zakup Cherokee

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
marpas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:34 pm
Lokalizacja: Garbatka
Kontaktowanie:

zakup Cherokee

Post autor: marpas » śr lut 22, 2006 11:54 am

Witam. Zastanawiam się nad zakupem Cherokee i mam nawet jednego na oku - 200 tys przebiegu (czy to dużo?) z 92r. Wcześniej miałem Frontere i wiem, że każdy samochód ma swoje "newralgiczne miejca". Pomóżcie Panowie (i Panie) i powiedzcie co należy sprawdzić w samochodzie, gdzie szukać wycieków i korozji, czy tam jest pasek czy też łańcuch rozrządu, przy jakim przebiegu toto się wymienia, jak poznać przepracowany silnik. Proszę także o informację jak jest rozwiązana sprawa napędów w Cherokee. Jakie ma (albo nie) blokady (jakieś wersje?), czy ma międzyosiowy mechanizm różnicowy (blokowany czy też nie). Itd. itp. Wiem, zaraz ktoś życzliwy napisze mi, żebym przekopał całe forum i sam wyłuskał odpowiedzi ale i tak prosze o pomoc. Forum i tak przekopię. Pozdrawiam, Marcin

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » śr lut 22, 2006 11:57 am

Żeby odpowiedzieć na większość Twoich pytań, musisz najpierw napisać z jakim silnikiem jest ten Jeep i jakie oznaczenia ma wajcha od reduktora :)

Awatar użytkownika
marpas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:34 pm
Lokalizacja: Garbatka
Kontaktowanie:

Post autor: marpas » śr lut 22, 2006 12:10 pm

Skurkowaniec ma 4 litry, jest ze Szwajcarii, nie mam pojęcia jakie ma oznaczenia, na razie wysłałem teścia żeby go obejrzał. A jakie są możliwości? Na zdjęciach mogę jedynie odczytać kolory i ilosć oznaczeń koło wajchy, o ile to cokolwiek pomoże. Idzie tak (od przodu): zielony, żółty, zielony, żółty, żółty. Nie śmiać się!

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » śr lut 22, 2006 12:19 pm

ładny kolorowy :lol:
a tak serio to masz 242 i jest :)2
604JEEP11
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co

Awatar użytkownika
marpas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:34 pm
Lokalizacja: Garbatka
Kontaktowanie:

Post autor: marpas » śr lut 22, 2006 12:21 pm


Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » śr lut 22, 2006 1:19 pm

No całkiem ładnie wygląda :)

Co do przebiegu - wygląda przynajmniej na realny, a nie ściema że np 130kkm :)

Typ reduktora "rozszyfrowany" już przez raffików ma międzyosiowy mechanizm różnicowy, który można zablokować.

Z blokad (pewnie chodzi Ci o mosty), to może mieć "niby blokadę" LSD na tyle, ale to już trzeba by pewnie go pomacać żeby sprawdzić :)

Wycieków należy szukać wszędzie :) Począwszy od samego silnika (jak umyty to pojeździć chwile i dopiero dokładnie patrzeć), skrzyni, reduktora a skończywszy na mostach (wyjścia wałów, wycieki z piast) - a wogóle chyba w FAQ jest o tym napisane.

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: zakup Cherokee

Post autor: misman » śr lut 22, 2006 5:19 pm

marpas pisze:200 tys przebiegu (czy to dużo?) z 92r.
Standardowo :)21 Jak wszystkie z tych roczników :)21 :wink:
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
marpas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:34 pm
Lokalizacja: Garbatka
Kontaktowanie:

Post autor: marpas » śr lut 22, 2006 5:23 pm

E tam. Pytałem czy to dużo na szerokiego. Co tam trzeba robić w okolicach tego przebiegu.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » śr lut 22, 2006 5:30 pm

Sam silnik pociągnie że hoho. Jest na łańcuchu, który wymienia się ponoć po ok. 300 tys, wiec spoko. Ogólnie motoru raczej nie uda ci się zabić ;) Skrzynie też są raczej odporne, ale tu już może być różnie. LSD jest do wymiany co jakieś 50-80 tys (zakładając, że się go nie katowało za mocno), wiec o ile ktoś o to nie zadbał wcześniej to pewnie jużgo nie ma.
Co do reszty niech wypowiedzą się XJ-towcy.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr lut 22, 2006 6:55 pm

raffik pisze:ładny kolorowy :lol:
a tak serio to masz 242 i jest :)2
Ty nie picuj!
Mnie mówiłeś ze 231 jest :)2

:)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr lut 22, 2006 7:06 pm

Ze zdjec mozna przypuszczac ze to nie wersja limited ale laredo (srebrne plastiki dookola - limited mialy w kolorze nadwozia)

Poza tym brak napisu Limited - w tym roczniku byl na pasku.
Poza tym brak skory - w Lim. zawsze byla.

Ale to wcale nie oznacza ze to sa jakies wady - zreszta sprzedawca nie pisze ze to limited.

Nabywcy czesto do tanszej wersli dokupywali dodatkowe wyposazenie - tutaj reduktor 242 i ABS, u mnie skrzana tapicerke.

Konstrukcyjnie obie wersje sa identyczne.

Jak zwykle dolicz do ceny zakupu:
- rejestracje - 1500
- ubezpieczenie - 600-1000
- opony - 2000
- wymiany plynow i filtrow - 1000
- gaz - 2000
- nieprzewidziane usterki - ?

BTW - ciekawe co autor mial na mysli piszac:
"idealnie chodzi na najprostszym gazie"?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr lut 22, 2006 7:11 pm

mendelmax pisze: LSD jest do wymiany co jakieś 50-80 tys
jak wlasciwie poznac, ze sie ma LSD. mosty Z i BEZ roznia sie na oko jakos wyraznie?
LRD3

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr lut 22, 2006 8:14 pm

pan_boczek pisze:
mendelmax pisze: LSD jest do wymiany co jakieś 50-80 tys
jak wlasciwie poznac, ze sie ma LSD. mosty Z i BEZ roznia sie na oko jakos wyraznie?
Na oko niczym się nie różnią, żeby zbadać czy jest lsd i czy działa trzeba podwindować strupa najlepiej za most w góre i pokręcić kołem, drugie ( jeśli ma lsd i działa ) powinno się też obracać w tą samą strone, i to tak z grubsza :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » śr lut 22, 2006 8:15 pm

pezet pisze: BTW - ciekawe co autor mial na mysli piszac:
"idealnie chodzi na najprostszym gazie"?
no bo XJta latwo sie gazuje... nawet na srube.. trzeba tylko uczciwie sie do regulacji przylozyc.
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr lut 22, 2006 8:17 pm

Dlaczego ta maska tak nie w pizde ni w oko zamknieta jest i dlaczego drzwi od kierowcy mocno opadnięte ?? może tak wygląda na zdjęciu ale przyjzałbym mu sie lepiej czy nie stukany.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
waltz
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waltz » śr lut 22, 2006 10:35 pm

Maska tak pewnie zamknięta, bo gość robił zdjęcie silnika (albo miał dopiero zamiar) - tak mi się wydaje

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr lut 22, 2006 10:49 pm

To czemu nie odstaje rownolegle na calej szerokosci, ale boki odstaja, a srodek tak jakby zamkniety?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr lut 22, 2006 11:07 pm

pezet pisze:To czemu nie odstaje rownolegle na calej szerokosci, ale boki odstaja, a srodek tak jakby zamkniety?
No właśnie.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Lawek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt mar 15, 2005 9:27 pm
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Lawek » śr lut 22, 2006 11:48 pm

Uwaga to jakaś mina - jest czerwony :)21

A tak na serio to wygląda na lakierowany. Nie widzię odprysków i odbarwień lakieru. Ale to tylko zdjęcia.
XJ 4.0l, '91 - country, lift2" + BFG 31"

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw lut 23, 2006 5:17 am

Adamek pisze: Na oko niczym siê nie ró¿ni±, ¿eby zbadaæ czy jest lsd i czy dzia³a trzeba podwindowaæ strupa najlepiej za most w góre i pokrêciæ ko³em, drugie ( je¶li ma lsd i dzia³a ) powinno siê te¿ obracaæ w t± sam± strone, i to tak z grubsza :)21
A ja z uporem maniaka bede powtarzal ze najlepszym sposobem sprawdzenia LSD jest;
Wrzuc skrzynie lub redukror N i podnies JEDNO tynie kolo.
Jezeli da sie nim pokrecic bez wiekszych oporow to nie ma LSD a jezeli sie trzeba naprawde mocno przylozyc to jest - opor powinien byc spory (o ile pamietam ponad 300Nm) i rownomierny.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw lut 23, 2006 8:47 am

Radek666 pisze:
Adamek pisze: Na oko niczym się nie różnią, żeby zbadać czy jest lsd i czy działa trzeba podwindować strupa najlepiej za most w góre i pokręcić kołem, drugie ( jeśli ma lsd i działa ) powinno się też obracać w tą samą strone, i to tak z grubsza :)21
A ja z uporem maniaka bede powtarzal ze najlepszym sposobem sprawdzenia LSD jest;
Wrzuc skrzynie lub redukror N i podnies JEDNO tynie kolo.
Jezeli da sie nim pokrecic bez wiekszych oporow to nie ma LSD a jezeli sie trzeba naprawde mocno przylozyc to jest - opor powinien byc spory (o ile pamietam ponad 300Nm) i rownomierny.
Ale ja wcale nie mówiłem że mój opisany sposób jest najlepszy, tak można sprawdzic czy lsd działa, twój faktycznie wydaje sie bardziej dokładniejszy, bo z tą siłą pewnie można określić w jakim stanie są tarczki.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw lut 23, 2006 8:48 am

:-D :)2
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
marpas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:34 pm
Lokalizacja: Garbatka
Kontaktowanie:

Post autor: marpas » czw lut 23, 2006 10:39 am

Bryka po obdukcji (przez teścia). Chociaż sam (teść znaczy się) ma szerokiego, to o sprawdzeniu napędów etc. można zapomnieć. Wiele się nie dowiedziałem, samochód wygląda dobrze. Kilka dupereli (tak to określił) jest do wymiany. Maska odstaje bo przód jest lekko dziabnięty - po uważnym przyjrzeniu się z prawej strony (patrząc od przodu) jest lekki wgniot na górnym pasie. Połamana atrapa, lekko pogięty tylny prawy blotnik. Poza tym - podobno - w miarę ok. Gościu zszedł mi przez telefon do 9000 zł. Problem w tym, że kapcie ma słabe, a to duży wydatek. Obawiam się też jednej rzeczy - przebieg licznikowy to 226 tys km, w książce ostatni przegląd jest przy 185 tysiącach - rok temu!!! Co o tym myślicie? Załóżmy, że handlarze targali nim przez rok lawete, nie inwestując w naprawy.
Samochód chce kupić dla żony. Będzie jeździł koło domu. Ja będę go używał do wypraw wędkarskich. Mam na oku jeszcze to:
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C900653
i to:
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C892172
i to (tylko trochę boję się tego gościa):
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C839128
może też to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=87891304
abo to:
http://allegro.pl/show_item.php?item=86716593
i ostatnie:
http://allegro.pl/show_item.php?item=86544799

A propos. Ktoś coś słyszał o kolejnej zmianie przepisów dot. rejestracji samochodów? Podobno od maja rejestracja ma być dużo tańsza.

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw lut 23, 2006 12:32 pm

Z tym daj sobie spokój, po tym co jeszcze napisałes po obdukcji teścia to padaka jakaś musi byc.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Lawek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt mar 15, 2005 9:27 pm
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Lawek » czw lut 23, 2006 12:35 pm

Optycznie to możesz sobie oceniać bryczkę ale nie taką. Pierwsze wertepy i samochód i tak będzie wyglądał jak należy. Twój teść praktycznie nic nie sprawdził. Silknik raczej nie powinien być uszkodzony, ale najważniejsze są napędy i ich przeniesienie. Tam jest największy potencjalny, dodatkowy koszt.
XJ 4.0l, '91 - country, lift2" + BFG 31"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości