elektryko-hydraulik
Moderator: Misiek Bielsko
elektryko-hydraulik
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
- Miskiller
-
- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
to nie elektro-mechanik... zamiast silnika elektrycznego jest hydrauliczny... robi lepiej niz silnik elektryczny... robi do mometu zagotowania oleju czyli duzo dluzej niz elektryczny silnik... i nie jest uzaleznione od akumlatora... niestety przy wywrotce nie dziala...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
tomcat na poczatku swojej kariery ( pierwszy , ktory opuscil landservis ) mial wlasnie 8274-50 z wsadzonym napedem hydraulicznym. Ale szybko od tego odeszli, ale nie wiem dlaczego. Dunczycy na miastku tez walczyli hydraulikami zbudowanymi w oparciu o warna12000
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2004/1_run ... g_1035.jpg
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2004/1_run ... g_6184.jpg
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2004/1_run ... g_1035.jpg
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2004/1_run ... g_6184.jpg
o nie fakt tylko kolejna obiegowa opinia.Miskiller pisze:to fakt...Namdan pisze:Motory hydrauliczne są 50 razy wolniejsze od silników elektrycznych. To jest problem.
Zakres obrotów jest zależny od konstrukcji silnika:
1. zębate 500-5000
2. gerotorowe 10-1000
3. tłokowe promieniowe 0,5-500
4. tłokowe osiowe 100-6000
Re: elektryko-hydraulik
ja widziałemAdam.Ż pisze:Dzisiaj znajomy pokazał mi takiego patenta
ZDJĘCIE
Widział to ktoś może na żywo?? Jak to robiło??

olej sie zagotował i przy pałowaniu wybuchły węze ....

LJ 70
Re: elektryko-hydraulik
też widziałem. większość magamu jechałem między hydraulikami. olej się nie gotował, ciągnęły prawie jak machaniki, węże nie pękały . Były to instalacje zrobione dość fachowo. Jedyny problem jaki występował to paski klinowe. Niestety napęd był na dwuch paskach a przy mocy pomp jakie były założone to za mało i musieli kilka razy paski zmieniać.Mag69 pisze:ja widziałemAdam.Ż pisze:Dzisiaj znajomy pokazał mi takiego patenta
ZDJĘCIE
Widział to ktoś może na żywo?? Jak to robiło??![]()
olej sie zagotował i przy pałowaniu wybuchły węze ....
Re: elektryko-hydraulik
pytał o tego żłtego na foto, więdz odpowiedziałemTołdi pisze:...
też widziałem. większość magamu jechałem między hydraulikami. olej się nie gotował, ciągnęły prawie jak machaniki, węże nie pękały . Były to instalacje zrobione dość fachowo. Jedyny problem jaki występował to paski klinowe. Niestety napęd był na dwuch paskach a przy mocy pomp jakie były założone to za mało i musieli kilka razy paski zmieniać.

a, że się gotował i węże wybuchły to wiem, bo go sciągaliśmy z łączki .....

LJ 70
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Re: elektryko-hydraulik
Przyznaj sie kto Ci pokazałAdam.Ż pisze:Dzisiaj znajomy pokazał mi takiego patenta





Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


- Namdan
-
- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Ja piszę o motorach hydraulicznych i elektrycznych a ty o wyciągarkach. Wyciągarka hydrauliczna ma przełożenie około 1:5 a elektryczna 1:300.Tołdi pisze:bzduraNamdan pisze:Motory hydrauliczne są 50 razy wolniejsze od silników elektrycznych. To jest problem.![]()
nie żebym się czepiał ale naprawdę to bzdura. Hydrauliki jakie teraz są na rynku ciągną do 10 m/s - a to 10 razy szybciej od elaktryka.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
- Namdan
-
- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
Ale na zdjęciu jest zębata. Poza tym ty piszesz o zakresie pracy pompy czyli o prędkościach z jakimi mogą być NAPĘDZANE. A ja piszę o prędkościach jakie motory hydrauliczne DAJĄ.mjwasik pisze:o nie fakt tylko kolejna obiegowa opinia.Miskiller pisze:to fakt...Namdan pisze:Motory hydrauliczne są 50 razy wolniejsze od silników elektrycznych. To jest problem.
Zakres obrotów jest zależny od konstrukcji silnika:
1. zębate 500-5000
2. gerotorowe 10-1000
3. tłokowe promieniowe 0,5-500
4. tłokowe osiowe 100-6000
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
wiekszosc silnikow hydraulicznych moze robic jako pompa i na odwrot, znaczna czesc pomp mozez pracowac jako silnik hydrauliczny...Namdan pisze:....
Ale na zdjęciu jest zębata. Poza tym ty piszesz o zakresie pracy pompy czyli o prędkościach z jakimi mogą być NAPĘDZANE. A ja piszę o prędkościach jakie motory hydrauliczne DAJĄ.
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: elektryko-hydraulik
Hehe a co prawa autorskie były zastrzeżone??Michał_1989 pisze:Przyznaj sie kto Ci pokazałAdam.Ż pisze:Dzisiaj znajomy pokazał mi takiego patenta![]()
![]()
![]()
![]()
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
- Namdan
-
- Posty: 966
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny
To prawda ale jeśli hydrauliczny motor jest szybki to jest słaby. Żeby był szybki i mocny to i motor i pompa i zbiornik muszą być OGROMNE.reeb pisze:wiekszosc silnikow hydraulicznych moze robic jako pompa i na odwrot, znaczna czesc pomp mozez pracowac jako silnik hydrauliczny...Namdan pisze:....
Ale na zdjęciu jest zębata. Poza tym ty piszesz o zakresie pracy pompy czyli o prędkościach z jakimi mogą być NAPĘDZANE. A ja piszę o prędkościach jakie motory hydrauliczne DAJĄ.
Ale nie o to chodzi.
Do tematu:
Krótko - dlaczego nonsensem jest przerabiac elektryka na hydraulika:
1. Największą wadą elektryka jest jego przekładnia planetarna i konieczność stosowania hamulca. Czyli zostawiamy to co w wyciągarce najsłabsze.
2. Najlepsza cechą elektryka w porównaniu do hydraulika jest jego prędkość wybierania liny podczas pracy bez obciążenia. W szczególności w "grzechotniku" warna. Rezygnujemy z tego bo hydraulik czy pod obciążeniem czy bez - jedzie zawsze tak samo czyli powoli.
3. Zmota. Zawsze źle dobrana i wybuchająca.
Bez sensu.
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway
Wyraźnie napisałem że mam na myśli silniki i to potwierdzam. Zresztą pompy o tych konstrukcjach mają podobne zakresy prędkości.Namdan pisze:Ale na zdjęciu jest zębata. Poza tym ty piszesz o zakresie pracy pompy czyli o prędkościach z jakimi mogą być NAPĘDZANE. A ja piszę o prędkościach jakie motory hydrauliczne DAJĄ.mjwasik pisze:o nie fakt tylko kolejna obiegowa opinia.Miskiller pisze: to fakt...
Zakres obrotów jest zależny od konstrukcji silnika:
1. zębate 500-5000
2. gerotorowe 10-1000
3. tłokowe promieniowe 0,5-500
4. tłokowe osiowe 100-6000
Podane przeze mnie wartości to te jakie silniki MOGĄ DAĆ to znaczy do jakich zakresów są konstrukcyjnie przygotowane. To czy DAJĄ zależy od wielkości pompy jaka są napędzane.
W tym co piszesz jest sporo racji, jednak nie do końcareeb pisze:wiekszosc silnikow hydraulicznych moze robic jako pompa i na odwrot, znaczna czesc pomp mozez pracowac jako silnik hydrauliczny...Namdan pisze:....
Ale na zdjęciu jest zębata. Poza tym ty piszesz o zakresie pracy pompy czyli o prędkościach z jakimi mogą być NAPĘDZANE. A ja piszę o prędkościach jakie motory hydrauliczne DAJĄ.
1. Silnik zębaty może pracować jak pompa. Niestety pompa zębata może pracować jako silnik ale tylko w jednym kierunku. Aby mogła pracować w obu kierunkach trzeba dorobić kanał przeciekowy w dnie i dodatkowo wykonać mały otwór do kompenatora ciśnienia i wykombinować zaworek logiczny do przełączania ciśnienia kompensacji.
2. Silnik gerotorowy nie może pracowac jako pompa, jest prawie samohamowny
3. Silnik tłokowy promieniowy nie może pracować jako pompa, nie toleruje podciśnienia. Pompa zębata za to jako silnik miałaby bardzo mały moment obrotowy przy bardzo wysokich obrotach - może w niektórych aplikacjach by się sprawdziło.
4. Przy jednostkach tłokowych osiowych teoretycznie możliwa jest zamiana w jedną i drugą stronę. Przy jednostkach staowydatkowych nie powinno być problemu, natomiast przy zmiennowydatkowych pompy i silniki mają całkowicie odmienne regulatory, co praktycznie uniemożliwia podmianę.
łołmjwasik pisze:W tym co piszesz jest sporo racji, jednak nie do końcareeb pisze:wiekszosc silnikow hydraulicznych moze robic jako pompa i na odwrot, znaczna czesc pomp mozez pracowac jako silnik hydrauliczny...Namdan pisze:....
Ale na zdjęciu jest zębata. Poza tym ty piszesz o zakresie pracy pompy czyli o prędkościach z jakimi mogą być NAPĘDZANE. A ja piszę o prędkościach jakie motory hydrauliczne DAJĄ.
1. Silnik zębaty może pracować jak pompa. Niestety pompa zębata może pracować jako silnik ale tylko w jednym kierunku. Aby mogła pracować w obu kierunkach trzeba dorobić kanał przeciekowy w dnie i dodatkowo wykonać mały otwór do kompenatora ciśnienia i wykombinować zaworek logiczny do przełączania ciśnienia kompensacji.
2. Silnik gerotorowy nie może pracowac jako pompa, jest prawie samohamowny
3. Silnik tłokowy promieniowy nie może pracować jako pompa, nie toleruje podciśnienia. Pompa zębata za to jako silnik miałaby bardzo mały moment obrotowy przy bardzo wysokich obrotach - może w niektórych aplikacjach by się sprawdziło.
4. Przy jednostkach tłokowych osiowych teoretycznie możliwa jest zamiana w jedną i drugą stronę. Przy jednostkach staowydatkowych nie powinno być problemu, natomiast przy zmiennowydatkowych pompy i silniki mają całkowicie odmienne regulatory, co praktycznie uniemożliwia podmianę.

że siętak wyrażę


Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość