korektor siły hamowania y61 2.8

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: KarolZG » ndz lut 17, 2013 8:09 pm

jest prostszy sposób - bez trójnika i przewodu łączącego układ przedni i tylni - o wiele bezpieczniejszy w przypadku uszkodzenia przewodów w jednym z układów, bo mamy wówczas dwa niezależne układy, każdy połączony tylko z jedną sekcją pompy
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: boban22 » ndz lut 17, 2013 8:13 pm

Czyli? :D, bo w którymś z postów widziałem że postawiłeś na trójnik
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: KarolZG » pn lut 18, 2013 11:41 pm

najpierw trójnik, potem wywaliłem go i zrobiłem jak napisałem
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Sawa GR » pt lut 22, 2013 8:02 am

Jak kupujesz trójnik kup z odpowietrzeniem, bo to najwyższy punkt i dobrze też tam odpowietrzyć. Cena trójnika z odpowietrzeniem wzrasta o 2zł :)21
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Korbamoto » ndz kwie 28, 2013 1:06 am

A ja wlasnie o odpowietrzenie koretora chcialem zapytac. Zmienilem cylinderki, bo sie odpowietrzniki poupieprzaly, ale odpowietrzanie przy kolach nie przynosi rezultatu. Jest jeszcze odpowietrznik na korektorze. Mysle, ze tam tkwi problem, bo on jest wyzej niz przy kolach, a hamulce tylne zawsze mialem do bani.
Wiec zanim pozbede sie korektora, chcialbym sprobowac go odpowietrzyc.
Ale odpowietrznik nie daje sie ruszyc. Jak przycisne, to urwe, tak jak w cylinderkach. Zlanie WD40 i innymi wynalazkami nie pomaga.
Coz czynic, zeby w koszta i robote kolejna nie popasc?
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: ernil » ndz kwie 28, 2013 9:15 am

Ostukać mocno młotkiem okolice odpowietrznika.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Korbamoto » ndz kwie 28, 2013 8:53 pm

Taaa... Latwo powiedziec. Nie bardzo jest tam miejsce na mlotkowanie precyzyjne. A w 22 lata odpowietrznik z korpusem korektora stworzyl monolit i niewielka mam nadzieje na ruszenie tego odpowietrznika.
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: ernil » ndz kwie 28, 2013 9:44 pm

Łatwo to jest lamentować. Wyjmij korektor, daj w imadło i wtedy możesz zrobić różne cuda. Nawet w ostateczności rozwiercić i dać rozmiar większy odpowietrznik. Albo zastosować inny korektor na przykład.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Sawa GR » pn maja 06, 2013 12:07 pm

Bardziej myślę że to wina samego korektora a nie odpowietrzenia. U mnie jest podobnie od 3 lat diagnosta kręci nosem że jest słabo. Przelałem płyn sprężarką, grama powietrza, odpowietrzałem korektor, nic. Przed przeglądem na jesień nieodwołalnie montuję trójnik...

Dodam że pompa ok, nowe tłoczki, klocki, gumki, prowadnice...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: martii » pn maja 06, 2013 9:18 pm

tylko w zime moze byc kicha, ja mam tak w londu zrobione przez poprzednika, kaze hamowanie na sliskim konczy sie wyjezdzaniem tylka, przy malych kontrolowanych predkosciach jest nawet zabawne, ale niekontrolowany baczek na drodze publicznej moze komus zrobic krzywde

w krotkim mam oryginalny 24letni przestawiony o wysokosc lifta i sprawuje sie wysmienicie
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Sawa GR » wt maja 07, 2013 6:30 am

Mój stoi i ruszyć go nie idzie, łapka chodzi tłoczek stoi.
Ja mam kruciaka, tu rozkład masy lepszy, opony agresywne i w 90% śmigam ze 100% obciążeniem (pełna paka i 80l ON), do tego jakieś 20% po publicznych.
Trzeba mieć z tyłu głowy że dupsko może cie wyprzedzić i niema tych wszystkich systemów elektronicznych.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: martii » wt maja 07, 2013 9:26 am

wystarczy ze nagle bedziesz zmuszony do awaryjnego hamowania, to nawet milion lat doswiadczenia za kolkiem nie zastapi sprawnego sprzeta :D
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Korbamoto » wt maja 07, 2013 6:10 pm

Czy sprężyna łącząca wajchę korektora z tylnym mostem ma być taka luźna, że daje sie ręką bez wysiłku, zdjąć, rozciągać, wyginać?
Czy też może u mnie rdza ją zjadła powierzchniowo, drut się zrobił cieńszy, to i naprężenie zmalało? Bo normalnie można by ją jakąś gumą lepszą od majtek zastąpić i naprężenie byłoby takie samo. Tak ma być, czy nie?
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: N2O » wt maja 07, 2013 6:21 pm

Tak ma być, zdaje się że im słabiej ciągnie tym hamulce z tyłu mocniejsze.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Korbamoto » wt maja 07, 2013 8:46 pm

No tak by to wyglądało. Bo jak buda pod obciążeniem idzie w dół, most się przybliża do ramy, to sprężyna się skraca i słabiej ciągnie.
W takim razie, jeśli mam słabe hamulce z tyłu, to może ją całkiem zdjąć na próbę? Wtedy wcale nie będzie ciągnąć, więc i hamować tyłem powinien mocniej.
Ja jeżdżę głównie sam, czasem w dwie osoby, bez obciążenia raczej. I jak depnę mocno, to przód blokuje, a tył się obraca. Może zrobię taką próbę z wywaleniem sprężyny- czyli unieruchomieniem korektora. Ale to wtedy, jak juz ogarnę rozpieraki- o czym pisze w sąsiednim temacie.
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: boban22 » sob gru 07, 2013 7:13 pm

Odgrzeję temat. U mnie podobnie tył praktycznie nie hamuje . Wywaliłem sprężynę i tą śrubą to kontrowania najpierw maksymalnie docisnąłem, potem maksymalnie wykręciłem. Ta metalowa blacha chodzi pod oporem nie lata bezwładnie jest opór. Teoretycznie w którymś położeniu powinien tył zacząć hamować , a nie hamuje :( . Jeszcze jedno co zauważyłem to przy napędzie na tył nie zablokuję tylnych kół, ale jak dam 4x4 i po heblach to tylne koła zblokuje, czyli 4 koła hamują zblokowane.... Macie kurna jakieś sugestie podpowiedzi. Myślałem że jak tą sprężynę z korektora wywalę to zacznie on działać jak trójnik.....no chyba że sam korektor jest jakoś uszkodzony, ale wtedy raczej ta wajcha by latała bezwładnie.... sam już nie wiem...
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: miastek » pn gru 09, 2013 10:39 am

Jak przy zapiętym 4x4 zablokujesz przednie koła to tylne się zablokują przez napęd :)21
Przy dociśniętej dźwigni w korektorze siły hamowania tył powinien hamować maksymalnie, bynajmniej tak jest u mnie.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: boban22 » pn gru 09, 2013 10:46 am

acha ,dzięki, czyli jak tą śrube kontrującą wkręcę na maksa to wtedy jest maksymalny przepływ na korektorze i tył powinien hamować maksymalnie mocno...ok dzisiaj testy....a z tym napędem to mnie wkręcasz?
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Wowos » pn gru 09, 2013 12:28 pm

boban22 pisze:a z tym napędem to mnie wkręcasz?
No co Ty ??
Do rozważań - co się stanie jak zaciągniesz ręczny podczas jazdy 4x4 ??
:)21
y60 autobus, czerwony.

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: boban22 » pn gru 09, 2013 12:44 pm

no wtedy zablokuję 4 koła :roll: ewentualnie ukręcę wał? :D
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość