Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: Marcin » czw gru 17, 2015 8:30 am

pytanie jest zawarte w temacie.

Mam do nabycia tanią górę Suzuki SJ, kompletna po cenach złomu. Czy można to wstawić na Suzuki Jimny? Czy mając podzespoły z SJ LHD jest wykonalne sparowanie togóż z dołem Jimny RHD?
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: suziXL » czw gru 17, 2015 8:58 am

W jakim celu?
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: lukassos » czw gru 17, 2015 9:41 am

W celu posiadania sj na springach. Da się http://www.pansamochodzik.org.pl/viewtopic.php?p=24351

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: suziXL » czw gru 17, 2015 10:41 am

Nie prosciej przerobic sj na springi?
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: Marcin » czw gru 17, 2015 11:41 am

chodzi też o silnik.

ten link prowadzi do malucha na spodzie od samuraia, jaki ma to związek z tematem?
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: suziXL » czw gru 17, 2015 12:24 pm

Tyle, ze:
- w jimnym masz slabsza rame
- w jimnym masz slabsze mosty
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: Didymos » czw gru 17, 2015 1:47 pm

Na dodatek sporo dłuższy rozstaw osi i cokolwiek inaczej rozmieszczone mocowania budy.
Kumpel miał coś takiego zmotane, ale buda samuraia ucięta za przednimi fotelami.
Zawieszenie w jimny to żadna rewelacja - mały skok, mały wykrzyż, papierowe wahacze :)3
Oczywiście zrobić się da wszystko, kwestia, czy warto.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: Marcin » czw gru 17, 2015 2:04 pm

koncepcji jest parę.

-postawić tą budę na dół w miarę seryjny do małych kółek - taka popierdółka
-postawić tą budę na mostach od G klasy , kolo 37 cali, silnik 1,6 z grupy suzuki.

:)21
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: meenia » czw gru 17, 2015 8:38 pm

Wiesz ile waza mosty od G ?? wiesz ze trzeba tez reduktor od G i ze nie wytrzymaja 37 :)21
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: Marcin » czw gru 17, 2015 8:49 pm

tak tylko legendy przekazujesz dalej czy miałeś te mosty w ręce/wadze?
Dlaczego uważasz, że trzeba skrzynkę rozdzielczą z G?

znasz jakieś auto o wodzę ok 1400kg na mostach z G i kołach 37 i wiesz, że nie robi?
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: meenia » czw gru 17, 2015 8:58 pm

Przedni most kreci sie w przeciwna strone niz tylny, i mam zmote na G przed domem :)21 i kilka mostow powybuchanych na 35kach i z jeden reduktor :wink:
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: Marcin » czw gru 17, 2015 9:40 pm

z jakiego G masz mosty?

waga zmoty?
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: meenia » czw gru 17, 2015 9:48 pm

Nie moje auto na szczescie, co do wagi 1400 i kol 37 bedziesz mial pierwsze takie auto na G na swiecie, moze bedzie robic :)21 mosty od w460 waga 1900 :wink:
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: Marcin » czw gru 17, 2015 11:12 pm

moja koncepcja nieznacznie odbiega od Twojej bo baza to buda i rama z suki.

podobnie jak mosty, które kręcą się we właściwą stronę

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=18&t=101007

post #8
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: pawel abramczyk » pt gru 18, 2015 9:16 am

walnę kasztana , ma ktoś może większa wiedzę na temat tego maluszka , widziałem identycznego 15 lat temu na terenie Krakowa , ten sam gość miał poldka sporta ( trzy drzwi ) na ramie od uaza ,

jak by ktoś coś miał więcej to poproszę o info :wink:
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: gebels » pt gru 18, 2015 9:55 pm

pawel abramczyk pisze:walnę kasztana , ma ktoś może większa wiedzę na temat tego maluszka , widziałem identycznego 15 lat temu na terenie Krakowa , ten sam gość miał poldka sporta ( trzy drzwi ) na ramie od uaza ,

jak by ktoś coś miał więcej to poproszę o info :wink:

Tego poldka Maciołek zrobil tam byl silnik z mietka , dol uza buda prawie polonez, potem to Gabiga odkupil a potem to nie wiem co sie z tym stalo


On tez te cudaki Zdebskiemu z autoalfy lepil, gosc z Wieliczki (okolice lidla ) o ile dobrze pamietam
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: pawel abramczyk » pt gru 18, 2015 10:40 pm

nie wiem dla kogo robił , większość tych wynalazków stała na złomexsie koło Huty Lenina :wink:

Zbyszek jak twoje graty może jak choinka :wink:
Super parchatek Super y60 :lol:

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: meenia » pt gru 18, 2015 11:14 pm

Marcin pisze:moja koncepcja nieznacznie odbiega od Twojej bo baza to buda i rama z suki.

podobnie jak mosty, które kręcą się we właściwą stronę

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=18&t=101007

post #8
Ze mosty od 463 kreca sie normalnie to w sumie wiedzialem, tylko cena 10kpln za komplet malo fajna. Co do wagi to zrobisz, zwazysz, zobaczysz :)21

Moj ogryzek ma kawalek budy z samuraja, rame samuraja, mosty toyoty, dwa elektryki i nie chce wazyc 1400 :wink:
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: Lukaszek :) » sob gru 19, 2015 1:39 am

Hej

Każdy na początku myśli że jego zmota będzie ważyć połowę tego co inne, bo przecież inne były zbudowane przez (tu jakieś niepochlebne określenie).
Dopiero po budowie okazuję się że wszystko waży, nawet siedzenia aluminiowe, nity, plasticzki duperelki i uchwyty na wodę mineralną (czasem i nawet sama mineralna). Potem wyjeżdża w teren, łapie ze 100 kg błota i z zamierzonych 700kg robi się 1500kg naprawdę.

Moja zmota na Land Cruiserze KZJ70 rama, mosty silnik i skrzynia ory to 1500 kg jak jest w miarę czysta + dwa elektryki

Takie buty, ale próbuj potem daj znać jak poszło.

Aha, zmoty po 600 kg to tylko zdarzają się w ogłoszeniach.

Pozdrawiam
Łukasz

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: Lukaszek :) » sob gru 19, 2015 1:39 am

Hej

Każdy na początku myśli że jego zmota będzie ważyć połowę tego co inne, bo przecież inne były zbudowane przez (tu jakieś niepochlebne określenie).
Dopiero po budowie okazuję się że wszystko waży, nawet siedzenia aluminiowe, nity, plasticzki duperelki i uchwyty na wodę mineralną (czasem i nawet sama mineralna). Potem wyjeżdża w teren, łapie ze 100 kg błota i z zamierzonych 700kg robi się 1500kg naprawdę.

Moja zmota na Land Cruiserze KZJ70 rama, mosty silnik i skrzynia ory to 1500 kg jak jest w miarę czysta + dwa elektryki

Takie buty, ale próbuj potem daj znać jak poszło.

Aha, zmoty po 600 kg to tylko zdarzają się w ogłoszeniach.

Pozdrawiam
Łukasz

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: Marcin » sob gru 19, 2015 11:25 pm

ja tylko napisałem, że chciałbym się zmieścić w 1400 i jeśłi twoja waży 1500kg to jest to realne. Załapiemy wiecej KG to z pilotem przejdziemy na dietę.

komplet mostów z 463 znalazłem taniej niż 10 tyś, są atrakcyjniejszą alternatywą do mostów Toyjtoja + 2 ARB.
Monterey RS 3,5
Monterey RS 3,0
Monterey LTD 3,1
Trooper 3,0 TOD
Grand Cherokee 6.2V8 Supercharged

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: meenia » ndz gru 20, 2015 9:59 am

Nie mam Cie zamiaru przekonywac ze nie sa, wez pod uwage ze z jakiegos powodu tak malo ludzi jezdzi na mostach od G a tak duzo na toyoty czy nissana z ARB, liczyc wlasna kase chyba kazdy potrafi :wink:
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: pawel abramczyk » ndz gru 20, 2015 10:54 am

może nie mam zmoty , ale .. troszkę próbowałem z K 160 i duuuuupa
znam gościa co wpadł na pomysł i zamiast budy stalowej założył budę z laminatu ala wrangler
na 37 fedimach , silnik ze scorpio , reduktor z czegoś tam , mosty parch plan był taki żeby ważyło jak najmniej a na końcu okazało się że waży nie wiele mniej co orginał
w zasadzie jest to na sprzedaż
w większości motanie nie przynosi zamierzonego efektu , powstają pomniki które później pojawiają się na all.. jako nie skończone projekty :)17

z drugiej strony jak szaleć to szaleć a czemu by nie mosty z Volvo parę kilo w tą czy w tamtą :wink:
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Lukaszek :)
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: Lukaszek :) » ndz gru 20, 2015 8:44 pm

Jeszcze chciałem powiedzieć, że rama z samca/jimny jest stanowczo za krótka jak na koła 37 cali. Na dodatek silnik 1.6 nie zakręci tak dużymi kołami bo będą miały zbyt dużo przyczepności. Z mojego doświadczenia lepiej mieć małe koła ale kręcić nimi szybciej, zobacz wszystkie patrole na ogromnych kołach co robią dużo hałasu a nie chcą jechać

Tak moim zdaniem.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Doł Jimny, góra SJ, trudna operacja?

Post autor: pawel abramczyk » ndz gru 20, 2015 10:59 pm

niby tak ale parch to parch a w nim 35 cali zupełnie wystarczy

natomiast co do budowania zmoty , po co wyważać już otwarte drzwi , swego czasu niejaki ''Twadry'' zbdował fajną suzuki na bazie której powstało wiele zmot , o ile dobrze pamiętam to rama samiec , buda samiec , mosty tojtoj przesunięte do krawędzi auta , tak że 35 '' opona była na równo ze zderzakami , silnik 1,6 , reduktor 4,16 , mechanik i to to robiło

natomiast posadzenie budy jimka żeby lapiej ''młodziej '' wyglądał no chyba nie problem dla myślącego ''budowniczego''

no i mi coś takiego chodzi po głowie dlatego pozbywam się swojego ''cywilnego'' jimnka
:)17
Super parchatek Super y60 :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości