zakup Cherokee
Moderator: Mroczny
- marpas
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:34 pm
- Lokalizacja: Garbatka
- Kontaktowanie:
zakup Cherokee
Witam. Zastanawiam się nad zakupem Cherokee i mam nawet jednego na oku - 200 tys przebiegu (czy to dużo?) z 92r. Wcześniej miałem Frontere i wiem, że każdy samochód ma swoje "newralgiczne miejca". Pomóżcie Panowie (i Panie) i powiedzcie co należy sprawdzić w samochodzie, gdzie szukać wycieków i korozji, czy tam jest pasek czy też łańcuch rozrządu, przy jakim przebiegu toto się wymienia, jak poznać przepracowany silnik. Proszę także o informację jak jest rozwiązana sprawa napędów w Cherokee. Jakie ma (albo nie) blokady (jakieś wersje?), czy ma międzyosiowy mechanizm różnicowy (blokowany czy też nie). Itd. itp. Wiem, zaraz ktoś życzliwy napisze mi, żebym przekopał całe forum i sam wyłuskał odpowiedzi ale i tak prosze o pomoc. Forum i tak przekopię. Pozdrawiam, Marcin
Żeby odpowiedzieć na większość Twoich pytań, musisz najpierw napisać z jakim silnikiem jest ten Jeep i jakie oznaczenia ma wajcha od reduktora 

'90/91 XJ 2.1TD Limited
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
- marpas
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:34 pm
- Lokalizacja: Garbatka
- Kontaktowanie:
Skurkowaniec ma 4 litry, jest ze Szwajcarii, nie mam pojęcia jakie ma oznaczenia, na razie wysłałem teścia żeby go obejrzał. A jakie są możliwości? Na zdjęciach mogę jedynie odczytać kolory i ilosć oznaczeń koło wajchy, o ile to cokolwiek pomoże. Idzie tak (od przodu): zielony, żółty, zielony, żółty, żółty. Nie śmiać się!
No całkiem ładnie wygląda 
Co do przebiegu - wygląda przynajmniej na realny, a nie ściema że np 130kkm
Typ reduktora "rozszyfrowany" już przez raffików ma międzyosiowy mechanizm różnicowy, który można zablokować.
Z blokad (pewnie chodzi Ci o mosty), to może mieć "niby blokadę" LSD na tyle, ale to już trzeba by pewnie go pomacać żeby sprawdzić
Wycieków należy szukać wszędzie
Począwszy od samego silnika (jak umyty to pojeździć chwile i dopiero dokładnie patrzeć), skrzyni, reduktora a skończywszy na mostach (wyjścia wałów, wycieki z piast) - a wogóle chyba w FAQ jest o tym napisane.

Co do przebiegu - wygląda przynajmniej na realny, a nie ściema że np 130kkm

Typ reduktora "rozszyfrowany" już przez raffików ma międzyosiowy mechanizm różnicowy, który można zablokować.
Z blokad (pewnie chodzi Ci o mosty), to może mieć "niby blokadę" LSD na tyle, ale to już trzeba by pewnie go pomacać żeby sprawdzić

Wycieków należy szukać wszędzie

'90/91 XJ 2.1TD Limited
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
Re: zakup Cherokee
Standardowomarpas pisze:200 tys przebiegu (czy to dużo?) z 92r.



"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Sam silnik pociągnie że hoho. Jest na łańcuchu, który wymienia się ponoć po ok. 300 tys, wiec spoko. Ogólnie motoru raczej nie uda ci się zabić
Skrzynie też są raczej odporne, ale tu już może być różnie. LSD jest do wymiany co jakieś 50-80 tys (zakładając, że się go nie katowało za mocno), wiec o ile ktoś o to nie zadbał wcześniej to pewnie jużgo nie ma.
Co do reszty niech wypowiedzą się XJ-towcy.

Co do reszty niech wypowiedzą się XJ-towcy.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Ze zdjec mozna przypuszczac ze to nie wersja limited ale laredo (srebrne plastiki dookola - limited mialy w kolorze nadwozia)marpas pisze:oto ON:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C877945
Poza tym brak napisu Limited - w tym roczniku byl na pasku.
Poza tym brak skory - w Lim. zawsze byla.
Ale to wcale nie oznacza ze to sa jakies wady - zreszta sprzedawca nie pisze ze to limited.
Nabywcy czesto do tanszej wersli dokupywali dodatkowe wyposazenie - tutaj reduktor 242 i ABS, u mnie skrzana tapicerke.
Konstrukcyjnie obie wersje sa identyczne.
Jak zwykle dolicz do ceny zakupu:
- rejestracje - 1500
- ubezpieczenie - 600-1000
- opony - 2000
- wymiany plynow i filtrow - 1000
- gaz - 2000
- nieprzewidziane usterki - ?
BTW - ciekawe co autor mial na mysli piszac:
"idealnie chodzi na najprostszym gazie"?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
Na oko niczym się nie różnią, żeby zbadać czy jest lsd i czy działa trzeba podwindować strupa najlepiej za most w góre i pokręcić kołem, drugie ( jeśli ma lsd i działa ) powinno się też obracać w tą samą strone, i to tak z grubszapan_boczek pisze:jak wlasciwie poznac, ze sie ma LSD. mosty Z i BEZ roznia sie na oko jakos wyraznie?mendelmax pisze: LSD jest do wymiany co jakieś 50-80 tys

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Dlaczego ta maska tak nie w pizde ni w oko zamknieta jest i dlaczego drzwi od kierowcy mocno opadniętemarpas pisze:oto ON:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C877945

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Maska tak pewnie zamknięta, bo gość robił zdjęcie silnika (albo miał dopiero zamiar) - tak mi się wydaje
'90/91 XJ 2.1TD Limited
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
http://www.gromady.krakow.pl/galeria/jeep
A ja z uporem maniaka bede powtarzal ze najlepszym sposobem sprawdzenia LSD jest;Adamek pisze: Na oko niczym siê nie ró¿ni±, ¿eby zbadaæ czy jest lsd i czy dzia³a trzeba podwindowaæ strupa najlepiej za most w góre i pokrêciæ ko³em, drugie ( je¶li ma lsd i dzia³a ) powinno siê te¿ obracaæ w t± sam± strone, i to tak z grubsza
Wrzuc skrzynie lub redukror N i podnies JEDNO tynie kolo.
Jezeli da sie nim pokrecic bez wiekszych oporow to nie ma LSD a jezeli sie trzeba naprawde mocno przylozyc to jest - opor powinien byc spory (o ile pamietam ponad 300Nm) i rownomierny.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Ale ja wcale nie mówiłem że mój opisany sposób jest najlepszy, tak można sprawdzic czy lsd działa, twój faktycznie wydaje sie bardziej dokładniejszy, bo z tą siłą pewnie można określić w jakim stanie są tarczki.Radek666 pisze:A ja z uporem maniaka bede powtarzal ze najlepszym sposobem sprawdzenia LSD jest;Adamek pisze: Na oko niczym się nie różnią, żeby zbadać czy jest lsd i czy działa trzeba podwindować strupa najlepiej za most w góre i pokręcić kołem, drugie ( jeśli ma lsd i działa ) powinno się też obracać w tą samą strone, i to tak z grubsza
Wrzuc skrzynie lub redukror N i podnies JEDNO tynie kolo.
Jezeli da sie nim pokrecic bez wiekszych oporow to nie ma LSD a jezeli sie trzeba naprawde mocno przylozyc to jest - opor powinien byc spory (o ile pamietam ponad 300Nm) i rownomierny.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
- marpas
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:34 pm
- Lokalizacja: Garbatka
- Kontaktowanie:
Bryka po obdukcji (przez teścia). Chociaż sam (teść znaczy się) ma szerokiego, to o sprawdzeniu napędów etc. można zapomnieć. Wiele się nie dowiedziałem, samochód wygląda dobrze. Kilka dupereli (tak to określił) jest do wymiany. Maska odstaje bo przód jest lekko dziabnięty - po uważnym przyjrzeniu się z prawej strony (patrząc od przodu) jest lekki wgniot na górnym pasie. Połamana atrapa, lekko pogięty tylny prawy blotnik. Poza tym - podobno - w miarę ok. Gościu zszedł mi przez telefon do 9000 zł. Problem w tym, że kapcie ma słabe, a to duży wydatek. Obawiam się też jednej rzeczy - przebieg licznikowy to 226 tys km, w książce ostatni przegląd jest przy 185 tysiącach - rok temu!!! Co o tym myślicie? Załóżmy, że handlarze targali nim przez rok lawete, nie inwestując w naprawy.
Samochód chce kupić dla żony. Będzie jeździł koło domu. Ja będę go używał do wypraw wędkarskich. Mam na oku jeszcze to:
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C900653
i to:
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C892172
i to (tylko trochę boję się tego gościa):
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C839128
może też to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=87891304
abo to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=86716593
i ostatnie:
http://allegro.pl/show_item.php?item=86544799
A propos. Ktoś coś słyszał o kolejnej zmianie przepisów dot. rejestracji samochodów? Podobno od maja rejestracja ma być dużo tańsza.
Samochód chce kupić dla żony. Będzie jeździł koło domu. Ja będę go używał do wypraw wędkarskich. Mam na oku jeszcze to:
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C900653
i to:
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C892172
i to (tylko trochę boję się tego gościa):
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C839128
może też to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=87891304
abo to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=86716593
i ostatnie:
http://allegro.pl/show_item.php?item=86544799
A propos. Ktoś coś słyszał o kolejnej zmianie przepisów dot. rejestracji samochodów? Podobno od maja rejestracja ma być dużo tańsza.
Z tym daj sobie spokój, po tym co jeszcze napisałes po obdukcji teścia to padaka jakaś musi byc.marpas pisze:oto ON:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C877945
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Optycznie to możesz sobie oceniać bryczkę ale nie taką. Pierwsze wertepy i samochód i tak będzie wyglądał jak należy. Twój teść praktycznie nic nie sprawdził. Silknik raczej nie powinien być uszkodzony, ale najważniejsze są napędy i ich przeniesienie. Tam jest największy potencjalny, dodatkowy koszt.
XJ 4.0l, '91 - country, lift2" + BFG 31"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość