leszek torbicki pisze:przeważnie przerabia się na 1.6 16V a 1.3 gti ktoś tu ma , jest temat i filmiki nie pamiętam gdzie , musisz poszukać
Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Moderator: Albert_N
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Ostatnio zmieniony wt maja 08, 2012 10:07 am przez Mastra, łącznie zmieniany 1 raz.
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530
MT, Lift 2" + LR 1530
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
leszek torbicki pisze:przeważnie przerabia się na 1.6 16V a 1.3 gti ktoś tu ma , jest temat i filmiki nie pamiętam gdzie , musisz poszukać
... ale widzę że ty masz w opisie Samiego z 1.6. Może byś mógł mi coś podpowiedzieć?
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530
MT, Lift 2" + LR 1530
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
A jaki jest cel ćwiczenia?Mastra pisze:Dzięki za odpowiedz, przejrzałem już wszystkie posty. Widziałem, że sporo jest na temat 1.6 właśnie. Ten silnik 1.3, jest taki jak w Jimnym. Przypuszczam, że sporo problemów jest wspólnych jak przy 1.6, tak więc muszę się dokładnie wczytać lub napisać bezpośrednio do kolegów którzy przerobili temat z 1.6. Jeszcze raz dzięki.

Jak masz zdechły fabryczny silnik i pod ręką leżące 1,3 baleno, to przekładaj.
Jeżeli fabryczny jest jeszcze zdrowy, to po przekładce możesz się nieco rozczarować przyrostem osiągów (przynajmniej na papierze nie widać jakiegoś skoku jakościowego).
Z przeszczepem 1,3 będzie DUŻO mniej problemów niż z 1,6
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- streamline
-
- Posty: 130
- Rejestracja: śr wrz 10, 2008 9:15 pm
- Lokalizacja: Kraków, Przeworsk
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
czy ktoś ma jakiś patent na zamykanie maski po swapie na 1.6 ? nie chciałbym jej ciąć 

UAZ '80 > Samurai '95
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Ja mam patent - biorę i zamykam maskęstreamline pisze:czy ktoś ma jakiś patent na zamykanie maski po swapie na 1.6 ? nie chciałbym jej ciąć

Silnik wchodzi bez bodyliftu jeżeli się to starannie wykona. Chyba że piszesz o jakimś egzotycznym 1.6
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- streamline
-
- Posty: 130
- Rejestracja: śr wrz 10, 2008 9:15 pm
- Lokalizacja: Kraków, Przeworsk
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
zwykły 1.6 8v, wczesniej mialem bodylifta to nie było problemu a teraz maska nie jest chetna do wspołpracyKostuch pisze:Ja mam patent - biorę i zamykam maskęstreamline pisze:czy ktoś ma jakiś patent na zamykanie maski po swapie na 1.6 ? nie chciałbym jej ciąć![]()
Silnik wchodzi bez bodyliftu jeżeli się to starannie wykona. Chyba że piszesz o jakimś egzotycznym 1.6
UAZ '80 > Samurai '95
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
... czytając posty myślałem, że 1.3 będzie dobrym wyjściem bez dużej rzeźby, wcześniej czytałem o silnikach 1.6 i tych z BMW - super ale rzeźba niczym samolot (BMW) - dostałem taki silnik ze skrzynia od kumpla, ale jak posprawdzałem ile pracy ...?! a sezon w pełni...!Kostuch pisze:A jaki jest cel ćwiczenia?Mastra pisze:Dzięki za odpowiedz, przejrzałem już wszystkie posty. Widziałem, że sporo jest na temat 1.6 właśnie. Ten silnik 1.3, jest taki jak w Jimnym. Przypuszczam, że sporo problemów jest wspólnych jak przy 1.6, tak więc muszę się dokładnie wczytać lub napisać bezpośrednio do kolegów którzy przerobili temat z 1.6. Jeszcze raz dzięki.![]()
Jak masz zdechły fabryczny silnik i pod ręką leżące 1,3 baleno, to przekładaj.
Jeżeli fabryczny jest jeszcze zdrowy, to po przekładce możesz się nieco rozczarować przyrostem osiągów (przynajmniej na papierze nie widać jakiegoś skoku jakościowego).
Z przeszczepem 1,3 będzie DUŻO mniej problemów niż z 1,6
Mój silnik jeszcze dycha słychać stukanie panewki ale bardzo delikatne, krecę do 6 i nawet 7,5 tys. ale jakość pracy silnika już nie ta. Myślę że poczekam do zimy,muszę zwalić budę bo rdza wp.... od spodu i wtedy może pokuszę się o przekładkę. Odpuściłem już a miałem ciśnienie jeszcze w ubiegłym tygodniu. Ktoś podsunął mi pomysł żeby wykorzystać sam słupek silnika i zrobić go na gaźniku - ale chyba to jest poroniony pomysł ?
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530
MT, Lift 2" + LR 1530
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Cześć,
czy ktoś z Warszawy ma na swojej Vitarze plandekę z firmy plandeki4x4.pl i pozwoliłby obejrzeć ją na żywo?
Pozdrawiam,
czy ktoś z Warszawy ma na swojej Vitarze plandekę z firmy plandeki4x4.pl i pozwoliłby obejrzeć ją na żywo?
Pozdrawiam,
Vitara 1.6 16V Cabrio - bulwar
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
To znaczy, że za wysoko jest zawieszony na łapach.streamline pisze:zwykły 1.6 8v, wczesniej mialem bodylifta to nie było problemu a teraz maska nie jest chetna do wspołpracyKostuch pisze:Ja mam patent - biorę i zamykam maskęstreamline pisze:czy ktoś ma jakiś patent na zamykanie maski po swapie na 1.6 ? nie chciałbym jej ciąć![]()
Silnik wchodzi bez bodyliftu jeżeli się to starannie wykona. Chyba że piszesz o jakimś egzotycznym 1.6
Były dwa rodzaje masek - płaskie i z takim przetłoczeniem po środku. Może zmień na tą przetłoczoną jak masz płaską?
Ja kupiłem coś takiego, bo też myślałem, że trzeba będzie wyciąć dziurę. Trochę wiocha, ale tanio. http://allegro.pl/wlot-powietrza-na-mas ... 82567.html
Ewentualnie przerobić łapy, żeby silnik wisiał niżej.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Wg mnie bez sensu.Mastra pisze: Mój silnik jeszcze dycha słychać stukanie panewki ale bardzo delikatne, krecę do 6 i nawet 7,5 tys. ale jakość pracy silnika już nie ta. Myślę że poczekam do zimy,muszę zwalić budę bo rdza wp.... od spodu i wtedy może pokuszę się o przekładkę. Odpuściłem już a miałem ciśnienie jeszcze w ubiegłym tygodniu. Ktoś podsunął mi pomysł żeby wykorzystać sam słupek silnika i zrobić go na gaźniku - ale chyba to jest poroniony pomysł ?
Osiągi nowych silników 1,3 biorą się z obłożenia ich wtryskami i elektroniką sterującą.
Jak mu zasadzisz zwykły gaźnik, to będziesz miał to samo co teraz (no może bez tego stukania i odrobinę żwawszy).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- fragales
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
- Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Witam,
Jakie polecacie reflektory na przód do samuraja? Mam dość seryjnych z wypadającymi żarówkami.... może ktoś ma sprawdzony zamiennik?
Pozdrawiam
Adam
Jakie polecacie reflektory na przód do samuraja? Mam dość seryjnych z wypadającymi żarówkami.... może ktoś ma sprawdzony zamiennik?
Pozdrawiam
Adam
SJ413 1988, 1.3 pół rurka
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Jaką moc i moment jest w stanie znieść skrzynia biegów samuraia?
Nie zabije jej 90KM i 150Nm?
Nie zabije jej 90KM i 150Nm?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=89202fragales pisze:Witam,
Jakie polecacie reflektory na przód do samuraja? Mam dość seryjnych z wypadającymi żarówkami.... może ktoś ma sprawdzony zamiennik?
Pozdrawiam
Adam
Tu masz montaż hermetycznych wesemów w gr - w samim jest taka sama średnica.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Wesemy podejdą też zwykłe H4 od skody albo żuczana.
- fragales
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
- Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Witam,
Dzięki za odpowiedzi. Pokuszę się o wesemy
Pozdrawiam
Adam
Dzięki za odpowiedzi. Pokuszę się o wesemy

Pozdrawiam
Adam
SJ413 1988, 1.3 pół rurka
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
A co, mieniasz na 1,9?KSikorski pisze:Jaką moc i moment jest w stanie znieść skrzynia biegów samuraia?
Nie zabije jej 90KM i 150Nm?

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Zerwałem rozrząd w 1,6. Rozważam czy remontować czy wsadzać 1,9 1Z na mechanicznej pompie.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
No właśnie coś o rozrządzie słyszałem.
Stoi u nas jeden samurai z 1,9TD (zdaje się że 75 KM).
Jak będzie jezdny, to może uda ci się tym przejechać.


Stoi u nas jeden samurai z 1,9TD (zdaje się że 75 KM).
Jak będzie jezdny, to może uda ci się tym przejechać.

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Plotki szybko się rozchodzą 
Pasek miał przejechane 30 tysięcy kilometrów w ciągu dwóch lat...
Był źle napięty po założeniu i się szybciej zużył LUB
Przytkał się kanał olejowy, przytarło wałek rozrządu i porwało LUB
Czort wie. Ciekawe jest to że "w pakiecie" rozwalił się pasek alternatora. Więc może klin trzymający koło pasowe puścił, koło się gibało i pasek się przesunął i tarł o obudowę rozrządu?
Co noc budzę się z krzykiem "gdzie był mój błąd??"
Fakt miał miejsce przy 100km/h i jakiś 3 tysiącach obrotów, więc jedyne na co liczę to że z dołu silnika coś zostało. Za to przekonałem się że assistance w mbanku na serio działa.


Pasek miał przejechane 30 tysięcy kilometrów w ciągu dwóch lat...
Był źle napięty po założeniu i się szybciej zużył LUB
Przytkał się kanał olejowy, przytarło wałek rozrządu i porwało LUB
Czort wie. Ciekawe jest to że "w pakiecie" rozwalił się pasek alternatora. Więc może klin trzymający koło pasowe puścił, koło się gibało i pasek się przesunął i tarł o obudowę rozrządu?
Co noc budzę się z krzykiem "gdzie był mój błąd??"

Fakt miał miejsce przy 100km/h i jakiś 3 tysiącach obrotów, więc jedyne na co liczę to że z dołu silnika coś zostało. Za to przekonałem się że assistance w mbanku na serio działa.

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
-
- Posty: 122
- Rejestracja: czw sie 21, 2008 9:14 am
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Czy myślicie że to ma sens?
http://moto.allegro.pl/suzuki-jimny-mos ... 51914.html
Taki regenerowany most nie wygnie się zaraz ponownie?
http://moto.allegro.pl/suzuki-jimny-mos ... 51914.html
Taki regenerowany most nie wygnie się zaraz ponownie?
- fragales
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
- Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Hej
Ciekawa sprawa - troszkę drogawo, ale może nie znam się na technologii. Jakby po takiej regeneracji dospawać jakieś wzmocnienia pewnie będzie dobrze.
Jakbym miał luźne 2400 to bym nawet dwa oddał
:)
Pozdrawiam
Adam
Ciekawa sprawa - troszkę drogawo, ale może nie znam się na technologii. Jakby po takiej regeneracji dospawać jakieś wzmocnienia pewnie będzie dobrze.
Jakbym miał luźne 2400 to bym nawet dwa oddał

Pozdrawiam
Adam
SJ413 1988, 1.3 pół rurka
-
-
- Posty: 122
- Rejestracja: czw sie 21, 2008 9:14 am
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Dzięki za odpowiedź, cóż pewnie i tak się zdecyduję, bo nowy kosztuje masakrycznie...
A może ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał już podobne rozwiązania?
A może ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał już podobne rozwiązania?
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Powiedzcie mi co to może być. Jak jadę na tylnym napędzie, gdy trzymam lekko gaz, słychać rzężenie, jak puszczam całkiem, albo wcisnę mocniej gaz, ustaje. Wydaje mi się, że odgłos ten dobiega z okolic reduktora albo skrzyni. Co to może być?
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
Krzyżaki na wale albo wieloklin. Sprawdź czy nie masz luzów. Obstawiam tylny wał, krzyżak przy reduktorze ma już dość i zaczyna hałasować.
Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź
albo tak jak u mnie łozysko igiełkowe na wałku pośrednim reduktora
btw nie ma ktos czasem tych małych dziadostw na zbyciu
btw nie ma ktos czasem tych małych dziadostw na zbyciu
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości