drążki kierownicze własnej konstrukcji

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

drążki kierownicze własnej konstrukcji

Post autor: Biga » śr mar 30, 2005 4:12 pm

Jako, ze orginalne wykonanie drazkow kierowniczych w Samurai jest troche do bani. Nie mozna wymieniac koncowek i gorny drazek gnie sie przy byle okazji to postanowilem zrobic to po swojemu :)21

W sumie projekt juz gotowy, ale na wszelki sluczaj sie spytam.

Czy ktos juz cos motal z drazkami i moze jakies uwagi lub spostrzezenia ma ??
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » śr mar 30, 2005 4:17 pm

ja motalem ale w patrolach , zaadaptowalem drazek z ciagnika , trzeba tylko przerobic stozki , przy okazji SPOA , trzeba dorobic was na zwrotnicy , zeby zmniejszyc kat , w suzi powinno byc podobnie

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr mar 30, 2005 4:22 pm

Czy drazek z ciagnika to pret czy rura ?

Ja wymyslilem, ze zrobie z grubosciennej rury ze wszystkimi koncowkami wymienialnymi. Konstrukcja jest prosta jak budowa cepa, ale jak to zwykle za pierwszym razem jest, lepiej spytac niz dac ciala :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
CAROL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn gru 13, 2004 9:07 pm
Lokalizacja: Bory tucholskie
Kontaktowanie:

Post autor: CAROL » śr mar 30, 2005 4:41 pm

A od czego wsadzic wąs zwrotnicy lub od czego go zaadoptowac co by nizej był??

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr mar 30, 2005 5:20 pm

Zaadoptowac to chyba bedzie raczej trudno :-? Calmini robi dluzsze o 2,5' wasy, ale wiadomo ze dostawa trudna i cena wysoka. Wydaje mi sie ze sa inne sposoby, zaczynajac od wygietych drazkow przez rozne inne wydumki. Wydaje mi sie, was lepiej jest miec wysoko.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
CAROL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn gru 13, 2004 9:07 pm
Lokalizacja: Bory tucholskie
Kontaktowanie:

Post autor: CAROL » śr mar 30, 2005 5:49 pm

koszt Calmini to 400 z groszami.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » śr mar 30, 2005 6:22 pm

Biga pisze:Czy drazek z ciagnika to pret czy rura ?

Ja wymyslilem, ze zrobie z grubosciennej rury ze wszystkimi koncowkami wymienialnymi. Konstrukcja jest prosta jak budowa cepa, ale jak to zwykle za pierwszym razem jest, lepiej spytac niz dac ciala :)21
z ciagnika sa wlasnie z rury i do tego z galkami oczywiscie wymiennymi , koszt calosci ok 80 zl .

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » śr mar 30, 2005 6:24 pm

CAROL pisze:A od czego wsadzic wąs zwrotnicy lub od czego go zaadoptowac co by nizej był??
od zwrtotnicy to raczej pasowalo by zeby byl wyzej , od kolumny zas nizej , do zwrotnicy mozna dorobic z grubej blachy ok 25mm , mocujac w miejsce mocowania lozysk zwrotnicy .

Awatar użytkownika
CAROL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn gru 13, 2004 9:07 pm
Lokalizacja: Bory tucholskie
Kontaktowanie:

Post autor: CAROL » śr mar 30, 2005 6:27 pm

Kurde
Myslalem kolumny, napisalem zwrotnicy

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » czw mar 31, 2005 7:50 pm

Jako, ze wyglada na to ze pionierow brak, to poszlo do wykonania tak jak wymyslilem :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » czw mar 31, 2005 8:16 pm

biga a usłyszał ty malcik tu kiedy co madrego :o

ty się trzymaj planu i będzie dobrze :)21

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » czw mar 31, 2005 8:35 pm

:)21

OK. Najwyzej sie wersje beta wykona :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt maja 06, 2005 12:31 pm

No i stalo sie :)21 zrobilem po swojemu. Wyszlo pierwsza klasa :)21 waza niewiele wiecej od orginalow i som pancerne :)21 Wszystkie koncowki wymienialne. Normalnie dumny jestem :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pt maja 06, 2005 12:34 pm

a z czego dales drazki ? masz foty ?

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt maja 06, 2005 12:41 pm

Drako pisze:a z czego dales drazki ? masz foty ?
Zrobilem na nowo od podstaw. Z rury grubosciennej 33,7 scianka 3,6.
Tulejki z gwinatami, gwint do rzymskiej sruby i ucho do drazka od wasa. Potem tylko pospawac, pomalowac, wyregulowac i cieszyc sie zyciem :)21

Fotki moge zrobic.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt maja 06, 2005 12:44 pm

Też bym zobaczył.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt maja 06, 2005 1:32 pm

Biga pisze:
Drako pisze:a z czego dales drazki ? masz foty ?
Zrobilem na nowo od podstaw. Z rury grubosciennej 33,7 scianka 3,6.
Tulejki z gwinatami, gwint do rzymskiej sruby i ucho do drazka od wasa. Potem tylko pospawac, pomalowac, wyregulowac i cieszyc sie zyciem :)21

Fotki moge zrobic.
jest drugie dno tego pomysłu...też se wstawiłem drążki heavy duty hardmaderfaker...do tego duże koła, wspomaganie i mocny chwyt na kierownicy...efekt...bo że coś musi puścić to wiadomo...puściła przekładnia
trafiają się też przypadki ścięcia gałek
#noichuj

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt maja 06, 2005 1:45 pm

Podstawa pomyslu bylo doprowadzenie do wymienialnosci koncowek. W Samurai trzeba wymieniac cale drazki. Uzywki sa tak samo wybite wszystkie, a serwis to jakies 700 szelestow plus 4-6 tyg. oczekiwania.

Koncowki sa po 30 zyli, a "555" nippon orginal max pomada po 40 zyli.
Zrobienie drazkow na nowo kosztowalo mnie 300 zyli wiec zaoszczedzilem polowe. Do tego orginal od wasa gial sie co chwila wiec nie bylo wyjscia.

Taki lajf.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt maja 06, 2005 7:56 pm

Robimy z rury dwa drazki. Jeden (gorny) ma nagwintowane otwory po obu stronach, drugi (dolny) z jedej strony otwor a z drugiej gwint.

Obrazek

Na dolnym od prawej strony robimy mocowanie gornego.

Obrazek

Po lewej stronie dolnego drazka montujemy orginalna rzymska srube z wymienna koncowka.

Obrazek

W trzy pozostale otwory wkrecamy lewa koncowke dolnego drazka i skladamy do kupy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Potem wymontowyjemy stare drazki, mierzymy dlugosci, skrecamy na fest i juz mozna montowac i jechac.

:)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pt maja 06, 2005 8:25 pm

a to sa drazki do samuraia czy sj ? bo wlasnie bede przechodzil na mosty z samuraia , i sa inne dluzsze drazki. w sj nie mialem z nimi zadnego problemu.

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt maja 06, 2005 8:39 pm

Drako pisze:a to sa drazki do samuraia czy sj ? bo wlasnie bede przechodzil na mosty z samuraia , i sa inne dluzsze drazki. w sj nie mialem z nimi zadnego problemu.
Mam Samurai wiec to co zrobilem jest do niego. Roznica miedzy SJ nie stanowi bo wystarczy krotsze rury uciac i bedzie tak samo pasowalo.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pt maja 06, 2005 8:44 pm

a te stare drazki to miales jakies wadliwe ( prostowane po dzwonie czy cus ) czy poprostu w szerszych mostach latwiej sie gna ?
bo mam takie mosty , juz leza a jak zbroic to raz a dobrze.
bo w mostach z sj nie mialem zadnych problemow z drazkami.

Awatar użytkownika
4x4piotr
 
 
Posty: 291
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 2:48 pm
Lokalizacja: Ilza
Kontaktowanie:

...cudo...

Post autor: 4x4piotr » pt maja 06, 2005 8:51 pm

...Biga - ty mały inżynierze :)2
ARO>Jeep>KIA>SJ>LRD200>DEF110>Korando>LRD300>NavaraD22>F-150...ewolucja?

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » pt maja 06, 2005 8:53 pm

Moze jakas seryjna produkcja :wink: :)2 :)2 :)2
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: ...cudo...

Post autor: Biga » pt maja 06, 2005 9:08 pm

Drako pisze:a te stare drazki to miales jakies wadliwe ( prostowane po dzwonie czy cus ) czy poprostu w szerszych mostach latwiej sie gna ?
bo mam takie mosty , juz leza a jak zbroic to raz a dobrze.
bo w mostach z sj nie mialem zadnych problemow z drazkami.
Juz pisalem przeciez, ze jak sie koncowki drazkow skoncza to w orginale mozesz wymienic tylko lewa :-? Reszta oznacza wymiane calych drazkow ktore kosztuja krocie :-? Jak sie dobrze upala to gnie sie drazek od wasa, wystarczy ze go raz naruszysz i bedzie sie dalej gial. Wzmocnilem go katownikiem, ale nie wygladalo to fajnie wiec zrobilem takie co sie giac nie beda i mozna wszystkie koncowki wymienic. To wszystko.
4x4piotr pisze:...Biga - ty mały inżynierze :)2
Ja jestem elektronik-informatyk :roll: , wiec jak juz cos wymysle z mechaniki to 2x za duze i pancerne jest :)21 ale robi przynajmniej :)21 Musialem sie rysunku technicznego na nowo nauczyc :roll: ale sprawia mi to tak wielka frajde, ze nie moge sie powstrzymac zeby sobie czegos nie wydumac od czasu do czasu :)21
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości