Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Mastra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
Lokalizacja: Wyrzysk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Mastra » wt maja 08, 2012 10:06 am

leszek torbicki pisze:przeważnie przerabia się na 1.6 16V a 1.3 gti ktoś tu ma , jest temat i filmiki nie pamiętam gdzie , musisz poszukać
Ostatnio zmieniony wt maja 08, 2012 10:07 am przez Mastra, łącznie zmieniany 1 raz.
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530

Awatar użytkownika
Mastra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
Lokalizacja: Wyrzysk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Mastra » wt maja 08, 2012 10:06 am

leszek torbicki pisze:przeważnie przerabia się na 1.6 16V a 1.3 gti ktoś tu ma , jest temat i filmiki nie pamiętam gdzie , musisz poszukać

... ale widzę że ty masz w opisie Samiego z 1.6. Może byś mógł mi coś podpowiedzieć?
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » wt maja 08, 2012 11:11 am

Mastra pisze:Dzięki za odpowiedz, przejrzałem już wszystkie posty. Widziałem, że sporo jest na temat 1.6 właśnie. Ten silnik 1.3, jest taki jak w Jimnym. Przypuszczam, że sporo problemów jest wspólnych jak przy 1.6, tak więc muszę się dokładnie wczytać lub napisać bezpośrednio do kolegów którzy przerobili temat z 1.6. Jeszcze raz dzięki.
A jaki jest cel ćwiczenia? :roll:
Jak masz zdechły fabryczny silnik i pod ręką leżące 1,3 baleno, to przekładaj.
Jeżeli fabryczny jest jeszcze zdrowy, to po przekładce możesz się nieco rozczarować przyrostem osiągów (przynajmniej na papierze nie widać jakiegoś skoku jakościowego).
Z przeszczepem 1,3 będzie DUŻO mniej problemów niż z 1,6
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
streamline
 
 
Posty: 130
Rejestracja: śr wrz 10, 2008 9:15 pm
Lokalizacja: Kraków, Przeworsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: streamline » wt maja 08, 2012 2:33 pm

czy ktoś ma jakiś patent na zamykanie maski po swapie na 1.6 ? nie chciałbym jej ciąć :(
UAZ '80 > Samurai '95

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » wt maja 08, 2012 3:06 pm

streamline pisze:czy ktoś ma jakiś patent na zamykanie maski po swapie na 1.6 ? nie chciałbym jej ciąć :(
Ja mam patent - biorę i zamykam maskę :)21
Silnik wchodzi bez bodyliftu jeżeli się to starannie wykona. Chyba że piszesz o jakimś egzotycznym 1.6
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
streamline
 
 
Posty: 130
Rejestracja: śr wrz 10, 2008 9:15 pm
Lokalizacja: Kraków, Przeworsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: streamline » wt maja 08, 2012 5:22 pm

Kostuch pisze:
streamline pisze:czy ktoś ma jakiś patent na zamykanie maski po swapie na 1.6 ? nie chciałbym jej ciąć :(
Ja mam patent - biorę i zamykam maskę :)21
Silnik wchodzi bez bodyliftu jeżeli się to starannie wykona. Chyba że piszesz o jakimś egzotycznym 1.6
zwykły 1.6 8v, wczesniej mialem bodylifta to nie było problemu a teraz maska nie jest chetna do wspołpracy
UAZ '80 > Samurai '95

Awatar użytkownika
Mastra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
Lokalizacja: Wyrzysk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Mastra » wt maja 08, 2012 9:12 pm

Kostuch pisze:
Mastra pisze:Dzięki za odpowiedz, przejrzałem już wszystkie posty. Widziałem, że sporo jest na temat 1.6 właśnie. Ten silnik 1.3, jest taki jak w Jimnym. Przypuszczam, że sporo problemów jest wspólnych jak przy 1.6, tak więc muszę się dokładnie wczytać lub napisać bezpośrednio do kolegów którzy przerobili temat z 1.6. Jeszcze raz dzięki.
A jaki jest cel ćwiczenia? :roll:
Jak masz zdechły fabryczny silnik i pod ręką leżące 1,3 baleno, to przekładaj.
Jeżeli fabryczny jest jeszcze zdrowy, to po przekładce możesz się nieco rozczarować przyrostem osiągów (przynajmniej na papierze nie widać jakiegoś skoku jakościowego).
Z przeszczepem 1,3 będzie DUŻO mniej problemów niż z 1,6
... czytając posty myślałem, że 1.3 będzie dobrym wyjściem bez dużej rzeźby, wcześniej czytałem o silnikach 1.6 i tych z BMW - super ale rzeźba niczym samolot (BMW) - dostałem taki silnik ze skrzynia od kumpla, ale jak posprawdzałem ile pracy ...?! a sezon w pełni...!
Mój silnik jeszcze dycha słychać stukanie panewki ale bardzo delikatne, krecę do 6 i nawet 7,5 tys. ale jakość pracy silnika już nie ta. Myślę że poczekam do zimy,muszę zwalić budę bo rdza wp.... od spodu i wtedy może pokuszę się o przekładkę. Odpuściłem już a miałem ciśnienie jeszcze w ubiegłym tygodniu. Ktoś podsunął mi pomysł żeby wykorzystać sam słupek silnika i zrobić go na gaźniku - ale chyba to jest poroniony pomysł ?
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530

swistak87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt lis 03, 2009 10:49 am

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: swistak87 » wt maja 08, 2012 9:46 pm

Cześć,
czy ktoś z Warszawy ma na swojej Vitarze plandekę z firmy plandeki4x4.pl i pozwoliłby obejrzeć ją na żywo?

Pozdrawiam,
Vitara 1.6 16V Cabrio - bulwar

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » śr maja 09, 2012 10:39 am

streamline pisze:
Kostuch pisze:
streamline pisze:czy ktoś ma jakiś patent na zamykanie maski po swapie na 1.6 ? nie chciałbym jej ciąć :(
Ja mam patent - biorę i zamykam maskę :)21
Silnik wchodzi bez bodyliftu jeżeli się to starannie wykona. Chyba że piszesz o jakimś egzotycznym 1.6
zwykły 1.6 8v, wczesniej mialem bodylifta to nie było problemu a teraz maska nie jest chetna do wspołpracy
To znaczy, że za wysoko jest zawieszony na łapach.
Były dwa rodzaje masek - płaskie i z takim przetłoczeniem po środku. Może zmień na tą przetłoczoną jak masz płaską?
Ja kupiłem coś takiego, bo też myślałem, że trzeba będzie wyciąć dziurę. Trochę wiocha, ale tanio. http://allegro.pl/wlot-powietrza-na-mas ... 82567.html
Ewentualnie przerobić łapy, żeby silnik wisiał niżej.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » śr maja 09, 2012 10:51 am

Mastra pisze: Mój silnik jeszcze dycha słychać stukanie panewki ale bardzo delikatne, krecę do 6 i nawet 7,5 tys. ale jakość pracy silnika już nie ta. Myślę że poczekam do zimy,muszę zwalić budę bo rdza wp.... od spodu i wtedy może pokuszę się o przekładkę. Odpuściłem już a miałem ciśnienie jeszcze w ubiegłym tygodniu. Ktoś podsunął mi pomysł żeby wykorzystać sam słupek silnika i zrobić go na gaźniku - ale chyba to jest poroniony pomysł ?
Wg mnie bez sensu.
Osiągi nowych silników 1,3 biorą się z obłożenia ich wtryskami i elektroniką sterującą.
Jak mu zasadzisz zwykły gaźnik, to będziesz miał to samo co teraz (no może bez tego stukania i odrobinę żwawszy).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
fragales
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: fragales » śr maja 09, 2012 1:29 pm

Witam,

Jakie polecacie reflektory na przód do samuraja? Mam dość seryjnych z wypadającymi żarówkami.... może ktoś ma sprawdzony zamiennik?

Pozdrawiam
Adam
SJ413 1988, 1.3 pół rurka

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » śr maja 09, 2012 2:35 pm

Jaką moc i moment jest w stanie znieść skrzynia biegów samuraia?
Nie zabije jej 90KM i 150Nm?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: apede » śr maja 09, 2012 2:55 pm

fragales pisze:Witam,

Jakie polecacie reflektory na przód do samuraja? Mam dość seryjnych z wypadającymi żarówkami.... może ktoś ma sprawdzony zamiennik?

Pozdrawiam
Adam
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=89202
Tu masz montaż hermetycznych wesemów w gr - w samim jest taka sama średnica.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: lukassos » śr maja 09, 2012 3:03 pm

Wesemy podejdą też zwykłe H4 od skody albo żuczana.

Awatar użytkownika
fragales
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: fragales » śr maja 09, 2012 3:14 pm

Witam,

Dzięki za odpowiedzi. Pokuszę się o wesemy :)

Pozdrawiam
Adam
SJ413 1988, 1.3 pół rurka

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: N2O » śr maja 09, 2012 8:35 pm

KSikorski pisze:Jaką moc i moment jest w stanie znieść skrzynia biegów samuraia?
Nie zabije jej 90KM i 150Nm?
A co, mieniasz na 1,9?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » śr maja 09, 2012 11:03 pm

Zerwałem rozrząd w 1,6. Rozważam czy remontować czy wsadzać 1,9 1Z na mechanicznej pompie.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: N2O » śr maja 09, 2012 11:34 pm

No właśnie coś o rozrządzie słyszałem. :)21

Stoi u nas jeden samurai z 1,9TD (zdaje się że 75 KM).
Jak będzie jezdny, to może uda ci się tym przejechać.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » śr maja 09, 2012 11:51 pm

Plotki szybko się rozchodzą :-)
Pasek miał przejechane 30 tysięcy kilometrów w ciągu dwóch lat...
Był źle napięty po założeniu i się szybciej zużył LUB
Przytkał się kanał olejowy, przytarło wałek rozrządu i porwało LUB
Czort wie. Ciekawe jest to że "w pakiecie" rozwalił się pasek alternatora. Więc może klin trzymający koło pasowe puścił, koło się gibało i pasek się przesunął i tarł o obudowę rozrządu?
Co noc budzę się z krzykiem "gdzie był mój błąd??" :-(

Fakt miał miejsce przy 100km/h i jakiś 3 tysiącach obrotów, więc jedyne na co liczę to że z dołu silnika coś zostało. Za to przekonałem się że assistance w mbanku na serio działa.

:D
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

bladyrunner
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw sie 21, 2008 9:14 am

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: bladyrunner » czw maja 10, 2012 9:56 am

Czy myślicie że to ma sens?
http://moto.allegro.pl/suzuki-jimny-mos ... 51914.html
Taki regenerowany most nie wygnie się zaraz ponownie?

Awatar użytkownika
fragales
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: fragales » czw maja 10, 2012 10:08 am

Hej

Ciekawa sprawa - troszkę drogawo, ale może nie znam się na technologii. Jakby po takiej regeneracji dospawać jakieś wzmocnienia pewnie będzie dobrze.
Jakbym miał luźne 2400 to bym nawet dwa oddał :):)

Pozdrawiam
Adam
SJ413 1988, 1.3 pół rurka

bladyrunner
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw sie 21, 2008 9:14 am

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: bladyrunner » czw maja 10, 2012 9:56 pm

Dzięki za odpowiedź, cóż pewnie i tak się zdecyduję, bo nowy kosztuje masakrycznie...
A może ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał już podobne rozwiązania?

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: chomik. » pt maja 11, 2012 9:19 am

Powiedzcie mi co to może być. Jak jadę na tylnym napędzie, gdy trzymam lekko gaz, słychać rzężenie, jak puszczam całkiem, albo wcisnę mocniej gaz, ustaje. Wydaje mi się, że odgłos ten dobiega z okolic reduktora albo skrzyni. Co to może być?
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: lukassos » pt maja 11, 2012 10:46 am

Krzyżaki na wale albo wieloklin. Sprawdź czy nie masz luzów. Obstawiam tylny wał, krzyżak przy reduktorze ma już dość i zaczyna hałasować.

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: viperecki » pt maja 11, 2012 8:28 pm

albo tak jak u mnie łozysko igiełkowe na wałku pośrednim reduktora

btw nie ma ktos czasem tych małych dziadostw na zbyciu
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Zablokowany

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości