i atak tależ długo nie żyjąhekselw pisze:artur nie zgodze sie z tobą opowiadacie mity przeliczcie sobie obroty chociaż a nie opowiadacie mity ktoś kiedyś powiedział i wszyscy opowiadają jest różnica między benzyną i persiakiem ale zakres 1 bieg 20 km 2 bieg 40 km/h na 3 do 60i to przy dobrym momencie obrotowym i w terenie już 4 nie wrzucam rzadko kiedy 3 używam. A na piaszczystych podjazdach też rade daje. pozatym wy liczycie obroty silnika i przekładacie na obroty koła. Ale nie bierzecie pod uwage zmiany przełożen w dyfrach i dlatego na kołach obroty są porównywalne na mniejszych biegach. Różnica jest tylko w 4 biegu. Mam nadzieje że spotkam sie kiedyś z wami i będziemy mogli zweryfikować nasze wypowiedzi
- Slawquu
- Posty: 377
- Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
- Kontaktowanie:
ja tam w swoim miałem sprzegło oryginalne uazowe docisk plus tarcza, a jesli chodzi o dyfry to zmieniłem tylko wklady na te szybsze uazowe (8/37) i chodziło elegancko..nic sie nie rozlecialo... a jesli chodzi o ciaganie pługa to fakt był mocny, zapiołem za niego przyczepe 4.5 tony i bez problemu ciagnał 

UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...
Troche sie nazbierało gratów...
tak przyznaje sie miałem 1,6d w uazie i nie smiac sie na 215 wranglerach
jezdził do max 80km/h i był bardzo elastyczny oczywiscie w terenie od razu reduktor. tak że miał swoje zalety. niestety jaków 192 to on nie wytrzymał - zwolnił biedak do max 40 i to z górki, potem wyrwało uszczelke spod głowicy . stwierdziłem że nie ma co go reanimowac trafił sie perkins no i tyr tyr tyr .
dodam że 1,6 d jezdził w mim uazie 14 lat i jak ktos nie upala do mocnego terenu czy rajdów to polecam wcale nie jest dużo słabszy od merca 200 d (chociaż merca łatwij przerobic)
jezdził do max 80km/h i był bardzo elastyczny oczywiscie w terenie od razu reduktor. tak że miał swoje zalety. niestety jaków 192 to on nie wytrzymał - zwolnił biedak do max 40 i to z górki, potem wyrwało uszczelke spod głowicy . stwierdziłem że nie ma co go reanimowac trafił sie perkins no i tyr tyr tyr .
dodam że 1,6 d jezdził w mim uazie 14 lat i jak ktos nie upala do mocnego terenu czy rajdów to polecam wcale nie jest dużo słabszy od merca 200 d (chociaż merca łatwij przerobic)
hekselw pisze:artur wytłumacz mi jakie wibracje przenoszą sie na tależ i wałek?
Każdy diesel ma mocniejsze tłumik drgań w tarczy sprzęgła niż benzyniak a po za tym persiak ma silnik wolno obrotowy z bezp. wtryskiem paliwa i długimi korbowodami i w dodatku trzy cylindry który charakteryzuje sie bardzo twardą pracą . W owych czasach bardzo wielu gajowych jeździło na persiakach bo to był dość dostępny silnik i do jeżdżenia po lesie sie nadawał. Mieli jakiś patent na sprzęgło z wałkiem i tarcza chyba insza mocniejsza. Tak samo ma sie twarda praca silnika na el. ukł napędowego. A uaz nie posiada żadnych tłumików drgań po drodze ino na tarczy.
Re:
Prędzej jego, jeżeli samodzielnie wkładałeś te tuleje z tłokami.PP pisze: 610 zł i trzy tuleje z tłokami 450zł + uszczelki i gumy)=3300zl
+ za wlożenie i przeobki łącznie z instalacja elektryczna(cała nowa wiazka) 500 zl + oleje płyny itd calosc operacji 4000 zl
silnik perełka pali bez swiecy płomieniowej od jednego zakrecenia
mysle ze bedzie to milosc do grobowej deski (mojej albo jego)
Nie jest to taki mniód malina. Trzeba go trzymać na obrotach ,inaczej się dusi przy większych obciążeniach.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Re:
Napisane: Pt gru 17, 2004 2:55 pmFrolik pisze:Da się włożyc bez cięcia.Artur pisze:Podczas montażu trza całego uaza pociąć aby tego klamota wepchać wadzi micha trza wsio pchać do tyłu wyciąć grodź i wywalić nagrzewnice . Gra nie warta świeczki.
po uj odpowiadacie na posty z innej epoki


Re: Re:
Bo właśnie odkrył nowy szlak, którym już wszyscy dawno przeszliwieprzowina pisze:Napisane: Pt gru 17, 2004 2:55 pmFrolik pisze:Da się włożyc bez cięcia.Artur pisze:Podczas montażu trza całego uaza pociąć aby tego klamota wepchać wadzi micha trza wsio pchać do tyłu wyciąć grodź i wywalić nagrzewnice . Gra nie warta świeczki.
po uj odpowiadacie na posty z innej epoki![]()

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: perkins w uazie
no cóż nie kazdy jezdzi nowym land roverem, czy G-klasą
niektórzy jeszcze sa na etapie uaza i silników wołgi, s21 oraz perkinsa
niektórzy jeszcze sa na etapie uaza i silników wołgi, s21 oraz perkinsa
- Gocu
- Posty: 486
- Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: perkins w uazie
I wcale nie jest to etap gorszy od tych "lepszych"... 

Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ
Re: perkins w uazie
Jakby ktoś chciał to mam na zbyciu flanszę do połaczenia silnika Perkins ze skrzynią od Uaza. Chętnie oddam za jakies inne uazowe graty (najchętniej gaźnik).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości