...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
RudolfWT
 
 
Posty: 157
Rejestracja: pn sty 04, 2010 4:09 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: RudolfWT » śr paź 06, 2010 8:18 pm

JerryX pisze:Koledzy, pytanko z zupełnie innej beczki. W jakich granicach powinienem się zmieścić z remontem blacharki w krótkim parchu Y60? (oczywiście orientacyjny rząd wielkości). Miejsca standardowe: nadkola tył, przód, progi, blacha pod nogami kierowcy i pasażera, no i oczywiście mocowanie tylnej kanapy. Tragedii nie ma, generalnie trzyma się kupy, ale dziury są już spore. Reszta (góra, drzwi) jest ok. Pewnie trza będzie reperaturki nadkoli i progów wstawić. Pytam, bo sam kompletnie nie orientuję się jakiego rzędu może to być kwota, a chcę uniknąć cwaniaka co zrobi mi tanio, ale okaże się tandetą, no i nie chcę się też naciąć na magika, który zaśpiewa mi horrendalną kwotę

z góry thx
Ja w maju robiłem to u siebie, bylo bardzo dużo tego, ze 2 tygodnie blacharz się męczył, ale zrobił na cacy i zapłaciłem koło 1500.
GR Y60 -> Y60Long -> 4Runner 3.0v6 - >Y60 Long :)

JerryX
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lut 04, 2010 4:38 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: JerryX » śr paź 06, 2010 9:43 pm

RudolfWT pisze:
JerryX pisze:Koledzy, pytanko z zupełnie innej beczki. W jakich granicach powinienem się zmieścić z remontem blacharki w krótkim parchu Y60? (oczywiście orientacyjny rząd wielkości). Miejsca standardowe: nadkola tył, przód, progi, blacha pod nogami kierowcy i pasażera, no i oczywiście mocowanie tylnej kanapy. Tragedii nie ma, generalnie trzyma się kupy, ale dziury są już spore. Reszta (góra, drzwi) jest ok. Pewnie trza będzie reperaturki nadkoli i progów wstawić. Pytam, bo sam kompletnie nie orientuję się jakiego rzędu może to być kwota, a chcę uniknąć cwaniaka co zrobi mi tanio, ale okaże się tandetą, no i nie chcę się też naciąć na magika, który zaśpiewa mi horrendalną kwotę

z góry thx
Ja w maju robiłem to u siebie, bylo bardzo dużo tego, ze 2 tygodnie blacharz się męczył, ale zrobił na cacy i zapłaciłem koło 1500.

Dzięki - zawsze to jakiś odnośnik. Miałeś progi/nadkola wymieniane? Czy szpachla? W podłodze wycinał ci blachy i spawał na styk czy na zakładkę?

Na razie oglądał mi to jeden blacharz. Mówi, że do Y60 nie ma gotowych reperaturek, więc sam musi wyginać. W zależności od tego co okaże się podczas rozbebeszania wycenił mi na 3-4 tysie :(

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » śr paź 06, 2010 10:25 pm

JerryX pisze: wycenił mi na 3-4 tysie :(
za tyle to pełna blacharka dziurawego sztrucla z malowaniem całości :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: mik » czw paź 07, 2010 2:17 pm

KarolSawiak pisze:...... jakie łożyska zwrotnicy przy okazji ( od skody po 15zł za sztukę pasują ) .......
Z tego co wyczytałem to kolega chyba Nissana naprawia a nie Skode :)21

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pawel abramczyk » czw paź 07, 2010 3:36 pm

padł rozrusznik w 160 (benzyna 2,8)a dokładniej automat , byłem dzisiaj w dwóch sklepach z takim szpejostwem i jest zong bo po nr z rozrusznika nie zgadza sie rozstaw śrub względem sprężyny czy ktoś ma może nr katalogowy i z jakiej firmy pasuje , i czy w razie czego jest możliwość założenia z disla 2,8
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » czw paź 07, 2010 3:57 pm

mik pisze:
KarolSawiak pisze:...... jakie łożyska zwrotnicy przy okazji ( od skody po 15zł za sztukę pasują ) .......
Z tego co wyczytałem to kolega chyba Nissana naprawia , a nie Skode :)21

tak,ale numer łożyska ten sam


cena łożyska do Skody - 15zł sztuka
łożysko stożkowe 30304 - ok 7 sztuka (warto kupić oringi na pokrywy 45x51x3) - są na aledrogo
http://allegro.pl/lozysko-stozkowe-jedn ... 90857.html
cena łożyska do Nissana - 200zł komplet - mają uszczelniacz od góry ale zastępuje go wyżej wspomniany oring


-uszczelniacz półosi przód (od dyfra) 33x66x13 lub zamiennik chyba 10 mm szerokości
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » czw paź 07, 2010 4:41 pm

KarolSawiak pisze: -uszczelniacz półosi przód (od dyfra) 33x66x13 lub zamiennik chyba 10 mm szerokości
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/117/266.html ten wymiar się tyczy tego uszczelniacza tak ??
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
RudolfWT
 
 
Posty: 157
Rejestracja: pn sty 04, 2010 4:09 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: RudolfWT » czw paź 07, 2010 5:42 pm

progi nie - nie było potrzeby bo zdrowe są, nadkola tak, ale nie wymieniane a blacharz robił je od nowa, bo nie było skąd wziąć całych to pospawał pospawal i wyszło jak z fabryki:) na podłodze i wycinał i robił zakładki, też elegancko to wyszło, najważniejsze że szczelny jest :)
GR Y60 -> Y60Long -> 4Runner 3.0v6 - >Y60 Long :)

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » czw paź 07, 2010 6:05 pm

zagaj1 pisze:
KarolSawiak pisze: -uszczelniacz półosi przód (od dyfra) 33x66x13 lub zamiennik chyba 10 mm szerokości
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/117/266.html ten wymiar się tyczy tego uszczelniacza tak ??
musisz częściej używać opcji szukaj - wiecznie żył nie będę .... cena za ten uszczelniacz pozwala zakupić w mojej okolicy 10 zamienników
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » czw paź 07, 2010 6:40 pm

Niech Ci Bozia w dzieciach wynagrodzi :D ... i to w jakości a nie w ilości :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
wojt_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: wt lut 16, 2010 1:17 am
Lokalizacja: Katowice

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: wojt_ » czw paź 07, 2010 7:56 pm

A pytanie proste, odpowiedź pewnie też będzie prosta :lol:
Otóż szukając parcha coraz bardziej skłaniam się ku znalezieniu ciekawego egzemplarza Y60 w UK. A tam dużo benzyn SGX, w stanie wydają się więcej niż ok. Najchętniej bym przytulił 4.2 leniucha ale gdzie go znaleźć... Szukam długiego.

A zatem:
- jakie mają opinie te benzyniaki 4169 cm?
- jak ze spalaniem?
- czy dadzą radę na podtlenku LPG?
I ostatnia kwestia, może nie zasadnicza ale jak wygląda sprawa z przekładką do tego samochodu?

Z góry dzięki za odpowiedź, a najchętniej odpowiedzi 8)

ps. a tu przykładowy egzemplarz - mnie eta nrawitsa :)2

http://cgi.ebay.co.uk/1995-NISSAN-PATRO ... 3a5f54cf2d
...a pozdrówcie mi tam!

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: LSD » czw paź 07, 2010 8:04 pm

Potwierdzam, że SGX 4,2EFI bywają w perfekcyjnych stanach. Niestety SGX 4,2D w większości są mocno zajechane.
Ja kupiłem 4,2EFI z przebiegiem 67 tys mil do samego końca serwisowany w ASO, bez grama rdzy na ramie i budzie.
Silnik 4,2EFI idealnie pasuje do tego auta, a szczególnie w połączeniu ze skrzynią auto.
Przez jakiś czas po przekładce jeździłem z tym silnikiem. Zastanawiałem się nad zagazowaniem, bo w mieście palił 20 litrów ;)
W końcu zmieniłem silnik na 4,2TD. Mam teraz idealną ramę i budę oraz bradziejszy silnik :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
wojt_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: wt lut 16, 2010 1:17 am
Lokalizacja: Katowice

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: wojt_ » czw paź 07, 2010 9:34 pm

A jak wyglądała sprawa z przekładką oraz jak miała się sprawa z włożeniem diesla w połączeniu ze skrzynią? Skoro w mieście 20 Pb to chyba tragedii w trasie nie było... A właśnie trasa w Pb?
...a pozdrówcie mi tam!

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: LSD » czw paź 07, 2010 9:58 pm

wojt_ pisze:A jak wyglądała sprawa z przekładką oraz jak miała się sprawa z włożeniem diesla w połączeniu ze skrzynią? Skoro w mieście 20 Pb to chyba tragedii w trasie nie było... A właśnie trasa w Pb?
Trasa to 13 do 14 na autostradzie, przy 130 km/h.
Jak przekładać to tylko komplet ze skrzynią.
Gaz oczywiście jak najbardziej wchodzi w rachubę. Z tego co wiem to raczej tylko sekwencja, bo ten silnik łatwo się nie gazuje. Ja wybrałem TD, bo służy na wyprawy - szkoda miejsca na butlę, no i nie zawsze da się gaz kupić.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » czw paź 07, 2010 10:02 pm

No i raczej ciężko nalać LPG do kanistra.
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
wojt_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: wt lut 16, 2010 1:17 am
Lokalizacja: Katowice

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: wojt_ » czw paź 07, 2010 10:12 pm

Ja docelowo też planuję wyprawówkę, z tym że nawet się nie napalam na 4,2 diesel w dobrym stanie jako całość. Sprawdzę benzynę, a te 15 to nie jakaś tragedia. Jak wszystko będzie ok, to poszukam silnika. Tylko mój warunek sine qua non samochodu to klima... A najchętniej automat 8) A myślę też o LPG - butla w postaci koła montowana tak jak w Cheerokach - na nadkolu przy szybie. Miejsca nie zabiera dużo, a przyjmie nawet 80l.
Pożyjemy, zobaczymy 8)
A jaki był Twój koszt przekładki razem z robotą? I czy tego rodzaju szpej jest trudno osiągalny do benzyny?
Czy z załączonego powyżej linka możesz coś powiedzieć na temat tego parcha?
...a pozdrówcie mi tam!

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: vexx » czw paź 07, 2010 11:19 pm

2letni Y61 spalił 3 litry oleju w rok - co o nim myślec? :/
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Awatar użytkownika
Billy69
Posty: 420
Rejestracja: śr sty 25, 2006 4:30 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Billy69 » pt paź 08, 2010 3:22 am

Jeszcze napisz co za motor i ile przede wszystkim jezdzil przez ten rok :)21
XJ4.0... nastała era 4.2Donkey :)21
Jeśli coś się nie daje naprawić, znaczy, że nie było zepsute.

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » pt paź 08, 2010 6:36 am

Zależy od przebiegów ale palił sporo tego oleju :-? ja do wymiany co 10 tyś może setkę doleję, ale jak robił 100 tyś rocznie to mógł litra wypić bez przeszkód :)21 ale 3 to sporo mi się wydaję zwłaszcza jak na 2 letnie auto . Ja mam 3,0 oczywiście :)21 może tamten siakiś po wybuchu połatany to i wpiernicza olej :wink: albo ma po prostu jakieś wycieki ...
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: vexx » pt paź 08, 2010 8:28 am

motor wiadomo - 3.0 mityczny ;) zrobil 12tys.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » pt paź 08, 2010 8:35 am

Jak tam mielismy (13 tys/rok - ~40 tys przebiegu)w Passacie to nam wymienili snilnik, bo ja zrobili diagnostyke to sie zalapali za glowy (spaliny, sprezanie i cos tam jescze)
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » pt paź 08, 2010 8:39 am

LSD pisze:
wojt_ pisze:A jak wyglądała sprawa z przekładką oraz jak miała się sprawa z włożeniem diesla w połączeniu ze skrzynią? Skoro w mieście 20 Pb to chyba tragedii w trasie nie było... A właśnie trasa w Pb?
Trasa to 13 do 14 na autostradzie, przy 130 km/h.
Jak przekładać to tylko komplet ze skrzynią.
Gaz oczywiście jak najbardziej wchodzi w rachubę. Z tego co wiem to raczej tylko sekwencja, bo ten silnik łatwo się nie gazuje. Ja wybrałem TD, bo służy na wyprawy - szkoda miejsca na butlę, no i nie zawsze da się gaz kupić.

No wlasnie a do mnie tak jakos ostatnio dotarlo,ze b. duzo ludzi na powazne wyprwawy wybiera benzyne np.:

http://transworldexpedition.com/?page_id=1731

Czemu? Sam bym diesla wybral.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40603
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pt paź 08, 2010 10:37 am

prosta i niewysilona benzyna lepsiejsza - dostępnośc duża, zero problemów z grzaniem, jakościa paliwa itd. No i kup sobie diesla na pustyni czy w buszu

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: LSD » pt paź 08, 2010 12:17 pm

wojt_ pisze:A jaki był Twój koszt przekładki razem z robotą? I czy tego rodzaju szpej jest trudno osiągalny do benzyny?
Czy z załączonego powyżej linka możesz coś powiedzieć na temat tego parcha?
Przekładkę robiłem sam. Z automatem trochę mnie zabawy, bo sprzęgła nie trzeba przekładać :)
Cen przekładek nie znam, ale wiem, że są bardzo różne. Jakość niestety też. Widziałem ich wiele i chyba tylko dwie (w tym jedna moja) były w 100% zadowoalające. Większość to straszne druciarstwo :(, czasami wręc niebzepieczne dla właściciela i otocznia.

Części eksploatacyjne do 4,2EFI są i nie są drogie. Pozostałę raczej tylko w ASO, ale tam nie ma co się zepsuć :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: vexx » pt paź 08, 2010 8:58 pm

Jednym slowem - y61 (3.0) 2 letni, 3 litry oleju w rok/15tys km = silnik zrobi bum? :)
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość