Moc patrol

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Moc patrol

Post autor: Wowos » pn cze 10, 2013 11:17 am

Reguluje napięcie spręzyny. Kręcąc zgodnie z ruchem wskazowek zegara zmniejszasz jej napięcie.
y60 autobus, czerwony.

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Moc patrol

Post autor: boban22 » pn cze 10, 2013 11:24 am

Tyle to podejrzewam, że kolega Tomi75 wie :)21 , kwestia jaki wpływ ma zwiększenie napięcia sprężyny , bądź jego zmniejszenie poprzez operowanie ta zębatką... Jakiego efektu można się spodziewać - jestem na podobnym etapie "strojenia " swojego Y60 :)

Eee byłeś szybszy :)21
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Moc patrol

Post autor: Wowos » pn cze 10, 2013 11:27 am

Zmniejszajac napiecie pozwalasz boostpinowi latwiej wejsc w pompe.



Wybaczcie brak polskich znakow, ale na angielskim sofcie pracuje :wink:
y60 autobus, czerwony.

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Moc patrol

Post autor: boban22 » pn cze 10, 2013 11:35 am

Czy jest jakiś zakres tej regulacji, dajmy na to przekręć o tyle zębów czy stopni, czy po prostu na chybił trafił i testy do bólu...

Co do polskich znaków masz wybaczone :lol:
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
tomi75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:57 am
Lokalizacja: Sławków

Re: Moc patrol

Post autor: tomi75 » pn cze 10, 2013 11:39 am

Wielkie dzięki powoli wszystko się rozjaśnia i metodą prób i błędów powinienem :)24 uzyskać pożądany efekt :D
GR Y60, 1996,35" SILVERSTONE X-TREME

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Moc patrol

Post autor: Wowos » pn cze 10, 2013 11:43 am

boban22 pisze:Czy jest jakiś zakres tej regulacji, dajmy na to przekręć o tyle zębów czy stopni, czy po prostu na chybił trafił i testy do bólu...

Co do polskich znaków masz wybaczone :lol:
Musisz testowac, az dojdziesz do optymalnego rozwiazania ;)
y60 autobus, czerwony.

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Moc patrol

Post autor: boban22 » pn cze 10, 2013 11:43 am

tak - wielkie booom... :-?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Moc patrol

Post autor: Wowos » pn cze 10, 2013 11:45 am

Jak masz ogarniety silnik, zegary cisnienia doladowania i egt, to za wczasu zobaczysz, ze jedziesz na zlych parametrach :wink:
y60 autobus, czerwony.

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Moc patrol

Post autor: boban22 » pn cze 10, 2013 11:52 am

Właśnie zegary doładowania mam i dodatkowy temperatury silnika, ale EGT nie mam - będę czujny obserwując temp. silnika :lol:
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

abrams
 
 
Posty: 187
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:41 pm
Lokalizacja: Zielona góra

Re: Moc patrol

Post autor: abrams » pn cze 10, 2013 9:21 pm

Z tym EGT na szóstym cylindrze to tak na serio? Przecież jeśli wtrysk zacznie lać/nie puszczać to odczyty zegara można miedzy książki wsadzić.

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Moc patrol

Post autor: boban22 » pn cze 10, 2013 9:33 pm

Testy szły dobrze, aż do czasu gdy pompa wtryskowa zaczęła kapać :)11 . Niestety wcześniej jak ściągałem ten nieszczęsny kapturek z nakrętki od regulacji dawki to musiałem uszkodzić obudowę i ropa kapie... :)3 . Panowie czy to się jakoś spawa lutuje? to wg mnie jest ameliniowe :), ale może się mylę...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Moc patrol

Post autor: Wowos » pn cze 10, 2013 9:41 pm

Cytując podpis @pezeta:
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz... :)21
y60 autobus, czerwony.

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Moc patrol

Post autor: boban22 » pn cze 10, 2013 9:54 pm

Hehe niestety smutne to ale prawdziwe...strasznie się wk...łem, ale cóż ....
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: Moc patrol

Post autor: pojara90 » pn cze 10, 2013 9:57 pm

Nie patrz na to :)21

Działaj, niech hula :)2


:)21
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Moc patrol

Post autor: martii » pn cze 10, 2013 10:45 pm

zebatki narazie nie tykaj - albo jak juz musisz zaznacz porzadnie stan zerowy

zebatka jet jak juz koledzy napisali do regulacji napiecia sprezyny,czyli silly, jaka bedzie musiala wytworzyc turbosprezarka, zeby zwiekszyc dawke paliwa

ruszamy ja dopiero wtedy gdy zauwazymy ze
po zwiekszeniu doladowania i przekreceniu boostpina i szczegolnie po wywaleniu ogranicznika - taka biala plastikowa podkladka ograniczajacy skok boostpina
silnik przy srednich obrotach wkreca sie ladnie , nie kopci i pali sensownie, a przy wysokich obrotach zaczyna przykapcac lub zasysac bak

wtedy naprezamy sprezyne

ale do tego trzeba testow i testow i setek km, no chyba ze ktos ma hamownie w garazu

ja w swoim jak przerobilem WG, ustawilem boostpin na max i wywalilem ogranicznik cieszylem sie jak dresiarz w beemwu palac MTki do 2giego biegu, walac ronda bokiem, lub lojac jakies firmowe fabie - nie tykajac sruby od dawki - a turbo zaczynalo ladowac od 1400-1600rpm, i miescil sie w 14l ON w miescie - bo nie trzeba bylo pycic rzeby sie rozpedzic - ale w trasie przy 80-90 chlal 18l ONbo cisnienie wpychalo boostpina w na dno pompy

jak macie zamiar bawic sie zawsze robcie znaki na poziom zerowy i testujac ruszajcie jeden parametr, bo regulujac wszystko naraz mozna sobie narobic kaszany

najlepiej po kazdej zmianie testowac auto w podobnych warunkach badajac to samo, 0-100km, na 4rtym biegu czasz miedzy 1400-4000, i trase z ta sama predkoscia np 110 majac zalane pod kurek
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Moc patrol

Post autor: boban22 » wt cze 11, 2013 7:21 am

Wielkie dzięki za cenne wskazówki, niestety trudno znaleźć konkretnego mechanika żeby coś doradził i przede wszystkim wystroił fajnie parcha.Forum to kopalnia wiedzy bo większości piszą tu "praktycy" :) . Będziemy testować do bólu tylko najpierw muszę tę cholerną pompę polutować / pospawać....Jak coś dalej będę pytał :D

A tak na marginesie duo roboty z wytarganiem pompy na stół? Jakieś pułapki :) ?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Kolodziej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: śr maja 27, 2009 9:51 pm
Lokalizacja: Zawada, k. Kamienica Polska

Re: Moc patrol

Post autor: Kolodziej » wt cze 11, 2013 8:23 pm

witam, a jak sie ma skrócenie wydechu do mocy? Zabawe bączkiem, boostpinem, zaworem bezpieczeństwa na kolektorze dolotowym mam juz za sobą. Turbo daje słuszne ciśnienie i ogólnie jest git. No, ale po jakims czasie idzie się przyzwyczaić i chciało by się więcej - co mi da zmodernizowanie oryginalnego wciąż układu wydechowego?
pzdr
kolodziej
Patrol GR 2,8 1994.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Moc patrol

Post autor: N2O » wt cze 11, 2013 9:23 pm

Jak chcesz mieć zysk na wydechu, to go nie skracasz, ale robisz cały przelotowy większej średnicy.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: Moc patrol

Post autor: boban22 » wt cze 11, 2013 10:04 pm

A źle zrobiony / dobrany przelot wręcz może pogorszyć sprawę niż polepszyć :)21
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Moc patrol

Post autor: martii » wt cze 11, 2013 10:21 pm

tak w wolnossaku, bo w turbo im luzniej tym lepiej - pozostaje tylko kwestia halasu, chociaz sama turbina mocno wycisza
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Kolodziej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: śr maja 27, 2009 9:51 pm
Lokalizacja: Zawada, k. Kamienica Polska

Re: Moc patrol

Post autor: Kolodziej » śr cze 12, 2013 7:54 am

N2O pisze:Jak chcesz mieć zysk na wydechu, to go nie skracasz, ale robisz cały przelotowy większej średnicy.
a ten zysk to da się poczuć czy tylko usłyszeć ;-) ?
przegląd techniczny to przejdzie? Po powiem szczerze, że teraz to chodzi cichutko - z zewnątrz, tylko świst slychać :-)
http://www.youtube.com/watch?v=lZkinlVPYo4
http://www.youtube.com/watch?v=0nuZwn8Lo4M

pzdr
kolodziej
Patrol GR 2,8 1994.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Moc patrol

Post autor: Wowos » śr cze 12, 2013 7:56 am

Na skróconym wydechu łatwiej się wkręca - przynajmniej z moich odczuć.
Przeglądy przechodził bez znajomości i flaszek :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
tomi75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pt mar 30, 2012 11:57 am
Lokalizacja: Sławków

Re: Moc patrol

Post autor: tomi75 » czw cze 20, 2013 8:12 am

A jeszcze pytanko od ilu obrotów wam się wkręca turbina?
GR Y60, 1996,35" SILVERSTONE X-TREME

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: Moc patrol

Post autor: NUREK MAV » pt sie 09, 2013 3:07 pm

krystian2791 pisze:Siema moze mi ktos powiedziec jak zwiekszyc moc silnika w patrol gr y60 2.8 ???
Ja ponawiam pytanie o Y 61 2,8 przczytałem wszystko w wątku i szczegóły i koszty mnie interesują ; prośba do kolegi @Wojtka W o jakiś namiar na drajwera wiśnowego parcha , juz chyba doszedlem do granicy wytzrymałości i coś bym w moim z mocą pokombinował ?! ...
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Moc patrol

Post autor: vandall1 » pt sie 09, 2013 9:42 pm

NUREK MAV pisze:..... juz chyba doszedlem do granicy wytzrymałości i coś bym w moim z mocą pokombinował ?! ...
Pora na zmianę motorowni?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości