szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: KSikorski » ndz gru 28, 2014 8:40 pm

Karol L pisze:
KSikorski pisze:Kiedyś waliłem smaru po brzegi, teraz walę tyle ile przewiduje serwisówka...

Jak waliłem po brzegi to nadmiar wyłaził na powierzchni kuli, do tego się przyczepiał piasek itp.
Wg mnie zwiększenie ilości smaru nie spowoduje zwiększenia szczelności ustroju :-)

No, ale można wg szkoły falenickiej i można wg otwockiej ;-)
Co byś nie robił woda w kule zawsze wjedzie. A wjedzie jej tyle ile jest wolnej przestrzeni. Ja wole jej mniej i wole ja wypchnąć dodając nowego smaru. W twoim przypadku trzeba to rozebrać po każdym topieniu, co kto woli. Jak przeszkadza ci smar na kuli to co szkodzi wytrzeć? Aha i zapewne stosujesz smar taki jak przewiduje manual i nie wjeżdżasz do wody powyżej 500mm?
Karol, wyluzuj :-)

Nie wjeżdżam do wody głębszej niż maska, w ogóle wjeżdżam do wody tylko w sytuacjach przekraczania strumieni. Przy głębszej niż maska nurt mógłby już porwać auto.

Pochwę mostu oddałem do piaskowania i lakierowania proszkowego (żeby kule były gładkie).
Kupiłem nowe uszczelniacze kul, w wargi napchałem smaru, piastę do zwrotnicy przykręciłem na masę reinz (i podobnie dalej wszystko do sprzęgiełek włącznie), podobnie masą uszczelniłem obwód sworzni zwrotnicy względem odlewu tejże.

Do wycieczkowej eksploatacji taka procedura jest wystarczająca.

Po każdym poważnym topieniu (jak zauważyłeś) woda wejdzie tak czy siak, więc tak czy siak trzeba będzie rozebrać i zrobić porządek.
W tych sytuacjach wkurzało mnie wyciąganie kilograma smaru z kuli i napychanie kilograma nowego.
Teraz smaruję tylko tyle ile trzeba tam gdzie trzeba i nie dostrzegam różnicy z swojego punktu widzenia.

:-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Karol L » pn gru 29, 2014 6:46 pm

Sorry trochę sie zirytowałam odkrywaniem Ameryki na nowo. Każdy oceni sam co ma większy sens.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: pawel abramczyk » sob sty 03, 2015 6:46 pm

no i telepanie usunięte , powód prozaiczny :)17 po pierwsze lekko krzywe tarcze hamulcowe i zapieczona prowadnica na prawym zacisku , po wyczyszczeniu i przesmarowaniu wszystko ok :)2

od ''nowości'' odkąd go mam nie działa mi podświetlenie od nawiewów , przegrzebałem bezpieczniki , prądy i dalej nic
jak bez destrukcji zajrzeć pod spód co tam się spitoliło
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
sylwian70
 
 
Posty: 227
Rejestracja: śr gru 20, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: Bełchatów

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: sylwian70 » sob sty 03, 2015 10:42 pm

przesówki od nawiewów są podświetlane żaróweczkami wymiana bardzo trudna brak dostępu jedną można wymienić do drugiej nie ma się jak dostac trzeba wybebeszyć kokpit.
Jimny 1.3 2005

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: pawel abramczyk » pt sty 09, 2015 4:45 pm

kurde , kurde skomplikowany ten jimni :lol:
zakupiłem sprężyny +2 '' no i mam zagwostkę w którą stronę je założyć , z jednej strony są wypłaszczone na rozum myśląc powinno to być na moście ale wole się upewnić zanim zamontuje :)17
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: KSikorski » pt sty 09, 2015 10:33 pm

Na moście masz takie specjalne przetłoczenia na nierówny koniec sprężyny :-) Wypłaszczeniem do góry.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: pawel abramczyk » sob sty 10, 2015 6:56 am

podziękował
szczerze mówiąc już dwa razy zmieniałem sprężyny i nie zauważyłem tego , wydawało mi się że na moście jest równo :oops:

dzisiaj zamontowałem te sprężyny do auta , nie ma możliwości założenia ich inaczej , nie pozwala na to ich konstrukcja są zwężane ku górze , więc poszło wypłaszczeniem do góry ,
przed zmianą sprężyn wysokość auta do ramy ( przy mocowaniu wahacza )do ziemi ok 23 cm , po założeniu nowych sprężyn 27,5 cm , z obciążeniem zderzak + wyciągarka
zastanawia mnie jeszcze ich dziwne wykrzywienie , nie są proste :)9 ,
Super parchatek Super y60 :lol:

polopony
 
 
Posty: 173
Rejestracja: czw gru 03, 2009 8:57 pm
Lokalizacja: Gdansk

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: polopony » wt sty 13, 2015 11:31 am

miał kto przyjemność - AUTO-HAK Słupsk ?
Rower

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: slavok » wt sty 20, 2015 11:34 pm

Szybka piłka, samurai gaźnik - swap vita 1.6 8v, z czego zewnętrzna pompa paliwa?
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: pawel abramczyk » śr sty 21, 2015 6:59 pm

pompa musi dawać takie samo ciśnienie jak ta mechaniczna , może troszkę więcej
przerabiałem podobny problem w 160 L 28 , za duże ciśnienie powodowało przelewanie gaźnika , za małe niedobory

tyle wywodu na temat pompy :)21
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
milosnik zuzy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:32 pm
Lokalizacja: Wawa/Pogorzelec
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: milosnik zuzy » śr sty 21, 2015 7:17 pm

Ja mam do gaznika założoną podobna do tej z aukcji http://allegro.pl/pompa-paliwa-gaznikow ... 19108.html
SuzaSj413 1.6 8V+red410 87r lekko motana (509867260)
http://www.utu.freehost.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Adam.Ż » śr sty 21, 2015 7:21 pm

Vitara 8v jest na wtrysku.
Z ktoregos citroena, nie pamietam tylko jakiego dokladnie, jutro moge zadzwonic i dowiedziec sie dokladnie. Odpusc sobie polonezowskie bo dosc glosne.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: slavok » śr sty 21, 2015 8:19 pm

Kurcze, ktoś mi gadał, że opel omega... uj wi, jak byś mógł się zorientować to bym był rad :D

Kolejne pytanie czy sterownik silnika na wtrysku EPI - jeden kabel do lambdy wymaga sygnału z prędkosciomierza?

Obrazek

Obrazek

Obrazek


:)
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Kostuch » śr sty 21, 2015 9:27 pm

slavok pisze:Kurcze, ktoś mi gadał, że opel omega... uj wi, jak byś mógł się zorientować to bym był rad :D

Kolejne pytanie czy sterownik silnika na wtrysku EPI - jeden kabel do lambdy wymaga sygnału z prędkosciomierza?

:)
Niektóre vitary nie miały impulsatora fabrycznie - zależy od numeru ecu.
Pompę dobierz wg ciśnienia (chyba 2,5 atm) i tyle...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Adam.Ż » śr sty 21, 2015 9:35 pm

Jest problem bo tata nie pamieta juz dokladnie z jakiego citroena jest ta pompa. Nie wiem kiedy bede przy aucie zeby sprawdzic oznaczenia.
Masz schemat do elektryki? Do EFI trzeba podpiac bo wywala blad, nie wiem jak jest z EPI.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: slavok » śr sty 21, 2015 11:27 pm

się mi wydaje, że schemat będzie ten...
http://www.zukioffroad.com/Tech_Library ... wiring.gif

ale to moje luźnie domysły na podstawie tego, że sonda jest z jednym przewodem i tutaj nie ma "sped control" w przeciwieństwie do tego:
http://www.zukioffroad.com/Tech_Library ... wiring.gif

gdzie sonda jest na 3 kablach i czujnik prędkości występuje, ale muszę jeszcze ogarnąć jutro co to za komp sterujący bo po za tym, że produkcja mitasubiszi to się nie przyglądałem dokładniej.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: slavok » czw sty 22, 2015 9:01 pm

Kostunio, mówi Ci coś ten numer?

Obrazek


jeszcze jedno pytanko, rozdzieliłem calkowicie wiązkę zasilania wtrysku i kompa od wiązki samuraiowej tj. światła, stacyjka, altek,r ozrusznik zostaje z samca. Czy wystarczy podać 12v po stacyjce do kompa vitarowego by odpalić maszynę?

tj b1 i b7 z tego schematu
http://www.fixkick.com/INJECTORS/89/89-90schem1.jpg

12v na pompę mam sobie podać z fuel pump realy?
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Kostuch » pt sty 23, 2015 10:33 am

slavok pisze:Kostunio, mówi Ci coś ten numer?
Ale pieszczotliwie... :oops:

Numer coś mi mówi.
Wybrałeś sobie chyba najgorszy ecu do przeszczepu.
Po pierwsze nie ma on interfejsu diagnostycznego, żeby się w razie czego podpiąć kompem.
Po drugie steruje on tylko wtryskiem a zapłonem już nie - musisz mieć regulator mechaniczny (podciśnieniowy albo odśrodkowy).
W sumie: ja bym takiego nie wszczepiał :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: slavok » pt sty 23, 2015 8:04 pm

wiem Kostuchu, widziałem twój post na rhinopower :)21
Ecu by dołączony do silnka więc sobie nie wybrałem - taki był, jakoś muszę ogarnąć :)16
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Hałas
 
 
Posty: 1198
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Konin

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Hałas » sob sty 24, 2015 6:29 pm

Ja mam pompę z poloneza.
Fakt, że głośna.
No i ma problem jak zaciągnie powietrza co zdarza się na górkach-szczególnie przy zjeździe
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l :)22 )

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Adam.Ż » sob sty 24, 2015 10:39 pm

U mnie ostatnio też złapała powietrza bo mało paliwa w zbiorniku było. Po dolaniu nie mogła zaciągnąć - pompa siedzi pod maską, ale wystarczyło zdjąć przewód idący do wtrysku i sie odpowietrzyło.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: slavok » śr sty 28, 2015 11:12 pm

Bravo, jak ma dzialać pompka paliwa w 1.6 8v? po przekręceniu kluczyka ma podawać paliwo cały czas, czy ma zacząć dopiero pompować po odpaleniu? Zazwyczaj jest tak, że pompka odzywa się na ~3sek. po przekręceniu kluczyka a na stałe działa dopiero po odpaleniu... tutaj też tak ma być, bo coś chyba ją źle do przekaźnika podłączyłem bo ebe cały czas po przekręceniu kluczyka :)21

No i czy musze zmieniać przewody paliwowe od baku do pompki jeżeli mialem gaźnikowca? Pytam bo powrót w baku robi wichurę jak pompka pracuje :roll:
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Didymos » czw sty 29, 2015 11:17 am

Pompka powinna się wyłączać po 2-3 s, jeśli nie uruchomisz rozrusznika/silnika.
Może podpiąłeś pompę pod "main relay" zamiast "fuel pump relay" :)21
Ja przewody paliwowe zostawiłem od gaźnika, pompa poszła od vitary, działa bezproblemowo.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: Adam.Ż » czw sty 29, 2015 5:15 pm

u mnie pracuje jakieś 3-4 s po przekręceniu zapłonu, na stałe w momencie odpalania.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie - szybka odpowiedź vol. 2

Post autor: pawel abramczyk » pt lut 06, 2015 10:26 pm

kombinuje nad wdechem , w zasadzie nad końcówką wydechu , zauważyłem że przy zjazdach ze stromych górek zaczepiam hakiem holowniczym a ostatnio też i końcówką wydechu , ta ruraczka już się lekko zgięła , no i mam takie przemyślenia żeby iść ''tropem'' japońców i założyć taką końcówkę co ma prawie każda honda civik :lol: 1,4 race :lol:

takie ło mi wpadło w oczy

http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen ... 51464.html

tylko jedno mnie martwi że to będzie wyrcało , a ja chce zachować nadal ciszę i spokój a nie mieć Wyrcy Rycy Cescy :)21

jakieś pomysły ??
Super parchatek Super y60 :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości