Moc patrol
Moderator: Kosiarz
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Moc patrol
Reguluje napięcie spręzyny. Kręcąc zgodnie z ruchem wskazowek zegara zmniejszasz jej napięcie.
y60 autobus, czerwony.
Re: Moc patrol
Tyle to podejrzewam, że kolega Tomi75 wie
, kwestia jaki wpływ ma zwiększenie napięcia sprężyny , bądź jego zmniejszenie poprzez operowanie ta zębatką... Jakiego efektu można się spodziewać - jestem na podobnym etapie "strojenia " swojego Y60 
Eee byłeś szybszy


Eee byłeś szybszy

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Moc patrol
Zmniejszajac napiecie pozwalasz boostpinowi latwiej wejsc w pompe.
Wybaczcie brak polskich znakow, ale na angielskim sofcie pracuje
Wybaczcie brak polskich znakow, ale na angielskim sofcie pracuje

y60 autobus, czerwony.
Re: Moc patrol
Czy jest jakiś zakres tej regulacji, dajmy na to przekręć o tyle zębów czy stopni, czy po prostu na chybił trafił i testy do bólu...
Co do polskich znaków masz wybaczone
Co do polskich znaków masz wybaczone

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Moc patrol
Wielkie dzięki powoli wszystko się rozjaśnia i metodą prób i błędów powinienem
uzyskać pożądany efekt 


GR Y60, 1996,35" SILVERSTONE X-TREME
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Moc patrol
Musisz testowac, az dojdziesz do optymalnego rozwiazaniaboban22 pisze:Czy jest jakiś zakres tej regulacji, dajmy na to przekręć o tyle zębów czy stopni, czy po prostu na chybił trafił i testy do bólu...
Co do polskich znaków masz wybaczone

y60 autobus, czerwony.
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Moc patrol
Jak masz ogarniety silnik, zegary cisnienia doladowania i egt, to za wczasu zobaczysz, ze jedziesz na zlych parametrach 

y60 autobus, czerwony.
Re: Moc patrol
Właśnie zegary doładowania mam i dodatkowy temperatury silnika, ale EGT nie mam - będę czujny obserwując temp. silnika 

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Moc patrol
Z tym EGT na szóstym cylindrze to tak na serio? Przecież jeśli wtrysk zacznie lać/nie puszczać to odczyty zegara można miedzy książki wsadzić.
Re: Moc patrol
Testy szły dobrze, aż do czasu gdy pompa wtryskowa zaczęła kapać
. Niestety wcześniej jak ściągałem ten nieszczęsny kapturek z nakrętki od regulacji dawki to musiałem uszkodzić obudowę i ropa kapie...
. Panowie czy to się jakoś spawa lutuje? to wg mnie jest ameliniowe
, ale może się mylę...



GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Moc patrol
Cytując podpis @pezeta:
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

y60 autobus, czerwony.
Re: Moc patrol
Hehe niestety smutne to ale prawdziwe...strasznie się wk...łem, ale cóż ....
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Moc patrol
zebatki narazie nie tykaj - albo jak juz musisz zaznacz porzadnie stan zerowy
zebatka jet jak juz koledzy napisali do regulacji napiecia sprezyny,czyli silly, jaka bedzie musiala wytworzyc turbosprezarka, zeby zwiekszyc dawke paliwa
ruszamy ja dopiero wtedy gdy zauwazymy ze
po zwiekszeniu doladowania i przekreceniu boostpina i szczegolnie po wywaleniu ogranicznika - taka biala plastikowa podkladka ograniczajacy skok boostpina
silnik przy srednich obrotach wkreca sie ladnie , nie kopci i pali sensownie, a przy wysokich obrotach zaczyna przykapcac lub zasysac bak
wtedy naprezamy sprezyne
ale do tego trzeba testow i testow i setek km, no chyba ze ktos ma hamownie w garazu
ja w swoim jak przerobilem WG, ustawilem boostpin na max i wywalilem ogranicznik cieszylem sie jak dresiarz w beemwu palac MTki do 2giego biegu, walac ronda bokiem, lub lojac jakies firmowe fabie - nie tykajac sruby od dawki - a turbo zaczynalo ladowac od 1400-1600rpm, i miescil sie w 14l ON w miescie - bo nie trzeba bylo pycic rzeby sie rozpedzic - ale w trasie przy 80-90 chlal 18l ONbo cisnienie wpychalo boostpina w na dno pompy
jak macie zamiar bawic sie zawsze robcie znaki na poziom zerowy i testujac ruszajcie jeden parametr, bo regulujac wszystko naraz mozna sobie narobic kaszany
najlepiej po kazdej zmianie testowac auto w podobnych warunkach badajac to samo, 0-100km, na 4rtym biegu czasz miedzy 1400-4000, i trase z ta sama predkoscia np 110 majac zalane pod kurek
zebatka jet jak juz koledzy napisali do regulacji napiecia sprezyny,czyli silly, jaka bedzie musiala wytworzyc turbosprezarka, zeby zwiekszyc dawke paliwa
ruszamy ja dopiero wtedy gdy zauwazymy ze
po zwiekszeniu doladowania i przekreceniu boostpina i szczegolnie po wywaleniu ogranicznika - taka biala plastikowa podkladka ograniczajacy skok boostpina
silnik przy srednich obrotach wkreca sie ladnie , nie kopci i pali sensownie, a przy wysokich obrotach zaczyna przykapcac lub zasysac bak
wtedy naprezamy sprezyne
ale do tego trzeba testow i testow i setek km, no chyba ze ktos ma hamownie w garazu
ja w swoim jak przerobilem WG, ustawilem boostpin na max i wywalilem ogranicznik cieszylem sie jak dresiarz w beemwu palac MTki do 2giego biegu, walac ronda bokiem, lub lojac jakies firmowe fabie - nie tykajac sruby od dawki - a turbo zaczynalo ladowac od 1400-1600rpm, i miescil sie w 14l ON w miescie - bo nie trzeba bylo pycic rzeby sie rozpedzic - ale w trasie przy 80-90 chlal 18l ONbo cisnienie wpychalo boostpina w na dno pompy
jak macie zamiar bawic sie zawsze robcie znaki na poziom zerowy i testujac ruszajcie jeden parametr, bo regulujac wszystko naraz mozna sobie narobic kaszany
najlepiej po kazdej zmianie testowac auto w podobnych warunkach badajac to samo, 0-100km, na 4rtym biegu czasz miedzy 1400-4000, i trase z ta sama predkoscia np 110 majac zalane pod kurek
Re: Moc patrol
Wielkie dzięki za cenne wskazówki, niestety trudno znaleźć konkretnego mechanika żeby coś doradził i przede wszystkim wystroił fajnie parcha.Forum to kopalnia wiedzy bo większości piszą tu "praktycy"
. Będziemy testować do bólu tylko najpierw muszę tę cholerną pompę polutować / pospawać....Jak coś dalej będę pytał 
A tak na marginesie duo roboty z wytarganiem pompy na stół? Jakieś pułapki
?


A tak na marginesie duo roboty z wytarganiem pompy na stół? Jakieś pułapki

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 89
- Rejestracja: śr maja 27, 2009 9:51 pm
- Lokalizacja: Zawada, k. Kamienica Polska
Re: Moc patrol
witam, a jak sie ma skrócenie wydechu do mocy? Zabawe bączkiem, boostpinem, zaworem bezpieczeństwa na kolektorze dolotowym mam juz za sobą. Turbo daje słuszne ciśnienie i ogólnie jest git. No, ale po jakims czasie idzie się przyzwyczaić i chciało by się więcej - co mi da zmodernizowanie oryginalnego wciąż układu wydechowego?
pzdr
kolodziej
pzdr
kolodziej
Patrol GR 2,8 1994.
Re: Moc patrol
Jak chcesz mieć zysk na wydechu, to go nie skracasz, ale robisz cały przelotowy większej średnicy.
Re: Moc patrol
A źle zrobiony / dobrany przelot wręcz może pogorszyć sprawę niż polepszyć 

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Re: Moc patrol
tak w wolnossaku, bo w turbo im luzniej tym lepiej - pozostaje tylko kwestia halasu, chociaz sama turbina mocno wycisza
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 89
- Rejestracja: śr maja 27, 2009 9:51 pm
- Lokalizacja: Zawada, k. Kamienica Polska
Re: Moc patrol
a ten zysk to da się poczuć czy tylko usłyszećN2O pisze:Jak chcesz mieć zysk na wydechu, to go nie skracasz, ale robisz cały przelotowy większej średnicy.

przegląd techniczny to przejdzie? Po powiem szczerze, że teraz to chodzi cichutko - z zewnątrz, tylko świst slychać

http://www.youtube.com/watch?v=lZkinlVPYo4
http://www.youtube.com/watch?v=0nuZwn8Lo4M
pzdr
kolodziej
Patrol GR 2,8 1994.
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Moc patrol
Na skróconym wydechu łatwiej się wkręca - przynajmniej z moich odczuć.
Przeglądy przechodził bez znajomości i flaszek
Przeglądy przechodził bez znajomości i flaszek

y60 autobus, czerwony.
Re: Moc patrol
A jeszcze pytanko od ilu obrotów wam się wkręca turbina?
GR Y60, 1996,35" SILVERSTONE X-TREME
Re: Moc patrol
Ja ponawiam pytanie o Y 61 2,8 przczytałem wszystko w wątku i szczegóły i koszty mnie interesują ; prośba do kolegi @Wojtka W o jakiś namiar na drajwera wiśnowego parcha , juz chyba doszedlem do granicy wytzrymałości i coś bym w moim z mocą pokombinował ?! ...krystian2791 pisze:Siema moze mi ktos powiedziec jak zwiekszyc moc silnika w patrol gr y60 2.8?
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
Fotki
Re: Moc patrol
Pora na zmianę motorowni?NUREK MAV pisze:..... juz chyba doszedlem do granicy wytzrymałości i coś bym w moim z mocą pokombinował ?! ...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości