Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
Moderator: Kosiarz
Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
Czy ktoś może ma tabelkę z wartościami przełożeń na poszczególnych biegach żeby porównać obie skrzynie ?
TJ -Jastrząb
TD 4,2 Y61 3d
TD 4,2 Y61 3d
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
Nie mam, ale ta od 4.2 ma dłuższe przełożenie 5tki.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
Nie wydaje mi się żeby to była jedyna różnica bo 4,2 jedzi na mostach 3,9 a 3,0 na mostach 4,3(s).
TJ -Jastrząb
TD 4,2 Y61 3d
TD 4,2 Y61 3d
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
Możliwe, że jest więcej różnic. Tyle wiem.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
BTW zależy do której skrzynie do 4,2 porównujesz, bo tam nie tylko jedna była

a co do przełożeń TD42 jeździ na przełożeniu 4,11 albo 4,3 tak samo jest z 3.0 też masz takie same przełożenia dostępne do tego silnika
różnice są w zasadzie w 1 i 5 biegu (nie tylko przełożenie ale też i wytrzymałość), w skrzyni do 3,0 nie ma dekla na PTO i w zasadzie to już większośc różnic
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
dziękilbl78 pisze: ↑pn wrz 02, 2019 3:14 pmBTW zależy do której skrzynie do 4,2 porównujesz, bo tam nie tylko jedna była![]()
a co do przełożeń TD42 jeździ na przełożeniu 4,11 albo 4,3 tak samo jest z 3.0 też masz takie same przełożenia dostępne do tego silnika
różnice są w zasadzie w 1 i 5 biegu (nie tylko przełożenie ale też i wytrzymałość), w skrzyni do 3,0 nie ma dekla na PTO i w zasadzie to już większośc różnic
TJ -Jastrząb
TD 4,2 Y61 3d
TD 4,2 Y61 3d
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
tu jeszcze trochę informacji https://www.mypatrol4x4.com/topic/927-w ... or-a-td42/
było LC J95, jest Y61
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
Dzięki.michu1 pisze: ↑wt wrz 03, 2019 9:17 pmtu jeszcze trochę informacji https://www.mypatrol4x4.com/topic/927-w ... or-a-td42/
Czyli wiemy, że są to kompletnie różne skrzynie w jednym opakowaniu. Mają różne przełożenie główne i dopasowane wałki od poszczególnych biegów aby mniej więcej podobnie zestopniować. Finalnie różni się trochę czwórka i piątka.
ZD30 TD42
1 3,39 3,38
2 1,95 1,95
3 1,18 1,18
4 0,79 0,74
5 0,68 0,62
R 3,15 3,15
TJ -Jastrząb
TD 4,2 Y61 3d
TD 4,2 Y61 3d
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
tak po prawdzie dla użyszkodnika oprócz 5 biegu zmiany są kosmetyczne
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
Sęk właśnie w tym 5-tym biegu. Skrzynia od 3.0 + silnik 4.2 daje trochę za duże obroty. Stąd chyba te zestawy do kupienia zębatek 5-ki do wymiany, żeby obniżyć obroty.
było LC J95, jest Y61
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
róznice widac dopiero na uturbionym silniku
na wolnossącym różnica pomijalna
na wolnossącym różnica pomijalna
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
i jeszcze trochę ciekawostek o skrzyniach: http://www.szarbia.com/index.php?p=art_ ... 2=0&id=240
było LC J95, jest Y61
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
wie ktoś może dlaczego skrzynia 3,0 rzegota z silnikiem 4,2 ?
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
każda szumi, chyba że wymienisz tuleje mosiężną to ba 5 minut przestaje 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
Jemu chodzi o to, że skrzynia terkocze/warkocze. Szczególnie jak jedziesz na niższych obrotach (np na rondzie 2jka i 1000 pare rpm ). Znam przypadek. Dwumas redukował drgania. Podobno rozebranie skrzyni i wymiana wszystkich łożysk coś poprawia.Zabawa zamyka się w okolicach 3-4 tyś pln.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
silnik wszytko zagłusza 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
Nic nie poprawia, wymiana tulei mosiężnej też nie pomaga, ta od 4.2 się różni trochę od trzyzero, ma dodatkowo taki chyba tłumik drgań bym to nazwał w postaci blachy z powycinanymi pod zębatki otworami, wałek wyjścia też jest inny trochę.purti pisze: ↑wt paź 15, 2019 7:41 amJemu chodzi o to, że skrzynia terkocze/warkocze. Szczególnie jak jedziesz na niższych obrotach (np na rondzie 2jka i 1000 pare rpm ). Znam przypadek. Dwumas redukował drgania. Podobno rozebranie skrzyni i wymiana wszystkich łożysk coś poprawia.Zabawa zamyka się w okolicach 3-4 tyś pln.
Jak to rzępolenie wyeliminować ?
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
Jeździłem dwoma taki swapami i obydwa rzępoliły przy niskich obrotach. Jeden z egzemplarzy jeździ tak już od 7 lat.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
ja jeżdziłem z zd30 bez dwumasy 8lat i na wolnych obrotach skrzynia turkotała i tak ma być , chyba że nalejesz gęstego olejum , ale zimą biegu nie zmienisz.
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
Cały czas próbuję to wytłumaczyć
Dwumasa to zbawienie dla uczulonych na wibracje wału korbowego.

Dwumasa to zbawienie dla uczulonych na wibracje wału korbowego.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Skrzynia 3,0 vs 4,2 Y61
Napisałem powyżej - bo to inne skrzynie są, tylko obudowa taka sama ( prawie).
Różnica jest na przekładni głównej ZD30 1.259:1 vs TD42 1.346:.
Ja jako lajkonik rozumiem to tak, że predkość na kołach dla takich samych obrotów silnika jest podobna ale mechanizmy w skrzyni 4,2 kręca się szybciej ( inne średnice zębatek ) dzięki czemu praca jest stabilniejsza. Mniej więcej.
TJ -Jastrząb
TD 4,2 Y61 3d
TD 4,2 Y61 3d
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość