Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » czw cze 28, 2007 9:10 pm

Jeti pisze:Wątek jak najbardziej OK. Tylko przydałoby się powycinanie osobistych wycieczek,

Na dachu nie mogę mieć świateł mijania, drogowych i przeciwmgielnych.
I ok, to jest jasne. Ale teoretycznie mogę mieć lampy robocze.

I teraz czym różni się lampa robocza od nie-roboczej?

I jeszcze drugie pytanie, czy mogę mieć na dachu lampy obrysowe?
Jestem za (a nawet przeciw) wyciąć wycieczki.

I to jest dobre pytanie, lampa robocza ma bardzo skrótowy opis:
braka specjalnych wymagań, musi być kotrolka (sygnał) załaczania nie działania; zał/wył niezależnie i to by było na tyle.

Obrysowe sprawdze Ci jutro, rozumiem że do Y60 ??
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » czw cze 28, 2007 9:15 pm

pibis pisze:Nie możesz mieć na dachu lampy roboczej. Lampy robocze możesz mieć na traktorze czy innym takim wynalazku (ciągnik leśny, rolniczy, pojazd wolnobieżny - tak wiem, że jesteśmy skłonni kwalifikować nasze auta do wszystkich tych kategorii, ale policja może na to nie pójść).

Dodatkowo - musi być do nich kontrolka.

Masz rację, że od nie-roboczych różnią się tym, ze teoretycznie mają oświetlać miejsce pracy. Pewnie tak tłumaczą się kierowcy tirów, kiedy zatrzyma ich policja, za 80 halogenów dookoła całej kabiny. Albo twierdzą że to jedno źródło oświetlenia.
Czy możesz podać podstawę prawną tego co piszesz??

Nic na ten temat kto może nie znalazłem a np. Policja używa świateł roboczych, chyba że moje rozumienie światał roboczego jest nie właściwe czy tzw. szperacz to światło robocze??

Co masz na myśli pisząc jedno źródło oświetlenia??
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » czw cze 28, 2007 9:17 pm

Czy zagląda tu ktoś kto potrafi odpowiedzieć na pytania (z ewentualnym przywoąłniem podstawy prawnej)

1. Co to jest światło robocze?
2. Czy tzw. szperacz to światło robocze?

Z góry dzieki za pomoc
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Jeti
 
 
Posty: 287
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Post autor: Jeti » czw cze 28, 2007 9:31 pm

Feniks pisze: I to jest dobre pytanie, lampa robocza ma bardzo skrótowy opis:
braka specjalnych wymagań, musi być kotrolka (sygnał) załaczania nie działania; zał/wył niezależnie i to by było na tyle.

Obrysowe sprawdze Ci jutro, rozumiem że do Y60 ??
Tak, do długaśnego Y60 :-)

Też definicja takiego światła obrysowego by się przydała. W innym wątku ktoś napisał że ma na dachu "halogeny" wraz z normalną żarówką i robi to za światło obrysowe lub do jazdy dziennej (nie pamiętam dokładnie). Może to jest droga "zalegalizowania" naszych dodatkowych świateł na dachu? Dwu funkcyjne lampy które mogą być odsłonięte na co dzień bo są 'obrysowe' lub do jazdy dziennej, a osobno niezależnie załączane 'dalekosiężne' których używamy poza drogami publicznymi do naszych offroadowych celów.

No bo to trochę bez sensu, jak masz lampy zasłonięte dekielkiem czy inną szmatą to niby jest ok, ale jak nie to już jestem przestępca bo na pewno ich używam na drodze publicznej.
Deus Ex Machina - Y60 Paliwożerca
http://www.speedbandits.dk - Jestem za!

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » czw cze 28, 2007 11:47 pm

Podstawą prawną jest podane przez Ciebie rozporządzenie. W załaczniku 6 jest tabelka rozpisująca jakie światła co może mieć. W tejże tabelce światła robocze występują tylko w kolumnie "ciągnik".

Co do jednego źródła - to był żart i miał dotyczyć przepisu o prostokącie i zajmowaniu przez światła 70% powierzchni tegoż. Czasami jak widuję tiry to świeci im się cała kabina... :]

Na podstawie dwukrotnie już linkowanego dokumentu:
Dziennik ustaw nr. 32/2003 pozycja 262
Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002, w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia,
Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późniejszymi zmianami) zarządza się co następuje:
[...]
Szperacz - Dział III, rozdział 8, paragraf 25, ustęp 2:
Pojazd samochodowy uprzywilejowany może być ponadto wyposażony w umieszczone na zewnątrz dodatkowe światło barwy białej lub żółtej selektywnej, umocowane w sposób umożliwiający zmianę kierunku strumienia świetlnego (szperacz); światło to powinno być wyłączane i włączane niezależnie od innych świateł.

Światło robocze - Dział IV, rozdział 3, paragraf 44, ustęp 1,
punkt 2) dopuszcza się także wyposażenie pojazdu w światła
podpunkt c) robocze, przeznaczone do oświetlania miejsca pracy.
Światła dzienne według załącznika 6 wiersz 18 tabeli:
2, białe, z przodu - jak drogowe, nie dalej jak 400mm od obrysu pojazdu, musi być między nimi co najmniej 600mm odstępu, na wysokości od 250-1500mm. Elektryka - nie mogą się włączać bez tylnych pozycyjnych i muszą się wyłączać jeżeli są włączone mijania lub drogowe.

O światłach obrysowych nie chciało mi się szukać, bo z dokumentu (w różnych miejscach) wynika, że muszą się załączać razem z pozycyjnymi. A jakoś nie wyobrażam sobie włączania dalekosiężnych reflektorów razem z pozycjami. Można poczytać w załączniku 6 do w/w dokumentu.

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » pt cze 29, 2007 12:05 am

Mam wrażenie, że i tak jesteśmy już bardziej obryci w temacie niż jakikolwiek policjant, którego byśmy mogli spotkać. A z kolei jeżeli spotkamy naprawdę upierdliwego, to znajdzie na podstawie rozporządzeń usterki nawet na fabrycznie nowym samochodzie.

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » pt cze 29, 2007 7:42 am

pibis pisze:Podstawą prawną jest podane przez Ciebie rozporządzenie.
Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późniejszymi zmianami) zarządza się co następuje:
[...]
Szperacz - Dział III, rozdział 8, paragraf 25, ustęp 2:

Światło robocze - Dział IV, rozdział 3, paragraf 44, ustęp 1,
Tak czowiek uczy sie całe życie i umiera....
Nie zwróciłem uwagi, czyli robocze tylko "tjaktoj", szperacz to co innego i tylko pojazdy uprzywilejowane. Jednym słowem w zakresie dodatkowego oświetlenia należy nam się 2 para drogowych i koniec.??
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » pt cze 29, 2007 9:40 am

Jeti pisze:
Feniks pisze: I to jest dobre pytanie, lampa robocza ma bardzo skrótowy opis:
braka specjalnych wymagań, musi być kotrolka (sygnał) załaczania nie działania; zał/wył niezależnie i to by było na tyle.

Obrysowe sprawdze Ci jutro, rozumiem że do Y60 ??
Tak, do długaśnego Y60 :-)
Jeśli auto masz szersze niż 1,8 to możesz :lol: , jeśli więcej niz 2,1 to musisz, no to teraz linijka i mierzyć.

Jak pisze pibis z uwagi na różne zapisy w rozporządzeniu pod tzw. dalekosiężne ich nie podciągniesz. :cry:
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Sangraal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw paź 28, 2004 5:43 pm

Post autor: Sangraal » sob cze 30, 2007 2:20 pm

Jak wygląda sprawa w przypadku gdy szperacz jest fabrycznym wyposażeniem samochodu (np. GAZ 69)? Podobnie jak wydech z prawej strony?

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » sob cze 30, 2007 9:22 pm

Sangraal pisze:Jak wygląda sprawa w przypadku gdy szperacz jest fabrycznym wyposażeniem samochodu (np. GAZ 69)? Podobnie jak wydech z prawej strony?
Rejestrujesz GAZa jako pojazd zabytkowy i po sprawie RMI TECH nie dotyczy pojazdów zabytkowych.

Ponieważ te przepisy nie są naszym (w sensie polskim) patentem to podejrzewam, że samochodów z rurą w prawą strone sie poprostu nie robi się od dłuższego czasu. Jesli jednak taki się trafi to trzeba go przystosować do wymagań.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » sob cze 30, 2007 10:40 pm

Feniks pisze:
Sangraal pisze:Jak wygląda sprawa w przypadku gdy szperacz jest fabrycznym wyposażeniem samochodu (np. GAZ 69)? Podobnie jak wydech z prawej strony?
Rejestrujesz GAZa jako pojazd zabytkowy i po sprawie RMI TECH nie dotyczy pojazdów zabytkowych.

Ponieważ te przepisy nie są naszym (w sensie polskim) patentem to podejrzewam, że samochodów z rurą w prawą strone sie poprostu nie robi się od dłuższego czasu. Jesli jednak taki się trafi to trzeba go przystosować do wymagań.
feniks ja cie prosze nie pisz pierdołów :)21 znowu jakieś "podejrzenia"
w Serii nie mam pasów, awaryjnych, wstecznego z włącznikiem w skrzyni, wydech mam z prawej, stalową "deskę", zegary nie przed kierowcą i wiele wiele innych - nie jest zarejestrowana jako zabytek i nikt mi każe tego przerabiać bo .... jak na razie nawet w IVRP może mi ..... :)21

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » ndz lip 01, 2007 8:03 am

JarekK pisze:
Feniks pisze:
Sangraal pisze:Jak wygląda sprawa w przypadku gdy szperacz jest fabrycznym wyposażeniem samochodu (np. GAZ 69)? Podobnie jak wydech z prawej strony?
Rejestrujesz GAZa jako pojazd zabytkowy i po sprawie RMI TECH nie dotyczy pojazdów zabytkowych.

Ponieważ te przepisy nie są naszym (w sensie polskim) patentem to podejrzewam, że samochodów z rurą w prawą strone sie poprostu nie robi się od dłuższego czasu. Jesli jednak taki się trafi to trzeba go przystosować do wymagań.
feniks ja cie prosze nie pisz pierdołów :)21 znowu jakieś "podejrzenia"
w Serii nie mam pasów, awaryjnych, wstecznego z włącznikiem w skrzyni, wydech mam z prawej, stalową "deskę", zegary nie przed kierowcą i wiele wiele innych - nie jest zarejestrowana jako zabytek i nikt mi każe tego przerabiać bo .... jak na razie nawet w IVRP może mi ..... :)21
Dobrze pominimy wyraz podejrzenia, może byc logiczne??
Chłopie większosć z tych przepisów przychodzi do nas z UE jako adaptacja dyrektyw. Skoro tam te przepisy obowiązują dłuzej to logiczne jest ze tam wyprodukowane lub sprowadzone na ten rynek samochody je spełniają.
Co do różnych elementów to ożnie prawo je traktuje, np. pasy są uzaleznione od daty rejestracji, patrz 1 post. itd.
Co komu może IV RP wisi mi totalnie, jak i samo hasło IV RP, ja tylko przytoczyłem przepis, jeśli znasz podstawę prawną pozwalającą na ominięcie go, to ją przytocz i wszyscy sie czegoś nauczymy. Wkuwia mnie takie pisanie "aleś pierdoły napisał bo mnie IV RP może skoczyć...."
No to se chłopie przywieź auto z USA i nie przerabiaj świateł...
Je też znam stacje gdzie furmanke zarejestruje jako autobus i co z tego??
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » ndz lip 01, 2007 9:20 am

Feniks pisze:
JarekK pisze:
Feniks pisze: Rejestrujesz GAZa jako pojazd zabytkowy i po sprawie RMI TECH nie dotyczy pojazdów zabytkowych.

Ponieważ te przepisy nie są naszym (w sensie polskim) patentem to podejrzewam, że samochodów z rurą w prawą strone sie poprostu nie robi się od dłuższego czasu. Jesli jednak taki się trafi to trzeba go przystosować do wymagań.
feniks ja cie prosze nie pisz pierdołów :)21 znowu jakieś "podejrzenia"
w Serii nie mam pasów, awaryjnych, wstecznego z włącznikiem w skrzyni, wydech mam z prawej, stalową "deskę", zegary nie przed kierowcą i wiele wiele innych - nie jest zarejestrowana jako zabytek i nikt mi każe tego przerabiać bo .... jak na razie nawet w IVRP może mi ..... :)21
Dobrze pominimy wyraz podejrzenia, może byc logiczne??
Chłopie większosć z tych przepisów przychodzi do nas z UE jako adaptacja dyrektyw. Skoro tam te przepisy obowiązują dłuzej to logiczne jest ze tam wyprodukowane lub sprowadzone na ten rynek samochody je spełniają.
Co do różnych elementów to ożnie prawo je traktuje, np. pasy są uzaleznione od daty rejestracji, patrz 1 post. itd.
Co komu może IV RP wisi mi totalnie, jak i samo hasło IV RP, ja tylko przytoczyłem przepis, jeśli znasz podstawę prawną pozwalającą na ominięcie go, to ją przytocz i wszyscy sie czegoś nauczymy. Wkuwia mnie takie pisanie "aleś pierdoły napisał bo mnie IV RP może skoczyć...."
No to se chłopie przywieź auto z USA i nie przerabiaj świateł...
Je też znam stacje gdzie furmanke zarejestruje jako autobus i co z tego??
"podejrzenia" "logiczne" - to jest przytoczenie przepisu ?? :o nie podałeś żadnego przepisu zmuszającego zarajestrowany w Polsce samochód do jakichkolwiek przeróbek - czy naprawdę tak trudno napisać, że się czegoś nie wie? porównywanie samochodu sprowadzanego z kraju z innymi przepisami a samochodu, który został zarejestrowanu w Polsce czyli w dniu rejestracji spełniał obowiązujące wtedy wymagania techniczne świadczy, że jeszcze musisz się dużo nauczyć. I nie ma w tym nic złego - tylko swoim brakiem wiedzy nie wprowadzaj zamieszania!!! zamiast podejrzewać i snuć "logiczne" tezy napisz - że niew wiesz - to nie jest wstyd - albo przytocz konkretny przepis, który mówi, że trzeba wykonać takie a takie przeróbki. Miałeś fajny pomysł na temat więc sam go nie spieprzaj :)2

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz lip 01, 2007 9:22 am

Feniks pisze: Je też znam stacje gdzie furmanke zarejestruje jako autobus i co z tego??
luka w systemie którą należy wykorzystać :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » ndz lip 01, 2007 10:22 am

JarekK pisze:
Feniks pisze:
JarekK pisze: feniks ja cie prosze nie pisz pierdołów :)21 znowu jakieś "podejrzenia"
w Serii nie mam pasów, awaryjnych, wstecznego z włącznikiem w skrzyni, wydech mam z prawej, stalową "deskę", zegary nie przed kierowcą i wiele wiele innych - nie jest zarejestrowana jako zabytek i nikt mi każe tego przerabiać bo .... jak na razie nawet w IVRP może mi ..... :)21
Dobrze pominimy wyraz podejrzenia, może byc logiczne??
Chłopie większosć z tych przepisów przychodzi do nas z UE jako adaptacja dyrektyw. Skoro tam te przepisy obowiązują dłuzej to logiczne jest ze tam wyprodukowane lub sprowadzone na ten rynek samochody je spełniają.
Co do różnych elementów to ożnie prawo je traktuje, np. pasy są uzaleznione od daty rejestracji, patrz 1 post. itd.
Co komu może IV RP wisi mi totalnie, jak i samo hasło IV RP, ja tylko przytoczyłem przepis, jeśli znasz podstawę prawną pozwalającą na ominięcie go, to ją przytocz i wszyscy sie czegoś nauczymy. Wkuwia mnie takie pisanie "aleś pierdoły napisał bo mnie IV RP może skoczyć...."
No to se chłopie przywieź auto z USA i nie przerabiaj świateł...
Je też znam stacje gdzie furmanke zarejestruje jako autobus i co z tego??
"podejrzenia" "logiczne" - to jest przytoczenie przepisu ?? :o nie podałeś żadnego przepisu zmuszającego zarajestrowany w Polsce samochód do jakichkolwiek przeróbek - czy naprawdę tak trudno napisać, że się czegoś nie wie? porównywanie samochodu sprowadzanego z kraju z innymi przepisami a samochodu, który został zarejestrowanu w Polsce czyli w dniu rejestracji spełniał obowiązujące wtedy wymagania techniczne świadczy, że jeszcze musisz się dużo nauczyć. I nie ma w tym nic złego - tylko swoim brakiem wiedzy nie wprowadzaj zamieszania!!! zamiast podejrzewać i snuć "logiczne" tezy napisz - że niew wiesz - to nie jest wstyd - albo przytocz konkretny przepis, który mówi, że trzeba wykonać takie a takie przeróbki. Miałeś fajny pomysł na temat więc sam go nie spieprzaj :)2
JarekK - ja nigdzie nie napisałem że wiem, gdybym wiedział to bym nie przypuszczał, a przypuszczenie dotyczyło produkcji samochodów w zgodzie z przepisami a nie tego co należy zrobić z GAZem. Moze czasem trzeba czytać ze zrozumieniem zanim sie kogoś zjedzie, po za tym strasznie nerwowa atmosfera panuje na forum, wystarczyło napisać: "uwaza że nie masz racji bo..." i było by po sprawie co by sie dłuzej nie strzepić mam propozycję jak następuje:

Dodam do pierwszego posta (jesli jesteś pewny tego co piszesz): Samochód zarejestrowany przed wejściem w życie obowiązującego RMI nie musi być do niego dostosowywany - chyba że RMI wyraźnie stanowi inaczej, uwaga nie dotyczy przeróbek, wymian itp. dokonanych samodzielnie.

Powiem Ci jednak szczerze że nie jestem do tego przekonany, bo sam
musiałem w Garbusie montować awaryjne - czyli że diagnosta był nadgorliwy??[/b]
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » ndz lip 01, 2007 10:46 am

Feniks pisze:
JarekK - ja nigdzie nie napisałem że wiem, gdybym wiedział to bym nie przypuszczał, a przypuszczenie dotyczyło produkcji samochodów w zgodzie z przepisami a nie tego co należy zrobić z GAZem. Moze czasem trzeba czytać ze zrozumieniem zanim sie kogoś zjedzie, po za tym strasznie nerwowa atmosfera panuje na forum, wystarczyło napisać: "uwaza że nie masz racji bo..." i było by po sprawie co by sie dłuzej nie strzepić mam propozycję jak następuje:

Dodam do pierwszego posta (jesli jesteś pewny tego co piszesz): Samochód zarejestrowany przed wejściem w życie obowiązującego RMI nie musi być do niego dostosowywany - chyba że RMI wyraźnie stanowi inaczej, uwaga nie dotyczy przeróbek, wymian itp. dokonanych samodzielnie.
Powiem Ci jednak szczerze że nie jestem do tego przekonany, bo sam
musiałem w Garbusie montować awaryjne - czyli że diagnosta był nadgorliwy??[/b]
ad 1. czytam ze zrozumieniem :)21 - napisałeś w odpowiedzi na pytanie odnośnie GAZ'a
ad. 2 rzeczywiście - zbyt nerwowo napisałem - przepraszam (wczoraj mój 6-letni syn poleciał na wakacje z babcią pierwszy raz więc nerwowy trochę jestem :)21 )
ad. 3 inaczej - nie znalazłem jeszcze żadnego przepisu, który by nakazywał dokonywanie jakiś przeróbek w zarejestrowanych w Polsce autach - więc jeśli taki jest to niech ktoś to napisze bo sam jestem ciekawy
ad. 4 czy diagnosta podał jakąs podstawę prawną wymuszającą w Twoim Garbim taką zmianę czy tylko tak sobie palnął? jeśli dobrze pamiętam to w przepisach jest wyraźnie napisane, że jak samochód nie posada awaryjnych to może użyć do tego celupozycyjnych - czyli ustawodawca dopuszcza legalne istnienie takiego pojazdu na drodze - a nie że musi być przerabiany
np.

przepisy Prawa o ruchu drogowym
art 50
2. Postój pojazdu, o którym mowa w ust. 1, należy sygnalizować w sposób następujący:
[...]
a) włączenie świateł awaryjnych pojazdu, a jeżeli pojazd nie jest w nie wyposażony, należy włączyć światła pozycyjne,
Ostatnio zmieniony ndz lip 01, 2007 10:56 am przez JarekK, łącznie zmieniany 1 raz.

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » ndz lip 01, 2007 10:54 am

JarekK pisze:[
ad. 3 inaczej - nie znalazłem jeszcze żadnego przepisu, który by nakazywał dokonywanie jakiś przeróbek w zarejestrowanych w Polsce autach - więc jeśli taki jest to niech ktoś to napisze bo sam jestem ciekawy
nie nerwujsia Jarek :)
przepisy takie istnieja, dotycza jednak raczej pojazdow uzytkowanych komercyjnie,
w szczegolnosci transportu drogowego towarowego i pasazerskiego...

oststni pomysl UE to wyposazenie wszystkich sam. powyzej 3.5 tony w boczne lopaty bez tzw. martwego punktu... do ktoregostam roku,
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » ndz lip 01, 2007 11:05 am

JarekK pisze:
Feniks pisze:
....
ad 1. czytam ze zrozumieniem :)21 - napisałeś w odpowiedzi na pytanie odnośnie GAZ'a
ad. 2 rzeczywiście - zbyt nerwowo napisałem - przepraszam (wczoraj mój 6-letni syn poleciał na wakacje z babcią pierwszy raz więc nerwowy trochę jestem :)21 )
ad. 3 inaczej - nie znalazłem jeszcze żadnego przepisu, który by nakazywał dokonywanie jakiś przeróbek w zarejestrowanych w Polsce autach - więc jeśli taki jest to niech ktoś to napisze bo sam jestem ciekawy
ad. 4 czy diagnosta podał jakąs podstawę prawną wymuszającą w Twoim Garbim taką zmianę czy tylko tak sobie palnął? jeśli dobrze pamiętam to w przepisach jest wyraźnie napisane, że jak samochód nie posada awaryjnych to może użyć do tego celu postojowych a nie że musi być przerabiany
1 i 2. OKI stanowiska mniej więcej uzgodnione :wink:
3 i 4. Ja też z Garbatym to ja taki mądry na on czas nie byłem co by pytać o podstawę prawną - diagnosta mówi ma być znaczy ma być.
Kurcze nie znalazłem takiego fragmentu w RMI moze jest w gdzie indziej, jedyne co brzmi podobnie to że (skracam) postój może mrygać razem z kierunkowskazem ale musi być pomarnczowy.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » ndz lip 01, 2007 11:08 am

Feniks pisze: Kurcze nie znalazłem takiego fragmentu w RMI moze jest w gdzie indziej, jedyne co brzmi podobnie to że (skracam) postój może mrygać razem z kierunkowskazem ale musi być pomarnczowy.
przykład dopisałem do wcześniejszego postu

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » ndz lip 01, 2007 8:59 pm

Samochód zarejestrowany przed wejściem w życie obowiązującego RMI (wraz z poprawkami) nie musi być do niego dostosowywany - chyba że RMI wyraźnie stanowi inaczej, uwaga: nie dotyczy przeróbek, wymian itp. dokonanych samodzielnie.

Trzeba to potwierdzić lub obalić czy ktoś może konktretnie się w tym temacie wypowiedzieć??
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » czw lip 19, 2007 12:27 pm

JarekK pisze:
Feniks pisze:
Dodam do pierwszego posta (jesli jesteś pewny tego co piszesz): Samochód zarejestrowany przed wejściem w życie obowiązującego RMI nie musi być do niego dostosowywany - chyba że RMI wyraźnie stanowi inaczej, uwaga nie dotyczy przeróbek, wymian itp. dokonanych samodzielnie.
Powiem Ci jednak szczerze że nie jestem do tego przekonany, bo sam
musiałem w Garbusie montować awaryjne - czyli że diagnosta był nadgorliwy??[/b]
ad. 3 inaczej - nie znalazłem jeszcze żadnego przepisu, który by nakazywał dokonywanie jakiś przeróbek w zarejestrowanych w Polsce autach - więc jeśli taki jest to niech ktoś to napisze bo sam jestem ciekawy
ad. 4 czy diagnosta podał jakąs podstawę prawną wymuszającą w Twoim Garbim taką zmianę czy tylko tak sobie palnął? jeśli dobrze pamiętam to w przepisach jest wyraźnie napisane, że jak samochód nie posada awaryjnych to może użyć do tego celupozycyjnych - czyli ustawodawca dopuszcza legalne istnienie takiego pojazdu na drodze - a nie że musi być przerabiany
np.

przepisy Prawa o ruchu drogowym
art 50
2. Postój pojazdu, o którym mowa w ust. 1, należy sygnalizować w sposób następujący:
[...]
a) włączenie świateł awaryjnych pojazdu, a jeżeli pojazd nie jest w nie wyposażony, należy włączyć światła pozycyjne,
dodatkowo o światłach:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
13) przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
14) cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla;
15) obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m; nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną w zakresie świateł obrysowych tylnych;

2. Przepisów ust. 1:
1) pkt 12-15 nie stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r. oraz pojazdu Sił Zbrojnych;

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » pt sie 17, 2007 9:15 am

Ta po urlopie :( , chociaż auto sie spisało :)2
Dokleiłem do pierwszego posta link do strony o badaniach technicznych znaleziony przez whisky_snake którego adminem jest N@rbi - dzieki.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
zboj
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 5:03 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zboj » śr wrz 19, 2007 12:57 pm

W tabeli http://www.prawo.psm.pl/?x=D2003_32_262_8 jest "-" przy pozycji "Rozmieszczenie na pojeździe [mm]". Jedynie "z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego bezpośrednio lub przez odbicie elementów pojazdu". Gdzie jest napisane, że nie można na dachu? Przednia szyba też jest z przodu, więc nad nią moża chyba. Poza tym służba leśna może, a my nie? Pogotowie energetyczne, czy te pojazdy z energetyki też mają na dachu.
Daihatsu Feroza 91r.

Awatar użytkownika
pibis
 
 
Posty: 231
Rejestracja: czw lip 20, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pibis » śr wrz 19, 2007 8:51 pm

Jak już pisałem we wcześniejszym poście:
Światła dzienne według załącznika 6 wiersz 18 tabeli:
2, białe, z przodu - jak drogowe, nie dalej jak 400mm od obrysu pojazdu, musi być między nimi co najmniej 600mm odstępu, na wysokości od 250-1500mm. Elektryka - nie mogą się włączać bez tylnych pozycyjnych i muszą się wyłączać jeżeli są włączone mijania lub drogowe.
Według linka z postu powyżej, odległości z mojego cytatu nie stosują się, jak Zboj słusznie zauważył. Znaczy nowelizacja przepisów.

Oznacza to, że dwa dodatkowe drogowe światła mogą zostać zamontowane na dachu nad przednią szybą. Pozostawiamy to jednak w sferze domniemywań, bo trudno jednoznacznie określić, co przepis rozumie jako "z przodu".

Nie zmienia to faktu, że dwa drogowe i to koniec z dodatkowym oświetleniem. No chyba, że auto nie ma fabrycznych przednich przeciwmgielnych, wtedy jeszcze te wchodzą w rachubę.

Wygląda na to, że można walnąć przeciwmgielne na zderzak, a drogowe na dach.

Trzeba jednak uważać z dalekosiężnymi halogenami, bo przepis ogranicza sumaryczną jasność świateł drogowych do 225000 cd.

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » ndz paź 28, 2007 1:48 pm

Uaktualniłem tekst dotyczacy rur i zderzaka z przodu, wiele z niego nie wynika tyle że auta zarejestrowane po 20 października 2007 skazane są na homologowane do konkretnego modelu rury.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przepisy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości