Tuning silnika gaz66 !

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » pn gru 04, 2006 10:45 pm

super!!
dokładnie oto mi chodzi!!
takie dzieło upieksza moje podwórko.
na pw przesle moje dane do konaktu.

DZIEKI!!!!!!
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
Duży kloss
Posty: 501
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:45 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Duży kloss » pn gru 04, 2006 11:14 pm

Jak chcecie zobaczyć osobówke z ruskim V8 wejdzcie na WWW.RETRO-STYLE.RU i dalej Mad Cabine :)2

blana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 14, 2006 6:52 pm

Post autor: blana » pn gru 04, 2006 11:14 pm

No to się zdziwicie!


[/url]

blana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 14, 2006 6:52 pm

Post autor: blana » pn gru 04, 2006 11:51 pm


Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pn gru 04, 2006 11:53 pm

link nie robi :-?

blana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 14, 2006 6:52 pm

Post autor: blana » pn gru 04, 2006 11:53 pm

Student pisze:link nie robi :-?
nie wiem jak wsadzić zdjęcie!!!

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pn gru 04, 2006 11:56 pm

przyślij mi na emalie to wsadzę

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pn gru 04, 2006 11:58 pm

Obrazek

blana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 14, 2006 6:52 pm

Post autor: blana » pn gru 04, 2006 11:58 pm


Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt gru 05, 2006 12:03 am

heh... monza... chorowałem kiedys na coś takiego...

ale w końcu skręciłem w stronę forda...

a na razie to i tak kupa - taunus sprzedany, gazik w charakterze puzli cały czas, bronco jakoś jeździ, ale też mu się należy remont... zostało volvo.... dobrze, że tylny napęd chociaż konsekwentnie zachowuję :)21

blana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 14, 2006 6:52 pm

Post autor: blana » wt gru 05, 2006 12:09 am

A to chce tam wrzucić.
[url=http://www.mFoto.pl/][img]http://w ... .jpg[/img]


ma jeszcze plomby na pokrywie zaworów![/url]

Awatar użytkownika
Duży kloss
Posty: 501
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:45 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Duży kloss » wt gru 05, 2006 9:53 am

Blana. A ładnie to tak oszukiwać na forum....? TO NIE JEST Gaz66 TYLKO BRDM-2 !! !! :)2 gratuluje posiadania 5,6L tam nie ma co zmieniać, morze stopień spręrzania(i regulator) i nie zapomnij o ruskiej cewce zapłonowej bo inaczej pali świece :D i musisz dać jakiś pieruńsko szybki most napewno poniżej 4.11 :)2 mocy ci wystarczy. A opel no cóż kiedyś miałem mante z silnikiem 3,0L ale Taunus ładniejszy :lol:

blana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 14, 2006 6:52 pm

Post autor: blana » wt gru 05, 2006 8:11 pm

Duży kloss pisze:Blana. A ładnie to tak oszukiwać na forum....? TO NIE JEST Gaz66 TYLKO BRDM-2 !! !! :)2 gratuluje posiadania 5,6L tam nie ma co zmieniać, morze stopień spręrzania(i regulator) i nie zapomnij o ruskiej cewce zapłonowej bo inaczej pali świece :D i musisz dać jakiś pieruńsko szybki most napewno poniżej 4.11 :)2 mocy ci wystarczy. A opel no cóż kiedyś miałem mante z silnikiem 3,0L ale Taunus ładniejszy :lol:

Mam takie malutkiE pytanie do Do Ciebie skąd wiesz że to silnik od BRDM-2
przy zakupie powiedziano mi że jest to silnik od GAZ-66 lecz od wojskowej wersji .Po drugie co to jest za model za brdm , może jakis link do informacji i jeszcze jedno czy to dobrze że jest to silnik od BRDM CZY lepszy od GAZ-A.
Jestem w tym temacie laikiem i nie rozróżniam tych silników.
Serdeczne dzięki za odpowiedż.
POZDRAWIAM

BLANA

Awatar użytkownika
Duży kloss
Posty: 501
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:45 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Duży kloss » wt gru 05, 2006 8:20 pm

BRDM-2 to transporter opancerzony na bazie Gaza66. Silnik o zwiększonej pojemności do 5,6L poznaż łatwo koło pasowe na wale korbowym gaz ma mniejsze kolektory wydechowe skierowane do przodu silnika i miska olejowa Gaz ma smok z przodu silnika. Daj meila to ci przyśle foty poglądowe :lol:

blana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 14, 2006 6:52 pm

Post autor: blana » wt gru 05, 2006 8:38 pm

[quote="Duży kloss"]BRDM-2 to transporter opancerzony na bazie Gaza66. Silnik o zwiększonej pojemności do 5,6L poznaż łatwo koło pasowe na wale korbowym gaz ma mniejsze kolektory wydechowe skierowane do przodu silnika i miska olejowa Gaz ma smok z przodu silnika. Daj meila to ci przyśle foty poglądowe :lol:[/quote


Dzieki już wiem jak to wygląda !!!
Jestem wielce zaskoczony tą informacją od Ciebie.
Ale teraz mam pytanko czy niektóre części np.miska oleju bądz smok pasują od gaz-a 66 bo będę musiał przerzucić smok na przód. [/img]

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » wt gru 05, 2006 9:05 pm

miałem z gaza w muscelu
remonty znosi dobrze w brew opini
hien z białegostoku którym remonty sie nie powiodły
landwarsztat
" i tak warto żyć"

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » wt gru 05, 2006 9:12 pm

a jak wygladała ekspolatacja takiego silnika czyli ile on pali w gaziku??
ja palnuje wrzucic taki silnik ze skrzynia 5 biegowa z aro 244 do mojego muscela.
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
Duży kloss
Posty: 501
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:45 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Duży kloss » śr gru 06, 2006 11:59 am

W Uazie palił od 15L....... nawet do 80L ale ja wykorzystywałem go extremalnie !! jak na lata 90te :)2 Jeszcze troche popisze i znów sobie takie coś złoże mam silnik Gaz53 5.3L i dół uaza :)4 :lol:

ether
 
 
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 5:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ether » czw gru 07, 2006 9:11 pm

Skad wytrzasneleś ten silnik? Jezeli to nie tajemnica...

blana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 14, 2006 6:52 pm

Post autor: blana » czw gru 07, 2006 9:58 pm

ether pisze:Skad wytrzasneleś ten silnik? Jezeli to nie tajemnica...
Długa historia była z tym silnikiem.Zaczęło sie od ogłoszenia na allegro że ktoś ma do sprzedania silnik od ZIł-A prawie nowy z wojskowego demobilu v8 bo niby miał być taki sam jak amerykański .Nie sprawdziłem tej wiadomości i zalicytowałem , po paru dniach przyjerzdza przesyłka a na palecie silnik .Jak go zdejmowali z merca "kuriera" to była prawie tylko ta paczka bo masa przekraczała ładowność okazało sie że silnik jest olbrzymi ważył chyba z 500 kg a koło zamachowe wyglądało jak kierownica w starym autobusie.Jak to zobaczyłem to się załamałem .Lecz mój szef przyszedł mi z pomocą powiedział że jego znajomy ma taki silnik co mi potrzeba i że będzie mógł się ze mną zamienić .No i w taki sposób stałem się posiadaczem silnika najpierw myślałem że to gaz-66 ale teraz wiem że to BRDM.

blana
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 14, 2006 6:52 pm

Post autor: blana » czw gru 07, 2006 10:02 pm

Ten silnik też jest prawie nowy z niewielkim przebiegiem .Na zdjęciu widać plomby na pokrywach zaworów.Rozebrałem go w mak bo nie mogłem przekręcić wałem pierscienie na jednym z cylindrów sie zapiekły.Teraz tylko zrobię drobne zmiany w silniku składam i do samochodu mam zamiar odpalić na wiosnę .Mm taką nadzieje.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw sty 11, 2007 8:13 am

hehe, te kolektory skierowane do przodu silnika bardzo miłe... akurat żeby zawiesić turbinę :)
Mimo wszystko jednak po pierwsze i najwazniejsze - w takim samochodzie ten silnik będzie porażką ze względu na wagę. Aluminium aluminiumem ( :) ) ale silnik z osprzętem waży nadal 275 kilo - i to są dane gaza 66 - BRDM może być cięższy. Jest wiadomym, że wychodziły na zlecenie KGB wołgi M-21 na silniku czajki GAZ13, które okazały się niewypałem z uwagi na fatalny rozkład mas. w asconie będzie jeszcze gorzej. Pomijając zajefajny plan stuningowania gaza 66/BRDMa, uważam, że do tego auta znacznie sensowniejszy będzie V8 z rovera. Jest to najlżejszy silnik V8, jaki w ogóle kiedykolwiek widziałem, waży z osprzętem jedyne 170 kilo, ma podobną moc, chętniej wchodzi na obroty (mowa o porównaniu silników fabrycznych) i z całą pewnością jest nieco ekonomiczniejszy. Dodatkowym atutem jest możliwość zakupienia oryginalnej angielskiej skrzyni biegów LT77 pasującej do niego bez przeróbek (rover SD1, Triumph TR7, TR8). A kwestia budzetu - żaden tuning nie jest tanim rozwiązaniem, zwłaszcza w dobie zalewu wszelakich silników z zachodu, które można zanabyć po taniości. Obecnie taniej jest raczej sięgnąć po fabryczny silnik o większej mocy, niż tuningować słabszy.

A moje refleksje końcowe:

1. temat tuningu gaza 66 jest bardzo fajny i można się o to pokusić, o ile samochód w którym będzie on zastosowany, będzie przeznaczony do określonych celów (terenówka)

2. właśnie przejrzałem oferty sprzedaży silników V8 - np audi 3.6 wraz z wiązką i komputerem można mieć za ok 2000-2500 PLN. "Tylko" 250 koni :) a koszty dodatkowe to zakup koła zamachowego i sprzęgła (oryginalnie w automacie) i zmotanie z jakąś dobrą skrzynią biegów... No i oczywiście koszty wpasowania go pod maskę biorcy i podłączenia.

3. Gdzieś w przeszłości wypowiadałem się na temat tuningu gaza 66 - żeby osiągnąć efekty lepsze niż psychologiczne, potrzeba sporo zachodu i dość kompleksowych zmian. Turbina wydaje się dobrym rozwiązaniem, jednak pozostaje problem podawania paliwa przy zasilaniu gaźnikowym. Dlatego, planując doładowanie silnika wołgi, pokusiłem się o instalację wielopunktowego wtrysku paliwa. Problem gazu pozostał póki co w sferze projektów i planów.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw sty 11, 2007 10:28 am

jaki fajny temat...
:)21

rozumiem że ten silnik sowiecki będzie zamontowany w oplu...centralnie?

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » czw sty 11, 2007 10:48 am

Zastanawiałem się nad silnikiem od RR 3,5 do uaza bo miałem okazje kupić za 1000zł taki silniczek ale on ma z tego co pamiętam 130 KM/250Nm więc niewiele jak na taką pojemność i w dodatku strasznie dużo pali (przy normalnej jeździe podają 20l to w terenie lepiej nie myśleć)...
zdecydowałem się ostatecznie na forda.
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

ether
 
 
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 5:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ether » czw sty 11, 2007 11:31 am

Analizowałem przebiegi krzywych momentu i mocy z amerykańskich v8 pojemności 5.0 i wychodzi na to ze do 3500 obrotów różnice nie są wielkie. Rzedu 30-40 Nm, oczywiście po przleiczeniu ich jednostek momentu. Rożnice tym mniejsze im niższe obroty. Roznica jest taka że amerykany krecą do 5000-6000, a gaz do 3500 tys.

Prawdopodobnie wystarczy wyjęcie ogranicznika obrotów + dopracowanie kanałów dolotowych i być może inny kolektor wydechowy żeby wykrzesać sporo mocy z silnika.

Instrukcja podaje że ogranicznik powinien ograniczać obroty od 3200-4200 obrotów. Czyli myśle że z obrotomieżem bez zwiekszonej awaryjności można do 4200 krecić ten silnik, a standardowy gaźnik zapeni dość paliwa.

Moc i moment spada na wykresie gwałtownie przy ok 3200 obrotów i prawdopodobnie jest to spowodowane ogranicznikiem. Jakby odetkać troche dolot to do 4200 obrotów krzywa powinna sie jeszcze piąć w góre.
Z zaworami nie ma co nawet kombinować. W sportowym mercedesie 6,8 litra średnica zaworu dolotowego jest 51mm gaz 66 ma 47mm wiec jak ma krecic do 4 tysiecy to bez sensu kase wyrzucac na gniazda i zawory, mozna co najwyżej obtoczyc troche.

Zakłądając pesymistyczny wariant progresji krzywej to przy 4200 obrotów ten silnik powinien mieć 140km. O ile nie wystąpi wcześniej pik jakiś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość