szybkie pytanie-szybka odpowiedz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » ndz lut 11, 2018 3:09 pm

Ten potrójny przewód powinien być podłączony do czujnika prędkości.Zaraz obok linki napędzającej licznik.Tylko czy nie powinien być zakończony wtyczką?

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » pn lut 12, 2018 5:26 am

Wtyczki z 1 i czujnik z 3 powinny być razem spięte.
Co do zbiornika, to może zamiast szpilek zainstaluj w ich miejsce nitonakrętki?

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » pn lut 12, 2018 10:40 am

Tak szybko ktoś montował reduktor,że zapomniał o przewodach do czujnika blokady.A ten potrójny przewód to przewód od czujnika prędkości.Wydaje mi się,że jest założony kompletny nowy przegub między skrzynią,a reduktorem,czyli Zbyszka Niva jest dobrze doinwestowana w serwisie.

Awatar użytkownika
malos86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: sob gru 17, 2016 9:59 am
Lokalizacja: Lublin

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: malos86 » pn lut 12, 2018 11:20 am

Tak swoją drogą. Po co jest ten czujnik od prędkości pojazdu? U mnie go nie ma. Szukałem kabli do niego, też ich nie ma, a wszystko działa jeśli chodzi o pracę silnika :o . Na upartego mógłbym dołożyć nowe kable od ecu do niego, tylko jaką on pełni w tym samochodzie rolę dla jednostki sterującej?
Może ktoś coś wie na ten temat?
Lada Niva 1.7i 97'

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » wt lut 13, 2018 6:12 pm

Panowie,teraz ja pilnie proszę o pomoc posiadaczy 1,7MPi i nie tylko.Po rozruchu silnika patrzę na licznik i nie wierzę :o .W liczniku działa tylko prędkościomierz,reszta nie działa.Aktualnie co z elektryki działa w mojej Nivie to światła drogowe i mijania,postojowe,awaryjne,stop,oświetlenie wnętrza,klakson,rozrusznik,silnik pracuje na benzynie i LPG.Po włączeniu zapłonu w liczniku świeci się tylko CE (gaśnie po uruchomieniu silnika).Nie wiem od czego zacząć-bezpieczniki wszystkie w porządku,przewody przy alternatorze też.Może to być stacyjka? No,na to mi wygląda.Teraz walczę i walczę i według instrukcji bezpiecznik nr 2 stracił zasilanie :(

Awatar użytkownika
malos86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: sob gru 17, 2016 9:59 am
Lokalizacja: Lublin

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: malos86 » wt lut 13, 2018 8:28 pm

Sprawdzałeś masę zegarów? W 1.7i są bezpieczniki rezerwowe, niepodłączone do niczego. Czy na tym bezpieczniku wcześniej było napięcie? I jaki jest jego opis, jak są pod nim wskaźniki to wiadomo. A czy zapalniczka, spryskiwacze, tylna szyba, radio działają? Możesz spróbować podać napięcie sprzed bezpiecznika obok i zobaczysz czy ożyje.
Lada Niva 1.7i 97'

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » wt lut 13, 2018 9:03 pm

Malos86.Ja masy mam poprawione i co niektóre przerobione wzorowo w swojej Nivie.Gdzieś jest temat na forum jak walczyłem dwa czy trzy lata z zegarami gdy po włączeniu czy postojówek,czy świateł mijania wskazówki od poziomu paliwa i temperatury odchylały się na maxa i żarzyły się kontrolki na dole licznika.Rozgryzłem to i to był brak masy.A to co dziś przestało mi działać to wszystko jest pod bezpiecznikiem nr 2.Nie mogę nigdzie znależć skąd on ma zasilanie,bo aktualnie na nim nie ma prądu.Mam na myśli skrzynkę bezpieczników "podstawowych" gdzie jest dziesięć bezpieczników,bo MPI ma aż trzy skrzynki z bezpiecznikami. Temat który poruszałem i teraz znalazłem go na forum to "1.7MPi dziwna sprawa".Do dzisiaj po tej dziwnej sprawie mam łysinę na głowie.

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » śr lut 14, 2018 5:41 am

Z tego co na schematach widzę to zasilanie tego bezpiecznika idzie przez przekaźnik zapłonu. Więc albo stacyjka (styki 30/1 - stałe +12V i 15 - wyjście na przekaźnik i inne), albo przekaźnik zapłonu. Tylko to jest ciekawe bo ten sam przekaźnik daje sygnał do ECU czy w starszych modelach do urządzenia zapłonowego, a piszesz że silnik działa.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » śr lut 14, 2018 10:03 am

Eleinfroot.Mi też wszystko wskazuje na kostkę stacyjki.U mnie jest sześć pinów.I tak jak wyczytałem schemat to wyjście ze stacyjki na bezpiecznik nr2 jest z pinu o symbolu INT.I po pomiarach mi wychodzi,że ten styk INT jest cały czas połączony z pinem 30 bez względu na pozycję stacyjki. I niestety w pozycji zapłon włączony INT nie ma z żadnym z pinów 15,30/1,50 połączenia.W piątek będę miał nową kostkę to dam znać.Dalej działam i działam i to raczej nie stacyjka i nie bezpiecznik nr 2.Eleinfroot u mnie nie ma przekażnika od rozrusznika,jest tylko wolna kostka od niego z boku wału kierownicy i tak było od nowości.Co to może być?Gdyby stacyjka lub jakaś spadająca wsuwka to by mrugało,iskrzyło ale chwilami by było wszystko co jest pod bezpiecznikiem nr 2,a to stało się nagle podczas rozruchu silnika.

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » czw lut 15, 2018 7:14 am

W takim razie sprawdź czy miedzy stykami 2 i 6 złączki X1 (czerwona lub pomarańczowa) masz zasilanie po przekręceniu stacyjki. Na 2 powinno być 12V a na 6 masa. Jak nie ma to trzeba sprawdzać po kablach: 2 - pomarańczowy do bezpiecznik nr 2, 6 - czarny do masy przy przekaźniku kierunkowskazów. Jak jest to może któraś ścieżka pękła.

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » czw lut 15, 2018 8:17 am

Eleinfroot.Ja z elektryki mocny nie jestem.My się chyba nie rozumiemy ale to jest przez moje niejasne tłumaczenie.Usterka polega na tym,że nie mam wszystkiego co jest pod bezpiecznikiem nr 2 ,a nie że tylko nie działa licznik.Licznik należy rozumieć jako ogół,bo akurat prędkościomierz i licznik kilometrów w liczniku działa i działa tylko to.Instrukcja "mówi" co jest pod bezpiecznikiem nr 2 i to się zgadza-silnik wycieraczek przód,kierunkowskazy i ich kontrolka,lampy cofania,kontrolka blokady,hamulca ręcznego,ciśnienia oleju,ładowania,wskażnik poziomu paliwa i temperatury silnika.Żebym wiedział co to są za przekażniki w lewym narożniku nad przekażnikiem wentylatorów.W wolnej chwili będę je wymieniał na próbę.

eleinfroot
 
 
Posty: 196
Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: eleinfroot » czw lut 15, 2018 9:22 am

Działa ci wszystko oprócz zegarów i kontrolek poza prędkosciomierzem bo jest mechaniczny. Działają również kierunki, wycieraczki i inne. Sprawdź jak pisalem, bo może na samej płytce zegarów coś zdechło. A masz wersję ze stabilizarorem czy bez? Bo może on padł. Powinien dawać 10V.

zygizz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 6:58 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zygizz » czw lut 15, 2018 11:50 am

a jak podasz na bezpiecznik nr 2 bezposrednio +12V to wszystko wraca do normy?

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » czw lut 15, 2018 3:01 pm

Jest na bezpieczniku nr 2 napięcie i dalej nic nie działa (z początku nie na ten bezpiecznik patrzyłem-drugi od lewej,a to jest od prawej).I skrzynkę bezpieczników odkręcałem i licznik-wszystkie kostki łączą i wszystkie masy są na miejscu.Po włączeniu zapłonu świeci się tylko CE.Tak jak pisałem nie mam kierunkowskazów,stopu,wycieraczek przednich,cofania.Ide teraz badać gdzie biegnie przewód ze skrzynki bezpieczników od bezpiecznika nr2.Powiedzcie mi jeszcze czy w ten obwód może być wpięty jakiś przekażnik?A może moja Niva już naprawdę się skończyła 70 tyś.km przebiegu i pali się tylko CE to może już jej koniec?Ale silnik odpala i pracuje normalnie.Najpoważniejsza awaria jaką miałem,myślałem że kostka stacyjki problem rozwiąże,a tu skucha.To,że prędkościomierz jest mechaniczny to ja wiem.Jeszcze mnie dziwi brak kierunków i kontrolki od nich,a awaryjne są.idę teraz wymieniać przekażniki nad przekażnikiem od wentylatorów.Ogólnie już nie wiem co dalej robić :)16

Awatar użytkownika
malos86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: sob gru 17, 2016 9:59 am
Lokalizacja: Lublin

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: malos86 » czw lut 15, 2018 4:41 pm

Świeci sie tylko CE bo do niego biegną 2 kabelki z ECU CZyli to połączenie masz sprawne:D :)21. Masz schemat? Podeślij malos86@tlen.pl
Może w tych waszych mpi są takie same "oczka" jak w układzie wtryskowym. Plus se idzie kablem i w oczku rozchodzi się na obwody. Tak jak puszka łączeniowa w elektryce domowej.

Daj schemat jak możesz. Teoretycznie mógłbyś podać plus od dupy strony np. przed lampką od ręcznego, przy zaciągniętym ręcznym prąd rozpłyną by się na pozostałe obwody w miejscu ich połączenia, tylko czy ci się chce tak bawić by to sprawdzić. :)16 :)12
Lada Niva 1.7i 97'

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » czw lut 15, 2018 5:16 pm

Panowie.Pyknełęm tą awarię.Przekażnik był winowajcą tego wszystkiego.W MPI w samym lewym narożniku są trzy przekażniki jakby na jednej listwie,czwarty jest przykręcony jakby "tyłem" do jednego z nich (skrajnego po lewej stronie) i to jest fabrycznie bez żadnych przeróbek.I to on odpowiada za wszystko co jest pod bezpiecznikiem nr 2.Sugerowałem się tym,że usterka wystąpiła nagle i jeszcze czegoś mi brakowało po włączeniu zapłonu,a brakowało cichego "kliknięcia" przekażnika.Jeden "klika"od pompy i drugi "klika" właśnie ten który wymieniłem.Włączyłem zapłon i wszystko wróciło do normy.Co prawda "idzie" do mnie kostka od stacyjki ale już nie wypada jej nie przyjąć.Malos86 schematy instalacji znajdziesz na stronie "http//www autoprospect.ru/vaz/21214/html" ale niestety ja nie umiem ich czytać.

Awatar użytkownika
malos86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: sob gru 17, 2016 9:59 am
Lokalizacja: Lublin

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: malos86 » czw lut 15, 2018 7:33 pm

Git że się udało:)
Lada Niva 1.7i 97'

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » czw lut 15, 2018 7:41 pm

Naprawdę jestem zadowolony.Elektryka w Nivie zmieniała się co roku,w schematach żadnych opisów który przekażnik od czego,schematy nie są dokładne.A już o punktach masowych nie wspomnę,u siebie kiedyś poprawiałem masę silnika,bo fabrycznie główny przewód masowy akumulatora był podłączony do szpilki kolektora wydechowego.

BananM-ce
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr lip 26, 2017 12:19 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: BananM-ce » śr lut 21, 2018 8:04 am

Jak, że mam kilka problemów natury elektronicznej, mam do Was pytanie, byłby ktoś w stanie podać mi oporności sprawnych czujników z którymi mam problem, żeby porostu nie wymieniać ich na daremno. Sprawa tyczy się Nivy 1.7 MPi 2001.
-czujnik położenia wałka rozrządu(błąd PO340)
-czujnik temperatury(bład PO118)
-czujnik prędkości pojazdu(błąd PO500)
-czujnik przyspieszenia bocznego? (Błąd 1606)
Pozdrawiam.

zygizz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 6:58 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zygizz » czw lut 22, 2018 7:27 pm

pytanie do uzytkownikow Nivy na gazniku.
Otoz jak to sie sprawuje? Zdarza sie ze cos wysiadzie? Zdarza sie zeby nie odpalila? Czy na podjazdach brakuje paliwa?
I ostatnie jak ten model znosi LPg, zapewne uwielbia :)

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » wt lut 27, 2018 9:12 am

Z gaźnikowcem nie ma problemu. Zimą odpala, a co do podjazdów, to nigdy jeszcze mi się nie zakrztusiła.
Nie ma żadnych czujników i innej elektroniki, a czego nie ma, to się nie psuje.
Jak zadbasz o pompę paliwową /mechaniczną/ i filtry, to będzie jeździć. Coraz mniej już fachowców od gaźnika, więc znajdź sobie jakiegoś, najpewniej będzie to mechanik starej daty, albo sam czytaj i trzymaj się instrukcji.
Co do LPG, to mam najprostszą /podkładka dyszy pod gaźnik/.
Niva `88 1.6 zagazowana

zygizz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 6:58 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zygizz » sob mar 03, 2018 11:51 pm

czy moze ktos podpowiedziec jak rozroznic typ gaznika? solex czy ten drugi? jacarsy nie maja fotek.
niva 1.6 88 rok

Awatar użytkownika
zbyszek1989
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pt paź 30, 2015 11:21 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zbyszek1989 » pt mar 09, 2018 5:17 pm

Wstawiam zdjęcie tylnego mostu z mojej nivy. Czy na wasze oko jest to oryginał czy ktoś tu wsadził jakiś zamiennik?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

zygizz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 6:58 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zygizz » pt mar 09, 2018 6:53 pm

wyglada na oryginal. jedybie mocowania amorow przespawane nad most

zygizz
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 6:58 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: zygizz » pt mar 09, 2018 6:53 pm

wyglada na oryginal. jedybie mocowania amorow przespawane nad most

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości